دسته‌ها
پستها

شربت دی سیکلومین

دوره مقدماتی php
شربت دی سیکلومین
شربت دی سیکلومین

(به انگلیسی:dicyclomine)

شربت دی سیکلومین برای کودکان برای چیست؟ | دی سیکلومین در شکلهای شربت و قرص و آمپول مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو برای دردهای روده ای و شکمی در دوران نوزادی و همینطوز دردهای دوران قاعدگی مصرف می شود.

شربت دی سیکلومین چیست؟
در اصل تولید دی سیکلومین به منظور تسکین دردهای شکمی و روده ای در نوزادان ، همچنین کاهش درد دوران قاعدگی در خانم ها بوده است.
اثر ضد اسپاسم: دی سیکلومین اثر مستقیم و غیراختصاصی ضد اسپاسم بر روی عضلات صاف دارد. همچنین، این دارو تا حدی دارای اثرات بی حس کننده موضعی است، که ممکن است در برطرف کردن اسپاسم دستگاه گوارش و مجاری صفراوی مؤثر باشد.
اثرات آنتیموسکارینی: دارو ایمپالسهای پاراسمپاتومیمتیک وارده از اعصاب را بلاک می کند و باعث مهار انقباض های عضلات صاف در نتیجه کاهش فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تولید اسید می شود.

عوارض جانبی دی سیکلومین
اعصاب مرکزی: سردرد ، بی خوابی، خواب آلودگی، سرگیجه، عصبانیت، فراموشی، ضعف، اغتشاش شعور یا هیجان (در بیماران سالخورده).
قلبی- عروقی: طپش قلب ، تاکیکاردی.
پوست: کهیر، فقدان تعریق، تظاهرات پوستی دیگر.
چشم: تاری دید ، گشاد شدن مردمک چشم، فلج جسم مژگانی، افزایش فشار داخل چشم.
دستگاه گوارش: خشکی دهان، تهوع، یبوست، استفراغ، انسداد فلجی روده، نفخ شکم، سوزش سر دل.
ادراری- تناسلی: احتباس و اشکال در دفع ادرار ، ناتوانی جنسی.
سایر عوارض: تب، واکنش آلرژیک.
توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط، احتباس ادرار یا علائم شبه کورار، باید مصرف دارو قطع شود.

تداخل های داروئی دی سیکلومین
مصرف همزمان این دارو، باداروهای مضعف CNSمی تواند اثرآنها را تشدید نماید. مصرف همزمان این دارو با داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای ،آنتی هیستامین ها، ضدجنون ها و داروهای دوپامینرژیک اثرات آنتی کلینرژیک این داروها تشدید می گردد. مصرف همزمان دی سیکلومین با کتوکونازول باعث کاهش جذب آن می شود .

شربت دی سیکلومین برای کودکان
کودکان : در کودکان 24ـ6 ماهه 10ـ 5میلی گرم حداکثر 4ـ3 بار در روز قبل از غذامصرف می گردد. در کودکان 12ـ2 سال مقدار 10 میلی گرم سه بار در روز مصرف می شود

اشکال دارویی دی سیکلومین Dicyclomine HCI:
Tablet: 10mg
Injection: 10 mg/ml, 2ml
Elixir: 10 mg/5ml

a href="https://toplearn.com/courses/web/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-php">دوره مقدماتی php

مصرف دی سیکلومین در دوران بارداری و شیردهی
رده بندی بارداری: گروه B
مصرف در شیردهی: دی سیکلومین ممکن است در شیر ترشح شود. همچنین، این دارو ممکن است تولید شیر را کاهش دهد. مادران شیرده باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

نظر خود را بیان نمایید

نظری ثبت نشده است

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:
شربت دی سیکلومین

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم
،
پلاک ۳

پشتیبانی آفتاب

مطالب پر بازدید

آیا می دانید شربت دی سیکلومین در چه مواردی کاربرد دارد؟ با عوارض این شربت آشنایی دارید؟ بیشترین کاربرد این دارو برای درد شکم و روده نوزادان است. بعضی از خانم ها که در دوران قاعدگی شان، دل درد زیادی دارند نیز از این شربت استفاده می کنند. دو ویزگی ضداسپاسم بودن این شربت و اثرات آنتیموسکارینی که در آن وجود دارد، باعث کاهش درد می شود. لازم به ذکر است اندک خاصیت بی حسی ای که در این شربت وجود دارد نیز در کاهش درد موثر است. با بخش داروهای دکتر سلام همراه ما باشید تا به بررسی شربت دی سیکلومین بپردازیم.

