دسته‌ها
پستها

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

دوره مقدماتی php
حقوق مهندس بهداشت حرفه ای
حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ازدانش آموختگان مهندسی بهداشت حرفه ای نیز به طور تمام وقت یا پاره وقت در کارخانجات و سازمان های مختلف به عنوان مسئول بهداشت حرفه ای کار می کنند.

استخدام مهندس بهداشت حرفه ای معمولاً در وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، نیرو ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، صنایع دفاعی و شرکتها و مراکز زیر مجموعه آنها انجام می شود.

مطابق با قوانین موجود، شرکت ها و صنایعی که بالای ۲۵ نفر شاغل داشته باشند، باید کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در محل کار خود تشکیل دهند که یکی از اعضای اصلی آن مسئول بهداشت حرفه ای است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای روی لینک زیر کلیک کنید :

آیین نامه نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای توسط دانش آموختگان بهداشت حرفه ای در صنایع بالای ۲۵ نفر شاغل

سازمان ها ، شرکت ها و کارخانه های بزرگی مثل شرکت نفت ، ذوب آهن ، هواپیمایی کشوری ، ایران خودرو ، پلی اکریل دارای واحد بهداشت حرفه ای بسیار قوی هستند که در هر یک از این واحد ها چند مهندس بهداشت حرفه ای فعالیت می کنند . حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

استخدام مهندس بهداشت حرفه ای به شرط داشتن تحصیلات عالیه گزینه دیگر کاری علاقه مندان این رشته است. علاقه مندان به حوزه آموزش و تدریس می توانند با ادامه تحصیل ترجیحاً در مقطع دکترای رشته مهندسی بهداشت حرفه ای جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شوند.

علاوه بر موارد بالا شرکت های خصوصی در زمینه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای و طب کار در کشور مشغول فعالیت هستند که مهندسان بهداشت حرفه ای می توانند در آنها استخدام شوند و یا خود برای تاسیس این نوع شرکت ها اقدام کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد روی لینک های زیر کلیک کنید :

a href="https://toplearn.com/courses/web/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-php">دوره مقدماتی php

دستورالعمل تاسیس شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای

نمودار فرآیند تاسیس و اخذ پروانه شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای

از آنجایی که اهمیت این شغل ، به تازگی و طی سال های اخیر برای کارخانجات و صنایع مختلف و ….  مشخص شده است و آنها برای کاهش هزینه های خود به دنبال پیاده سازی شعار پیشگیری به جای درمان هستند، بازارکار مناسبی برای این شغل در کشور وجود داشته و پیش بینی می شود با افزایش میزان استخدام مهندس بهداشت حرفه ای ، آینده شغلی خوبی پیش روی آن باشد.

 

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد که میزان استخدام این شغل در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، رشد ۹ درصدی خواهد داشت. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل ۱۴ درصد خواهد بود.

استرالیا – در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان رشد استخدام این شغل ۸۹.۷ درصد بوده است. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل ۷.۸ درصد بوده است. پیش بینی ها رشد متوسطی را در آینده برای میزان رشد استخدام این شغل تخمین زده اند. 

مهندسان بهداشت حرفه ای که در بخش دولتی استخدام می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری  حقوق دریافت می کنند. آنهایی هم که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، بنا بر میزان تخصص، تجربه و نوع توافق صورت گرفته با کارفرمای خود، درآمدهای متفاوتی دارند.

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد مهندس بهداشت حرفه ای در سمت های مختلف شغلی و در رده های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) استخراج شده است.

برای مهندس بهداشت حرفه ای در هر سمت و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال مهندسان بهداشت حرفه ای که در سمت کارشناس HSE در رده کارشناس کار می کنند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد۵۵۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۱۹۸۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۱۰۰۰۰۰ تومان را داشته اند.

همچنین از آنجا که تجربه و سابقه کاری یکی از عوامل موثر در تعیین حقوق و درآمد هر فردی از جمله مهندسان بهداشت حرفه ای می باشد، در بخش دیگری از این پژوهش، درآمد مهندس بهداشت حرفه ای از نظر سابقه کاری در رده های مختلف سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است. همان طور که در تصویر زیر مشخص است در هر رده سازمانی با افزایش سابقه کاری، درآمد و حقوق مهندس بهداشت حرفه ای نیز افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که تحقیق بالا روی شاغلانی که در استخدام شرکت یا سازمانی (اعم از دولتی یا خصوصی) می باشند، صورت گرفته است. در مورد افرادی که کارآفرین هستند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده اند، شرایط متفاوت است و آنها با توجه به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکارشان، درآمدهای متفاوتی دارند.

 

آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل در سال ۲۰۱۲، ۶۶.۸۰۰ دلار می باشد.

استرالیا- متوسط درآمد سالیانه این شغل حدودا معادل ۷۱.۰۰۰ دلار آمریکا (قبل از کسر مالیات) می باشد. 

موفقیت در این رشته کاملا به خود شخص بستگی داره اگه روابط اجتماعی بالایی ندارین این رشته بدردتون نمیخوره ولی اگه روابط عمومی قوی دارین حتما در این رشته موفق میشین. از نظر درآمد هم با اون دوستمون موافقم هم میتونی صفر باشی و هم میتونی مثل یه پزشک درامد داشته باشی. در هر صورت توی این شرایط اقتصادی بیکار نمیمونین.

خیلی رشته خوبیه ،روابط عمومی بالا میخواد که من دارم

یعنی الان هیشکی از این رشته راضی نیست

سلام من دارم برای دانشگاه انتخاب رشته میکنم بنظر شما مامایی بازار کار بهتری داره یا بهداشت حرفه ای ؟

با سلام.من ۲تا لیسانس گرفتم.با عمران هم کار کمه هم جقوق ناچیزه و خصوصا حرف خانما قبول ندارن.hse بهتره

به نظر من که کارشناس ارشد این رشته هستم رشته خیلی خوبیه منتهی باید روحیه کار توی کارخونه رو داشته باشی، تنوع کار داره، میتونی هم پاره وقت کار کنی و هم تمام وقت. همچی بستگی به خودت داره. از نظر درامد هم میتونی صفر باشی و میتونی مثل یه پزشک درامد داشته باشی. توی این شرایط اقتصادی هم بیکار نمیمونی.باتشکر

سلام اگه کاردانیت بازرسی جوش باشه کارشناسی اچ اس ای ایراد میان واسه استخدام؟

واقعا همین طوره حتی از پزشکان بیشتر میتونی دستمزد بگیری و با توجه به شیرینی کار که هم مهندسی و هم پزشکی خود پزشک ها هم قبطه خواهند خورد

من بین ادبیات اسپانیایی وانگلیسی و این رشته موندم به نظرتان کدوم رو برم

من رتبه یک مهندسی بهداشت محیط وبورسیه ارشد دانشگاه تهرانم بهداشت کلا رشته بی پولیه توایران.الان مدیر اچ اس ای یه شرکت با ۳۰۰نفر نیرو هستم خیلی کارش سنگینه حقوق هم جاتب نیست
.کسی میدونه حقوق من باید الان چقدر باشه؟

با سلام ، در صورت سابقه کار بالآی ده سال و تسلط به مبحث RIsKManagmentو توانایى شما در سیاستگذاری مبحث HSEبایستی ۶ میلیون تومان دریافت کنید

سلام بین شش تا هشت میلیون تومن

سلام ببخشید من بین پرستاری ازادوبهداشت حرفه ای موندم لطفا راهنمایی کنید

به نظر من با انتخاب پرستاری آینده کاری بهتری خواهید داشت .این نظره بنده به عنوان یه کارشناس بهداشت حرفه ای است

رشته بهداشت حرفه ای کاملا رشته ی مزخرفیه .من بهداشت حرفه ای خوندم و ۴ سال توی شرکت کار کردم. کاملا ناراضی هستم.حقوق کم ارزش کاری کم و ساعات کاری طولانی.اگر بر میگشتم عقب به هیچ وجه وارد این رشته نمی شدم

واقعا راست میگی عجب رشته مزخرفی حوندیم
البته تو ایران اینجوی هم باید جابگویی سازمان های ناظر باشه هم کارفرما هم هوای کاگران رو داشته باشی این میشه جمع نقیضین

رشته خوبیه

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



آیین نامه نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای توسط دانش آموختگان بهداشت حرفه ای در صنایع بالای ۲۵ نفر شاغلDownloads-icon


دستورالعمل تاسیس شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ایDownloads-icon


نمودار فرآیند تاسیس و اخذ پروانه شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ایDownloads-icon



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

بهداشت حرفه‌ای یا سلامت شغلی یا سلامت کار شاخه‌ای است ازعلم بهداشت وعبارتست از شناسائی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در محیط کار به همراه یکسری مراقبت های بهداشتی درمانی به منظور سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار. بهداشت حرفه‌ای ترکیبی از علوم پزشکی ومهندسی می‌باشد.
بهداشت حرفه ای را می توان به طور خلاصه علم و هنر تامین سلامت در محیط های شغلی تعریف کرد و یک مهندس بهداشت حرفه ای یا متخصص سلامت شغلی کسی است که وظیفه شناسایی،ارزشیابی و حذف یا کنترل عوامل مخاطره آمیز شغلی را به عهده دارد.
نگهداری و بهبود حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان مشاغل مختلف، از طریق پیشگیری از خطرات تهدید کننده سلامت کارگران، مطالعه شرایط نامناسب محیط کار و اثرات سوء آن بر تندرستی آنان می‌باشد. کارشناس بهداشت حرفه‌ای که دراین زمینه فعالیت دارد، با شناختی که ازمحیط کار، فرایندهای کاری، خطرات وعوامل زیان‌آور محیط کار و نیز تاثیراتی که این عوامل بر سلامت شاغلین می‌گذارند دارد، از طریق بررسی، ارزیابی، اندازه گیری وکنترل عوامل زیان آورمحیط کار، درصدد سالم سازی وبهسازی محیط کاربرمی آید. مهندس بهداشت حرفه ای در صورت شناسایی بیماری های حرفه ای در شاغلین، آنها را برای تشخیص قطعی و درمان نزد پزشک می فرستد.
عوامل زیان آورمحیط کار که شناسایی و کنترل آنها یکی از وظایف اصلی مهندسی بهداشت حرفه ای است، عبارتند از :حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

عوامل زیان آور فیزیکی محیط کارشامل سروصدا، گرما و رطوبت، سرما، ارتعاش، فشار (کمبودوافزایش فشار)، روشنایی (کمبود وافزایش نور)، اشعهٔ مادون قرمز، اشعهٔ ماورائ بنفش، اشعه‌های یونیزان و الکتریسیته

عوامل زیان آورشیمیایی محیط کارمانندگازها، بخارات، دود ومه،گرد وغبار،اسیدهاوبازها، فلزات و…

عوامل زیان آور بیولوژیکی محیط کارشامل ویروس‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها، باکتری‌ها و …

عوامل زیان آورمکانیکی وارگونومیک محیط کار، شامل: پوزیشن‌های نامناسب بدن حین کار، بلندکردن وحمل باربیش ازخدمجاز، سطوح کارشامل میز، صندلی، ابزارآلات مورد استفاده، تجهیزاتی که مناسب طراحی نشده باشندو……

عوامل زیان آور روحی وروانی محیط کارمانند روابط  کارگر با کارفرما، همکاران، زیردستان، تشویق‌ها وتنبیه ها،ارتقاء شغلی، رضایت شغلی و…

 در ادامه با وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازارکار و آینده شغلی، درآمد مهندس بهداشت حرفه ای و برخی از افراد معروف در این حوزه آشنا می شوید.
 
 

وظایف اصلی مهندس بهداشت حرفه ای در مراکز صنعتی، شرکت و واحدهای کاری عبارتند از :

نظارت فنی بر کارکنان جهت رعایت ضوابط بهداشت حرفه ای

بازدید منظم از بخش های مختلف، شناسایی مشکلات بهداشت حرفه ای و تصمیم گیری برای رفع آنها

بررسی محیط کار از نظر وجود انواع عوامل زیان بار (نمونه برداری، سنجش و ارزیابی مستمر) و برنامه ریزی برای رفع آنها

نظارت بر اجرای درست ضوابط آیین نامه بهداشتی محل کار

تهیه و تدوین محتوا و وسایل آموزشی شامل بروشور، پوستر، نشریه، فیلم و … برای شاغلین و مدیران جهت آموزش بهداشت حرفه ای

بررسی و تجزیه و تحلیل حوادث و مشکلات محیط کار و تلاش جهت رفع یا پیشگیری از آنها

نظارت بر کلیه موارد بهداشتی مانند آشپزخانه ها، غذاخوری ها، سرویس های بهداشتی و …

تهیه گزارش وضعیت بهداشت حرفه ای، بیماری ها و مشکلات موجود در این حوزه برای مدیران و سازمان های مربوطه

 
وظایف اصلی مهندس بهداشت حرفه ای در مراکز بهداشت عبارتند از :

کسب شناخت و اطلاعات کافی از وضعیت بهداشت حرفه ای کارگاه ها و کارخانجات

تنظیم و پیگیری اجرای برنامه های پیشگیری از انواع بیماری های کاری و عوارض آنها

نمونه برداری، سنجش و ارزیابی عوامل زیان بار محیط کار


نظارت بر اجرای طرح های بهداشت حرفه ای

برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی برای مسئولان بهداشت حرفه ای، اعضای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و…

بررسی گزارشات رسیده از واحدها، کارگاه و کارخانه ها، تشخیص نواقص و عیوب و صدور اخطاریه در صورت نیاز

صدور مجوز برای شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای 


 

آشنایی کامل با دانش، قوانین و مباحث بهداشت حرفه ای


مسئولیت پذیری


دقت و توجه به جزئیات


مهارت های ارتباطی مناسب


توان تصمیم گیری درست و به موقع


توانایی خوب در حل مساله و مشکلات

آشنایی کافی با مسایل فنی صنعت و سازمان محل کار


توان و استقامت بدنی مناسب


توان آموزش موارد بهداشتی و ایمنی به شاغلین


 
 

فارغ التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته مهندسی بهداشت حرفه ای می توانند وارد این شغل شوند.
 
 حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

مهندس بهداشت حرفه ای می تواند در وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، نیرو ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و صنایع دفاعی مشغول به کار شود.
مطابق با قوانین موجود، شرکت ها و صنایعی که بالای 25 نفر شاغل داشته باشند، باید کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در محل کار خود تشکیل دهند که یکی از اعضای اصلی آن مسئول بهداشت حرفه ای است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای روی لینک زیر کلیک کنید :آیین نامه نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای توسط دانش آموختگان بهداشت حرفه ای در صنایع بالای 25 نفر شاغلسازمان ها ، شرکت ها و کارخانه های بزرگی مثل شرکت نفت ، ذوب آهن ، هواپیمایی کشوری ، ایران خودرو ، پلی اکریل دارای واحد بهداشت حرفه ای بسیار قوی هستند که در هر یک از این واحد ها چند مهندس بهداشت حرفه ای فعالیت می کنند . در حال حاضر بیش از 50 درصد ازدانش آموختگان مهندسی بهداشت حرفه ای نیز به طور تمام وقت یا پاره وقت در کارخانجات و سازمان های مختلف به عنوان مسئول بهداشت حرفه ای کار می کنند.
علاقه مندان به حوزه آموزش و تدریس هم می توانند با داشتن مدارک تحصیلی عالی در مهندسی بهداشت حرفه ای جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شوند.
علاوه بر موارد بالا شرکت های خصوصی در زمینه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای و طب کار در کشور مشغول فعالیت هستند که مهندسان بهداشت حرفه ای می توانند در آنها استخدام شوند و یا خود برای تاسیس این نوع شرکت ها اقدام کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد روی لینک های زیر کلیک کنید :دستورالعمل تاسیس شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه اینمودار فرآیند تاسیس و اخذ پروانه شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای
از آنجایی که اهمیت این شغل ، به تازگی در سال های اخیر برای کارخانجات و صنایع مختلف و …. ، مشخص شده است و آنها برای کاهش هزینه های خود به دنبال پیاده سازی شعار پیشگیری به جای درمان هستند، بازارکار مناسبی برای این شغل در کشور وجود داشته و آینده شغلی خوبی نیز پیش روی آن می باشد.میزان استخدام این شغل در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد که میزان استخدام این شغل در بین سال های 2010 تا 2020، رشد 9 درصدی خواهد داشت. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل 14 درصد خواهد بود.استرالیا – در بازه زمانی 5 سال گذشته میزان رشد استخدام این شغل 89.7 درصد بوده است. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل 7.8 درصد بوده است. پیش بینی ها رشد متوسطی را در آینده برای میزان رشد استخدام این شغل تخمین زده اند.
 
 
 

مهندسان بهداشت حرفه ای که در بخش دولتی استخدام می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری  حقوق دریافت می کنند. آنهایی هم که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، بنا بر میزان تخصص، تجربه و نوع توافق صورت گرفته با کارفرمای خود، درآمدهای متفاوتی دارند.
 

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد مهندس بهداشت حرفه ای در گروههای شغلی مختلف استخراج شده است.

البته توجه داشته باشید که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، حوزه های مختلف کاری، نوع شرکت، شهر محل کار و …. بستگی دارد.

تحقیق بالا روی شاغلانی که در استخدام شرکت یا سازمانی (اعم از دولتی یا خصوصی) می باشند، صورت گرفته است. در مورد افرادی که کارآفرین هستند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده اند، شرایط متفاوت است و آنها با توجه به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکارشان، درآمدهای متفاوتی دارند.درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل در سال 2012، 66.800 دلار می باشد.استرالیا- متوسط درآمد سالیانه این شغل حدودا معادل 71.000 دلار آمریکا (قبل از کسر مالیات) می باشد.
 

این تیپ شخصیتی دوست دارد با مفاهیم پیچیده و جدید روبرو شود. اگر این شغل همراه با پژوهش و بررسی باشد، فرصت کاری مستقل و مطلوبی را برای او فراهم می کند. این تیپ شخصیتی از اطلاعات فنی و تخصصی خوبی برخوردار بوده، به جزئیات توجه زیادی دارد و از استقلال و انعطاف کاری لذت می برد. این تیپ شخصیتی از مشاغل ملموس لذت می برد. او قدرت مشاهده خوبی داشته و به جزئیات توجه زیادی دارد.
 


 


انجمن علمی بهداشت کار ایران


انجمن علمی طب کار ایران


 


 


آیین نامه نحوه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای توسط دانش آموختگان بهداشت حرفه ای در صنایع بالای 25 نفر شاغلDownloads-icon


دستورالعمل تاسیس شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ایDownloads-icon


نمودار فرآیند تاسیس و اخذ پروانه شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ایDownloads-icon

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

بهداشت حرفه‌ای یا سلامت شغلی یا سلامت کار شاخه‌ای است ازعلم بهداشت وعبارتست از شناسائی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در محیط کار به همراه یکسری مراقبت های بهداشتی درمانی به منظور سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار. بهداشت حرفه‌ای ترکیبی از علوم پزشکی ومهندسی می‌باشد.

بهداشت حرفه ای را می توان به طور خلاصه علم و هنر تامین سلامت در محیط های شغلی تعریف کرد و یک مهندس بهداشت حرفه ای یا متخصص سلامت شغلی کسی است که وظیفه شناسایی،ارزشیابی و حذف یا کنترل عوامل مخاطره آمیز شغلی را به عهده دارد.

نگهداری و بهبود حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان مشاغل مختلف، از طریق پیشگیری از خطرات تهدید کننده سلامت کارگران، مطالعه شرایط نامناسب محیط کار و اثرات سوء آن بر تندرستی آنان می‌باشد. کارشناس بهداشت حرفه‌ای که دراین زمینه فعالیت دارد، با شناختی که ازمحیط کار، فرایندهای کاری، خطرات وعوامل زیان‌آور محیط کار و نیز تاثیراتی که این عوامل بر سلامت شاغلین می‌گذارند دارد، از طریق بررسی، ارزیابی، اندازه گیری وکنترل عوامل زیان آورمحیط کار، درصدد سالم سازی وبهسازی محیط کاربرمی آید. مهندس بهداشت حرفه ای در صورت شناسایی بیماری های حرفه ای در شاغلین، آنها را برای تشخیص قطعی و درمان نزد پزشک می فرستد.

عوامل زیان آورمحیط کار که شناسایی و کنترل آنها یکی از وظایف اصلی مهندسی بهداشت حرفه ای است، عبارتند از :حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

فارغ التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته مهندسی بهداشت حرفه ای می توانند وارد این شغل شوند.

مهندس بهداشت حرفه ای می تواند در وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، نیرو ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و صنایع دفاعی مشغول به کار شود.

سازمان ها ، شرکت ها و کارخانه های بزرگی مثل شرکت نفت ، ذوب آهن ، هواپیمایی کشوری ، ایران خودرو ، پلی اکریل دارای واحد بهداشت حرفه ای بسیار قوی هستند که در هر یک از این واحد ها چند مهندس بهداشت حرفه ای فعالیت می کنند . در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ازدانش آموختگان مهندسی بهداشت حرفه ای نیز به طور تمام وقت یا پاره وقت در کارخانجات و سازمان های مختلف به عنوان مسئول بهداشت حرفه ای کار می کنند.

علاقه مندان به حوزه آموزش و تدریس هم می توانند با داشتن مدارک تحصیلی عالی در مهندسی بهداشت حرفه ای جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شوند.

از آنجایی که اهمیت این شغل ، به تازگی در سال های اخیر برای کارخانجات و صنایع مختلف و …. ، مشخص شده است و آنها برای کاهش هزینه های خود به دنبال پیاده سازی شعار پیشگیری به جای درمان هستند، بازارکار مناسبی برای این شغل در کشور وجود داشته و آینده شغلی خوبی نیز پیش روی آن می باشد.

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد که میزان استخدام این شغل در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، رشد ۹ درصدی خواهد داشت. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل ۱۴ درصد خواهد بود.

استرالیا – در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان رشد استخدام این شغل ۸۹.۷ درصد بوده است. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل ۷.۸ درصد بوده است. پیش بینی ها رشد متوسطی را در آینده برای میزان رشد استخدام این شغل تخمین زده اند.

مهندسان بهداشت حرفه ای که در بخش دولتی استخدام می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری  حقوق دریافت می کنند. آنهایی هم که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، بنا بر میزان تخصص، تجربه و نوع توافق صورت گرفته با کارفرمای خود، درآمدهای متفاوتی دارند.

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد مهندس بهداشت حرفه ای در سمت های مختلف شغلی و در رده های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) استخراج شده است.

برای مهندس بهداشت حرفه ای در هر سمت و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال مهندسان بهداشت حرفه ای که در سمت کارشناس HSE در رده کارشناس کار می کنند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۵۵۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۱۹۸۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۱۰۰۰۰۰ تومان را داشته اند.

همچنین از آنجا که تجربه و سابقه کاری یکی از عوامل موثر در تعیین حقوق و درآمد هر فردی از جمله مهندسان بهداشت حرفه ای می باشد، در بخش دیگری از این پژوهش، درآمد مهندس بهداشت حرفه ای از نظر سابقه کاری در رده های مختلف سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است. همان طور که در تصویر زیر مشخص است در هر رده سازمانی با افزایش سابقه کاری، درآمد و حقوق مهندس بهداشت حرفه ای نیز افزایش می یابد.

آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل در سال ۲۰۱۲، ۶۶.۸۰۰ دلار می باشد.

استرالیا- متوسط درآمد سالیانه این شغل حدودا معادل ۷۱.۰۰۰ دلار آمریکا (قبل از کسر مالیات) می باشد.

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

برای مشاهده سایر مشاغل اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به شغل مهندس بهداشت حرفه ای اینجا را کلیک کنید.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

خانه » کلیات بهداشت حرفه ای » بهداشت حرفه ای و پرسش و پاسخ های مربوطه

بهداشت حرفه ای و پرسش و پاسخ های مربوطه

 تهیه و تنظیم: دانشجویان بهداشت حرفه ای

در بخش سعی می کنیم که به سوالات متداول در رابطه با رشته مهندسی بهداشت حرفه ای پاسخ دهیم. اگر سوالی جا افتاده بود در نظرات بیان کنید تا به این بخش اضافه گردد.

بهداشت حرفه ای عبارتست از علم و فن پیشگیری از بیماری های ناشی از کار و ارتقای سطح سلامتی افراد شاغل از طریق کنترل عوامل زیان آور محیط کارحقوق مهندس بهداشت حرفه ای

عوامل زیان آور محیط کار

در هر محیطی که کار کنید یکسری عوامل زیان اور وجود دارند که در صورت بی توجهی و عدم شناخت آنها ممکن است باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شوند. مهمترین عوامل زیان آور شامل:

تأمین، حفظ و ارتقای وضعیت جسمی، روحی و روانی فردی و اجتماعی کارکنان همه مشاغل، پیشگیری از بروز بیماری ها و حوادث ناشی از کار و انتخاب کارگر متناسب با شغلی که قابلیت انجام آن را دارد، از جمله اهداف بهداشت حرفه ای به شمار می روند.

داوطلبان رشته تجربی می توانند بعد از کنکور سراسری و گرفتن رتبه مناسب, بهنگام انتخاب رشته کد مربوطه را انتخاب نمایند.

جدول دانشگاهها و رتبه و درصد هاي لازم براي قبولي در رشته مهندسي بهداشت حرفه ای

 

در ایران رشته بهداشت حرفه ای در چهار مقطع کاردانی, کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می شود.

کلیه فارغ التحصیلان این رشته با داشتن مدرک می توانند در صنایع و کارخانه ها, مراکز بهداشتی و پروژه های دولتی و خصوصی استخدام شوند. مراکز دولتی با آزمون و مراکز خصوصی با مصاحبه نیروی مورد نیاز خود را جذب می کنند. همچنین بعضی از افراد با کسب مجوز به صورت مستقل می توانند شرکتهای اندازه گیری تاسیس کنند.

به طور کلی وزارتخانه های کار، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بالاخص وزارت نفت از مراکز اصلی جذب فارغ التحصیلان این رشته هستند، همچنین سازمان ها، شرکت ها و کارخانجات بزرگ نظیر شرکت ملی نفت، ذوب آهن، هواپیمایی کشوری، ایران خودرو، سایپا و … دارای واحدهای بهداشت حرفه ای بسیار قوی می باشند و در حال حاضر بیش از 50 درصد از دانشجویان کارشناسی مهندسی بهداشت حرفه ای نیز بطور پاره وقت در کارخانجات و سازمان های مختلف بعنوان مشاور مشغول انجام وظیفه هستند و از طرفی کلیه مشاورین و پیمانکاران طرح ها و پروژه‌های عمرانی کشور نیز دارای یک متخصص بهداشت حرفه ای بعنوان سوپروایزر HSE جهت نظارت بر اجرای مقررات ایمنی و بهداشتی می باشند.

فعالیت های بهداشت حرفه ای در همه سازمان ها شامل دو بخش ایمنی و بهداشت محیط کار است که در بخش ایمنی، شناسایی خطرات محیط کار و چگونگی کنترل آنها مورد بحث قرار می گیرد و شامل موضوعات متعددی از قبیل ایمنی کار در مشاغل جوشکاری، تراشکاری، نجاری، غواصی، کار در ارتفاعات، حفر چاه و تونل، ایمنی ساختمان و ساختمان سازی، ایمنی ماشین آلات و ابزار، ایمنی برق، ایمنی حریق، ایمنی معدن و غیره می باشد. در بخش بهداشت محیط کار نیز با هدف پیشگیری از بیماری های ناشی از کار، عوامل زیان آوری چون عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی، مکانیکی و عوامل روانی محیط کار مورد شناسایی، اندازه گیری، ارزشیابی و در نهایت کنترل قرار می گیرد.

کلیه افرادی که در مراکز دولتی کار می کنند با توجه به حکمی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی صادر می شود دریافتی خود را می گیرند و سایر افرادی که در مراکز غیردولتی (خصوصی) کار می کنند بستگی به قراردادی که با کارفرما میبندید میزان حقوق تعیین می شود.

معمولا رنج حقوق در محدود 1.5 تا 5 میلیون تومان است. ( اطلاعات بیشتر )

در ترم های یک و دو باید دروس پایه مثل ریاضی, فیزیک, شیمی, اناتومی, زبان و پاتولوژی پاس شود و در ترم های بالاتر با درس های تخصصی مثل عوامل زیان اور شیمیایی, فیزیکی, تهویه, نمونه برداری, بیماری, ارگونومی و … آشنا خواهید شد.

سطح دروس راحت هستند در صورتی که به صورت منظم خوانده شود, نمره قبولی را دریافت می کنید. (البته شب امتحانی هم داریم:-) )

دانشکده های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان های کشور و برخی از دانشگاه های آزاد

با توجه به دفترچه سال 97  کارشناسان بهداشت محيط, ايمنی صنعتی, مهندسی (صنايع, مكانيک و شيمی), فيزيک, شيمی هم می توانند ارشد و دکترای بهداشت حرفه ای را بخوانند. اطلاعات بیشتر در مورد گرایش های ارشد

معمولا اکثر دانشگاه های بهداشت دارای امکانات خوب برای این رشته هستند ولی تاپترین آنها می توان به دانشگاه های علوم پزشکی همدان, تهران, مدرس, ایران, اصفهان, یزد, شیراز, تبریز و … اشاره کرد که دارای اساتید برجسته هم هستند. همدان را بعنوان قطب بهداشت حرفه ای ایران می شناسند.

این دوره ها در صورتی که با ارایه گواهی معتبر باشد برای افزایش سطح اطلاعات و قوی کردن رزومه خوب هستند. چون سعی می شود در مدت زمان کم کاربردیترین اطلاعات به داوطلبان منتقل شود. توصیه می شود در هر دوره ای ثبت نام نکنید و شرکت هایی که دارای سوابق و گواهی و اساتید مجرب هستند در اولویت قرار گیرند. ما هیچ شرکتی را تایید یا رد نمی کنیم ولی بیشتر دوره هایی که از طریق دانشگاه ها برگزار می شود اعتبار بیشتری دارند.

برای اکثر دانشگاه ها علاوه بر گزارش کاراموزی باید یک موضوع را بعنوان پایان نامه انتخاب و به صورت فردی یا گروهی انجام داد و دفاعیه کرد ولی دانشجو کارشناسی هم داریم که بدون پایان نامه مدرک کارشناسی گرفتن و این بر میگرده به دانشگاهی که در آن تحصیل کردید

این رشته مناسب افرادی هستند که دارای روحیه کار تیمی, پیگیر, فعال و حق طلب هستند چون مهمترین وظیفه ما سلامتی کارکنان است و برای عاید شدن به این هدف باید اول کارفرماها را توجیه کرد و پشتیبانی آنها را داشته باشیم. مهندسینی که دارای تجربه و دانش کافی باشند همیشه در اجرای این امر  موفق می شوند.

هر چقدر اطلاعات عمومی و تخصصی فرد بیشتر باشد کارامدتر خواهد بود ولی در برخی از صنایع تنها دستورالعمل های خاصی لازم است لذا سعی کنید که همیشه الزامات کار خود را بدانید و سپس سراغ بقیه موارد بروید. مثلا فردی که در صنعت خودروسازی کار می کند با کسی که در صنعت فولاد کار می کند وظایفشان متفاوت خواهد بود به عبارتی دیگر متخصص صنعت خود باشید.

این بخش بروزرسانی می شود و سوالات شما در صورت مهم بودن به این بخش اضافه می شود.

 

هرگونه سوالی در رابطه با بهداشت حرفه ای و پرسش و پاسخ های مربوطه داشتید در نظرات ثبت کنید تا بررسی شود.

هر مطلبی لازم داشتید, کافیه سفارش دهید تا در سایت قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

⇐ بهداشت حرفه ای از گذشته تا امروز

⇐ رتبه لازم برای رشته بهداشت حرفه ای + کارنامه ها

⇐  اصول و کلیات بهداشت حرفه ای

⇐ دانلود پاورپوینت کلیات بهداشت حرفه ای

 

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

سلام من میخواستم بدونم فرق کاردانی بهداشت حرفه ای و کارشناسی بهداشت حرفه ای چیه؟
اگه مقطع کاردانی رو بری بخونی بعدش واسه ادامه تحصیل باید چیکار کنی؟

سلام. برای استخدامی اکثرا کارشناس بهداشت حرفه ای چذب می کنند. هنوز بعضی دانشگاه ها کاردانی به کارشناشی دارند و میتونی ازمونش شرکت کنی.

ب سلام چند تا سوال از خدمتتون داشتم.
۱)آیا طرح داره برای فازق التحصیلای ارشد؟
۲)من لیسانس صنایع دارم و میخوام ارشد بهداشت حرفه ایی بخونم.به نظرتون با توجه به اینکه مدرک کارشناسی متربط ندارم شانس استخدامی دارم؟
۳) آیا درسته تو این رشته با ارشد هم میشه هیت علمی دانشگاه شد؟

سلام
1- اگر کارشناسی طرح نرفتید بعد ارشد میتونید ثبت نام کنید و موردی نداره.
2- اگر در استخدامی کارشناس بخوان نمیتونید استخدام بشید چون رشته شما در کارشناسی صنایع است ولی اگر ارشد بخوان راحت میتونید شرکت کنید. ولی در موقعیت پروژه های خصوصی هیچ فرقی با کارشناس بهداشت حرفه ای ندارید.
3- خیلی کم. الان بیشتر دکترا هیئت علمی شدن و مثل 10 سال پیش نیست که بعضی افراد با ارشد هیئت علمی میشدن.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

درباره ما:

سایت تخصصی دانشجویان بهداشت حرفه ای در سال 1391 راه اندازه شد و با ارائه خدماتی همچون نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی, مشاوره و … توانست بعنوان مرجع, برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شناخته شود و همواره سعی می کند که با بکار بردن بروز ترین متدها رضایت مشتریان و کاربران محترم را فراهم کند.

فراموشی رمز عبور؟

رمزتان را فراموش کرده اید؟ لطفا ایمیلتان را وارد کنید تا لینک بازیابی رمز را برایتان بفرستیم.

برگشت برای ورود به سایت

 

همانطور که میدانید روز 7 آوریل از طرف سازمان بهداشت جهانی روز به نام بهداشت نام گذاری شده است. رشته بهداشت حرفه ای یا بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، که معمولاً از آن به عنوان سلامتی و ایمنی، بهداشت و ایمنی شغلی، بهداشت شغلی یا ایمنی شغلی نیز یاد می شود، در کل یک رشته چند رشته ای است که با ایمنی ، سلامتی و رفاه افراد در کار سرو کار دارد.

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای در ایران جایگاه خوبی دارد. بیشتر داوطلبان کنکور تجربی، قبول شدن در رشته های تجربی را سد بزرگی برای خودشان تلقی می کنند، اما اگر بیشتر به بررسی به دیگر شاخه های رشته تجربی به جزء پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری و …. که معروف هستند، بپردازید متوجه می شوید برای قبول شدن راحت تر در زیرشاخه های تجربی با رتبه کنکور متوسط رشته های مانند مهندسی بهداشت محیط، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای و … وجود دارند.

بهداشت و ایمنی شغلی به مسائل بهداشتی، ایمنی و رفاهی در محیط کار مربوط می شود. این رشته، شامل استانداردها و برنامه هایی است که با هدف بهتر کردن محیط کار برای کارگران ، به همراه همکاران ، اعضای خانواده ، مشتریان و سایر ذینفعان انجام می شود. بهبود استانداردهای بهداشت و ایمنی کار یک شرکت باعث تضمین تجارت خوب ، تصویر بهتر برند و روحیه بالاتر کارکنان می شود.

مهندسان رشته بهداشت و ایمنی کار در معرض خطراتی در محل کار مانند مواد شیمیایی، خطرات فیزیکی، عوامل بیولوژیکی، پیامد روانی، مسائل ارگونومیک، حوادث هستند.

بهداشت حرفه ای با کلیه جنبه های بهداشت و ایمنی در محیط کار سرو کار دارد و تمرکز جدی در پیشگیری اولیه از خطرات دارد. سلامت کارگران دارای چندین عامل تعیین کننده است از جمله عوامل خطر در محیط کار منجر به سرطان، تصادفات، بیماری های اسکلتی عضلانی، بیماری های تنفسی، کاهش شنوایی، بیماری های گردش خون، اختلالات مرتبط با استرس و بیماری های واگیر و سایر موارد.حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

بیشتر متخصصان بهداشت و ایمنی شغلی تمام وقت کار می کنند. برخی از متخصصان ممکن است آخر هفته را در مواقع اضطراری کار کنند.

رشته بهداشت و ایمنی کار همانطور که گفته شد، حرفه بسیار سخت و با مسئولیت کاری زیاد است. مهندسان بهداشت و ایمنی کار به دلیل کار در محیط ها با پرسنل زیاد، باید دقت زیادی نسبت به مشائل داشته باشند تا کارکنان دچار آسیب نشوند. از دیگر توانایی هایی که یک مهندسی بهداشت حرفه ای باید داشته باشد میتوان به مهارت های ارتباطی خوب، قدرت و استقامت بدنی مناسب، قدرت تصمیم گیری درست، دقت و توجه زیاد به جزئیات، آشنایی با قوانین و مباحث بهداشت حرفه ای، توانایی آموزش موارد بهداشتی و ایمنی به کارکنان اشاره کرد.

داوطلبان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در رشته های زیر تحصیل کنند. دانشجویانی که داری مدرک کارشناسی در رشته های ایمنی صنعتی، فیزیک، بهداشت محیط، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، فیزیک و شیمی باشند، میتوانند برای مقطع ارشد در رشته بهداشت حرفه ای در مقطع ارشد و دکترا تحصیل کنند.

دانشجویان این رشته برای مقطع دکترا می توانند در رشته های ارگونومی، بهداشت حرفه‌ ای، سیاست‌ گذاری سلامت، نانو فناوری پزشکی، انفورماتیک پزشکی ، سلامت در بلایا و فوریت‌ ها ، سلامت و رفاه اجتماعی ،اپیدمیولوژی، مددکاری اجتماعی، گفتار درمانی (مجاز برای تمامی رشته‌ های ارشد به شرط داشتن کارشناسی گفتار درمانی) تحصیل کنند.

امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در حال حاظر در ایران وجود دارد.

با وجود نبودن طرفدار زیاد برای این رشته در مقابل رشته های داروسازی، مامایی، دندان پزشکی، شرایط کاری خوبی وجود دارد. هر محیط کاری اعم از شرکت های تولیدی کوچک تا کارخانه ها نیاز به امنیت شغلی برای پرسنل خود دارد، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

متخصصان بهداشت و ایمنی شغلی موارد مختلفی از محیط کار و مراحل کار را تحلیل می کنند. متخصصان برای رعایت مقررات مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست، در محل های کار نظارت دارند. آنها همچنین برنامه هایی را برای جلوگیری از بیماری یا آسیب دیدگی به کارگران و آسیب رساندن به محیط زیست طراحی می کنند.

میزان حقوق دریافتی این افراد با توجه به خصوصی یا دولتی بودن محیط کار، سابقه کاری تعیین می شود. میانگین حقوق ماهیانه این افراد با سابقه کاری معمولی 4 میلیون تومان است.

از بهترین دانشگاه های رشته مهندسی بهداشت حرفه ای می توان به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد.

کارنامه قبولی رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

حرفه بهداشت و ایمنی امروزه بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است.  افراد بیشتری وارد این رشته می شوند تا نه تنها از یک زندگی طولانی و راضی کننده لذت ببرند بلکه اطمینان حاصل کنند که در پایان کار طولانی یک روز، مردم به خانه سالم و سالم می رسند. سلامت و ایمنی محل کار فقط مربوط به صنایع پرخطر مانند ساخت و ساز یا نفت و گاز نیست، بلکه بر تمام مناطق محل کار و مشاغل تأثیر می گذارد. مهندسان بهداشت و ایمنی معمولاً در ادارات کار می کنند. طبق پیش بین ها میزان شاتغال این افراد تا 10 سال آینده 4 درصد رشد می کند، که این سرعت رشد نسبت به سایر مشاغل میانگین به حساب می آید. 

کار افراد شاغل در حوزه سلامتی اینقدر با ارزش است که از لحاظ اخلاقی درست نیست حقوقی برای آن در نظر بگیریم.  در جدول زیر به معرفی ایالات با بالاترین حقوق برای مهندسان بهداشت حرفه ای پرداخته ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به کمک اپلیکیشن فسفر می تونید کنکور سراسری رو در هر رشته‌ای که هستید؛ ریاضی، تجربی و انسانی شبیه‌سازی کنید و مهارت‌های تست‌زنی خودتون رو افزایش بدید.
در فسفر نه تنها کلی نکات درسی و کنکوری یاد می گیرید؛ بلکه میتونید در کل‌کل بزرگ کنکوری‌های ایران شرکت کنید، هم تست بزنید، هم مسابقه بدید و هم از یک رقابت هیجان‌انگیز لذت ببرید و رتبه کنکورتون رو از همین الان تخمین بزنید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

من رشتم مهندسی بهداشت حرفه ای هست☺

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

کجا درس میخونی عزیزم

رتبه کنکورتو بگو

و درامد حاصل 

ورودی۸۷ هستم اون موقع کاردانی با رتبه هشت هزار علوم پزشکی یزد قبول شدم بعدم کنکور کاردانی به کارشناسی دادم.

چهارسالم هست شاغلم

خیلی جاها کار کردم من با اینکه سر و زبون ندارم ولی با این حال کار گیرم اومد الان هم چند تا صنعت مشاوره میرم به صورت پاره وقت دو روز در هفته نمیرم. درامدم نزدیک دو تومن .

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

انشاا… موفق باشی عزیزم

فک کنم درامدش برای خانوما خوبه ولی برای مردا جوابگو نباشه

هم کلاسی هام که اقا هستن اکثرا جنوب کار میکنن درامدشون بالا هست اونجا

دقیقا کارتون چیه چکار میکنین؟

اونایی که تو بهداشت واکسن میزنن رشتشون مثل شماست؟

ببخش خیلی سوال میکنم

نه عزیزم اونا که واکسن میزنن بهداشت عمومی هستن

ماکارمون تو زمینه سلامتی کارگران و محیط کار هست

بیشتر تو صنعت هست ولی شرکت هم میتونیم بزنیم تو زمینه معاینات کارگران و ….

سرچ کن تو گوگل بهداشت حرفه ای کامل توضیح داده

این اخرین سوالمه ببخش

بهداشت حرفه ای درامدش بهتره یا محیط

خواهش میکنم سوالی بازم داشتی بپرس بهداشت حرفه ای بهتره. چون تو صنعت بیمارستان. شرکت های اندازه گیری و طب کار میتونن کار کنن ولی محیط خیلی بازار کارش محدودتره

حرفه ای برا خانما خیلی کار نداره ولی برا پسرا عالی… بهداشت محیط کارش بازرس بهداشت میشی تو مرکز بهداشتا..بیمارستان مسیول بهداشت محیط..شهرداریا کارخونه های مواد غذایی مشاور شرکت های سیب سلامت…اداره اب و فاضلاب تصفیه خونه هاا وووووو ده ها جای دیگر کار داره…

اموزشگاه اصناف میتونی بزنی…شرکت میتونی بزنی و…..

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای

چرانداره!؟؟؟ من بهداشت حرفه ایم مرکز بهداشت کارمیکنم تموم این جاهایی ک اسم بردی بعلاوه چندبخش دیگه رو من بازدید میکنم…. اصلا بازدید بهداشت محیط و بازارکارش خیلی خیلی محدوده!!!!کارشم کی میگ براپسراخوبه!؟و خانما بد؟؟من ماهی۵حقوق میگیرم و راضیم

عزیزم راجع به رشته سوال دارم لطفا راهنماییم کن

سلام من دانشجوی این رشتم و همه میگن کاری نداره در استانه انصرافم میتونی کمکم کنی بیشتر راجبش بدونم؟

سلام.جانم.بگو.

اگه دوسداری شمارتو بده واتساپ چت کنیم چون خیبی کم میام اینجا حوصلش نیس

درخدمتم ولی واتساپ بیای بهتره چون واقعا حس ندارم اینجا گپ بزنم هی پیاما قاطی پاطی میشن

من کارشناس مسئول بهداشت حرفه ایم.توی ستادمدیریت دانشگاه علومپزشکی. وتمام اینجاها که اسم بردین بعلاوه شدجای دیگ واسه حرفه ای کارهست.چون حرفه ای تموم کارگاهها رو پوشش میده خب بی شک بازارکارش بهتره.البته این یه جیز بدیهیع و داخل نت هم میتونید والبته پرس و جو از اساتید برتر

لطفا اگه ممکنه منم یکم راهنمایی کنین منتظرجوابتون هستم منم بهداشت حرفه ای وفرهنگیان قبول شدم وتو دوراهی موندم

سلام عزیزم میشه منم راهنمایی کنید خیلی سردرگمم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

آرشیو اخبار

فراخوان دریافت مقاله، مجله مهندسی بهداشت حرفه ایفراخوان دریافت مقاله، مجله مهندسی بهداشت حرفه ای

آموزش نرم افزار DIALux ویژه دانشجویان بهداشت حرفه ایآموزش نرم افزار DIALux ویژه دانشجویان بهداشت حرفه ای

مجله الکترونیکی دو ماهانه تخصصی مدیریت بحران و شرایط اضطراری ایده پردازان دانش ایمنیحقوق مهندس بهداشت حرفه ای

مصاحبه با اساتید قطب بهداشت حرفه ایمصاحبه با اساتید قطب بهداشت حرفه ای

مقابله با ویروس کرونا در محیط های صنعتی و شغلیتهیه شده توسط دفتر قطب مهندسی بهداشت حرفه ای

انتشار کتاب کتاب تجربیات عملی در مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی شغلی

رئیس قطب علمی آموزشی مهندسی بهداشت حرفه‌ای: بهداشت حرفه‌ای کار الزام زندگی شغلی امروز است

عضویت مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت درگروه همکاری بین المللی و گروه سازمان منطقه ای کنوانسیون استکهلمدکتر عبدالرحمان بهرامی عضوگروه همکاری بین المللی و گروه سازمان منطقه ای کنوانسیون استکهلم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دکتر عبدالرحمان بهرامی در اولین کار گروه سازمان منطقه ای کنوانسیون استکهلم از مورخه 30 مه تا یکم ژوئن 2018 که در شهر برنو-جمهوری چک برگزار شد شرکت داشتند به عضویت این کارگروه درآمدند

آموزش پایگاه استفاده از اطلاع رسانی wiserآموزش پایگاه استفاده از اطلاع رسانی wiser

کتاب کلیات مهندسی بهداشت حرفه ایکتاب کلیات مهندسی بهداشت حرفه ای که توسط گروهی از اساتید برجسته بهداشت حرفه ای کشور تدوین شده است در دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

            

           

            

تمامیحقوقاینسایتمتعلقبهقطببهداشتحرفهایکشورودانشگاهعلومپزشکیهمدانمیباشد

©

حقوق مهندس بهداشت حرفه ای
حقوق مهندس بهداشت حرفه ای
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *