دقیقتر شدن تاثیر فاکتور زمان در
محسابه هزینههای سفر در اسنپ، منجر به خلق فرمول جدیدی شده است. هر کاربر راننده
باید با این فرمول آشنا باشد تا بتواند درآمد خود را افزایش دهد. اگر شما هم مثل
کاربران راننده موفق از این فرمول استفاده کنید، در مدت کوتاهی شاهد افزایش چشمگیر
درآمدتان خواهید بود.
افزایش درآمد = قبول سفر بیشتر (دریافت درخواست بیشتر) + لغو سفر کمتر
کاربران رانندهای که با در نظر گرفتن
فرمول درآمد بالا، سفرهایشان را بدون توجه به مقصد و ترافیک قبول میکنند،
درآمد بیشتری خواهند داشت. استفادهی کاربر راننده از این فرمول باعث میشود تا
اسنپ درخواستهای سفر بیشتری را به او اختصاص دهد. بنابراین کاربر راننده در پایان
هر روز کاری، سفرهای متعددی انجام داده است و علاوه بر کسب درآمد بیشتر، شانس خود را
برای به دست آوردن سفرهای بیشتر در روزهای آینده هم افزایش داده است.
ما برای آزمایش کردن درستی این فرمول، سراغ یکی از کاربران راننده قدیمی رفتهایم و درباره شیوهی کارش با او گفتوگو کردهایم. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با فرمول درآمد بالا، ویدیوی زیر را حتما تماشا کنید.
سلام خدمت خوانندگان اسنپ، من مدتی هست که وارد اسنپ شدم، در تهران هم مشغولم.
بهتون شدیدا توصیه میکنم که یک کار اصلی داشته باشید و در کنار کار اصلیتون، در مسیر رفتن به خونه و محل کار مسافر بزنید،
چرا؟درآمد اسنپ
به این دلیل که بشدتتت هزینه های استهلاک و هزینه های مصرفی بالا رفته، بصورت سرسام آور.. تا نرید تعمیرگاه نمیفهمید..
اگر بخواید بیوفتید توو جاده ظرف چند ماه باید هرچی در آوردید خرج ماشین کنید.
برادرانه توصیه میکنم، بهترین فرمول همینه که گفتم. صبا 1 ساعت زودتر و عصر ها هم 1 ساعت بیشتر توو اسنپ مشغول بشید، تا هم ماشین خالی نره و بیاد، هم به محیط زیست کمک بشه و ماشینا تک سرنشین نباشن، هم مخارج ماشین به علاوه ی مقدار اندکی پول اضافه براتون بمونه، هم ماشینتون به معنای واقعی ناااابود نشه،، خودتون رو بخاطر این وعده های پوشالی اسیر نکنید، اسنپ کار تمام وقت شما نمیتونه باشه،، دلتون بحال خانواده بسوزه که باید اعصاب خط خطی شما رو تحمل کنن،، مسافر بیشتر یعنی، ورود سریع تر به محدوده ی ایجاد استهلاک ماشین، یعنی اعصاب خوردی بیشتر، یعنی درآمد کمتر از توقع، یعنی بیشتر در معرض کرونا بودن… دنبال یه کار تمام وقت باشید در کنار اسنپ، خدارو شاهد میگیرم که از سر خیر خواهی این حرفو میزنم، خودتون میدونید.
اینا بفکر جیب خودشونن، نظام سرمایه داری تو ذهن بالاسریاس، نه نظام مردم محوری،
انقد هم به پشتیبانی بدو بیرا نگید، اونا هم کارمندن مثل ما
با فرمول جدید بخواییم کار کنیم بعد یه ماه ماشین میشه تراکتور داغون میشه در ضمن معمولا مبدا درخواستی باید نزدیک راننده باشه نه اینکه یه ربع طول بکشه تازه برسی مبدا پس اسنپ باید مبدا رو نزدیک به راننده پیشنهاد بده
سلام سهمیه بنزین را می دهند ولی بسیار اندک است چندین بار بنزین سه هزار تومانی زده ام سهمیه شصت لیتر خودم را مصرف می کنم باز هم کم می اورم مجبور هستم آزاد بنزین بزنم که بعضی وقتها به صرفه نیست حداقل در هفته چیزی نزدیک به هفت صد کیلومتر کار می کنم خواهشاً رسیدگی فرمایید با درود و خسته نباشید به شما مسئولان و کارگزاران اسنپ
طی دو روز۲۴سرویس جابجا داشتم جایزی تعلق نگرفتم چرا قیمت با سوار کردن مسافر۵۰۰تومان کم میشه
سلام من هر وقت به پمپ بنزین میروم میگویند دستگاه پارسیان است و با کارت اسنپ شما کار نمکند لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه بنزین بزنم ممنون از شما
سلام این موضوع سهمیه بنزین برای ما شده یک درد سر و مانع کار آخه این چه کاری بود که انجام دادن!
دیروز رفتم بنزین بزنم دیدم اصلا سهمیه این هفته واریز نشده و از جیبم بنزین ۳۰۰۰ تومنی زدم و تا الان کار رو گذاشتم کنار پشتیبانی اسنپ هم که کلا رفته تو منشی تلفنی و هیچکس پاسخگو نیس،سهمیه بنزین لیتری چرا برای ما اختصاص نمیدید مثل سایر تاکسی ها؟؟!بخدا دیگه خسته شدیم…. […]
سلام گفتن دیگه سهمیه بنزین ماهانه میریزن به حساب
این روزها که شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تقریبا تمام کسبوکارها را تحت تاثیر خود قرار داده، بسیاری از مردم به فکر راههای جدیدی برای کسب درآمد هستند. کار کردن در تاکسیهای اینترنتی به صورت تمام وقت و یا پارهوقت یکی از راههایی است که میتواند به افزایش درآمد کمک کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده یک راننده تمام وقت در اسنپ میتواند تا ماهی ۸ میلیون تومان در تهران از فعالیت در این تاکسی اینترنتی کسب درآمد کند؛ رقمی که بالاتر از رقم پایه حقوق مصوب سال ۹۹ است. در ادامه به مزایای کار کردن در تاکسیهای اینترنتی بیشتر میپردازیم.
بیش از یک میلیون تومان پاداش
با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از تاکسیهای اینترنتی به خصوص در این روزها، تاکسیهای اینترنتی برای جذب رانندگان جدید پاداشهای ویژهای را اختصاص دادهاند. به طور مثال شرکت اسنپ برای پیوستن کاربران راننده جدید بر حسب شهرهای مختلف تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان پاداش در نظر گرفته است. با مراجعه به کانال تلگرام هر شهر اسنپ میتوانید در مورد مبلغ پاداش و شرایط آن اطلاعات لازم را کسب کنید.
افزایش درآمد با سیستم قیمتگذاری بهینه
همزمان با موج گرانی بسیاری از کسبوکارها مجبور شدند در هزینهی کالاها یا خدمات خود تجدید نظر کنند. حملونقل هم به واسطه افزایش غافلگیرکننده قیمت خودرو، لوازم یدکی و قطعات آن از افزایش قیمتها تاثیر پذیرفت. به گفته فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، این سامانه امروز بیش از ۷۰۰هزار راننده فعال دارد و طبق آمار درآمد رانندگان اسنپ در ماههای اخیر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش درآمد بدون احتساب پاداشهایی است که به طور مستمر برای رانندگان در نظر گرفته میشود. شهابی این افزایش درآمد را متاثر از سیاستهای قیمتگذاری بهینه این شرکت میداند. در حقیقت تاکسیهای اینترنتی بر اساس سیستم محاسبه قیمت خود تلاش میکنند تا درخواستهای بیشتری را به سفر تبدیل کنند. در این میان طبیعی است که اگر هزینه سفر پایین باشد رانندهای درخواست را قبول نمیکند و اگر هزینه هم بسیار بالا باشد مسافر درخواست خود را لغو میکند. بنابراین سیستم قیمتگذاری باید به گونهای باشد که رضایت هر دو طرف کسب شود. با بهینهسازی قیمتها در اسنپ درخواستهای بیشتری از سوی رانندگان پذیرفته میشود؛ زیرا با منصفانه بودن قیمتها دیگر راننده درگیر گزینش سفرها بر حسب قیمت نمیشود و میتواند در زمان کمتری درخواست را پذیرفته و سفر را آغاز کند. از سوی دیگر درخواستهای مسافران هم با سرعت بیشتری پذیرفته میشود. درآمد اسنپ
مزایای باشگاه رانندگان
باشگاه رانندگان به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف رانندگان ایجاد شده است؛ این نیازها میتواند مربوط به خودرو باشد و یا نیازهای خود فرد مانند دسترسی به خدمات درمانی و رفاه را شامل شود. باشگاه رانندگان اسنپ با اختصاص طرحهای تخفیفی و تشویقی متنوع در جهت رفاه بیشتر کاربران راننده تلاش میکند. رانندگان اسنپ تاکنون از طرحهای مختلفی مانند تخفیف خرید باتری خودرو، خدمات پزشکی، بستههای سلامت و اقلام بهداشتی، کمک هزینه سوخت، وام کمک معیشتی برای کرونا، تخفیف لوازم یدکی و غیره بهرهمند شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرحهای تشویقی و تخفیفهای ویژه کاربران راننده میتوانید به بلاگ باشگاه رانندگان اسنپ سری بزنید. همچنین در بلاگ باشگاه رانندگان اسنپ تمام آموزشهای لازم برای رانندگان جدید در زمینه نحوه استفاده از اپلیکیشن، قوانین و مقررات و نکات ضروری برای انجام سفر ذکر شده است.
تخصیص سهمیه بنزین
کلیه کاربران تاکسیهای اینترنتی به واسطه فعالیت خود در زمینه حملونقل عمومی سهمیه بنزین دریافت میکنند. میزان این سهمیه در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷۵ است و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است. همچنین خودروهای دوگانه سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه میتوانند سهمیه دریافت کنند.
در نهایت باید به ساعات کاری دلخواه هم در تاکسیهای اینترنتی اشاره کرد که سبب میشود این شغل به عنوان یک کار پارهوقت گزینه خوبی باشد. در حقیقت زمان کاری و محدوده جغرافیایی دلخواه از مزایایی است که برای کاربران نیمهوقت جذابیت دارد و به افراد اجازه میدهد تا در زمانهای خالی خود در هرجای شهر که باشند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین با قابلیت افزودن مقاصد منتخب افرادی که تمایل دارند به صورت پارهوقت در اسنپ فعالیت کنند میتوانند به آسانی نقاط پرتردد خود (به طور مثال منزل یا محل کار) را در اپلیکیشن ثبت کنند تا تنها درخواستهای مربوط به همین مناطق برایشان ارسال شود. برای پیوستن به ناوگان اسنپ کافی است به پنل ثبتنام دیجیتال این شرکت بروید و بدون مراجعه حضوری مراحل ثبتنام را آغاز کنید.
2121
در شهر اصفهان و در محله حکیم آن، مسجد حکیم قرار گرفته است که دارای یکی از تاریخی ترین سردرهای ایران است.
خیلی وقتا شده کتابی را خیلی فوری نیاز دارید و نمی خواهید سفارشی دهید که تا یک هفته طول بکشد به دست شما برسد و یا ممکن است به دنبال کتابی باشید اما نتوانستید پیدایش کنید و شرایط و حوصله گشتن را هم ندارید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه تان یکی از روش های مطمئن ،خرید و سفارش از سایت کتاب 24 است .
تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved
چند
سالتان است و کارتان را از کی در اسنپ آغاز کردید؟
من متولد ۱۳۴۳ هستم. از آذر سال گذشته کارم را شروع
کردم، حدود ۹ ماه میشود.
قبل
از اسنپ محل درآمدتان از کجا بود و چطور با اسنپ آشنا شدید؟
من
مدیر شرکت فروش بتن بودم و به تمام نقاط تهران بتن میفروختیم. به همین دلیل به
غیر از تهرانپارس و افسریه اکثر نقاط تهران را میشناسم. به خاطر رکود ساختوساز
شرایط کارم طوری شد که حدود یک سال و نیم پیش شرکت را تعطیل کردیم. بعد از تعطیلی
شرکت یکی از همکارانم برای کار رفت آژانس و به من هم پیشنهاد کرد بروم. چند روزی
رفتم ولی از کارشان خوشم نیامد. کار آژانس آنقدر کم است که شطرنج بازی میکنند و
چایی میخورند. برای من که از جوانی کار کرده بودم خیلی سخت بود. من قدرت دارم و
باید کار کنم و درآمد داشته باشم. دخترم با دوستانش از اسنپ استفاده میکردند و به
من گفت: «بابا میتونی به جای آژانس بری اسنپ». من ۲۵ سال با ماشین خودم رفتم سر
کار و برگشتم و اگر ماشینم خراب میشد با ماشین همسایهمان میرفتم. آنقدر تاکسی
سوار نشده بودم که حتی نمیدانستم تاکسی سوار شدن چطوری است. ولی روزگار چرخید و
راننده شدم.درآمد اسنپ
درآمد
فعلیتان از اسنپ چقدر است؟
الان به طور معمول روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار
تومان از رانندگی اسنپ درآمد دارم که ماهانه بین ۹ تا ۹.۵ میلیون تومان میشود.
کارتان
را در اسنپ با روزی چند ساعت شروع کردید و به روزی چند ساعت رساندید؟
از اول به صورت تماموقت در اسنپ کار کردم و اوایل
حدود ۱۵۰ هزار تومان در روز درآمد داشتم. من به اندازهای که توانش را دارم کار میکنم،
تا جایی که بدنم و اعصابم بکشد، و مسافرم را اسیر و ابیر نکنم. چون سعی میکنم در
مناطق اطراف منزلم در غرب تهران کار کنم همیشه نزدیک هستم و اغلب برای خوردن
صبحانه، ناهار و شام به خانه برمیگردم. خوبی غرب تهران این است که اسنپخور زیادی
دارد و درخواست زیاد میآید.
شب
تا صبح را هم کار میکنید؟
نه، به هیچ عنوان. معمولا ۵.۵ صبح، نماز که خواندم،
تلفنم را روشن میکنم. تلفنم که آنلاین شد با اولین درخواست از خانه میزنم بیرون.
شب هم هر وقت کارم تمام شد برمیگردم، بین ساعت ۱۰ تا ۱۱، بستگی به میزان درآمد
روزانهام دارد. گاهی مجبور میشوم بیشتر کار کنم. به طور معمول در ماه یکی، دو
روز برای خودم مرخصی در نظر میگیرم و با خانوادهام وقت میگذرانم.
چطور
با رانندگی در اسنپ آن هم با این قیمتهای کم به چنین درآمد بالایی دست پیدا کردید؟
دلیلش این است که معمولا تا درآمد یک روزم به ۳۰۰
هزار تومان نرسد کار را تعطیل نمیکنم. امتیازم بالاست و همیشه مسافر دارم و
روزانه بین ۲۰ تا ۳۲ مسافر سوار میکنم.
رمزتان
برای رسیدن به درآمد بالا در اسنپ چیست؟
من شغل قبلیام نقشهبرداری بود؛ محاسبهام خوب
است. درخواست مسافر که برایم میآید حساب میکنم که آیا میتوانم در کمتر از دو
دقیقه به او برسم. از نظر من یک راننده خوب اسنپ باید بتواند مسافرش را زود سوار
کند. زود رسیدن مسافر به مقصد دست ما نیست و مسیریاب میگوید از کدام مسیر برویم
که شلوغ و پرترافیک نباشد. شما خودت اگر مسافر اسنپ باشی و ۵.۵ صبح ماشین بگیری،
دوست داری اسنپت سریع سوارت کند و دوست نداری معطل شوی. من معمولا مسافرم را طوری
انتخاب میکنم که بتوانم بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه خودم را به او برسانم. گاهی
انقدر به مسافرم نزدیکم که میگویم آقا پشت سرت را نگاه کنی من را میبینی. به
نظرم اگر همه رانندهها سعی کنند نزدیکترین مسافر را انتخاب کنند خیلی بهتر میشود.
تهران
را خیلی خوب میشناسید و مسیرها را راحت پیدا میکنید؟
من فقط تهرانپارس و افسریه را بلد نیستم و اصلا آن
سمتها نمیروم. میدانم که مسیریاب هر جا بخواهم میرساند ولی اگر جایی که وارد
نیستم بروم دیگر نمیتوانم زمان دقیق رسیدنم به مسافر را تشخیص دهم و برای پیدا
کردن مبدا مسافر باید زمان بگذارم. غیر از شرق هر جای دیگر تهران باشم برای پیدا
کردن مسافر نیازی به مسیریاب ندارم. حتی میدانم الان دنده عقب بگیرم بهتر است، یا
از کوچههای فرعی بروم.
رانندگی
را دوست دارید؟ با توجه به ترافیک و ازدحام تهران اذیت نمیشوید؟
سعی میکنم هرگز در ترافیک نمانم. مسیریاب کلا از
ترافیک گریزان است و مسیرهای خوبی پیشنهاد میدهد. بعضی زمانها چارهای نیست و ما
هم توی ترافیگ گیر میافتیم. ولی چه میشود کرد؟ این شغل ایجاب میکند که صبور
باشید. بعضی وقتها مسافر از حوصله میرود، مریض است یا مریض دارد، نباید با این
مسافرها بحث کرد.
از
دشواریهای کار در اسنپ بگویید.
گاهی برخورد بعضی مسافرها زننده است. من شخصا
برخوردهای زننده مسافر را میگذارم به حساب اینکه شاید مشکلی دارد و از جایی
اعصابش خورد است. ممکن است شمای مسافر چیزی را جا گذاشته باشید و چهار طبقه
برگردید بالا و وقتی برگشتید یادتان برود سلام کنید. من یادتان میاندازم و سلام
میدهم. نه اینکه نیازی به سلام شما داشته باشم، این یک انرژی مثبت میدهد و خستگی
آن چهار طبقه را درمیآورد.
یک بار خانمی را سوار کردم مسیریاب مسیری را نشان
داد که هشت دقیقهای میرسیدیم. وقتی مسافر دید مسیر تغییر کرده خواست پیاده شود.
هر چه برایش توضیح دادم اگر از این مسیر برویم زودتر میرسیم گفت نه میخواهم
پیاده شوم. اصرار کردم از مسیری که شما بگویید میرویم ولی پیاده شد و رفت. من
خیلی از برخورد این مسافر ناراحت شدم. شغل ما از این چیزها هم دارد.
در
کل با وجود همه اینها از کار در اسنپ راضی هستید؟
من اگر از کاری راضی نباشم انجامش نمیدهم. همیشه
معتقدم هر کاری میکنیم باید از آن لذت ببریم و اگر غیر از این باشد کار نمیکنم.
خدا را شکر که توانایی کار کردن به من داده تا محتاج کسی نباشم. بعضی مسافرها به
من میگویند خدا بیامرزد رفتگان کسی که اسنپ را راه انداخت. اسنپ شرایطی ایجاد
کرده که بیشتر به نفع مسافر است. تا به حال هیچ سیستمی در کشور ما کار نکرده بود
که ۹۹ درصد از استفادهکنندهها چه راننده و چه مسافر راضی باشند. آن یک درصدی هم
که راضی نیستند کلا آدمهای ناراضیای هستند، از خودشان، از خانوادهشان، از زندگیشان
ناراضیاند.
با
توجه به اینکه ماهی ۹ میلیون تومان درآمدتان است آیا فکر میکنید همچنان در اسنپ
جای پیشرفت بیشتری دارید؟
من باید درآمدم را به ۱۲ میلیون برسانم و فکر میکنم
تواناییاش را دارم. مشکلات کار قبلیام با بلاهایی که سرم آورد بهم ثابت کرد
توانایی عوض کردن شرایط را دارم.
طراح صنعتی، علاقمند به برنامهنویسی
من از چهارم اردیبهشت ۹۶ تا دوم شهریور ماه همان سال به عنوان یک راننده تمام وقت اسنپ کار کردم. الان که به اندازه کافی از این تجربه فاصله گرفتم (نزدیک به یک سال) فکر میکنم زمان خوبی است که نکاتی را در مورد آن بنویسم.
در این مدت حدوداً چهارماهه، ۷۹ روز شامل روزهای کاری، جمعه و تعطیلات رسمی در سیستم اسنپ به عنوان راننده کار کردم. در تمام این روزها موارد زیر را در یک فایل اکسل ثبت کردهام:
باید در نظر داشت که به هرحال ممکن است درصدی از خطا در هنگام ثبت پیش آمده باشد اما به خاطر حساسیت در مورد ثبت روزانه آنها بعید است تاثیر معناداری در نتایج ایجاد کرده باشد. نتایج خلاصه شده از این فایل را میتوان در زیر مشاهده کرد:درآمد اسنپ
اگر درآمد کل را بر تعداد روزهای فعال در اسنپ تقسیم کنیم در آمد برای هر روز برابر ۶۸ هزارتومان خواهد بود اما اگر درآمد را بر تعداد روزهایی که واقعا زندگی کردیم و طبیعتا تعطیلات هم داشتیم تقسیم کنیم رقمی در حدود ۴۵ هزار تومان درآمد برای هر روز یک ماه ۳۰ روزه خواهد بود.
با مقایسه نمودارهای دو و چهار به خوبی روشن است که با توجه به افزایش ساعت کار در ماه شهریور (۱۰۴ ساعت) و نیز ثبت بالاترین رکورد طی مسافت (۲۱۲۴ کیلومتر) درآمد در ماه تیر نسبت به ماه خرداد تقریبا هیچ تغییری نداشته است.
در مقایسه بین ماه تیر و مرداد که حدود ۲۰ درصد کاهش در مسافت طی شده وجود داشته درآمد برای هر ساعت کار ۱۰ درصد افزایش داشته است.
به وضوح افزایش ساعت کار نمیتواند باعث افزایش درآمد شود چرا که قیمتهای تعیین شده و نیز تعداد درخواستها در ساعات پیک (۷ تا ۱۰ صبح و ۴ تا ۸ عصر) با قیمت و تعداد درخواست سایر ساعتها تفاوت قابل توجه دارند. آزمایشی که من در ماه آخر فعالیتم انجام دادم تایید کننده این ادعا است. یعنی با ساعت کمتر و فعالیت در ساعتهای شلوغی متوسط درآمد برای هر ساعت افزایش یافته اما درآمد کلی کاهش پیدا میکند.
چند نکته:
چند نکته مهم دیگر:
چند توصیه:
یک نکته خیلی خیلی مهمتر:
اینها تجربه و تحلیل شخصی من است ممکن است به دلایل شخصی کمی جهتدار شده باشد هرچند که من حدود هفت ماه صبر کردم تا احساسات تاثیر زیادی در تحلیلها نداشته باشند ولی بالاخره آدمیزاد ممکن است احساساتی برخورد کند.
قول میدهم آخرین نکته باشد:
ممکن است بسیاری از موارد مطرح شده در بالا اصلا چیز بدی نباشد. صرفا تلاش کردم این تجربه را ثبت کنم.
طراح صنعتی، علاقمند به برنامهنویسی
با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت
مطلبی دیگر از این نویسنده
مطلبی دیگر در همین موضوع
بر اساس علایق شما
از این پس او نمیتواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.
امروز اسنپ برای بسیاری از ما به یک گزینه شغلی امن تبدیل شده و در اطرافیانمان، چند نفری در این سامانه کار میکنند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنپ، بررسی چرایی این موضوع دلایل زیادی دارد؛ مثلاً اینکه اسنپ ساعت کاری ثابتی ندارد، افراد میتوانند در کنار شغل ثابت برای کمک هزینه در اسنپ کار کنند، راننده اسنپ همیشه مسافر دارد و بنابراین درآمدش تضمین شده است و…، اما این همه ماجرا نیست. اگر پای صحبت رانندههای اسنپ بنشینید، قصههای زیادی دارند از سفرهای هر روزه با مسافر و چالشهایی که مدیریت آنها هنر میخواهد. اما اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که به همکاری با اسنپ فکر میکنید، این نکات را قبل از شروع کار بخوانید و سنگها را با خودتان وا بکنید:
زمانبندی کار در اسنپ کاملاً به خود شما بستگی دارد اما هماهنگی این وضعیت آنقدر که تصور میکنید راحت نیست
شما به عنوان راننده اسنپ میتوانید در مورد زمان و محل کارتان تصمیم دلخواه بگیرید اما هر گونه انتخاب اشتباهی میتواند میزان درآمدزایی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و قسمت سخت ماجرا هم درست همینجاست. اگر دنبال بهینهسازی درآمد خودتان هستید باید ابتدا همهچیز را به دقت بررسی و سپس هوشمندانه انتخاب کنید. یادتان باشد انتخاب زمان نامناسب و مسیر اشتباه میتواند میزان درآمد شما را تا حدی زیادی کاهش دهد. یک راهکار برنده که در افزایش درآمدزایی از اسنپ تأثیر بهسزایی دارد، به حداقل رساندن فاصله مبدا و مقصد است. همچنین پذیرش درخواست مسافران در زمانهای شلوغ که معمولاً دیگر رانندهها ترجیح میدهند به دلیل ترافیک تن به قبول سفر ندهند هم مورد دیگری است که به افزایش درآمدزایی کمک میکند اما اینها همه صرفاً پیشنهاداتی هستند که ممکن است در مورد یک شهر، منطقه یا محله نتیجهبخش باشند. مهم خود شما هستید که بتوانید رفتار سفرهایتان را کارشناسی کنید.
سیستم امتیازدهی به رانندگان تأثیر بسیاری در سرنوشت کاری آنها دارددرآمد اسنپ
حق با شماست. امتیاز کم مسافران حتی اگر دلیل منطقی هم نداشته باشد میتواند منجر به جریمه یا قطع همکاری اسنپ با شما شود. بعضی از رانندگان اسنپ از این امتیازها با عنوان «جان» یاد میکنند که با پایین آمدن آن گیماور میشوند. بنابراین اگر میخواهید در اسنپ کار کنید، باید بتوانید به هر قیمتی شده «جان» تان را حفظ کنید.
درآمد اسنپ ثابت نیست
حواستان باشد این دو مورد را با یکدیگر اشتباه نگیرید: درآمد در اسنپ تضمین شده اما ثابت نیست. یعنی هر رانندهای میتواند مطمئن باشد بسته به تعداد سفرهای روزانهاش در اسنپ درآمد روزانه دارد اما لزوماً این درآمد در تمام روزها و همینطور در طول ماههای مختلف یکسان نیست. دلیلش این است که قیمتگذاری اسنپ در روزهای مختلف بسته به مناسبتها و میزان ترافیک متفاوت است. مثلاً در ماه اسفند که ترددها بیشتر است و میزان ترافیک به همان نسبت افزایش پیدا میکند، هزینه هر سفر بیشتر از ماه بهمن است اما به همان نسبت زمان هر سفر هم بیشتر است. برخلاف آن در ماه رمضان که میزان درخواستهای سفر کاهش پیدا میشود، هزینه سفرها نیز کم میشود.
حواستان به هزینهها باشد
استفاده هر روزه از خودرو طبیعتاً استهلاک زیادی دارد و برای کسی که به عنوان راننده اسنپ کار میکند، این هزینهها اجتنابناپذیر است. چرا که کوچکترین ایرادی در خودرو میتواند کار فرد را با اختلال مواجه کند و درآمد ماهیانهاش را تحت تأثیر قرار دهد. برای نتیجهگیری درست باید خودتان دخل و خرج حدودی را برآورد کند. میزان هزینه مصرفی برای روی پا نگه داشتن هر خودرویی بسته به سال تولید، مدل ماشین و میزان کارکرد آن با دیگری متفاوت است بنابراین این خود شما هستید که میتوانید شرایط را بسنجید و در مورد میزان هزینه ماهیانه خودرویتان تصمیمگیری کنید.
مسافران عصبانی بخشی از کار شما هستند
دلایل عصبانیت مسافران ممکن است آنقدر غیرمنطقی باشد که حتی نتوانید آنها را درک کنید اما همانطور که قبلاً گفتیم امتیاز مسافران بخش مهمی از حیات شماست. برای اینکه بتوانید از پس مشتریان عصبانی و درخواستهای آنها بربیاید، بهترین کار این است که شرایط و قوانین اسنپ برای رانندگان را بخوانید. به این ترتیب یادتان میماند که کی و کجا حق با مسافر است و اگر با درخواست غیرمنطقی روبهرو شدید چطور باید از پس آن بربیایید.
انتهای رپرتاژ خبری
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارتنیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399
در حالی که اسنپ کمیسیون خود از کرایه را در برخی شهرها ۱۵ و در برخی دیگر ۲۰ درصد اعلام کرده است، رانندگان این شرکت معتقدند کمیسونها از این ارقام بالاتر است و عوارض شهرداری نیز از آنها گرفته میشود.
سارا اسلامی: در حالی که اسنپ حق کمیسیون خود را از کرایه در برخی شهرها 15 و در برخی دیگر 20 درصد اعلام کرده است، رانندگان این شرکت معتقدند رقم کمیسیونها از این ارقام بالاتر است و عوارض شهرداری نیز از آنها گرفته میشود.
تجارتنیوز چندی پیش گزارشی را با موضوع کمیسیون اسنپ منتشر کرد. فرید شهابی، مدیر تجاری این تاکسی اینترنتی تاکید کرد: کمیسیونهای دریافتی از رانندگان اسنپ، در هیچ شهری تغییر نداشته است. هماکنون کمیسیون دریافتی در هشت استان تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، قم، خوزستان و آذربایجان شرقی، ۱۵ درصد و در بقیه مناطق کشور ۲۰ درصد است.
وی در رابطه با دریافت عوارض ۱.۵ درصدی شهرداری از کاربران راننده توضیح داد: طبق دستورالعمل نظارتی تاکسیهای اینترنتی، این رقم به هزینه سفر اضافه و مستقیم به شهرداری پرداخت میشود. در واقع فرایند محاسبه این صورت است که اسنپ ابتدا هزینه سفر را، بدون ۱.۵ درصد عوارض شهرداری مشخص میکند و میزان کمیسیون اسنپ بر مبنای آن مبلغ محاسبه میشود. سپس به هزینه کلی سفر ۱.۵ درصد عوارض شهرداری اضافه میشود که این مبلغ اعلامی به مسافر است.درآمد اسنپ
مدیر تجاری اسنپ گفت: در واقع حق کمیسیونی که کاربر راننده از هزینه سفر پرداخت میکند، بدون محاسبه ۱.۵ درصد عوارض شهرداری است.
همچنین در سایت «باشگاه رانندگان اسنپ»، نیز توضیحاتی در مورد کمیسیونها درج شده است. برای مثال اینکه سفرهایی انجام شده در محدوده طرح ترافیک، معاف از پرداخت کمیسیون هستند.
اما رانندگان این شرکت تاکسی اینترنتی در نظراتی که با تجارتنیوز به اشتراک گذاشتهاند، با این گفتهها موافق نیستند.
کاربران راننده این شرکت تاکسی اینترنتی، هم درصد کمیسیون را بالا میدانند و هم معتقدند که عوارض شهرداری از آنها کسر میشود.
«اسنپ؛ اولش بدون کمیسیون. بعدش ۱۳ درصد. کم کم ۱۵ درصد. حالا که عوارض شهرداری هم اضافه شده. منتظر خبرهای بعدی هم باشید.»
«کمسیون ۲۰درصدخیلی زیاده! چه خبره! مگه جنگه؟! کمسیون باید 5 الی 8 درصد باشه، انصاف هم خوب چیزیه بخدا.»
«من به زحمت وام ازدواج تونستم بگیرم. یک ماشین خریدم ک تو اسنپ کار کنم و اقساط بدم. ولی هیچی در نمییاد صبح تا شب جون میکنی با کمیسیون بالای ۲۰ درصد، پایان روز واست چهل یا پنجاه میمونه که نمیدونی پول بنزین بدی، خرج خونه و اجاره بدی، اقساط وام بدی، پول دوا دکتر بدی یا شکمتو با نون خشک سیر کنی؟ الانم که چند وقته ماشین خراب شده رسما بیکار شدم. وامی هم که گفتن فقط یه حرف بود …زاهدان.»
«کمیسیونی که اسنپ میگیره ۲۱.۵ درصد هست.»
«چرا یک بام و دوهوا؟ تهران پانزده درصد ولی شهری مثل خرم اباد بیست درصد؟ واقعا منصفانه نیست و قیمتها خیلی پایینه.»
«دوستان عزیز، اولا کمیسیونهای محدوده طرح لحاظ میشود. سندش موجوده و اینکه اول از کرایه، ۱.۵ درصد عوارضی که شهرداری باید در عوضش امکانات مثل تاکسی بده، که نمیده، کسر میشه، بعد کمیسیون ۱۵ درصدی. خداوکیلی اگه کار بود عمرا با این شرکتا کار نمیکردیم. مدیر تجاری اسنپ با سند و مدرک بیاد، رانندهها هم با گزارش کار کردنشون. بنشینید پای درد دل راننده، ببینید چه خبره. اسنپ و تپسی فقط دنبال جیب خودشونن. شهرداری از راننده اینترنتیها بیش از تاکسی کمیسیون میگیره.»
«اصلا کمسیون اگه ۱۵درصدم باشه برای این شرکتها زیاده. چون کاری و خدماتی برای ما رانندهها انجام نمیدن برای چی باید ۱۵درصد کمیسیون برای طراحی و کپیبرداری از یک اپ خارجی را بردارند. ما با این کرایههای پایین چه خاکی تو سرکنیم؟ هممون هم مجبوریم کار کنیم. کی به داد ما میرسه؟»
«کی گفته تو طرح کمیسیون نمیگیرن؟ من خودم تو طرح کار میکنم، از بعد کرونا که طرح راه افتاده مثل بقیه جاها کمیسیون میگیره.»
«چرا باید عوارض شهرداری از جیب راننده پرداخت بشه. اون هم با وجود این همه چاله و خندق و دستاندازهای خارج از استاندارد.»
«اسنپ کمیسیون طرح طرافیک را هم میگیرد. کرایهها هم خیلی پایین. توقف مسافر هنگام سوار شدن در بیشتر موارد خیلی زیاد شده و در کرایه محاسبه هم نمیشه. عوارض شهرداری هم از جیب راننده است و نه مسافر.»
«کمیسون اسنپ در یاسوج 20 درصد هستش و عوارض هم از کرایه و سهم راننده کم میشه و این رو میشه به وضوح دید.»
«وقتی کرایه فردوس تا تهرانسر ۲سال پیش که عوارض شهرداری در کار نبود ۱۰هزار تومان بود الانم ۱۰هزار تومانه، عوارض چ جوری از جیب مسافر میره؟ عوارض شهرداری پای راننده هستش.»
«تاکسیهای اینترنتی زورشان به مسافر نمیرسه چون مسافر درخواست نداشته باشه شرکت ورشکست میشه، به همین دلیل پاهاش را گذاشته رو گلوی راننده و هر جور میخواد میتازونه، میگه 15 درصد کمسیون ناچاری قبول کنی، میگه ۱.۵ درصد عوارض مشتری، باید اونم راننده بده، درحالی که کرایه قبل از عوارض و بعد از عوارض فرقی نمیکنه، اگر راست میگن میبایست مشتری یک حساب کاربری داشته باشه و عوارضها از اون کسر بشه و اگر پول نداشت سرویس نده، مثل راننده بیچاره.»
«برنامه فقط یکبار محاسبه میکنه، یعنی هم ازمسافر میگیره هم از راننده بیچاره. روزی هزار میلیارد درآمد دارن از ۱.۵ درصد هم نمیگذرن.»
«عوارض شهرداری ۱.۶ درصد هست. حالا اگر راننده در ماه چهار میلیون کار کند و طرح آلودگی هوا در تهران خریداری کند و در سال هم حدود ۸۰۰ هزار تومان باید عوارض بدهد، ببینید در این جامعه از چه قشری ضعیفی عوارض گرفته میشود. آیا با این قیمتها که ۸۰ در صد قیمتها مربوط به سالهای ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ هست، میشود درخواست سفری را قبول کرد؟»
«راننده اسنپ هستم. برای ده هزار تومان باید 1500 تومن کم بشه از راننده، ولی 1565تومن از راننده کم میشه بنابراین ۱.۵ درصد از راننده کم میشه. کافیه شما سوار یه تاکسی اینترنتی بشید خودتون محاسبه کنید.»
«ما که تو شیراز هستیم، جمع کارکرد را که حساب میکنیم، بعضی وقتها 20 درصد هست، بعضی روزها 18 درصد. از لحاظ قیمتها هم ثبات نداره. یه روز یه مسیر را زیاد میزنه، یه روز همان مسیر را کمتر از حد خودش میزنه. اصلا معلوم نیست که چجوری حساب میکنن. ولی درصد اصلا 15 درصد نیست.»
«من اسنپ کار میکنم. تو شهر تهران کمیسیون خارج از طرح اصلی 20 درصد، داخل طرح اصلی هم 15 درصد است به اظافه ۱.۵ درصد عوارض.»
«جالبه بدونید در حالی که کرونا کار و کسب مردوم رو مختل کرده، شرکتهای مشابه اسنپ و خود این شرکت، حتی نیم درصد هم از کمیسیونشون کسر نکردند. از نظر بنده، اسنپ داره تخلف میکنه و متأسفانه کسی پیگیر این موضوع نیست و مسافر همه چیز رو از چشم راننده میبینه.
کمیسیون اسنپ باید 5 تا 7 درصد باشد، بخدا اسنپ حتی ذرهای بهفکر راننده نیست. من ماشینم کوییک هستش، تکسوز بنزینی، اگر قرار باشه بنده روزی 200 تومن خالص پول درارم، باید روزی 14 ساعت یهکله پشت فرمون باشم، 420 کیلومتر رانندگی کنم تا به درامد 400 تومن برسم که 120 تومن پول بنزین +17 درصد کمیسیون یعنی 68000 هزار تومن، 30 تومن استهلاک خودرو در روز، میشه به عبارتی 202 هزار تومن. واقعن کسی ما رانندههای بدبخت رو میبینه؟
نه بیمه، حمایت، نه همکاری، نه پول بنزین….. به کی دارم میگم این حرفا رو…»
«منم یکی از همین رانندگان اسنپ هستم که تو اورمیه کار میکنم. واقعا معلوم نیست اسنپ با کدوم متری داره واسه ما مسافر انتخاب میکنه؟ مثلا تا بخوای بری دنبال مسافر باید ۷کیلومتر بری تا به مقصد برسی قیمت ۵تومن با کسر۲۰درصد کمسیون، میمونه ۴تومن! ببین انصافه؟»
برخی از رانندگان نیز از کرایههای پایین گلایه دارند.
«واقعا کرایهها پایینن. مجبورم کار کنم، مجبور، میفهمید؟! ولی بهخدا ۵ ساعت یا ۶ ساعت کار ۸۰ تومنه. تازه بعدش گاز میزنم میشه ۷۵. امروز مجبور بودم ۹ شب برم که تا ۲ کار کنم اینقد حالم بد شد که ۱۲ برگشتم خونه.»
«متأسفانه درآمد به ریال هزینههای ماشین وزندگی به دلار وهرروز لوازم یدکی ودستمزد رو به افزایش و راننده اسنپ بدون بیمه و تامین باید کارکند. هم کرایهها پایین و هم برای یک آدرس که دریافت میشود از هزار تا بیست هزار تومان باید کمیسیون بدی.
حالا هزینه طرح بیمه ٢میلیونی ثالث، لاستیک، جریمه، هر کی از این راننده مظلوم تیغ میزند و بهخدا در روز، حقوق یک کارگر نمیماند. دست همه در جیب راننده اسنپ است.»
«با این وضعیت بنزین و گرون شدن قطعات و کرونا و گرم بودن هوا، تازه کمیسیون و عوارض شهرداری. مگه ما ها چه گناهی کردیم بعد از این همه درس خوندن باید با این موضوعات کنار بیایم.»
«من کارم فقط اسنپه. الان دو ساله دارم کار میکنم. الان سه هفته بخاطر کرونا بیکار شدم هیچ حمایتی ازم نشد حتی یه تماس نگرفتن.
گفتن 5 میلیون وام میدیم. میریم دفتر، میگن ما چیزی نمیدونیم. زنگ میزنیم تهران، تلفن گویا جواب میده، بعد ده دقیقه قطع میشه. من این بیماری رو از مسافر گرفتم، با این کرایهها دارم میسازم. با دو تا بچه.»
در این میان، برخی از رانندگان تاکید دارند با شرایط موجود عوارض کار در تاکسیهای اینترنتی از کار نکردن بیشتر است. عدهای نیز همکاران خود را به اتحاد برای تحقق خواستههایشان دعوت میکنند.
«کار تو اسنپ اشتباه محضه. راننده هم باید کمیسیون اسنپ بده، هم عوارض شهرداری. هردو از جیب راننده است. کار نمیکنیم، ماشینمونم سالمه. روزانه دوتا دربستی هم که بری بیشتر از اسنپ گیر راننده میاد.»درآمد اسنپ
«من تو ساری کار میکردم، دیدم خرجم به دخلم نمیارزه، اومدم بیرون، ماشینمم سالم میمونه، الانم کلی مسافر دربستی دارم با نرخ آژانس جابهجا میکنم.
نه کمیسیونی میدم نه هیچی،، فقط کافیه یک مدت که کار کردین بتونید با قدرت رابطهسازی، مسافر دربستی بگیرید.»
« من خودم تا یکشنبه راننده اسنپ بودم و برنامه را حذف کردم و خارج شدم. چون اصلا صرف نمیکرد.
مسیری که راننده تاکسی کمتر از ۳۰ تومن نمیبرد، میزد ۱۲ تومن. آن هم با کسر کمیسیون و آن هم با شنیدن غر غر کردن مسافران که چرا زنگ نزدید و چرا کولر نزدید و چرا تند نمیرید و چرا … چرا نباید راننده اسنپ بیمه باشه و از خدمات درمان استفاده کنه، چرا از لاستیک و یدک و …..برخوردار نباشه، چرا همه جانبداریها از مسافر است و راننده را به راحتی میفروشند؟
اگر سالم باشی و کار کنی، آن هم با همه اهانتها و توهینها تو را میخواهند ولی من الان دو روز است، برنامه را حذف کردم کسی سراغت را هم نمیگیره.»
«وقتی ۴ تا راننده سفر رو قبول کنن، هیچ وقت قیمتها درست نمیشه، تجربه نشون داده، وقتی حداقل ۹۰ درصد رانندهها همت بکنن، فقط دو روز سرویس قبول نکنن، ببینید چطوری قیمتها به نفع شما میشه. تو این دو روز هیچکس از گشنگی نمیمیره. فقط همت میخواد.»
«گرونی بنزین، بالا رفتن قیمت خودرو و قطعات، اشتباه محضه که کسی بخواد با این نرخ کرایههای بسیار ناچیز برای اسنپ و بقیه تاکسیهای اینترنی کار کنه. هرچقدر کار کنین باید خرج خود ماشینتون کنین.
تازه باز اون ماشین قبلی براتون نمیشه. چون دائم داره کیلومتر میندازه و کارکرد خودروتون میره بالا و باقیشم میشه کمیسیون اسنپ. خطر بیماری کرونا رو هم اضافه کنید.»
«یک راننده برای خودش ارزش قائل نیست. راننده اسنپ، دو روز کارنکن به خدا نمیمیری. بیایید از اینجا شروع کنیم. همه رانندهها میبینند. دو روز تا یک هفته با هم قرار بزاریم تو هیچ تاکسی اینترنتی کار نکنید. بعد، هر چه بخواهید برایتان انجام میدهند.»
«فقط راهش اینه که یک هفته هیچکس کار نکنه، بهقران درست میشه. ولی ما اتحاد نداریم.»
«دوستان غیرت داشته باشید فقط دو روز استارت نزنید، اون وقت میبینید کمیسیون میشه ۱۰درصد.»
آخرین اخبار حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارتنیوز دنبال کنید.
دیدگاه
نام (اختیاری)
ایمیل (اختیاری)
سلام من امروز ۷۰تومن با اسنپ کار کردم و۱۸ هزارتومنش رو اسنپ به عنوان کارمزد برده حساب کردم شده ۲۵%
عاقبت کار تو اسنپ جزء جنون و دیوانگی و تیمارستانی شدن نیست الان بدنت گرم متوجه نیستین بعدا متوجه خواهی شد که دیگه هیچی واست نمونده این من گفته باشم این خط و نشان ( – و ☆ )
اسنپ حیا کن راننده ها رو رها کن کمییییسسسسیییووون وحشششششتناکه
راننده های عزیر و زحمتکش تو را به خدا قسم میدم اگه شده برای یه مدت دست این زالو صفتای اسنپ رو بزاریم تو حنا ، برای یه مدت سفر ندیم یا اینکه سفرها رو کاهش بدیم تا این خائنین به مردم ، به این راننده های زحمتکش را نیست و نابود کنیم منه راننده تمنا میکنم التماستون میکنم به پایتون میفتم اگه برای یه مدت با این ارگان قطع همکاری کنیم ما تو اسنپ شغل نداریم این اسنپه که از وجود ما راننده های نازنین شغل ایجاد کرده ، امان از این کمیسیون بالا هیهات من الظله ای امام حسین ما را از دست این سفاک زمانه نجات بده به امید جدت ( پیغمبر )
من راننده اسنپ تو زنجان هستم
واقعا کرایه ها پایینه و کمیسیون بالاست
خداییش ۳۵۰۰ چیه که اسنپ اینو حساب میکنه
واسه ی سفر ۷۵۰۰تومنی ۵۹۱۲تومن میاد به حسابت
حالا حساب کنید ببینید چند درصد میشه 😔
اسنپ یه عده رو به جرم بیکاری گروگان گرفته و حتی حاضر نیست اون ۱.۵ درصد رو ازجیب خودش بده از یه طرفم از هر راننده ۱۰ هزار تومن رو نگه داشته اگه ۵ میلیون نفر تو اسنپ از اول تا حالا ثبت نام کرده باشن چیزی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومن از کل راننده ها تو حساب اسنپ میچرخه این همه با اسنپ از طریق راننده های زحمتکش تو کشور مسافر جابجا میشه کسی نمیگه فلان راننده منو برد مقصد ، میگن اسنپ منو برد این یعنی راننده ها فقط به اعتبار مالی و اسمی اسنپ افزوده میکنن دریغ از ذره ای حمایت . دردمون رو به کی بگیم .
کار در اسنپ واقعا دیوانگی و جنون است
دوستان عزیز من میخواستم ثبت نام کنم اسنپ،گفتم اول یه پرس و جو کنم،با نظراتی ک دارم میخونم،واقعا صرف نمیکنه و منصرف شدم.بخاطر کرونا و کم شدن درامد ها،از کار بی کارم کردن.ماشینم پرشیا هست و دوگانه هم نیست،وقتی یه حساب سر انشگتی میکنم،با ۱۵ درصد کمیسیون و ۱.۵ درصد عوارض،بابت هزینه های ماشین آخر ماه یه چیزی هم بدهکار میشم با این اجرت خای بالای تعمیرکار و قطعات و لوازم.
یکی بهم گفت ماهی ۸ ۹ تومن کار میکنه منم بخدا یه روز از ۶ صبح زدم بیرون تا ۱۰ شب ، یعنی اونقدر پشت فرمون بودم که وقتی پیاده شدم کمرمو نمیتونستم صاف کنم 😫 آخرش نشستم حساب کردم پول بنزین و کمیسیونو و … برام ۱۰۰ تومن مونده بود از صبح زود تا آخرشب. خودتونو گول نزنید با کار تو اسنپ فقط ماشینتون ب فنا میره و بس
تو زاهدان شهر مرزی به دور از هر گونه امکانات خیابانهای پر از چاله چوله و داغون اسنپ ۲۰ درصد کمیسیون میگیره و جالبه عوارض شهرداری هم میگیره با اینکه عوارض سالیانه هم ما به شهرداری که هیچ کاری نمیکنه پرداخت میکنیم پمپ سی ان جی هم نداریم و بنزین لیتری ۳ تومن و کرایه های مفت بری کجاست عدالت
راننده قرار بمیره شرکت سود کنه مسافر راضی باشه
علیرغم انتقادات بسیار زیاد به طرح توزیع قیر رایگان در مجلس، این طرح به مرحله اجرا رسیده است. طرحی که دولت گفته بود اعتبار اجرای آن را ندارد و اگر مجبور به اجرای آن شود، باید از اعتبار یارانهها و خرید گندم بزند تا بتواند ۲ میلیون تن قیر رایگان توزیع کند. قیری که برخی معتقدند به فساد ۱۸ هزار میلیارد تومانی دامن میزند.
در حالی که روند بازار سهام به شکل چشمگیری نزولی شده است برخی سهامداران به انتخابات آمریکا چشم دوختهاند، اما آیا روند صعودی بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا بازمیگردد؟
در یک برنامه زنده اینستاگرامی قرار است به این سوال پاسخ داده شود که کدام بازار برای سرمایهگذاری امنتر است.
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارتنیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399
خاصترین و شیکترین دسته گل و باکس گل در ایران!
تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، استفاده از «سرویس همسفری آنلاین» حالا به یکی از محبوبترین خدمات اینترنتی میان کاربران ایرانی تبدیل شده است. دراین بین شرکت اسنپ به عنوان اولین سرویس همسفری آنلاین در کشور، فعالیتش را از زمستان 1393 آغاز کرده است. تهران، شیراز، اصفهان، قم، مشهد و تبریز شهرهایی هستند که به شبکه ارائه خدمات اسنپ پیوستهاند.
البته این شرکت پس از تعرض یکی از رانندگان به یکی از مسافران خانم، در هفتههای اخیر با چالشهای جدی مواجه شد که بحث امنیت این سرویس اینترنتی را بر سر زبانها انداخت؛ طوری که دادستان تهران هم به اسنپ هشدار داد مواظب باشد فعالیتهای این شرکت، محملی برای ایجاد ناامنی و ارتکاب جرایم نشود.
درخصوص نحوه تامین امنیت مسافران و دغدغههایی که مسافر و راننده دارد، با میلاد اسلامی زاد، مدیر روابط عمومی شرکت اسنپ گفتوگویی انجام دادهایم که در پی میآید.
پس از ماجرای تعرض به یکی از مسافران اسنپ، بحث امنیت این سرویسهای مجازی بر سر زبان افتاده است. چه تضمینی وجود دارد دوباره این اتفاق تکرار نشود؟
در این ماجرای تلخ، تمام قد و ورای قانون در فرآیند قضایی به شکل حمایت گرایانه حضور داشتیم؛ اما متاسفانه در این ماجرا، برخی شرکتهای رقیب تلاش کردند از این حادثه به عنوان حربهای برای زیر سوال بردن اسنپ استفاده کنند و این شرکت را در مظان اتهام قرار دهند.درآمد اسنپ
اسنپ روز اولی که آغاز به کار کرد، به نسبت سایر سیستم حمل و نقل خصوصی و حتی آژانس ها، حداقل چند سطح امنیتی بیشتری تعریف کرد، زیرا از روز اول، برخی امکانات برای ارتقای امنیت مسافر قرار داد که همین الان هم در سیستم سنتی حمل و نقل وجود ندارد. اول این که شما در اسنپ میتوانید مشخصات خودرو و راننده را ببینید، مسیر سفرتان را با دیگران به شکل زنده به اشتراک بگذارد و همچنین از پشتیبانی 24 ساعته اسنپ بهره مند شوید.
شما در نظر بگیرید بعد از گذشت بیش از یکصد میلیون سفر با اسنپ، یک ماجرای حزن انگیز اتفاق افتاد که همه ما را در اسنپ بسیج کرد تا خیلی سریع، این مشکل را حل کنیم. بیایید از منظر دیگری به موضوع نگاه کنیم. در صفحات حوادث روزنامه، به طور میانگین هر دو روز یکبار، یک راننده در جایی، یک جرمی مرتکب میشود. بنابراین، وقوع چنین اتفاقی در اسنپ که حتی یک مورد آن هم خیلی زیاد است، نباید باعث شود عدهای ادعا کنند اسنپ امن نیست.
با وجود این لایههای امنیتی که نام بردید، پس چرا آن حادثه تلخ اتفاق افتاد؟ فکر نمیکنید شاید یک جای کار میلنگد.
من بههیچوجه نمیپذیرم بگوینداسنپ امن نیست، اما درباره این که چطور میتوانیم امنیت اسنپ را ارتقا دهیم، قابل بحث است. طبیعی است در هر تجارتی، نواقصی وجود دارد که ما نسبت به این نواقص آشناییم و مدام در حال برطرف کردن آنها هستیم.
به این منظور چند تغییر مهم را در دست اجرا داریم و درواقع، برنامههای جدیدی برای ارتقای امنیت مسافر اجرا خواهیم کرد. نخستین برنامه ما ایجاد یک سیستم «تماس امن» است که مسافر و راننده بدون این که شماره تلفن همدیگر را داشته باشند، در بستر اینترنتی که اسنپ فراهم میکند، با یکدیگر تماس بگیرند. مثل یک تماس اینترنتی که شما هیچ هزینه تماس مخابراتی نخواهید داشت. این امکان جدید، حداکثر تا دو ماه آینده به اسنپ اضافه میشود.
امکان دوم سیستم تشخیص هویت راننده است. به این شکل که راننده برای شروع کار باید تصویری از خود بگیرد و به اسنپ ارسال کند. در صورتی که آن تصویر با چهره رانندهای که در سیستم ثبت شده، تطابق داشته باشد، آن راننده امکان مسافرگیری خواهد داشت. در این حالت، امکان این که فردی با حساب کاربری راننده اسنپ کار کند، به صفر میرسد. این هم امکان بسیار مهمی است که امنیت مسافر را بسیار افزایش خواهد داد.
به نظر میرسد راننده اسنپ، فقط با ارائه یک گواهی سوءپیشینه جذب شود، کفایت نمیکند. مثلا شاید یک راننده، مجرم سابقه دار نباشد، اما دارای اختلال روانی باشد و امنیت مسافر را تهدید کند. آیا نمیشود مثلا با کمک تست شخصیت و با جذب گروهی از روانشناسان و مشاوران، سلامت روانی و اخلاقی رانندههای اسنپ تضمین شود؟
ما از همان روز اول، گواهی عدم سوءپیشینه را برای رانندگان اسنپ قرار دادیم که البته نباید از خاطر برد این خواسته خود اسنپ بود، نه کاری که قانون از ما خواسته باشد. معیار ما جذب راننده باکیفیت است. اگر امروز اسنپ به عنوان بزرگترین تاکسی اینترنتی ایران و خاورمیانه و هفتمین شرکت بزرگ ارائهدهنده خدمات تاکسی اینترنتی است، به واسطه ارتقای روزافزون کیفیت خدمات است.
حال سوال من این است در کدام تجارت در ایران، برای جذب نیرو، تست شخصیت گرفته و از روان شناسان استفاده میشود؟ حتی در مشاغلی بسیار حساستر نیز در ایران چنین فرآیندی برای جذب نیروها وجود ندارد. نکته مهمتر این که ما از منظر قانونی نیز نمیتوانیم از رانندگان، تست شخصیت بگیریم و از کمک روانشناس استفاده کنیم، زیرا ما تا یک سطح قانونی میتوانیم وارد حریم شخصی رانندگان بشویم. بنابراین، معذوریت قانونی هم داریم.
فکر نمیکنید وقتی بازاریاب اسنپ در خیابان حضور پیدا میکند و در وسط خیابان و بدون هیچ گونه شناختی از فرد، راننده جذب میکند، میتواند تهدیدی برای امنیت مسافر باشد؟
اخیرا فرآیند جذب رانندگان اسنپ هم اصلاح و این سیستم جذب راننده در خیابان نیز حذف شده است. به این شکل که هر رانندهای برای جذب در این شرکت باید به دفاتر اصلی یا موقت ما مراجعه کند و دیگر سیستم جذب راننده از سوی بازاریابهای حاضر در خیابانها را نخواهیم داشت. درواقع، این بازاریابها دیگر کارشان فقط معرفی اسنپ و راهنمایی برای ثبت نام است و نه جذب راننده.
اگر از بحث امنیت اسنپ بگذریم و به بحث شیرین درآمد برسیم، سوالم این است الان حداقل و حداکثر درآمد رانندههای اسنپ چقدر است؟
هیچ حداقل درآمدی وجود ندارد، چون راننده میتواند در ماه، فقط یک سفر داشته باشد. تقریبا حداکثری هم نمیتوان اعلام کرد، چون احتمال دارد فردی مثلا 20 ساعت در هفت روز هفته کار کند.
بگذارید سوالم را طور دیگری بپرسم. رکورد درآمد رانندگان در اسنپ چقدر بوده است؟
شاخصترین درآمد راننده که در اسنپ ثبت شده است، درآمد ماهانه 12 میلیون تومان بوده است.
میانگین درآمد ماهانه راننده اسنپ با همان هشت ساعت کار معقول در روز چقدر است؟
به خیلی از عوامل بستگی دارد، چون قطعا در شهرهای بزرگتر، درآمد راننده بیشتر میشود، اما تقریبا با هشت ساعت کار، راننده میتواند تا پنج میلیون تومان هم درآمد داشته باشد.
پس چرا برخی رانندههای اسنپ از درآمد خود راضی نیستند؟
سیستم تعیین کرایه اسنپ بسیار عادلانه است و به عوامل متعددی از جمله ترافیک، زمان سفر، مبدا و مقصد و بسیاری از عوامل هوشمند دیگر ارتباط دارد. میتوانیم اطمینان دهیم اسنپ، هرگز گرانفروشی یا کم فروشی نکرده است. شاید گاهی تخفیفی به مسافر داده باشد، اما راننده از آن تخفیفها متضرر نشده است. بنابراین میتوانم اطمینان دهم در سیستم اسنپ، هم منافع راننده و هم منافع مسافر، به شکل همزمان دیده میشود.
شایع شده مدیران شرکت تپسی که آن هم در حوزه تاکسی اینترنتی کار میکند، همان مدیران اسنپ هستند. چنین چیزی صحت دارد؟
کاملا تکذیب میکنم. هیچ ارتباط مدیریتی و سازمانی بین این دو شرکت نیست.
آیا درآمد رانندگان زن در سیستم جدید اسنپ رز ویژه بانوان، کمتر از رانندگان مرد است؟
این هم از مواردی است که شایعه شد و کاملا تکذیب میکنم. در این سیستم، مبلغ کمتری از مسافر گرفته میشد تا این سیستم جا بیفتد، اما همان کرایه متداول و مرسوم به رانندگان زن پرداخت میشد. یعنی ما به مسافران این سیستم تخفیف دادیم، نه این که از درآمد زنان شاغل در اسنپ کم کنیم.
میگویند اسنپ از خواب پول راننده و مسافر هم حسابی سود میبرد.
چنین چیزی اصلا واقعیت ندارد و برای آن هم کاملا دلایل علمی و منطقی داریم، زیرا ما به شکل روزانه، با رانندگان تسویهحساب میکنیم. درآمد اسنپ از 13 درصد کمیسیون قانونی است که از راننده گرفته میشود که البته برخی اوقات، درصد این کمیسیون کمتر میشود.
تبلیغاتی مانند سفر با بالگرد از سوی اسنپ نیز موجب واکنش دادستانی تهران شد و از آن به عنوان تبلیغات اغواگرایانه نام برده شده است. برنامهای برای حل چالش به وجود آمده دارید؟
تمایلی به پاسخ دادن به این سوال و باز کردن جزئیات آن ندارم، اما میتوانم اطمینان بدهم این سوءتفاهم پیش آمده نیز در مرحله حل شدن است.
منبع:جام جم
انتهای پیام/
بازگشت به صفحه رسانهها
0