بیشترین کاربرد قرص و شربت دی سیکلومین در موارد زیر می باشد:

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

شربت دی سیکلومین

این دارو که از گروه دارویی آنتی کولینرژیک می باشد، دوز مصرفی آن بیشتر به صورت زیر می باشد:

نحوه مصرف شربت و قرص دی سیکلومین

در افراد بزرگسال : 10 تا 20 میلی گرم — 3 الی 4 بار در روز

کودکان زیر 6 ماه: مصرف این شربت برای این رنج سنی ممنوع می باشد.

کودکان 6 ماهه تا 2 ساله: 5 تا 10 میلی گرم – 3 تا 4 بار در روز

از 2 سال به بالا : 10 میلی گرم 3 —  تا 4 بار در روز

نحوه مصرف آمپول دی سیکلومین

بزرگسالان: 20 میلی گرم – هر 6 ساعت یکبار

کودکان: برای کودکان تجویز نمی شود.

دی سیکلومین به شکل های دارویی زیر وجود داشته و بدون نسخه هم به فروش می رسد:

سندروم روده تحریک پذیر یکی از بیماری های روده ای است که برای درمان آن از دی سیکلومین نیز استفاده می شود. این دارو باعث کاهش زخم روده و علائم بیماری در معده می شود. عملکرد این دارو به این صورت می باشد که با کاهش حرکت طبیعی روده و آرام کردن ماهیچه ها در معده و روده، باعث کاهش درد می شود.

شربت و آمپول :

قرص:

اگر هر کدام از بیماری های زیر را دارید؛ حتما باید زیر نظر پزشک از این دارو استفاده کنید:

آزمایشاتی بر روی حیوانات انجام شده و عوارضی ناشی از این دارو بر روی جنین آنها نشان داده نشده است ولی بر روی انسان، تحقیقی صورت نگرفته است. بنابراین مصرف این دارو در این دوران باید زیر نظر پزشک باشد.

از مصرف این دارو با داروهای زیر اجتناب کنید:

در صورتی که بیمارتان دچار تاری دید یا خواب آلودگی شده است، اجازه ندهید کارهای پر خطر و رانندگی را انجام دهد.

حتما به بیمارتان متذکر شوید در صورت مشاهده راش یا بثورات جلدی و زیاد شدن مقدار ادرارشان شما را آگاه کنند.

بهتر است سالمندان از این ارو استفاده نکنند زیرا به دلیل اینکه دی سیکلومین دارای خاصیت کاهش دهندگی تعریق می باشد، خطر گرمازدگی در آنها بیشتر است

افراد سالخورده با احتیاط بسیار زیاد باید این دارو را مصرف کنند. دوز مصرفی برای این افراد بسیار کم است. بخصوص سالخوردگانی که مشکل ادرار و یا دفع مدفوع نیز دارند.

افرادی که دچار تشنج می شوند و یا سابقه حملات تشنج دارند به هیچ وجه نباید از این دارو استفاده کنند.

به بیمار خود بگویید برای اینکه عوارض ناشی از این دارو به حداقل ممکن برسد، دارو را به همراه مقدار زیادی آب مصرف کنید.

پس از زدن آمپول آن، از بیمارتان بخواهید کمی دراز کش بماند و سریعا بلند نشود.

موارد زیر را هم میتوانید مطالعه کنید:

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

شربت دی سیکلومین برای چیست و در چه مواقعی مصرف می شود؟برای آنکه با شربت دی سیکلومین بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.در اصل تولید دی سیکلومین به منظور تسکین دردهای شکمی و روده ای در نوزادان ، همچنین کاهش درد دوران قاعدگی در خانم ها بوده است ؛ فرآیند بهبود به دلیل ضداسپاسم بودن دارو و اندک خاصیت بی حسی ای که در آن وجود دارد اتفاق می افتد ؛ همچنین با توجه به تاثیری که دی سیکلومین در بدن انسان دارد ( یعنی عوارض جانبی ) ، از آن برای درمان اسهال نیز استفاده می شود ؛ درمان سندرم روده تحریک پذیر ( این سندرم با درد شدید در ناحیه ی شکم همراه است و حالتی شبیه به نفخ را ایجاد می کند ، یبوست یا اسهال شدید از علائم سندرم روده تحریک پذیر هستند ) نیز از جمله درمان های ثانویه ی این دارو است .

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

دی سیکلومین ( dicyclomin ) در رده داروهای آنتی کولینرژیک قرار می گیرد و شکل دارویی آن آمپول, قرص و شربت است. دی سیکلومین برای تسکین دردهای روده‌ای و درد شکمی (کولیک) نوزادان و همچنین دردهای دوران قاعدگی مصرف می‌شود.در برخی از موارد برای سرطان روده تجویز میگردد. درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر.

از این دارو برای تسکین دردها و اسپاسم های روده ای و شکمی در نوزادان و کم کردن دردهای دوران پریودی در خانمها و به عنوان داروی کمکی در برطرف کردن اسهال تجویز می شود. از دیگر موارد استفاده داروی دی سیکلومین، درمان سندروم روده تحریک پذیر و دیگر اختلالات عملکردهای گوارشی می باشد.

مکانیسم اثر  دی سیکلومین

شربت دی سیکلومین

داروی دی سیکلومین با مهار گیرنده های استیل کولین سبب برطرف شدن منقبض بودن عضله های جداره ای روده می شود. و از تاثیرات ضد اسپاسم آن باید بدانید که تاثیر مستقیم و غیر اختصاصی به روی عضله های صاف می گذارد. از دی سیکلومین برای خانم هایی که بچه شیر می دهند نباید استفاده شود چون در شیر ترشح می شود و ممکن است سبب کاهش شیر در خانمهای شیرده شود. در بیمارانی که انسداد مجاری ادراری هستند منع مصرف دارد. بیماران انسدادی دستگاه گوارشی و انسداد فلجی روده نباید از دی سیکلومین استفاده شود. شیرخوارانی که سنشان کمتر از شش ماه است نیابد برایشان از شربت دی سیکلومین استفاده شود.  مصرفاین دارو  در بیمارانی که پرکاری تیروئید دارند, بیمارانی که دچار شریان کونر قلب و آرتیمی قلب, نارسایی احتقانی قلب هستند ممنوع می باشد. همچنین بیماران کبدی و کلیوی نمی توانند از این دارو استفاده کنند.

به علاوه دی سیکلومین را با آنتی هیستامین به طور همزمان مصرف نکنید. مصرف شربت دی سیکلومین در افراد سالخورده ای که دارای مشکل در مجاری ادراری و یا دفع مدفوع هستند تجویز نمی شود. افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین اشخاصی که سابقه تشنج دارند نمی توانند از این دارو مصرف کنند. مصرف سه قرص دی سیکلومین در روز برای کودکان و بزرگسالان که میانگین پنج تا ده میلی گرم در کودکان شش ماه تا یک ساله و ده تا بیست میلی گرم در بزرگسالان است.

بعد از استفاده از دی سیکلومین مایعات زیاد مصرف کنید و بهتر این است که خوردن این دارو نیم تا یک ساعت قبل از غذا باشد. از عوارض جانبی شربت دی سیکلومین می توان به موارد زیر اشاره کرد: از عوارض این دارو بر قلب و عروق تپش قلب و به روی پوست, کهیر و فقدان تعرق می باشد. سر درد, بی خوابی, خواب آلودگی, سرگیجه, عصبانیت, فراموشی, و ضعف از تاثیرات این دارو به روی اعصاب مرکزی می باشد. تاری دید, گشاد شدن مردمک چشم, فلج جسم مژگانی و افزایش فشار داخل چشم از عوارض جانبی این دارو بر روی چشم است. در دستگاه گوارش باعث خشکی دهان, تهوع, یبوست, استفراغ, انسداد فلجی روده, نفخ شکم و سوزش سر دل می شود. و مشکل در رفع ادرار و ناتوانی جنسی از عوارض این دارو بر مجاری ادراری و تناسلی است. در استفاده از داروی دی سیکلومین می توانید آن را با آب رقیق کنید و بخورید.

دانستن اثرات و عوارض داروهای شیمیایی باعث می شود تا ما حدالامکان از استفاده این داروها مگر در مواقع ضروری بپرهیزیم. با این وجود توصیه می شود مصرف دی سیکلومین را تنها تحت نظر پزشک انجام دهید.

مبینا

سلام خسته نباشی دخترم ۶ماه رو کامل پر نکرده الان مریض شده دکتر بهش دی سیکلومین برا اسهال داده ایا بدم ؟

دکتر وحید عارفی

کلینیک دامپزشکی دکتر تقی زاده

طراحی لبخند جردن

دکتر نرگس افتخاری

دکتر نرگس افتخاری

دکتر مهدی خانلری

924 بازدید

286 بازدید

336 بازدید

402 بازدید

252 بازدید

302 بازدید

418 بازدید

10 شهریور 1399

04 شهریور 1399

04 شهریور 1399

02 شهریور 1399

02 شهریور 1399

02 شهریور 1399

29 مرداد 1399

دی سیکلومین به شکل شربت و قرص و آمپول برای دردهای روده ای و شکمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو همچنین برای دردهای دوران قاعدگی مصرف می‌شود.[۱]

دی سیکلومین برای تسکین دردهای روده‌ای و درد شکمی (کولیک) نوزادان و همچنین دردهای دوران قاعدگی مصرف می‌شود. در برخی از موارد برای سرطان روده تجویز می‌گردد. درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر.[۲]

این دارو، خاصیت ضد اسپاسم برای دستگاه گوارش دارد. این دارو با مهار گیرنده‌های استیل کولین موجب رفع انقباض عضلات صاف جدار روده می‌شود. همچنین، این دارو تا حدی دارای اثرات بی‌حس کننده موضعی است که ممکن است در برطرف کردن مجاری صفراوی مؤثر باشد.[۱]

از طرفی این دارو دارای اثرات آنتیموسکارینی است که پیام‌های پاراسمپاتومیمتیک وارده از اعصاب را دفع می‌کند و باعث جلوگیری از انقباض‌های عضلات صاف در نتیجه کاهش فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تولید اسید می‌شود.[۱]

مصرف این دارو می‌تواند عوارض جانبی از قبیل خشکی دهان، تپش قلب، بی‌خوابی، سرگیجه، خستگی، تاری دید، یبوست، اشکال در دفع ادرار، ناتوانی جنسی و اتساع شکم ایجاد کند.[۳][۴]شربت دی سیکلومین

با توجه به اینکه این دارو ممکن است باعث ایجاد سرگیجه و تاری دید شود، توصیه می‌شود پس از مصرف این دارو از کارهایی که نیاز به دقت و تمرکز بالا دارد، مانند رانندگی یا کار با وسایل برنده (مثل دستگاه برش)، خودداری شود.

برای کاهش عوارض جانبی این دارو توصیه می‌شود پس از مصرف به مقدار زیاد مایعات مصرف کنید.[۳]

مصرف همزمان این دارو، با داروهای مضعف CNS می‌تواند اثر آنها را تشدید کند. همچنین مصرف همزمان این دارو با داروهای ضدافسردگی اثرات آنتی کلینرژیک آن‌ها تشدید می‌کند. از طرفی مصرف همزمان این دارو با کتوکونازول باعث کاهش جذب آن می‌شود[۱]؛ ولی هیچ تداخل غذایی برای این دارو، گزارش نشده‌است.[۲]

به‌طور کلی مصرف این دارو در بزرگسالان معمولاً به اندازه ۱۰ الی ۲۰ میلی‌گرم در روز و در کودکان بین ۶ ماه تا دو سال مقدار ۵ الی ۱۰ میلی‌گرم در روز است. هر چند که میزان دقیق مصرف باید حتماً توسط پزشک تجویز شود.[۵]این دارو را باید نیم تا یک ساعت قبل از غذا مصرف شود.

آنتی کولینرژیک

دیسیکلومیندی سیکلومین یک داروی ضد اسپاسم است که برای تسکین کرامپ(دل پیچه) بکار می رود. همچنین به کاهش نفخ و دردهای شکمی ناشی از گرفتگی عضلات روده در سندرم روده ی تحریک پذیر نیز کمک بسزایی می کند.
شما می توانید این دارو را در صورت نیاز بدون نسخه ی پزشک نیز از داروخانه دریافت نمایید.
این دارو همچنین در کولیک شیرخواران بالای ۶ماه طبق نظر پزشک استفاده می شود.پیش از مصرف دی سیکلومین-در صورت بارداری یا اقدام به بارداری و شیردهی پزشک خود را مطلع نمایید.
-آقايان در صورت مشكلات پروستات به پزشک خود اطلاع دهند .
-در صورت سابقه ی هرگونه مشکل گوارشی نظیر رفلاکس ،اسهال ،زخم معده یا یبوست شدید،مشکلات چشمی مربوط به افزایش فشار چشم یا گلوکوم،اختلال یا آسیب عصبی،ضربان قلب نامنظم و سابقه ی حمله ی اخیر قلبی و حساسیت دارویی به پزشک خود اطلاع دهید.
-مصرف در افراد مبتلا به میاستنی گراویس و سندرم داون با احتیاط و تحت نظر پزشک امکان پذیر است.
-در افراد کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۶۵سال با احتیاط مصرف شود.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود(خصوصاً داروهای ضد اسهال،ضداسید معده،ضد حساسیت و ضد افسردگی)را در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.نحوه ی مصرف دی سیکلومیناین دارو بصورت قرص ،آمپول تزریقی و شربت و محلول و الگزیر خوراکی موجود می باشد.
در صورتی که دارو را بدون تجویز پزشک مصرف می نمایید، معمولاً یک قرص ۱۰میلی گرمی یا ۵سی سی شربت در سه نوبت در روز تجویز می گردد.
-این دارو با غذا تداخلی ندارد . می توانید هرنوبت دارو را با یک لیوان آب مصرف نمایید.
-در صورت فراموشی یک نوبت دارو،نوبت بعدی را طبق روال قبلی مصرف نمایید.توصیه ها-دی سیکلومین را تنها زمانی که علایمی مانند دل پیچه شدید دارید مصرف نمایید. نیازی به مصرف منظم و مداوم دارو نیست و هر زمان که احساس بهبودی نمودید، مصرف دارو را قطع نمایید.(ممکن است یک تا دوهفته در صورت نیاز این دارو مصرف شود.)
-در صورت تشدید علایم یا عدم احساس بهبودی به پزشک خود مراجعه نمایید.
-در صورتی که پس از دوهفته مصرف دی سیکلومین بهبودی در شما مشاهده نگشت به پزشکخود مراجعه نمایید .عوارض جانبی دی سیکلومین-خشکی دهان عارضه ی شایع ناشی از مصرف این دارو می باشد که با مصرف آبنبات و آدامس های بدون قند می توان آن را کاهش داد.
-در صورت احساس سرگیجه یا تاری دید از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط زیاد داشته باشند خودداری کنید.
-در صورت احساس ضربان قلب غیرطبیعی،یبوست شدید،احتباس ادراری و تاری دید ادامه دار و کهیر حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید.

 ***مشاهده و خرید داروهای گیاهی موثر در ناراحتی های گوارشی از داروخانه اینترنتی دارویاب (کلیک کنید): زخم معده-رفلاکس  یبوست اسهال دل پیچه-نفخروده تحریک پذیر

 

Reference: https://www.drugs.com/mtm/dicyclomine.html

قابل استفاده در بارداری: با مطالعات حیوانی شواهدی دال بر خطرناک بودن این دارو مشاهده نشده است. مطالعات انسانی به اندازه کافی در دست نیستشربت دی سیکلومین

چنانچه در خصوص “دیسیکلومین ” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دی سیکلومین در شکلهای شربت و قرص و آمپول مورد استفاده قرار می گیرد این دارو برای دردهای روده ای و شکمی در دوران نوزادی و همینطوز دردهای دوران قاعدگی مصرف می شودشربت دی سیکلومین

شربت دی سیکلومین چیست؟

در اصل تولید دی سیکلومین به منظور تسکین دردهای شکمی و روده ای در نوزادان ، همچنین کاهش درد دوران قاعدگی در خانم ها بوده است.

اثر ضد اسپاسم: دی سیکلومین اثر مستقیم و غیراختصاصی ضد اسپاسم بر روی عضلات صاف دارد. همچنین، این دارو تا حدی دارای اثرات بی حس کننده موضعی است، که ممکن است در برطرف کردن اسپاسم دستگاه گوارش و مجاری صفراوی مؤثر باشد.

اثرات آنتیموسکارینی: دارو ایمپالسهای پاراسمپاتومیمتیک وارده از اعصاب را بلاک می کند و باعث مهار انقباض های عضلات صاف در نتیجه کاهش فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تولید اسید می شود.

عوارض جانبی دی سیکلومین

اعصاب مرکزی: سردرد ، بی خوابی، خواب آلودگی، سرگیجه، عصبانیت، فراموشی، ضعف، اغتشاش شعور یا هیجان (در بیماران سالخورده).

قلبی- عروقی: طپش قلب ، تاکیکاردی.

پوست: کهیر، فقدان تعریق، تظاهرات پوستی دیگر.

چشم: تاری دید ، گشاد شدن مردمک چشم، فلج جسم مژگانی، افزایش فشار داخل چشم.

دستگاه گوارش: خشکی دهان، تهوع، یبوست، استفراغ، انسداد فلجی روده، نفخ شکم، سوزش سر دل.

ادراری- تناسلی: احتباس و اشکال در دفع ادرار ، ناتوانی جنسی.

سایر عوارض: تب، واکنش آلرژیک.

توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط، احتباس ادرار یا علائم شبه کورار، باید مصرف دارو قطع شود.

تداخل های داروئی دی سیکلومین

مصرف همزمان این دارو، باداروهای مضعف CNSمی تواند اثرآنها را تشدید نماید. مصرف همزمان این دارو با داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای ،آنتی هیستامین ها، ضدجنون ها و داروهای دوپامینرژیک اثرات آنتی کلینرژیک این داروها تشدید می گردد. مصرف همزمان دی سیکلومین با کتوکونازول باعث کاهش جذب آن می شود .

شربت دی سیکلومین برای کودکان

کودکان : در کودکان ۲۴ـ۶ ماهه ۱۰ـ ۵میلی گرم حداکثر ۴ـ۳ بار در روز قبل از غذامصرف می گردد. در کودکان ۱۲ـ۲ سال مقدار ۱۰ میلی گرم سه بار در روز مصرف می شود

اشکال دارویی دی سیکلومین Dicyclomine HCI:

Tablet: 10mg

Injection: 10 mg/ml, 2ml

Elixir: 10 mg/5ml

مصرف دی سیکلومین در دوران بارداری و شیردهی

رده بندی بارداری: گروه B

مصرف در شیردهی: دی سیکلومین ممکن است در شیر ترشح شود. همچنین، این دارو ممکن است تولید شیر را کاهش دهد. مادران شیرده باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

گردآوری توسط: تحقیقستان

راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن . ما در تحقیقستان تلاش میکنیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 محصول

تعداد محصولات

2774 مقاله

تعداد مطالب وبلاگ

24 کاربر

تعداد کاربران سایت

شربت دی سیکلومین

3 فروش

تعداد فروش کلیه محصولات

تحقیقستان رسانه و مرجعی نوآور برای انتقال دانش روز دنیا به منظور رشد فردی و افزایش دانش عمومی افراد می‌باشد که گنجینه‌ای از آموزش ها، مقالات ارزشمند در زمینه های متنوع و محصولات کاربردی را برای عموم افراد در دسترس قرار میدهد. تحقیقستان فعالیت خود را در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ آغاز نموده است.

موارد و مقدار مصرف:
موارد و مقدار مصرف
درمان سندرم روده تحریك‌پذیر و سایر اختلالات عملكردی گوارشی
بزرگسالان: مقدار 20- 10 میلی‌گرم 4- 3 بار در روز از راه خوراكی ، یا مقدار 20 میلی‌گرم هر 6- 4 ساعت از راه تزریق عضلانی مصرف می‌شود.
در كودكان 2 سال و بزرگتر: 10 میلی‌گرم 3 الی 4 بار در روز.
شیرخوارانی كه بیش از شش ماه سن دارند: از راه خوراكی ، مقدار 10- 5 میلی گرم 4 – 3 بار در روز مصرف می‌شود. مقدار مصرف دارو باید بر اساس نیاز و پاسخ بیمار تنظیم شود.
مكانیسم اثر
اثر ضد اسپاسم: دی‌سیكلومین اثر مستقیم و غیراختصاصی ضد اسپاسم بر روی عضلات صاف دارد. همچنین، این دارو تا حدی دارای اثرات بی‌حس كننده موضعی است، كه ممكن است در برطرف كردن اسپاسم دستگاه گوارش و مجاری صفراوی مؤثر باشد.
اثرات آنتیموسكارینی: دارو ایمپالسهای پاراسمپاتومیمتیك وارده از اعصاب را بلاك می‌كند و باعث مهار انقباض‌های عضلات صاف در نتیجه كاهش فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تولید اسید می‌شود.

موارد منع مصرف و احتیاط:
تداخل دارویی
مصرف همزمان با داروهای ضد اسید جذب خوراكی این دارو را كاهش می‌دهد. دی‌سیكلومین باید حداقل یك ساعت قبل از داروهای ضد اسید مصرف شود.
داروهایی كه دارای اثرات آنتیكولینرژیكی هستند مانند آمانتادین، آنتی‌هیستامین، داروهای ضد پاركینسون، دیزوپرامید، پتیدین، فنوتیازین‌ها، كینیدین، ضد افسردگی‌های سهحلقه‌‌ای، در مصرف همزمان با دیسیكلومین ممكن است باعث تشدید بروز عوارض آنتی كولینرژیك شوند.
در صورت مصرف همزمان با سایر داروهای آنتی‌كولینرژیك، ممكن است سمیت اضافی ایجاد شود.
كاهش جذب گوارشی بسیاری از داروها (مانند لوودوپا یا كتوكونازول) پس از مصرف همزمان با داروهای آنتی‌كولینرژیك گزارش شده است. برعكس، غلظت سرمی دیگوگسین در صورت مصرف همزمان با آنتی‌كولینرژیك افزایش می‌یابد.
مصرف همزمان با داروهای خوراكی مكمل پتاسیم باید با احتیاط همراه باشد، زیرا احتمال بروز زخم گوارشی ناشی از پتاسیم ممكن است افزایش یابد.

تداخل دارویی:
عوارض جانبی
اعصاب مركزی: سردرد ، بی‌خوابی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، عصبانیت، فراموشی، ضعف، اغتشاش شعور یا هیجان (در بیماران سالخورده).
قلبی- عروقی: طپش قلب ، تاكیكاردی.
پوست: كهیر، فقدان تعریق، تظاهرات پوستی دیگر.
چشم: تاری دید ، گشاد شدن مردمك چشم، فلج جسم مژگانی، افزایش فشار داخل چشم.
دستگاه گوارش: خشكی دهان، تهوع، یبوست، استفراغ، انسداد فلجی روده، نفخ شكم، سوزش سر دل.
ادراری- تناسلی: احتباس و اشكال در دفع ادرار ، ناتوانی جنسی.
سایر عوارض: تب، واکنش آلرژیک.
توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط، احتباس ادرار یا علائم شبه كورار، باید مصرف دارو قطع شود.
مسمومیت و درمان
تظاهرات بالینی: علائم شبه كورار در تحریك CNS و به دنبال آن افسردگی و علائم سایكوتیك، مانند از دست دادن حس جهت‌یابی، اغتشاش شعور، توهمات، هذیان، اضطراب، آشفتگی و بی‌قراری. اثرات محیطی، پوست خشك، داغ و برافروخته، تاكیكاردی، زیادی فشار خون و افزایش تنفس هستند.
درمان: عمدتاً علامتی و حمایتی (در صورت لزوم ) است. مسیر تنفسی باید باز نگه داشته شود، در صورت هوشیار بودن بیمار، باید او را وادار به استفراغ (یا شستشوی معده) كرد و بعد از آن تجویز یك مسهل نمكی و ذغال فعال ، برای جلوگیری از جذب بیشتر دارو، مفید است.
در موارد شدید، می‌توان فیزوستیگمین را برای خنثی كردن اثرات ضد موسكارینی دی‌سیكلومین تجویز نمود. در صورت لزوم، برای درمان شوك، می‌توان مایعات تجویز كرد. دیازپام برای كنترل علائم سایكوتیك و پیلوكارپین (به صورت قطره چشمی) برای رفع گشادی بیش از حد مردمك چشم به كار می‌رود. در صورت بروز احتباس ادرار سوندگذاری ممكن است ضروری باشد.

مکانیسم اثر:
فارماكوكینتیك
جذب: حدود 67 درصد داروی خوراكی از دستگاه گوارش جذب می‌شود.
دفع: بعد از مصرف خوراكی دارو، حدود 80 درصد آن از طریق ادرار و 10 درصد از طریق مدفوع دفع می‌شود.

فارماكوكینتیك:
موارد منع مصرف و احتیاط
موارد منع مصرف: ازوفاژیت ناشی از رفلاكس، ناپایداری همودینامیكی در خونریزی شدید، در خانمهای شیرده، بیماریهای انسدادی مجاری ادراری، بیماری انسدادی دستگاه گوارش، كولیتاولسراتیو شدید، میاستنی‌گراویس، انسداد فلجی روده، گلوكوم با زاویه باریك (سیكلوپلژی و میدریاز ناشی از مصرف دارو ممكن است فشار داخل چشم را افزایش دهد)، آتونی روده‌ها یا مگاكولون سمی (این دارو موجب تشدید این حالات می‌شود)، بیمارانی كه نسبت به داروهای ضد كولینرژیك حساسیت مفرط شناخته شده دارند، شیرخوارانی كه كمتر از شش ماه سن دارند.
موارد احتیاط: نوروپاتی اعصاب خودكار، پركاری تیروئید، بیماری شریان كرونر قلب، آریتمی قلبی، نارسایی احتقانی قلب یا كولیت اولسراتیو (ممكن است نشانه‌های مربوط به این اختلالات را تشدید كند)، بیماری كبدی یا كلیوی (تجمع سمی دارو ممكن است بروز كند)، هایپرپلازی خوش خیم پروستات و فتق‌هیاتال.شربت دی سیکلومین

اشكال دارویی:

Tablet: 10mg
Injection: 10 mg/ml, 2ml
Elixir: 10mg/5ml

اطلاعات دیگر:
طبقه‌ بندی فارماكولوژیك: آنتیكولینرژیك.
طبقه‌ بندی درمانی: ضد موسكارینی، ضد اسپاسم دستگاه گوارش (آنتی ‌كولینرژیك).
طبقه بندی مصرف در بارداری: رده B
ملاحظات اختصاصی
علاوه بر ملاحظات مربوط به تمام داروهای ضد كولینرژیك، رعایت موارد زیر نیز توصیه می‌شود:
1- دی‌سیكلومین را نباید هرگز از راه تزریق زیرجلدی مصرف كرد.
2- شكل شربت این دارو را می‌توان با آب رقیق كرد.
دمای بالای محیط ممكن است احتمال بروز گرمازدگی را در افرادی كه از دیسیكلومین استفاده می‌كنند افزایش دهد. در صورتی كه این عوارض بروز كردند دارو را قطع نمایید.
نكات قابل توصیه به بیمار
به بیمار بیاموزید كه می‌تواند شربت دیسیكلومین را با آب رقیق كند.
به بیمار بیاموزید دمای بالای محیط ممكن است احتمال بروز گرمازدگی را در افرادی كه از دی سیكلومین استفاده می‌كنند افزایش دهد. در صورت امكان از قرار گرفتن در معرض هوای گرم اجتناب كند و در صورتی كه این عوارض بروز كردند دارو را قطع نماید.
به بیمار بیاموزید بروز راش و سایر علائم پوستی را اطلاع دهد.
دارو بهتر است نیم الی یک ساعت قبل از غذا استفاده شود.
مصرف در سالمندان: مصرف دی‌سیكلومین در بیماران سالخورده باید با احتیاط همراه باشد. مقادیر مصرف دارو در این بیماران كمتر است.
مصرف در كودكان: مصرف این دارو در كودكان كوچكتر از 6 ماه ممنوع است. در كودكان بالای 6 ماه نیز این دارو بهتر است با احتیاط مصرف شود زیرا ممكن است بروز حملات تشنجی را افزایش دهد.
مصرف در شیردهی: دی‌سیكلومین ممكن است در شیر ترشح شود. همچنین، این دارو ممكن است تولید شیر را كاهش دهد. مادران شیرده باید از مصرف این دارو خودداری كنند.

دفتر مرکزی تهران: ایران، تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نرسیده به اریکه ایرانیان، نبش کوچه ایرانی، پلاک 56، طبقه 3
کد پستی:
 1468995513

تلفن:

 26761430  (021) فاکس:  26761565 (021)

پست الکترونیک: info@emaddarmanpars.com

طراحی و ساخت رایناب فناوران

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام دخترم اسهال و استفراغ گرفته دکتر شربت دی سیکلومین داده اما میترسم بهش بدم آخه از عوارضش مرگ ناگهانیه.

واه همه بچه ها میخورن دیگه  

مگه میخوره 😲 خیلی تلخه که 😝😝😝

شربت دی سیکلومین

خب باید سه سی سی فقط بدی عزیزم اگه خیلی حالش بده پنج سی سی بده اما فاصله زمانیشو بیشتر کن من میدم همیشه نترس

عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟  

داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دی سیکلومین واسه دل پیچه ست

اگ دلپیچه نداره بیخیال نده بهش

خیلی تلخه 😝😝😝😝

من یباردادم یادم نیس چندوقتش بود فکرکنم اسهال بود و استفراغ میکرد واسه دلپیچه داد خوب نمیشد بازبردم یه دکتر دیگهفگرکنم قطره  پدی لاکت دادتاخوب شد عوارضشونمیدونستم مطمعنی ؟؟؟

ببین با سرنگ ندیا با این قطره چکانایی که توی ویتامیناش میشه بده سرنگ باعث میشه بپره گلوش

یعنی بدم مشکلی نداره?میترسم.

مرگ ناگهانی? اونیکه داشته عوارض دارو رو مینوشته خودشو راحت کرده چون داروهای دیگه بیست و دو خط از عوارضش مینویسن که خلاصه ش همون مرگ ناگهانی میشه

چی بگم واله .😁

اگه به عوارض باشه که استامینوفن از اونم بدتره نه نترس فقط همیشه یادت باشه اندازه هایی که دکتر گفته رو رعایت کن فاصله زمانیشم همینطور… هیچ وقتم داروشو با چیزی مخلوط نکن

آها پس با همون قطره چکونایی که تو ویتامیناش هست بدم?

درسته.باید حواسم باشه زیاد ندم.ساعتشم هر 8ساعت نوشته 3سی سی.

خواب آورم هست?

آره من اول تو لیوان آب میریزم بعد آبو میکشم تو اون قطره چکان میدم میخوره فکر میکنه دارم باهاش بازی میکنم دهنشو هی باز میکنه من باز با قطره چکان آب بریزم دهنش اما من اون وسطا داروشو میکشم تو قطره چکان میدم اصلا متوجه نمبشه که بخواد داد و بیداد و گریه کنه

نه زیاد

من یکم آب میزارم پیشم همیشه تا دارو رو دادم زود آب و میریزم دهنش وگرنه بالا میاره.

بیچاره دخترم میخوره اخم نمیگه😕

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

شربت دی سیکلومین
شربت دی سیکلومین
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *