دسته‌ها
پستها

ویزای توریستی شینگن

دوره مقدماتی php
ویزای توریستی شینگن
ویزای توریستی شینگن

این روزها افراد زیادی به دنبال گرفتن ویزای شینگن هستند. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع ویزای توریستی شینگن نگاهی بیاندازیم و مواردی مانند مزایا، شرایط و مدارک مورد نیاز و هزینه آن را بررسی کنیم. همان‎طور که می‎دانید ویزای شینگن بر چند نوع است و ویزای مولتی شینگن شکلی از ویزای C یا نوع ۳ است. یکی از انواع ویزاهای مولتی شینگن ویزای توریستی است و تعداد زیادی از ایرانیان توسط آن به حوزه شینگن وارد می‎شوند.

📌 مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن

📌 شرایط ویزای توریستی شینگن

ویزای توریستی شینگن

📌 مدارک ویزای توریستی شینگن

a href="https://toplearn.com/courses/web/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-php">دوره مقدماتی php

📌 هزینه ویزای توریستی شینگن

📌 ریجکت ویزای توریستی شینگن

📌 رفع ریجکت ویزای توریستی شینگن

📌 سوالات متداول ویزای توریستی شینگن

در واقع ویزای توریستی شینگن چراغ سبزی برای ورود به کشور یا کشورهای حوزه شینگن است و دریافت کننده این روادید می‎تواند از آن برای بازدید از کشور یا کشورهای این منطقه یا دیدار با خویشاوندان و دوستان خود استفاده کند. فرد مالک ویزای توریستی نیازی نیست برای بازدید از بستگان خود یا سفر به کشور مقصد در حوزه شینگن تابعیت کشور تعیین شده را داشته باشد. ولی اعطای این مجوز محدودیت‎هایی نیز به همراه می‎آورد. به عنوان مثال به دنبال دریافت ویزای توریستی شما تنها حداکثر ۳ ماه یا ۹۰ روز می‎توانید در کشور تعیین شده اقامت کنید، مگر این‎که نوع ویزای توریستی شما فرق داشته باشد. افرادی که این ویزا را دارند می‎توانند این مهلت ۹۰ روزه را با یک مرتبه سفر یا به دنبال چند سفر به پایان برسانند.

از مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن باید به مهم‎ترین آن یعنی راحتی سفر به کشورهای عضو شینگن اشاره کرد. این ویزا مناسب افرادی است که در بین کشورهای گوناگون اروپایی یا تمامی کشورهای عضو شینگن زیاد سفر می‎کنند.

در واقع، بدون برخورداری از این ویزای توریستی، برای هر مرتبه سفر به کشورهای عضو آن باید تمامی مدارک و فرم‎های خود را ترجمه کنید که نه تنها هزینه‎ زیادی به همراه دارد بلکه زمان می‎برد. علاوه بر این، برای هر نوبت گرفتن وقت از سفارت کشور مربوطه باید مدت زمان زیادی را در صف انتظار بمانید. بنابراین ممکن است زمانی که به ویزا احتیاج دارید، صدور آن صورت نگیرد یا به عقب انداخته شود. بنابراین صدور این ویزا این مشکلات را برطرف می‎کند.

از دیگر مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن می‎توان به این قضیه اشاره کرد که اشخاصی که به دنبال مهاجرت به کشورهای شینگن هستند از این ویزا بسیار استفاده می‎کنند. شما توسط آن برای هر مرتبه سفر خود (در بازه زمانی ۶ ماهه) به دریافت مجدد ویزا نیازی ندارید و انرژی و تمرکز شما صرف کارهای مهم‎تر می‎شود.

از مزایای دیگر این ویزا می‎توان به این قضیه اشاره کرد که مهر تاییدی برای سایر کشورها محسوب می‎شود. بنابراین به راحتی می‎توانید برای سفر به دیگر کشورها ویزا بگیرید. این نوع ویزا به گذرنامه شما اعتبار بیشتری در برابر دیگر کشورها می‎بخشد و برای شما روند دریافت ویزای سایر کشورها ساده‎تر می‎شود.

از شرایط گرفتن ویزای توریستی شینگن برخورداری از تمکن مالی است و برگه‎ای که آن را نشان دهد باید در روز مصاحبه به همراه مدارک به سفارت خانه مربوطه تحویل داده شود تا افسر مسئول رسیدگی به پرونده مطمئن شود که مسافر در مدت اقامت خود در کشور مقصد، پول و موجودی کافی برای پرداخت هزینه‎های جاری و جانبی را دارد. برای گرفتن این گواهی، مسافر ابتدا باید در بانک خود در ایران درخواست کند طبق گردش حساب و موجودی روزانه، از سوی اداره بین‌الملل آن گواهی تحت عنوان Bank Statement به زبان انگلیسی صادر شود. در گواهی مورد نظر، تاریخ افتتاح حساب، میزان گردش و موجودی به ریال و ارز کشور درخواست کننده ویزا اعلام می‎شود. به این علت که واحد پول اکثر کشورهای عضو منطقه شینگن (به استثنای کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک) یورو است، گواهی تمکن مالی خود را از بانک داخل ایران به یورو بخواهید.

در گواهی تمکن مالی ویزای توریستی شینگن، حداقل موجودی حساب متقاضی شخص، به ازای هر نفر باید هشت هزار یورو یا بیشتر نشان داده شود. لازم به ذکر است این مبلغ از کشوری به کشور دیگر فرق دارد و مسافر در حساب خود باید ۵۰ میلیون تومان به بالا پول نقد داشته باشد. در زمان دریافت گواهی تمکن مالی حتما به مهر برجسته، هولوگرام و سربرگ آن توجه کنید چون در سفارت فرصت اشتباه وجود ندارد.

از شرایط دیگر اخذ ویزای توریستی شینگن، تاریخچه سفری متقاضی است. برخی از مسافران بدون داشتن آن (حتی یک سفر به کشورهای امارات و ترکیه که سفر به این دو کشور برای ایرانیان بسیار ساده است.) درخواست ویزای خود را به سفارت کشور مقصد ارائه می‎دهند که متاسفانه افسر رسیدگی به پرونده بدون هیچ‎گونه اطلاع‎ رسانی درخواست آن‎ها را رد می‎کند. افرادی که قصد سفر به منطقه شینگن به عنوان توریست را دارند باید بدانند باید چند سفر خارجی رفته باشند تا با کامل بودن مدارک، موفق به گرفتن ویزای توریستی شینگن شوند.

مدارک ویزای توریستی شینگن، مهم ترین عامل تعیین اعطا و یا عدم اعطای ویزای توریستی شینگن است. در صورتی که مدارک شما تکمیل نباشد، درخواست ویزای توریستی شینگن شما ریجکت می شود. ابتدا شما باید فرم درخواست ویزای توریستی شینگن را از اینترنت دانلود و آن را کامل و درست پر کنید. امکان پر کردن این فرم به صورت الکترونیکی و سپس چاپ آن وجود دارد. (در صورت نیاز به تکمیل فرم ویزای توریستی شینگن، می توانید از خدمات ویزای گروه ویزالند استفاده کنید)

📑 پر کردن فرم درخواستی و امضاء آن و سپس پیوست یک قطعه عکس جدید

📑 نداشتن سوء پیشینه

📑 ترجمه همه مدارک به زبان انگلیسی (توسط دارالترجمه رسمی)

📑 بعد از تکمیل مدارک تقریبا برای دریافت ویزا یک ماه زمان نیاز است.

📑 بعد از تکمیل مدارک مسافر باید برای مصاحبه حضوری و انگشت‎نگاری شخصا در سفارت کشور مورد نظر حاضر شود.

📑 در صورتی که پدر حمایت‎کننده اعضای خانواده است، تحویل یک سند ملکی (به نام سرپرست) برای تمام اعضای خانواده کافی است. لازم به ذکر است اصل سند بعد از مصاحبه با مسافر به او برگردانده می‎شود.

📑 ارائه دعوت ‎نامه معتبر (از سوی بستگان درجه یک، دوست و یا آشنا)

📑 اصل و کپی گذرنامه، حداقل با ۶ ماه اعتبار. لازم به ذکر است پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

📑 سه قطعه عکس ۳*۴ رنگی جدید به صورت تمام رخ با زمینه سفید و مطابق با عکس گذرنامه. (بین عکس و چهره متقاضی نباید تفاوتی دیده شود)

📑 ترجمه سوابق کاری به زبان انگلیسی (البته فعلا سفارت فرانسه و آلمان مدارک را بدون نیاز به ترجمه و به زبان فارسی تحویل می‎گیرد)

📑 ارائه پرینت گردش حساب سه ماه آخر و موجودی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان با مهر و امضاء بانک به زبان انگلیسی

📑 بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰ هزار یورو که باید پیش از ویزا ارائه شود و به دنبال رد شدن ویزا امکان لغو بیمه وجود دارد. (بیمه مسافرتی باید تمامی مدت زمان اقامت در حوزه شینگن را پوشش دهد)

📑 گواهی اشتغال به کار که خطاب به سفارت نوشته شده باشد و مواردی مانند سمت شغلی، زمان استخدام، مقدار درآمد و حوزه فعالیت شرکت (اگر خصوصی است) به همراه لیست بیمه که اسم مسافر در آن قید شده است را در بر گیرد. همچنین در گواهی اشتغال، باید ذکر شود که کارفرما با مدت زمان مرخصی متقاضی و سفر به منطقه شینگن مشکلی ندارند.

بیشتر بدانید:  مدارک مورد نیاز اخذ ویزای شینگن

هزینه ویزای توریستی شینگن برابر با ۶۰ یورو (برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله ۳۵ یورو و برای زیر ۶ سال رایگان) است که در سفارت به هنگام درخواست به شکل نقدی یا توسط کارت اعتباری پرداخت می‎شود.

ویزای توریستی شینگن

بیشتر بدانید: هزینه ویزای شینگن

ریجکت ویزای توریستی شینگن یکی از مشکلات شایعی است که مسافران حوزه شینگن با آن روبرو می‎شوند. هیچ‎کس دوست ندارد با اختلال در برنامه‎ریزی‎های سفر خود و رشد شدن ویزای توریستی شینگن خود روبرو شود. در واقع افسر مسئول کنسول‎گری ‎های مختلف برای خود قواعد متفاوتی دارند و براساس آن‎ها، برای شما ویزای توریستی شینگن صادر می کنند.

بیشتر بدانید: دلایل ریجکت ویزای شینگن

پس از اینکه درخواست ویزای توریستی شینگن ریجکت شد، نحوه رفع ریجکت ویزای توریستی شینگن به چه صورت است؟

این سوال ذهن بسیاری از گردشگران ایرانی کشورهای عضو شینگن را به خود مشغول کرده است. اولین اقدامی که برای رفع این مشکل باید انجام دهید اعتراض به آن است. شما با اطلاع از علت ریجکت ویزای توریستی شینگن خود می‎توانید نامه‎ای به سفارت مورد نظر تحت عنوان نامه اعتراض به ریجکت ویزای توریستی شینگن بنویسید و اعتراض خود را بیان کنید. ما در این ادامه این مقاله قصد داریم محتوای این نامه را با هم بررسی کنیم.تنها کاری که به هنگام اعتراض برای ریجکت درخواست خود باید انجام دهید نگارش صحیح و دقیق نامه است. در نگارش این نامه مواردی باید رعایت شوند از جمله:

بیشتر بدانید: اعتراض به ریجکت شدن ویزای شینگن

بسیاری از افراد سوالات زیادی در مورد ویزای توریستی شینگن دارند. در ادامه به سوالات متداول ویزای توریستی شینگن می‎پردازیم:

بهترین زمان حداقل ۴ ماه پیش از تاریخ سفر است.

خیر اما برخورداری از سند ملکی در پیشبرد سریع‎تر روند کاری موثر است.

همان‎طور که از نام ویزای توریستی شینگن مشخص است، شما به وسیله آن فقط مجوز رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن را دارید و در سایر کشورها مانند کانادا این ویزا اعتباری ندارد.

منبع: ویزالند

لطفا میزان رضایت خود را از این مطلب اعلام کنید

۱۵ دیدگاه ها

سلام من میتونم بدون دعوت با ثابت کردن توان مالی و بقیه مدارک ویزای شینگن بگیرم؟ چون فقط قصد سفر تفریحی به مناطق شینگن دارم.

سلام؛ سابقه سفری شما به چه صورته؟

سلام من شخصی رو در آلمان دارم ( فامیل نیست ) که برام دعوت نامه بفرسته و قصد دارم ژانویه امسال ( تقریبا ۹ ماه دیگه ) به کشور آلملن سفر ۱۴ روزه داشته باشم ۱۰ سال سابقه بیمه دارم نامه از شرکت با پیرینت سوابق و … و‌محوز مرخصی مشکلی ندارم به کشور های امارات _ بلغارستان _ ترکیه _ مالزی _ عمان _ آذربایجان سفر داشتم و سنم هم ۳۲ سال هست . چنتا سوال: ۱_ از چه تاریخی باید استارت بزنم که برای ژانویه کارم تموم شده باشه ۲_ اگه بخوام گرفتن وقت سفارت و تکمیل فرم ها و‌چک‌مدارک رو‌به شما وگذار کنم چقدر هزینه داره ؟ ( بیمه ؛ ترجمه ها ؛ فرم ها ؛ وقت سفارت و … )

سلام شانس شما برای ویزا شدن، با سابقه سفر خوب و دعوتنامه ای که دارید بسیار بالاست. شما از ۶ ماه قبل از تاریخ سفرتون میتونید درخواست خودتون رو ثبت کنید و سعی کنید این زمان کمتر از ۴ ماه نشه. در خصوص هزینه ها از اونجایی که برخی از موارد مربوط به با نیست و توسط مراکز دیگه و یا دفتر VAC دریافت میشه، و ممکنه در این مدت تغییر کنه، از الان نمیشه به طور دقیق گفت چقدر هزینه داره. اما شما میتونید با شماره ای که خدمتتون میدم تماس بگیرید و از در مورد هزینه های هر کدوم از مواردی که اشاره کردید راهنمایی دریافت کنید.

سلام به کشورهای آذربایجان و‌ترکیه سفر کردم ، تمکن مالی این مبلغ هم مشکلی ندارم و فقط دو تا نکته میمونه یکی اینکه کسی رو اونور ندارم دعوتنامه بفرسته و یکی دیگه اینکه بخاطر مشروب اینجا شلاق خوردم این سوپیشینه به حساب میاد یا برای اونور مشکلی نداره ؟!

سلام خیر، مشکلی پیش نمیاد.

ممنون از پاسختون

سلام مبلغ وکیل برای ویزای شینگن چقدر هست

سلام برای اعتراض به رد ویزا؟

سلام بازنشسته هستم وخانم، همسرم ارتشیه ونمیتونه بیادو هفت سند ملکی به نامم هست ولی تا به حال از کشور خارج نشدم بخاطر شغلم حساب بانکی مشکلی ندارم ایا میتونم برم ترکیه بعدش برای،،شینگن از همونجا اقدام کنم؟

سلام خیر، باید در ایران برای ویزای شینگن اقدام کنید و بدون سابقه سفر شانسی ندارید. توصیه میکنم در قالب تور گروهی ثبت نام کنید.

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم من با دختر دو ساله ام می خوام به دیدن خواهرم برم برای ویزای شنگن ایشون دعوتنامه فرستاده و توش اعلام کرده که هزینه ها رو تقبل می کنه . توی حساب همسرم ۲۵ میلیون تومان هست سوال اول اینکه آِیا می تونم گردش حساب همسرم رو ارائه بدم ۲) آیا این مبلغ کافی هست با توجه به اینکه خواهرم هزینه ها رو تقبل کرده ۳) چه میزان پول به یورو توی حساب خواهرم باید باشه ؟ با سپاس از پاسخگویی شما

سلام موردی نداره اگر مدارک شغلی همسرتون رو ارائه بدید، فقط این مانده حسابخیلی کمه برای ویزا شدن، حداقل ۵۰ میلیون ماده حساب برای ویزا شدن لازمه نیاز نیست خواهرتون مدارک مالی ارائه بدن و فقط کافیه در دعوتنامه ذکر کنن که اقامت و هزینه ها با ایشونه

من یک جانبار باقطع پاهستم باتوجه فعالیت های شخصی ازتمکن مالی عالی برخوردارم حال جهت مداوا واخذپروتز عالی میخام به المان یاکشوری که این صنعت پیشرفت خوبی دارد ازطریق تور سفرکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

درود بر شما برای شرایط سنجی به اطلاعات بیشتری نیاز داریم لطفا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

همین حالا با کارشناسان ویزالند تماس بگیرید.

ویزالند، یکی از زیر برندهای شرکت گردشگری نهال‌گشت است که به صورت اختصاصی در زمینه مشاوره و اخذ ویزاهای مختلف کشورهای دنیا فعالیت می کند. نهال‌گشت برای رفاه حال باشگاه مشتریان 45 هزار نفری خود، ویزالند را راه اندازی کرده است.

در روزهای اخیر، برخی از سفارت‌ها، ارائه خدمات مربوط به اخذ ویزا را از سر گرفته‌اند؛ و برخی از تورهای اروپا هم برای برگزاری مهیا می شوند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطالب زیر را دنبال کنید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن، از اواسط اسفند ماه و به مرور زمان تصمیم بر بستن سفارت و مرزهای خود کرده و از ارائه خدمات ویزا در شرایط ممنوعیت سفر ناشی از کرونا خودداری نموده‌اند.

در موارد اضطراری می‌توانید از طریق ایمیل سفارت مورد نظر که در صفحه ویزای آن کشور در سایت ویزالند قرار دارد، با سفارت کشور موردنظرتان ارتباط برقرار کنید.

مورد شما در صورتی اضطراری خواهد بود که پرونده شما یکی از موارد زیر باشد:

ویزای توریستی شینگن

۱. پیوست به خانواده اعضای خانواده شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن

۲. داراندگان اقامت بلندمدت یا ویزای ملی (ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری)

۳. و موارد اضطراری دیگری از جمله:

۱. کادر بهداشت و درمان، محققین بهداشت و درمان و مشاغل پرستاری و مراقبت.۲. ساکنین مناطق مرزی که در کشور دیگری شاغل هستند.۳. دیپلمات‌ها، اعضای سازمان‌های بین المللی و بشر دوستانه.۴. مسافرین ترانزیت.۵. مسافرینی که به دلایل اضطراری خانوادگی سفر می‌کنند.

با داشتن ویزای شینگن می‌توان به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کرد. اروپا از نظر ویزا گرفتن برای ایرانیان به سه بخش شینگن، بریتانیا و کشورهای اتحادیه و اروپای شرقی تقسیم می‌شود. منطقه شینگن شامل کشورهای آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است. مسافران با داشتن ویزای شینگن می‌توانند در زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کنند. از این رو در این مقاله شما را با نحوه گرفتن ویزای شینگن آشنا می‌کنیم تا پیش از اقدام برای دریافت آن، از نحوه اخذ ویزای شینگن اطلاعات کافی داشته باشید.

در صورتی‌که به ویزای شینگن نیاز دارید در ادامه مطلب با ما باشید تا با هم مراحل گرفتن ویزای شینگن را بررسی کنیم.

📌 مراحل اخذ ویزای شینگن

📌 نکات تکمیلی در چگونگی اخذ ویزای شینگن

📌 تعریف کلی ویزای شینگن

📌 انواع ویزای شینگن را بهتر بشناسید

📌 برای گرفتن ویزای شینگن، چه شرایطی باید داشته باشیم؟

📌 کشور‌های عضو ویزای شینگن

📌 مدارک ویزای شینگن

📌 مزایای ویزای شینگن

📌 نمونه ویزای شینگن

📌 هزینه ویزای شینگن

📌 ریجکت ویزای شینگن

📌 رفع ریجکتی ویزای شینگن

📌 پیگیری ویزای شینگن

📌 اعتبار ویزای شینگن

📌 سوالات مصاحبه ویزای شینگن

📌 درخواست پناهندگی با ویزای شینگن

📌 نکات ویزای شینگن

📌 سوالات متداول اخذ ویزای شینگن

قدم اول:

باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر به منطقه شینگن ویزاهای متفاوتی ارائه می‌شود.

برای مثال: ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان. پس برای سرعت بخشیدن به روند کارتان اول از همه هدف از سفر و نوع ویزایی که می‌خواهید برای اخذ آن اقدام کنید را مشخص کنید.

قدم دوم:

در طریقه گرفتن ویزای شینگن مشخص کردن کشور مقصد است. بعد از این‌که مقصد شما مشخص شد باید از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسول‌گری‌های کشور مقصد و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. اگر تنها قصد سفر به یک کشور عضو شینگن را دارید باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور عضو پیمان شینگن را دارید باید درخواست خود را به سفارت کشوری ارائه دهید که بیشتر روزهای سفرتان را آن‌جا سپری می‌کنید. در صورتی‌که مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص نیست یا اینکه برابر نیست، می‌توانید درخواست اخذ ویزای شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشوری ارائه بدهید که مقصد اول‌تان است یعنی اولین کشور عضو شینگن که شما وارد آن خواهید شد.

قدم سوم:

پیدا کردن مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست اخذ ویزای شینگن است. با توجه به این‌که فرآیند اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌های شینگن زمان‌بر است شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. طبیعتا هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید بهتر است. بهترین و زودترین زمان برای ارائه درخواست سه ماه قبل از شروع سفر است و دیرترین زمان ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما این است که حداقل سه هفته قبل از سفرتان برای اخذ ویزا اقدام کنید.

قدم چهارم:

ویزای توریستی شینگن

در مراحل اخذ ویزای شینگن گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است. برای طی کردن پروسه اخذ ویزای شینگن از سفارت کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید وقت بگیرید. برخی از سفارت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به صورت آنلاین برای گرفتن وقت اقدام کنید اما برخی از سفارت‌ها هنوز هم از طریق مراجعه حضوری شما را پذیرش می‌کنند.

قدم پنجم:

بعد از طی کردن مراحل گفته شده باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و آن را با صداقت کامل پر کنید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را باید دانلود کنید یا از سفارت بگیرید. تمامی قسمت‌های فرم را باید کامل پر کنید. توجه داشته باشید که باید فرم را در دو نسخه چاپ کنید و در هر دو نسخه را امضا کنید.

قدم ششم:

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن است. برخی از مدارک لازم عبارتند از: مدارک شناسایی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو عکس رنگی، بیمه سفر، روز بیط رفت و برگشت، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر. سایر مدارک اضافی که هر یک از سفارت‌ها از متقاضیان می‌خواهند را باید از سفارت کشور مقصد بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

قدم هفتم:

بعد از گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌شود. شما باید در تاریخ تعین شده به سفارت مدنظرتان مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به‌همراه داشته باشید و به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌تان در طول سفر، هدف از سفر و سایر جزییات پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درستی را ارائه بدهید که با پاسخ‌های فرم درخواست‌تان هم‌خوانی داشته باشد.

قدم هشتم:

پرداخت هزینه اخذ ویزا است. هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن شما باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزا توسط کشورهای عضو شینگن تصویب شده است و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

قدم آخر:

در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای شینگن خود بمانید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولا ۱۵ روز طول می‌کشد البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

طی مراحل اخذ ویزای شینگن توجه داشته باشید که تمامی مدارک ترجمه شده شما باید مهر دادگستری داشته باشند در غیر این‌صورت مدارک شما فاقد اعتبار خواهند بود. معمولا دارالترجمه‌ها پس از ترجمه مدرک متقاضی برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند.

در صورت موافقت با درخواست شما، پاسپورت شما دارای برچسب ویزا خواهد بود و یک تاریخ اعتبار برای ویزای شما مشخص می‌شود. مدت اعتبار ویزای شینگن تا ۹۰ روز طی بازه زمانی شش‌ماهه است. همچنین یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به کشورهای عضو شینگن برای شما تعریف می‌شود که می‌تواند از یک تا نامحدود متغیر باشد.

برای اخذ ویزای شینگن، درخواست خود را باید به سفارت‌خانه، کنسولگری و یا کارگزاری‌های کشور مقصد ارائه کنید. از شرایط ویزای شینگن می‌توان به گردش حساب بالا و تمکن مالی مورد قبول سفارت کشور مقصد اشاره کرد. ویزای شینگن در انواع: ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی شینگن صادر می‌شود. برای گرفتن ویزای شینگن فقط باید ۹ مرحله را طی کنید. هزینه ویزای شینگن بر اساس کشور مقصد متقاضی مشخص می‌شود.

ویزای شینگن، یک نوع ویزای کوتاه مدت است که به دارنده آن اجازه می‌دهد که به هر یکی از ۲۶ عضو منطقه شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشند. ویزای شینگن، رایج ترین ویزای اروپائی است. ویزا شینگن، این اجازه را به دارنده آن می‌دهد که وارد کشور های حوزه شینگن شود، در این کشور ها آزادانه سفر کند و از یکی از کشورهای شینگن خارج شود. این به این معناست که هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد. بیش از ۱۴ میلیون نفر از ویزای شینگن در سال ۲۰۱۷ برای سفر به اروپا استفاده کرده اند.

ویزای شینگن انواع مختلف و ضوابط متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

Uniform Schengen Visas یا ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری یا ویزای توریستی شینگن است که با داشتن آن مجوز ورود به کشورهای اتحادیه شینگن را به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه به دست می‌آورید. تاریخ اعتبار این ویزا از زمان اولین ورود به محدوده شینگن محاسبه می‌شود. این نوع ویزا زیر مجموعه‌هایی نیز دارد:

با داشتن این نوع ویزا که Airport Transit Visa نام دارد، مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد. یعنی می‌تواند در فرودگاه یکی از کشورهای شینگن پرواز خود را به مقصد کشور بعدی که خارج از محدوده شینگن است عوض کند.

این نوع ویزا نیز در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد و با داشتن آن مسافر اجازه دارد تا مدت پنج روز از خاک کشورهای شینگن عبور کند.

این نوع ویزا یک مجوز کوتاه مدت برای سفر به کشورهای شینگن است. این ویزا به صورت یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود. با ویزای نوع C شینگن، می‌توانید بدون محدودیت تا ۹۰ روز در هر شش ماه اقامت داشته باشید.

این نوع ویزا که بیشتر در شرایط خاص، مثلا در مورد پناهندگان، صادر می‌شود و Limited Territorial Validity Visas نام دارد به مسافر اجازه می‌دهد در محدوده‌های مشخصی از منطقه شینگن سفر کند. این محدوده‌ها در زمان صدور ویزا مشخص می‌شوند و مسافر حق ندارد به مناطق دیگر سفر کند.

این نوع ویزا که National Visas نام دارد برای افرادی صادر می‌شود که برای زمان مشخص و با هدف معینی قصد سفر به محدوده شینگن را دارند. ویزای ملی معمولا برای اهداف کاری یا تحصیلی صادر می‌شود. بسته به نوع این هدف‌ها ویزای ملی که ویزای نوع D نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود و طبیعتا پس از پایان مدت اعتبار آن مسافر باید به کشور خود برگردد. متقاضیان ویزای نوع D شامل گروه‌های زیر می‌شوند:

بیشتر بدانید: تفاوت انواع ویزای شینگن

به طور کلی، هر کشوری که برای ورود اتباع خارجی به مرزهای خود ویزا تعیین می‌کند، به دنبال جذب توریست‌هایی هستند که در پرداخت هزینه‌های اقامت و استفاده از شرایط توریستی آن کشور، مشکلی نداشته باشند. اتحادیه اروپا هم برای گرفتن ویزای شینگن شرایطی تعیین کرده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را نداشته باشد، درخواست ویزای شینگن ایشان رد می‌شود. شرایط گرفتن ویزای شینگن بدین صورت است:

۱. گردش حساب بالا و مناسب: گردش حساب متقاضی ویزای شینگن، بیشتر از هرچیزی برای افسران ویزای شینگن اهمیت دارد. برای درخواست ویزای شنگن، شما باید گردش حساب ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنید. گردش حساب به مبالغ ورودی به حساب و خروجی از حساب گفته می‌شود و افسران ویزا شنگن، میانگین مبالغ ورودی و خروجی شما را در ۶ ماه اخیر محاسبه می‌کنند و براساس آن برای اعطا و یا عدم اعطا ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

۲. مشخص کردن هدف سفر به منطقه شینگن: با مشخص کردن هدف سفرتان به منطقه شینگن، به افسر ویزا کمک می‌کنید که راحت تر برای اعطای ویزا به شما تصمیم گیری کند. اگر با هدف توریستی می‌خواهید به منظقه شینگن سفر کنید، می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کنید.

۳. تمکن مالی مناسب: تمکن مالی متقاضی ویزا شینگن، به افسران ویزای این کشور ثابت می‌کند که ایشان در پرداخت هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه در این کشور، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه‌ها، از شخص دیگری کمک نمی‌گیرد.

بیشتر بدانید: تمکن مالی ویزای شینگن

در حال حاضر، ۲۶ کشور عضو پیمان شنگن هستند. اتریش، بلژیک، جهموری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

از این لیست، ۴ کشور لیختن اشتاین، سوئیس، ایسلند و نروژ عضو اتحادیه اروپا نیستند. پس این ۴ کشور، حتی در صورتی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، موظف به پذیرش تصمیمات اتحادیه اروپا هستند.

با توجه به قوانین سفارت کشوری که از طریق آن اقدام اخذ ویزای شینگن می‌کنید، تفاوت‌های جزئی داشته باشد اما به صورت کلی مدارک زیر را باید آماده داشته باشید:

📑 فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن: برای تکمیل این فرم می‌توانید از خدمات ویزای گروه ویزالند استفاده کنید.

📑 اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی: گذرنامه باید حداقل تا شش ماه پس از تاریخ خروج از منطقه شینگن معتبر باشد. همچنین شما باید گذرنامه‌های قبلی به همراه ویزای الصاق شده در آن را تحویل سفارت دهید.

📑 دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵: عکس‌ها باید دارای پس زمینه سفید باشند، چهره شخص کاملا در آن مشخص باشد و همچنین، بین چهره شخص و عکس ایشان، نباید تفاوت فاحشی دیده شود.

📑 مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب و …

📑 مدارک مربوط به تمکن مالی از قبیل گردش حساب و اسناد ملکی: (گردش حساب باید برای ۴ ماهه اخیر باشد وتمکن مالی هم نیز باید به یورو بیان شود)

📑 بیمه مسافرتی که نمایندهای معتبر در کشور مقصد داشته باشد: (حداقل پوشش بیمه مسافرتی باید ۳۰ هزار یورو باشد و کل مدت زمان اقامت در منطقه شینگن را باید پوشش دهد)

📑 بلیط رفت و برگشت هواپیما: (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات ویزای گروه ویزالند استفاده کنید)

📑 برگه تایید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت نامه ندارند): (برای رزرو واچر هتل، می‌توانید از خدمات ویزای گروه ویزالند استفاده کنید)

مهم‌ترین مزیت ویزای شینگن این است که با دریافت ویزا از یک کشور عضو اتحادیه، می‌توانید به ۲۵ کشور دیگر نیز سفر کنید. در این حالت تنها یک بار مراحل دریافت ویزا را طی خواهید کرد. ویزای شینگن برای مقاصد توریستی ایده ‌آل است. با داشتن این ویزا می‌توانید ۹۰ روز را در بیست و شش کشور اروپایی سفر کنید و تمامی جاذبه‌های آن‌ها را تجربه کنید.

ویزای شینگن انواع ترانزیتی نیز دارد که با داشتن آن می‌توانید از محدوده کشورهای شینگن عبور کنید. در این حالت نیاز نیست برای عبور از هر کشور به صورت جداگانه درخواست ویزا بدهید.

ویزای شینگن برای پژوهشگران و دانشجویان نیز مزایای بسیاری دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مدت یک سال در کشورهای محدوده شینگن به تحقیق و یادگیری بپردازند.

ویزای شینگن برای موارد ضروری مانند وضعیت‌های اضطراری پزشکی نیز صادر می‌شود.

ویزای شینگن به صورت لیبل در پاسپورت متقاضیان الصاق می‌شود. این لیبل دارای یک سری اختصارات و کد هایی می‌باشد که می‌توانید معانی آن‌ها را در صفحه لیبل ویزای شینگن مشاهده کنید.

عکس بالا، مربوط به ویزای شینگن آلمان است. این ویزا به درخواست مسافر توسط گروه مسافرتی ویزالند اقدام شده است.

هزینه‌ای که برای دریافت ویزا می‌پردازید غیر قابل استرداد است؛ یعنی در صورت رد درخواست به شما پس داده نمی‌شود. این هزینه را باید به صورت نقدی و به صورت ۲۰ یورویی، ۱۰ یورویی و ۵ یورویی پرداخت کنید.

بسیاری از درخواست‌های ویزا شینگن توسط افسر مربوطه رد می‌شود. اگر درخواست‌تان ریجکت شده باشد، همراه پاسپورت نامه‌ای دریافت می‌کنید که دلیل رد شدن درخواست را توضیح می‌دهد. البته در این نامه معمولا به توضیحات کلی اکتفا می‌شود و ممکن است کاملا متوجه دلایل ریجکت ویزای شینگن خود نشوید. این مسئله ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. موارد زیر بعضی از دلایل رایج ریجکت ویزای شینگن هستند:

همانطور که می‌دانید، رفع ریجکت ویزای شینگن وجود ندارد. گروهی از آژانس‌های مسافرتی پیشنهاد اعتراض به ریجکت ویزای شینگن را به متقاضیان خود می‌دهند. البته که اعتراض در بعضی موارد کارساز است اما اگر اطلاعات دقیقی از آن نداشته باشید، قطعا پول و زمان خود را هدر داده‌اید. پیشنهاد گروه مسافرتی ویزالند در خصوص رفع ریجکتی ویزای شینگن، خرید تورهای گروهی اروپا و اقدام از طریق تور گروهی است. در تورهای گروهی اروپا شانس اخذ ویزای شما تا ۲۰% افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که حتما باید ۴ ماه از زمان ریجکتی شما گذشته باشد و شما هزینه‌ای برای رفع ریجکتی نباید پرداخت کنید و فقط هزینه‌های مربوط به خرید تور اروپا را پرداخت خواهید.

بیشتر بدانید: اعتراض به ریجکت شدن ویزای شینگن

پس از این که درخواست خود را تنظیم کردید و مدارک را به سفارت ارائه دادید، مدتی طول می‌کشد تا پرونده بررسی شود. در این مدت می‌توانید از طریق وب سایت سفارت وضعیت پرونده خود را پیگیری کنید. برای این کار از کد رهگیری و شماره گذرنامه استفاده می‌شود.

به طور مثال بعد از تحویل مدارک به کنسولگری ایتالیا، می‌توانید از سایت CKGSIR وضعیت ویزای شنگن خود را پیگیری کنید.

بیشتر بدانید: جواب ویزای شینگن را چطور بگیریم؟

مدت اعتبار این نوع ویزا بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. در کل می‌توان گفت ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت به شمار می‌رود و نوع C یا توریستی آن به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه سال اعتبار دارد. با داشتن ویزای نوع A تنها می‌توانید، مدت کوتاهی در فرودگاهی در محدوده شینگن حضور داشته باشید و ویزای نوع B پنج روز اعتبار دارد.

مدت اعتبار ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی بسته به شرایط در زمان صدور مشخص خواهد شد.

پس از تعیین وقت سفارت، شما باید به سفارت مورد نظر برای مصاحبه با افسر ویزای شینگن مراجعه کنید. در این مصاحبه سوالات متعددی از شما پرسیده می‌شود که شما باید بدون هیچ ترس، تپق و شکی که ناشی از رفتار غیر معمول هست، پاسخ دهید. موارد زیر بعضی از مسائلی هستند که در زمان مصاحبه مطرح می‌شوند:

در تعریف صلیب سرخ، پناهنده به شخصی اطلاق می‌شود که در کشور مادری خود شرایط زندگی را نداشته باشد. این تعریف می‌تواند به دلایل جنگ، شرایط سیاسی، شرایط اقتصادی و مواردی از این قبیل باشد. پناهندگی با ویزای شینگن، بدین صورت است که شما پس از اخذ این ویزا به کشور مورد نظر وارد می‌شوید و به دولت آن کشور درخواست پناهندگی خود را با دلایل پناهنده شدن تان ارائه می‌کنید. با توجه به شرایط اخذ ویزای شینگن که در این صفحه ذکر کرده‌ایم، به کسانی ویزای شینگن اعطا می‌شود که در کشور مادری خود دارای شرایط زندگی خوب و قابل قبولی هستند. پس این افراد شرایط پناهنده شدن در کشورهای حوزه شینگن را ندارند.

نکته قابل تاملی که باید در مورد پناهندگی بدانید این است که حدود ۷۸ درصد از افراد پناهنده به کشورهای منطقه شنگن، دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند.

نکات مهمی در زمینه ویزای شینگن وجود دارد که در این جا به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

در حال حاضر، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمان، فقط دو کشور ایتالیا و یونان بهتر از دیگر کشورهای منطقه شینگن به متقاضیان ایرانی ویزا ارائه می‌کنند.

بله، مسلما افرادی که دارای سن کمتری هستند، شانس کمتری نسبت به افراد با سن و سال بالا دارند.

پس از اخذ ویزای شینگن، شما به ۲۶ کشور عضو عهد نامه شینگن می‌توانید وارد شوید. اما، در زمان تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن، باید قید کنید که به چه کشورهایی می‌خواهید سفر داشته باشید، در غیر این صورت، افسران مرزی کشورهای شینگن، به شما اجازه ورود نخواهند داد.

علت اقامت‌تون رو باید توضیح بدید. اگر با هدف تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری می‌خواهید اقامت داشته باشید (که این روش‌های قانونی اقامت است) باید مدارک کامل به سفارت کشور مورد نظرتان ارائه کنید. اگر هم با نیت پناهندگی می‌خواهید اقامت داشته باشید، باید بگم که به دلیل ازدیاد پناهنده‌های ایرانی در کشورهای منطقه شینگن، این کشورها برای اعطای ویزا به شدت سختگیری می‌کنند و اگر شما ویزا هم بگیرید، با درخواست پناهندگی شما موافقت نمی‌شود.

لطفا میزان رضایت خود را از این مطلب اعلام کنید

۱۹۹ دیدگاه ها

درود بر شما من وهمسرم می خواهیم به دیدن دخترمان در مارسی برویم دخترم ملیت فرانسه دارد مدارک خونه وهویتی را ترجمه کردیم وعدم سوئه پیشینه را گرفتیم من وهمسرم بازنشسته هستیم حالا چکار کنیم برای ویزا مسافرت فرم سفارت را دخترم پر کرده لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم.

سلام؛ فعلا که امکان اخذ ویزای توریستی شینگن وجود نداره. اما من شماره شما رو در اختیار همکارانم قرار دادم تا در صورت باز شدن مرزها، با شما تماس بگیرن.

سلام، ممنون از وقتی که برای راهنمایی و ارائه اطلاعات صرف میکنید .من میخواستم بعد از بازگشایی سفارت ها جهت گرفتن ویزای توریستی اروپا-شینگن اقدام کنم ولی چون دفعه اول هست میخواستم بهترین انتخاب را داشته باشم .سفر نسبتا زیاد رفتم مثل : هنگ کنگ ، چین ، ماکائو،گرجستان ،امارات ،ترکیه و همینطور ۲.۵ سال در ترکیه بصورت توریستی اقامت داشتم و دارای بیمه تامین اجتماعی بصورت خود اختیاری هستم(سابقه حدود ۳سال) و تمکن مالی تا سقف ۴۰۰م تومان هم میتونم داشته باشم و گردش حساب ۶ ماه حدود ۲۵۰م تومان و همینطور سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار هم هستم .متاسفانه ملک در ایران ندارم و لی در ترکیه ملک دارم.۳۸ سال سن دارم و مجرد هستم . میخواستم ازتون خواهش کنم راهنمایی بفرمایید با این شرایط از کدام کشور و به چه صورت اقدام کنم تا شانس ببشتری داشته باشم .ممنون

سلام؛ توصیه میکنم چون بار اولی هست که برای ویزای توریستی شینگن قصد دارید اقدام کنید، حتما در قالب تور گروهی و برای ویزای گروهی شینگن اقدام کنید. فرانسه و سوئیس میتونن انتخاب مناسبی برای سفر اول شما به حوزه شنگن باشن. سایر شرایط شما خوب هست. نگران نباشید.

سلام؛ من ۱۷ سالمه و الان ترکیه ام. من چطور میتونم ویزای تحصیلی آلمان رو از اینجا بگیرم؟

سلام؛ میتونید ویزای تحصیلی بگیرید. اما چون زیر سن قانونی هستید، باید سرپرست داشته باشید. اما اگر تا ۱۸ سالگی صبر کنید، میتونید برای کالج یا دانشگاه اقدام کنید و در اون صورت نیاز به سرپرست هم نخواهید داشت.

سلام. اگر در گذشته ویزای شینگن آلمان بابت دیدن خانواده داشته باشیم. کلیه مدارک شغلی و تمکن خوب هم باشه احتمال گرفتن ویزای یونان بالاتر خواهد رفت یا نه،?

سلام؛ این موضوع شانس ویزا شدن شما رو افزایش خواهد داد. اما برای یونان اگر دعوتنامه داشته باشید خیلی بهتره.

سلام؛ ۳۶ سالمه متاهل با یک دختر ۱۵ ساله. ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه دارم. شغل مناسب دارم، یک خونه و یک ماشین به نامم هست. گردش مالی حدود ۶۰ م هم دارم. برای سفر توریستی به شینگن بهتر است از طریق کدام کشور اقدام کنم؟ در ضمن تاکنون هرگز از کشور خارج نشدم

سلام؛ با توجه به این اطلاعاتی که دارید فقط میتونم بگم که سابقه شغلی خوبی دارید. اما گردش مالی شما باید بیشتر باشه. با این شرایط سابقه سفری که دارید توصیه میکنم فقط برای ویزای گروهی و در قالب تور گروهی فرانسه یا سوئیس اقدام کنید. البته با توجه به شرایط شیوع کرونا در حال حاضر امکان درخواست ویزای توریستی شینگن وجود نداره.

سلام ممنون اطلاعات کاملی بود

سلام وقت بخیر ، خسته نباشید. شرایط اخذ ویزا برای کشور دانمارک به چه صورتی هست؟؟

سلام؛ در حال حاضر، امکان درخواست ویزای توریستی دانمارک وجود نداره. اما اگر قصد دارید از شرایط کلی اخذ ویزای دانمارک مطلع بشید، صفحه ویزای دانمارک رو مطالعه بفرمایید.

سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان گرامی و خسته نباشید بسیار خوشنودم که همچین مطالبی رو به راحتی در اختیار عوام قرار میدید تا قبل از اقدام برای گرفتن ویزا شرایط را بسنجن و اذیت نشن چون شرایط گرفتن ویزا خیلی سخت تر شده نسبت به قبل

مطلب بسیار خوبی بود و ممنوم از شما

با سلام ممنون از مطالب مفیدتان؛ در صورت داشتن دعوتنامه و نامه اسپانسر ( تقبل تمام هزینه طول سفر توسط میزبان) امکان گرفتن ویزا شینگن اسپانیا چقدر است؟ (تمکن مالی خودم حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هست؟

سلام؛ شما با این شرایط شانس اخذ ویزای شینگن رو خواهید داشت. اما سایر شرایطتون هم باید بررسی بشه. توصیه میکنم با کارشناسان ما در ویزالند تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن.

با عرض سلام و خسته نباشید. میخواستم ببینم که برای اقدام برای ویزای شینگن بین دو کشور آلمان و بلژیک کدام یک نزخ ریجکتی کمتری دارد و راحت تر هست؟

سلام؛ توصیه میکنم اگر سابقه سفر به حوزه شینگن رو ندارید و یا نمیتونید از هیچ یک از این کشورها دعوتنامه داشته باشید، اصلا اقدام نکنید. اما اگر قبلا ویزای شینگن گرفتید. با داشتن دعوتنامه از طریق آلمان راحت‌تر میتونید ویزا بگیرید.

سلام. ۸ ماه‌ پیش برای ویزای تجار المان اقدام کردم، اما ریجکت شدم. از طریق یه وکیل المانی اعتراض زدم پروندم اومد بالا وکیل جواب نامه ریجکتیو‌ داد که‌ خورد به کرونا. آیا با توجه به فاصله به‌ وجود امده امیدی هست. با تشکر از لطفتون

سلام؛ اگر با درخواستتون موافقت شده بوده و الان منتظر ویزاتون هستید، به سفارت ایمیل بزنید و درخواست پیگیری کنید.

سلام در نوشته هاتون فرمودید ویزا به شرایط خاص که چند مورد بود فعلا میدن حالا سوالم اینه پس اون تورهایی که خودتون تبلیق کردین چطوری میگیرین ویزا مثلا برا فرانسه وین ۳۰ مرداد ماه ممنون

سلام؛ با توجه به لغو شدن تور های نوروز ۹۹ و اعلام سفارت مبنی بر بازگشایی در خرداد ماه، و شیفت شدن مسافرین از پکیج های نوروزی به تور های تابستانی پکیج های سایت روی تور ها تابستانی بروزرسانی شد؛ اما با توجه به این که شرایط بهبود پیدا نکرد و سفارت ها هم تاریخی برای بازگشایی اعلام نکردن پیکیج های جدید تری برای بروزرسانی وجود نداره به همین دلیل پکیج های سایت مدتی هستش که بدون تغییر باقی مونده.

سلام؛ وقت بخیر من متاهل و صاحب ۲فرزند هستم؛ کارمند رسمی هستم و ماهیانه حقوق دریافت میکنم،بیمه و گواهی اشتغال به کار و حکم کارگزینی هم دارم. با یکی از همکارا میخواستیم برای ویزای توریستی هلند در قالب تور گروهی اقدام کنیم(فقط خودمون،بدون خانواده) میخواستم ببینم درصد اینکه ویزا بشیم چقدر هست؟! امکان ریجکتیمون چقدر هست؟! با تشکر از ویزالند

سلام؛ شرایط تمکن مالی و گردش حسابتون هم ملاک هست البته اما با توجه به مواردی که در کامنتتون ذکر کردید شانستون برای اقدام در قالب تور گروهی نسبتا مناسب هستش.

سلام و احترام؛ من قصد دارم ویزا بگیرم و برم سوئد – سوال اینجاست که چون بار اولی هستم و سفر خارجه نداشتم. ایا دعوتنامه داشتن تاثیری مثبتی در دادن ویزا داره یا خیر؟ من شغل دارم تکمن مالی هم نسبتا خوبه مشکلی ندارم ولی سند ملکی ندارم ایا این سند اجباری هست؟

سلام؛ شما بدون داشتن سابقه سفر به حوزه شینگن، شانسی برای اخذ ویزای سوئد ندارید. البته اگر دعوتنامه شما از طرف یکی از بستگان درجه یک شما باشه از این نظر مشکلی نخواهید داشت. در مورد دعوتنامه از طرف دوستان و یا اقوام دور هم، شانس شما بیشتر خواهد بود. در مورد سند هم اگر ویزای شما به صورت انفرادی باشه نیازی به سند ملکی نخواهید داشت.

سلام و تشکر از وب سایت عالیتون من و همسرم هر دو کارمند هستیم همسرم دولتی و من در یک شرکت معتبر کار میکنم (۱۵ سال سابقه با بیمه داریم) سند ملکی مشترک هم داریم و فرزندی هم نداریم/ ۶ سال خارج از ایران زندگی کردیم و من دوتا ویزای (یونان و ایتالیا) و همسرم فقط ایتالیا رو گرفتن. تجربه سفر به ترکیه/آذربایجان/امارات/روسیه رو هم خارج از شنگن داریم هر کدو میتونیم ۶۰ تومن تمکن نشون بدیم. حالا سوالم اینه که چقدر شانس ویزای انفرادی برای اسپانیا و یا فرانسه داریم. کدوم محتمل تر هستش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام؛ به طور کلی پیشنهاد میشه از طریف سفارت فرانسه اقدام کنید چون سفارت اسپانیا سختگیرانه تر نسبت به پرونده های انفرادی عمل میکنن.

سلام.من بعد از ریجکتی با دعوتنامه یکی از دوستان پارسال ویزای المان گرفتم. به نظر شما اگر الان بخواهم مجدد با خانواده تقاضای ویزا بدون دعوتنامه بدم.افیسر پرونده به این دلیل که قبلا با دعوت نامه رفتم اما این بار خودم اقدام کردم احتمال داره که ریجکتم کنند.ممنوم

سلام؛ خودتون شانس ویزا شدن رو دارید اما خانواده شما به دلیل نداشتن سابقه سفری مناسب احتمالا ویزا نمیشن. همچنین ممکنه به خاطر ویزا ندادن به اونا به شما هم ویزا ندن.

سلام من محمد ۴۰ساله و همسرم رو طلاق داده ام حدود ۱۵ سال قبل فرزندی ندارم و ارایشگر هستم همراه با مادرم ۷۰ ساله که بازنشسته بهزیستی هستن و همچنین حقوق پدرم رو هم دریافت میکنن یعنی دوتا حقوق دارن سند خونه به نامش هست همچنین سند یه زمین و سند ماشین همچنین کارت بازرگانی هم دارند که در کارتشون من به عنوان نماینده معرفی شدم چون مادرم روشندل هستن حالا سوالم اینه برای اخذ ویزای شنگن ایا مدارک مالی مادرم کافی هست یا من هم باید مدارک مالی بدم هردو ویزا میخوایم بگیریم ۲چقدر شانس اخذ ویزا رو داریم۳ایا با داشتن کارت بازرگانی امکان اخذ ویزای تجاری هست یا خیر و از چه کشورهایی۴مدارک رو که اماده کنیم تا چه زمانی معتبر هست که اگه دیر بشه تاریخش تموم نشه در واقع هر مدرکی تا چه زمانی برای ارایه دادن معتبر هست. مادرم بیمه هست حدود۲۳ سال و خودم هم سابقه بیمه ۸ساله دارم تامین اجتماعی و مدرک ارایشگری فنی حرفه ای هم دارم. ممنونم.

سلام؛ خودتون هم باید مدرک مالی ارائه بدین و اینکه اگر گردش حساب و مانده حدود پنجاه میلیون تومان برای هر نفر باشه خوبه. شما با کارت بازرگانی امکان اخذ ویزای کانادا رو نخواهید داشت. مدارکتون رو هم بعد ار اینکه وقت سفارت گرفتید آماده کنید.

سلام وقت بخیر؛ چند ماه پیش از سفارت فرانسه ویزا گرفتم و به فرانسه وارد شدم ولی همون روز از پاریس به برلین رفتم و در برگشت هم از برلین مستقیم به تهران، آیا این مشکل سازه برای گرفتن ویزای مجدد!؟ و اینبار دعوت نامه هم ندارم چه پیشنهادی بهم میدید!؟

سلام؛ بعد از اخذ ویزای شنگن شما باید ورودتون از طریق کشور صادر کننده ی ویزا باشه و بهتره که خروجتون هم از همون کشور باشه اما اگر خروجتون از کشور دیگه ای باشه هم مشکلی پیش نمیاد. در رابطه با دعوتنامه هم پیشنهاد میکنم از کشوری اقدامی کنید که شرایط اعطای ویزای انفرادی سختگیرانه ای نداشته باشه مثل ایتالیا یا همون فرانسه.

سلام وقتتون بخیر من ۲۴ سالمه و همسرم آلمان اقامت دارند میخواستم بپرسم میتونم ویزا شینگن رو دریافت کنم و به عنوان دیدار اقوام برم آلمان؟و اینکه هزینه سفر و غیره با همسرم هست و خودم گردش حساب ندارم و اینکه با این وضع کرونا ویزا میدن؟چقدر طول میکشه تا ویزارو بدن و هزینه ویزا و بلیط هواپیما میدونید چقدر میشه؟ممنون میشم کمکم کنید

سلام؛ ایشون حتما باید برای شما دعوتنامه بفرستن و در دعوتنامه قید کنن که تمامی هزینه های شما رو ساپورت میکنن و شما در این مدت در منزل ایشون اقامت خواهید داشت. همراه با دعوتنامه هم تمام مدارک شغلی و مالی و هویتی شون رو برای شما ارسال کنن. البته شما هم حتما باید مانده حساب و ریز گردش ۳ ماهه آخر حسابتون رو به سفارت ارائه بدید، هرچند ناچیز باشه. البته فعلا که هیچ درخواست ویزایی پذیرفته نمیشه. در مورد هزینه های بلیط و ویزا و سایر اطلاعات توصیه میکنم تا با کارشناسان ما در ویزالند تماس بگیرید.

سلام من و همسرم میخوایم با ماشین شخصی به چند کشور اروپا سفر کنیم میخوایم ویزا سی روزه بگیریم تا حالا ویزای شینگن نداشتیم سابقه سفر خوبیم داریم ترکیه دبی سنگاپور مالزی و تایلند اگه برنامه سفرمون با ماشین شخصی ریزش ارائه بدیم تاثیر مثبت داره یا منفی؟عنوان کنیم که با ماشین خودمون این سفر میریم یا خیر؟و اینکه همه شرایط داریم منتها ملک به اسم من و من خانه دارم تمکن مالیمون به اسم شوهرم و شغل و بیمه معتبر داره با حقوق دریافتی ماهی بیست میلیون از طریق اون به منم ویزا میدان؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام؛ برای بار اول نمیتونید درخواست ویزای ۳۰ روزه بدید و نهایتا بتونید درخواست ویزای ۱۴ روزه بدید.

سلام وقت بخیر اگر کسی ویزای شینگن از فرانسه رو بگیره میتونه اولین پروازش یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن باشه؟

سلام؛ به احتمال زیاد اجازه ورود رو به شما نخواهند داد. برای گرفتن ویزا شما باید یک برنامه سفری دقیق داشته باشید و اگر برنامه سفری شما به این صورت باشه چه بسا اصلا به شما ویزا ندن.

سلام منظورتون از سفرگروهی چیه؟یعنی با تور به مسافرت برم یا خانوادگی؟من تنها میخوام اقدام کنم فردی یاگروهی(تور)برام مهم نیست

سلام؛ تور گروهی یعنی اینکه شما با یک تور گروهی به سفر تشریف میبرید. در مقصد پاسپورت شما نزد تورلیدر باقی میمونه و شما خارج از تور نمیتونید جایی تشریف ببرید.

سلام من ۳۴ ساله و مجردم شاغلم و چندین سال سابقه بیمه دارم مدرک تمکن مالی خاصی نمیتونم ارایه کنم و فقط اندازه هزینه سفرم پس انداز دارم. به دعوت دوست آلمانی ام میخام ویزای شینگن بگیرم و یه سفر ده روزه به المان داشته باشم ، ایا شانسی میتونم داشته باشم بدون تمکن مالی و گردش حساب؟ سابقه سفر به گرجستان هم دارم .

سلام؛ برای آلمان باید شرایط فوق العاده خوبی داشته باشید. شما باید شرایط شغلی خوبی داشته باشید. سابقه سفر به حوزه شینگن و تمکن مالی خوبی داشته باشید، در حدود ۱۰۰ میلیون تومان. اما داشتن دعوتنامه باز تاثیر مثبتی در پرونده شما خواهد داشت. با این شرایط ویزا شدن شما ۵۰، ۵۰ هست.

سلام و خسته نباشید خدمت شما… بنده قصد ثبت نام تور اروپا هستم فقط یه مشکل هست. من ۲۰ سالمه و با هزینه پدرم میخوام برم.میخواستم ببینم برای تمکن مالی و گردش حساب که تور ها نیاز دارن میتونم از حساب پدرم استفاده کنم؟

سلام؛ بله میتونید تمکن مالی پدرتون رو ارائه بدید. هرچند به خاطر شرایط سنیتون بهتره که همراه با خانواده اقدام کنید.

با سلام احترام بنده میخواستم بدونم با وجود اوضاع کورنا امکان دریافت ویزا شنگین رو داریم یا نه با تشکر از شما

سلام؛ فعلا که هیچ درخواست جدیدی برای ویزای توریستی شینگن توسط سفارت ها اخذ نمیشه، اما از طریق سایت ما پیگیری کنید، اگر خبری بود بلافاصله در سایت منتشر میکنیم.

واقعا ممنونم بابت لطفی که در حق بنده کردین من هر چند وقت یکبار سایت شما رو بررسی میکنم و مطالب جدیدتون رو هم دنبال میکنم 🙂

سلام؛ خواهش میکنم، وظیفه ما اطلاع رسانی سریع و البته صحیح هست.

سلام من ٢٣ ساله و همسرم ٢٨ ساله قصد سفر به دور دنیا رو داریم ، مدارک شغلى نداریم چون کارمون فروش آنلاین هست تمکن مالى کافى داریم هرکدوممون حدوداً ٢٠٠ میلیون . مدارک بیمه و تحصیلى هم نداریم چون هر دو از دانشگاه مقطع لیسانس انصراف دادیم. با این تفاسیر اصلاً شانسى براى دریافت ویزاى شینگن داریم؟

سلام اگر تا به سابقه سفری خوبی ندارید، با این شرایطی که میفرمایید، شانستون کمه، بهتره یکی دوتا سفر آسیایی برید و بعد هم حتما برای ویزای توریستی در قالب تور گروهی و ترجیحا برای ایتالیا و فرانسه اقدام کنید.

سلام وقت شما بخیر …

هزینه ویزای تحصیلی واسه کشور آلمان چقدره ؟؟؟

ممنون

سلام ما فعلا در زمینه ویزای تحصیلی شینگن کار نمیکنیم.

آیا ارائه جواز املاک کمکی به دریافت ویزا میکنه؟

سلام بله، هرچیزی که جز مدارک شغلی محسوب بشه برای سفارت لازمه.

سلام خسته نباشین میخواستم بدونم برای گردش حساب, حساب مشترک باشه مشکل داره؟ حساب به اسم بنده وپدرمه

سلام خیر مشکلی نداره

سلام من ماه ۸ از سفارت المان ریجکت شدم برای ویزای بازرگانی توسط یک‌وکیل المانی اعتراض زدم ۱ ماه پیش جواب اومد که به این دلایل ریجکت شدی که هیچ کدامش شامل من نمیشد از جمله حساب بانک صادرات که من صادرات اصلا حساب ندارم جواب دلایل رد ریجکتو دادیم چقد طول میکشه جواب بدن اصلا بخش ویزا کار میکنه یا تعطیله الان.مرسیییی

سلام فعلا که همه پرونده‌ها رو به تعویق انداختن، اما در حالت عادی این زمان ۴۰ روز طول میکشه.

سلام من ۲۱ ساله هستم و مدرک دیپلم دارم مدارک icdl و +camptia a بین المللی کامپیوتر دارم که قابل ترجمه هم هستن و ۲ سال سابقه تدریس کامپیوتر در آموزشگاهی در تهران هستم مدرک زبان ielts 5.5 دارم که ۷ ماه پیش گرفتم و حدود۱۷ ماه دیگه اعتبار داره از نظر تمکن مالی،مبلغ ۸۰ میلیون تومان تو حساب دارم و گردش ۶ ماه گذشته روزانه ۱.۵میلیون تومان بوده است. سند بنامم نیست ولی پدرم یه ویلا در شهرستان و یه آپارتمان در تهران بنامش هست سابقه سفر ندارم حتی ترکیه و ارمنستان میخواستم بدونم برای ویزای توریستی به کشورهای (آلمان،اسپانیا،فرانسه،سوئد)شانس دریافت ویزا را خواهم داشت یا خیر

سلام بله به شرطی که در قالب تور گروهی اقدام کنید. شرایطتون مناسبه. اما چون سابقه سفر ندارید نمیتونید به صورت انفرادی اقدام کنید.

سلام در مورد تمکن مالی من یه سوال داشتم. بخاطر شرایط اقتصادی موجود و این تورم من چند سالی هست پول که میاد دستم تبدیل به دلار یا طلا میکنم. دلار رو هم که جراعت نمیکنم تو بانک بزارم. آیا من میتونم به جای صورت حساب بانکی، گواهی سهام های که دارم در بورس ایران رو ارائه بدم؟ وضعیت اکانت بورسی من خیلی بیشتر از اون مبلغی هست که از حساب بانکی میخوان.

سلام اگر بتونید نامه تمکن مالی ارزی از کارگزاریتون بگیرید، بله امکانش هست.

سلام من افغانستان هستم همراهی خانواده ام در ایران اقامت داریم می توانیم ویزای پناهندگی شینگن را درخواست کنیم اگر راهنمایی کنیدا

سلام ما در مورد پناهندگی مشاوره نداریم و در این زمینه کار می‌کنیم.

سلام خسته نباشید به جرات میتونم بگم که شما یکی از بهترین موسسات هستید که توضیحات عالی در مورد ویزای شینگن از اول تا اخر ماجرارو توضیح دادید ومسئله رو روشن کردید من چند روز قبل متاسفانه برگه ریجکتی المان دریافت کردم و بعد از چند روز سرچ و مشاوره از خیلی شرکتهای مسافرتی متوجه نشدم که علت ریجکتی چی هستش دقیقا همانطور که میدونید دلایل ریجکتی مشخص شده توسط افیسر اما برای من کاملا گیج کننده بود وهیچ جواب قانع کننده ای هم به بنده داده نشد از اشخاص و شرکتهایی که سوال کرده بودم . با مطالعه دقیق سایت شما تمامی مشکلات برام روشن شد سوال اینه که ایا برای اعتراض میتونم از شما کمک بگیرم و این کارو شما انجام بدین ؟؟؟ باذم صمیمانه از شما ممنونم بابت مطالب خوب و بسیار مفید شما

سلام شما لطف دارید، امیدوارم بتونیم بیش از این موثر باشیم. اما درمورد شما به نظرم باید شرایط پرونده شما بررسی بشه، اینکه مدارک هویتی، شغلی و مالی شما به چه صورت بوده؟ سابقه سفری شما چی بوده؟ دعوت نامه داشتید یا نه؟ و اگر بله، دعوتنامه شما از طرف چه شخص یا نهادی بوده؟ اگر شرایط شما خیلی عالی بوده باشه، شانس دارید برای اعتراض، اگر هم که نه شانستون خیلی کمه. توصیه میکنم برای مشاوره رایگان و دقیق، با ویزالند تماس بگیرید. ۰۲۶-۳۳۱۴۳

من ۱۲ سال سابقه بیمه مستمر دارم.فوق لیسانس هستم.مجرد و ۳۷ ساله.دوتا سندملکی و حساب نقد ۵۰ میلیونی.سفر دبی رو فقط در پاس دارم.برای ایتالیا از طریق تور گروهی چقد شانس اخذ ویزا رو دارم؟

شانس گرفتن ویزای گروهی رو دارید. اما پیشنهاد میکنم برای گرفتن راهنمایی لازم با توجه به سنتون، با مشاورین ما در ویزالند تماس بگیرید.

سلام، من بعد از ۵ روز از دادن مدارکم به وی اف اس، سفارت سوئیس بهم زنگ زدن که با لیست بیمه و یه سری مدارک، بیا مصاحبه به اتفاق همسرت. خواستم ببینم عادیه؟ همه ویزا اپلیکنت ها مصاحبه می شن؟ سریع نبوده یه مقدار؟ بعد این اساسا نشونه خوبیه یا بد؟

سلام من درخواست ویزای سوییس از وی اف اس گلوبال دادم، ۵ روز بعد از سفارت به من زنگ زدن و وقت مصاحبه ست کردن. و سابقه بیمه و شناسنامه خواستن. خواستم بپرسم این روند عادیه؟ همه ویزا اپلیکنت ها مصاحبه می شن؟ اونم به این سرعت؟ نشونه خوبیه یا بد؟

سلام سوئیس جزو سفارت هایی هستش که معمولا اگر نیاز به مدارک اضافه یا توضیحی داشته باشه تماس میگیره، این مورد خیلی پیش میاد، نگران نباشید.

سلام من و همسرم به همراه دو فرزندم دی ماه برای ویزای شینگن ایتالیا اقدام کردیم که ریجکت شدیم. من و همسرم هر دو عضو هیات علمی و پزشک متخصصیم و سند ملک و تمکن مالی ۴۰۰ میلیون ارائه کردیم تو برگه ریجکت بند ۸ و ۹ یعنی عدم اطیمنان به ترک حوزه شینگن و مکان اقامت نامشخص ذکر شده بود در حالیکه آژانس هم ووچر هتل و هم رزرو بلیط را ارائه کرده بود. هر دو پروانه مطب و حکم کارگزینی هم داشتیم و اصلا حسابها رو خالی نکرده بودیم. در ضمن من سابقه ویزای شینگن از آلمان هم داشتم. خواستم ببینم باید برای رفع ریجکتی اقدام کنیم یا بزاریم چند ماه بگذره و از طریق تور برای یه کشور دیگه شینگن اقدام کنیم؟ ممنون

سلام متاسفانه با یک پرونده عالی ریجکت شدید. توصیه میکنم اجازه بدید ۶ ماه تا یک سال زمان بگذره، بعد در قالب تور گروهی اقدام کنید.

سلام برادر من ویزای کار اتریش داره، یکبار از طریق کارفرماش دعوتنامه فرستاد و به پدر و مادرم ویزا دادان (اونموقع دانشجو بود) بعد خودش دعوتنامه فرستاد و ریجکت کردن پدر و مادرم رو…. حالا باز کارفرماش فرستاده و سفارتخونه به پدر و مادرم گفته انصراف بدین که ریجکت نشین… میشه اصلا همچین چیزی؟؟ شفاها گفتن که ویزای پسرتون موقته

سلام بله سفارت اتریش چنین شرایطی رو داره و شفاهی اعلام می‌کنه که شما ریجکت خواهید شد اگه بخوایم مدارکتون رو بررسی کنیم.

سلام وقت بخیر ویزای شینگن رو اگر از آلمان بگیریم آیا الزاما باید ورود و خروج از همان کشور باشه؟ چون من توریستی میخوام برم و خروجم از یک کشور دیگه باشه آیا خروج از کشور دیگه مثلا ایتالیا امکانش هست؟

سلام خیر، اگر در زمان تکمیل کردن فرم درخواست ویزا این موضوع رو ذکر کنید، مشکلی پیش نمیاد.

سلام .منی که ویزا شینگن اولی هستم شما مطمئنید که اگه اقدام کنم برای ویزای شینگن المان، حتما ویزای*** ۱۵ روزه ***بهم میدن ؟ لطفا اگه کاملا مطمئنین بگین که اگه ۱۵ روزه ست اقدام نکنم چون بدردم نمیخوره

سلام اولین درخواست رو ۱۵ روزه میزنیم، البته پیش اومده که سفارت به خاطر دعوتنامه قوی دعوت کننده‌ای که شرایط بسیار خوبی در آلمان داشته، اجازه اقامت بیشتر هم داده باشه، اما در فرم همون ۱۵ روز وارد میشه.

دعوتنانه قوی باشه گفتین ممکنه مدت اقامت بیشتری بدن . بیشتر از ۱۵ روز یعنی چقدر بیشتر ؟ میشه روز مصاحبه فهمید یا خیر ؟

سلام این موضوع رو خود سفارت مشخص میکنه. خیر، وقتی جواب ویزاتون اومد متوجه خواهید شد.

با سلام من به همراه همسرم از طریق آژانس اقدام به اخذ ویزای ایتالیا کردیم که متاسفانه دیروز ریجکتش اومد هم تمکن مالیم رو قبول نکردن هم بند ۷ و ۸ فکر کنم. سند داشتم سابقه بیمه کارمند رسمی ۹ سال و خانومم پروانه وکالت داشت و خودم هم پروانه نظام مهندسی نامه اشتغال به تحصیل هم خانومم داشت. تمکن مالی هم ۱۰۰ میلیون بود. سنمون هم ۳۴ و ۲۷ سال هست. الان باید چه کار کنیم و علتش چیه به نظر شما؟؟؟ دیگه هر کاری لازم بود من کردم. واقعا آدم از این پاسپورت کشورش سرخورده میشه!!!!!!!!!!!

سلام باید بررسی بشه که تراکنش حسابتون به چه صورت بوده، آیا بعد از گرفتن نامه استعلام بانکی، حسابتون رو خالی کردید؟ و اینکه سابقه سفرتون به چه صورت هست؟ قبلا ویزای شینگن داشتید؟ گروهی اقدام کردید یا انفرادی؟ خودتون اقدام کردید؟ توصیه میکنم برای راهنمایی بهتر با مشاورین ما در ویزالند تماس بگیرید. ۰۲۶-۳۳۱۴۳

سلام حساب رو خالی نکردم هنوزم نکردم متوسط ۸۹ میلیون داشتم سفر به تایلند و ارمنستان و ترکیه تو این پاس و ۱۵ تا سفر دیگه تو پاس قبلی. سفر هم آژانس گفت در قالب تور هست ولی اون روز فقط ما دو نفر بودیم از آژانس رفتی برای انگشت نگاری

سلام خوب حداقل برای هر نفر باید ۵۰ میلیون تمکن مالی داشته باشید.

سلام .آیا چک کرده بودید مدارک آژانس رو و اینکه بلیط هواپیما قطعی بود یا رزرو و اینکه رزرو هتل و کانفیرم با ایمیل رو از هتل گرفته بودید؟وبرنامه سفر داده بودید؟

سلام خیلی جاها گفته شده که اگه ویزای شنگن اولی باشین سفارت، ویزای ۱۵ روزه صادر می کنه نه ۹۰ روزه !!!! آیا درسته؟ اگه اره میشه تو خود المان ۱۵ روز رو به ۹۰ روز تمدید کرد؟ لطفا راهنمایی کنید چون خیلی برام مهمه

سلام بله، باید برگردید ایران و دوبراه از اینجا اقدام کنید.

سلام خوب هستین پسرمن ۲۱ سالشه تو حسابش ۱۰۰ میلیون پول هس میخواد برای ایتالیا ویزا بگیره گفتن بامادرش راحتر ویزا در میاد مادرشم تو حسابش بالای ۱۲۰ میلیون داره ایا میتونه ویزابگیره

سلام حتما در قالب تور گرهی اقدام کنن. اینکه به همراه خانواده اقدام کنن شانسشون بیشتر میشه، ولی خوب سایر شرایط رو هم بررسی کنید.

سلام خیلی جاها گفته شده که اگه ویزای شنگن اولی باشین سفارت، ویزای ۱۵ روزه صادر می کنه نه ۹۰ روزه !!!! آیا درسته؟ اگه اره میشه تو خود المان ۱۵ روز رو به ۹۰ روز تمدید کرد؟ لطفا راهنمایی کنید چون خیلی برام مهمه

سلام اولین ویزا ۱۵ روزه هست و نمیشه از همونجا درخواست تمدید بدید. باید برگردید ایران و تقاضای ویزا بدید.

سلام من خواهرم و همسرش تو سوئیس هستن و قراره برام دعوتنامه بفرستن میخواستم بدونم اگه من یکهفته مونده ویژزام‌تموم شه و هوایی برم هلند ب دیدن عمم و بعد برم با قطار انگلیس و صبر کنم ویزام تموم شه و برم درخواست پناهندگی بدم ایا همسر خواهرم ک دعوتنامه داده دچار مشکل میشه یااینکه من ترک خاک سوییو انحام دادم و دیگ مشکلی برای ایشون بوجودنمیاد؟ممنون میشم جواب بدین

سلام متاسفم ما در زمینه پناندگی نمیتونیم راهنماییتون کنیم.

من ۳۲ سالمه و بیکارم البته ۱ سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد دارم و تا حالا ویزای شینگن نگرفتم. چند تا سوال : برای شینگن آلمان باتوجه به اینکه داییم که دعوت کننده ست پزشک متخصصه و وضع مالیش خوبه تمکن مالی و گردش حسابمو تا چه حدی ارائه بدم که موردقبول سفارت باشه ؟ لطفا دقیق بگید چقدر تو حسابم بریزم ؟ آیا میتونم تو چند روز پشت سر هم پول بریزم تو حسابم و برداشت کنم ؟ و اینکه با ویزای توریستی میشه تو آلمان کلاس زبان شرکت کرد ؟

سلام در مورد دعوتنامه که شانس اخذ ویزا رو بالا میبره، اما خوب باید مدارک شغلی و مالی خودتون رو هم ارائه بدید. تمکن مالی شما باید حداقل ۵۰ ملیون باشه و گردش حساب ۳ تا ۶ ماهه ارائه بدید، اما به دلیل اینکه در حال حاضر بیکار هستید، افسر سفارت احتمالا مشکوک به پناهندگی شما بشن، سنتون هم خیلی بالا نیست که نشون دهنده وابستگی عاطفی شما به وطن باشه. در مورد وابستگی های مالی و عاطفی خودتون هم که چیزی نگفتید. بهتره با ویزالند تماس بگیرید و با مشاورین ما در این زمینه مشورت کنید. ۰۲۶-۳۳۱۴۳

در مورد وابستگی که واقعا میخوام برم آلمان و ۳ ماهه برگردم البته تو این ۳ ماه میخوام تو آلمان کلاس زبان برم و برگردم اینجا زبانو ادامه بدم تا مدرک b1 بگیرم تا بعدا با ویزای کاری برم آلمان …. ضمنا داییم سابقه خوبی تو دعوت پدرو مادرش طی ۳۰ سال گذشته داره و بارها اونها رو دعوت کرده . با همه این اوصاف دلطفا راهنمایی کنید که گردش حسابم دقیقا چطور باشه ؟ و برای مدارک شغلی چون الان بیکارم گواهی بیمه تامین اجتناعی کافیه ؟

سلام عرض کردم خدمتتون حداقل ۵۰ میلیون تمکن مالی باید داشته باشید. اما شرایط شما خاص هست. همونطور که خدمتتون عرض کردم بهتره با مشاورین ما تلفنی صحبت کنید.

سلام برای دریافت ویزای تجاری آلمان اگر در نظر بگیریم که تمام مدارکم کامل هست سوالی در مورد حساب بانکی دارم

من حساب پر گردشی دارم و به صورت میانگین ماهیانه ۳۰ میلیون واریز و ۳۰ میلیون برداشت داشته ( با تعداد تراکنش بالا ) میانگین موجودی حسابم در ۳ ماه گذشته بین ۶۵ الی ۷۰ ) میلیون بوده من در ۳ هفته ی گذشته به کسانی که باهام کار میکنند سپردم تا واریزی هاشون رو که اعداد کوچکی هستند ( بین ۲ الی ۵ میلیون ) به این حساب داشته باشند که به ۱۰۰ میلیون برسم

الان موجودیم ۱۰۰ میلیون هست با میانگین ۳ ماهه ی ۷۰ میلیونی

آیا این مساله مشکلی در سفارت آلمان برای ویزا شدن ایجاد میکند ؟

با تشکر

سلام خیر مشکلی پیش نمیاد، سایر موارد رو بررسی کنید.

سلام من قصد دارم از طریق یک دوست که ملیت اتریشی دارد ویزا بلند مدت دریافت کنم(دعوت نامه بفرستد) و ایشان خودش تمام ساپورت مالی به میزان مناسب را به عهده میگیرد. من مهندس ناظر هستم ۴۷ ساله دارای کارت و پروانه اشتغال نظام مهندسی و سپرده حداکثر ۷۰ میلیون تومان و سوابق پرداخت بیمه دارم. آیا می توانم ویزا مولتی بگیرم و من و دوستم چکار باید بکنیم.

سلام در مورد ویزای بلند مدت که اصلا کمکی نخواهد کرد این دعوت نامه، در مورد ویزای کتاه مدت هم شانس شما برای اخذ ویزای تورستی ایتالیا بدون دعوت نامه بیشتر از ویزای توریستی اتریش با یک دعوتنامه کم اعتبار است.

سلام.دوست من دانشجو بلژیک هست و بهم میگه بیا اونجا تا باهم چندتا کشور رو بگردیم.(فرانسه اسپانیا ایتالیا) سوالم اینه چون تا الان از کشور خارج نشدم احتمال گرفتن ویزا شینگن از بلژیک برام چقدر هست؟ در ضمن سی سالمه شاغل هستم و شرایط تمکن رو دارم ممنون اگه راهنماییم کنین

سلام، به دوستتون بفرمایید حتما یک دعوت‌نامه مفصل و معتبر برای شما بنویسند و حتما هدف از سفر خودتون رو به طور دقیق مشخص کنید.

سلام وقت بخیر..برای دریافت ویزای شنگن حتما باید شاغل باشیم؟؟ من ۲۵ سال سن دارم و بیکار هستم اما تمکن مالی خوبی دارم…میشه که برای مدارک شغلی از مدارک پدرم به عنوان تکفل کننده برای ارائه به سفارت استفاده کنم؟

سلام، سنتون سن حساسی هست، نکته اول اینکه توصیه میکنیم به همراه خانواده اقدام کنید و دوم اینکه برای تمکن مالی ایرادی نداره اگه مدارک پدرتون رو ارائه بدید، ولی در این سن، افسر سفارت حساس میشه که چرا شما مدارک شغلی ندارید.

برنامه سفر جامع و کاملی اماده کردم. پدرم بعنوان اسپانسر من هم حکم کاریش و تمکن مالی و مانده ۱۵ملیونی می گذارد.سفر به کشورهای اطراف داشتم.به نظر شما پدرم اسپانسر کافیه؟

سلام، خیر مبلغ ۱۵ میلیون کافی نیست. حداقل مبلغ تمکن مالی ۵۰ میلون می‌باشد. در ضمن علاوه بر تمکن مالی باید سایر موارد را نیز بررسی کنید.

باسلام برای ویزای شنگن وقت سفارت هلند دارم ۲۳ بهمن دانشجو تازه وارد هستم گردش حساب خوب و مانده ۷۰ میلیون و ۲۲ میلیونم توی کارگذاری بورس سرمایه دارم .به نظرتون چون تازه مهرماه وارد دوره کارشناسی شدم مشکلی نیست چون سنم ۳۲ هست .و سوال دیگه تعداد واحد های سرمایه گذاری رو در کارگزاری لازمه ترجمه وارایه سفارت کنم.و من ۷ روز میخوام هلندبگردم بیمه مسافرتیم چند روز بگیرم۱۵ یا ۳۰ روز تاریخ سفرم رو ۱۸ اسفند اعلام کردم تاریخ رزرو هتل و بلیط هواپیما همون تاریخ باشه تاریخ سفرم یا میتونم رزروم رو یک هفته از تاریخ سفرم جلوتربگیرم مثلا ۲۵ اسفند. با تشکر فراوان

سلام، مانده و گردش حساب شما مناسب است اما، آیا شغل دارید؟ مدارک شغلی، سابقه بیمه و سابقه سفر دارید؟ سابقه سفر به حوزه شینگن دارید؟ دعوتنامه دارید؟ برنامه سفر مشخصی دارید؟ اگر برای همه این سوال‌ها جواب مناسبی دارید، اقدام بفرمایید.

سلام من میخواستم برای ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنم و طبق شنیده ها باید مدارک لازم برای اقامت هم آماده کنم تفاوت اقدام برای اقامت در سفارت و در داخل کشور مذکور چی هست؟

سلام من پارسال اردیبهشت از یونان ریجکتی داشتم.بعدش هم شهریور از المان.دلیلش هم زده بود برنامه سفر نامشخص.خواستم بدونم برای عید مجدد اقدام کنم با توجه به دو ریجکتی ایا سفارتها به پرونده های ریجکتی نگاه میکنند.و این دوتا خیلی تاثیر بدی رو درخواست بعدیم خواهد داشت یا نه؟ ممنونم

سلام متاسفانه این دو ریجکتی امتیاز منفی برای شما داشته، توصیه میکنیم اجازه بدید دو سال زمان سپری بشه و در این دو سال هم حتما تورهای آسیایی تشریف ببرید. بعد از دو سال هم اگر قصد ویزای توریستی دارید حتما در قالب تور گروهی و ترجیحا چند کشوره درخواست بدید. در ضمن، برنامه سفر خوبی هم ارائه بدید.

اگر ایشان قصد داشته باشند مجدد از آلمان اقدام کنند ، همانطور که می دانید ، ویزامتریک، حتی اگر بخواهید کپی ویزاهای غیر از( شنگن-آمریکا-کانادا-انگلستان و ژاپن ) را از شما نمی گیرد . لذا سابقه سفر به گشورهای آسیایی و حتی بلغارستان و کرواسی و قبرس و رومانی هم مهم نیست. به عقیده من ایشان با توجه به دلیل ریجکتشان بهتر است تیکت یک نمایشگاه را بخرند و دلیل سفر خود را اینگونه توجیه کنند.

سلام، کاملا درسته، اما اگر قصد گرفتن ویزای کشوری مثل مجارستان رو داشته باشند، سابقه سفر به کشورهای آسیایی مهم است.

بله دقیقا همینطور است، برای مجارستان سابقه سفر اهمیت دارد اما برای آلمان بهتر است ویزای نمایشگاهی اقدام کنند.

سلام ماچندنفرفامیل عراقی داریم ایامیتونن ویزای شینگن بگیرن ازطریق ایران هزینشم هرچی باشه میپردارن

باید از طریق کشور خودشون اقدام کنن

با سلام من ویزای بلغارستان را گرفتم ولی به دلایلی نتونستم برم حالا اگر برای ویزای شنگن بخوام اقدام کنم آیا برام مشکلی پیش میاد یا خیر ممنون می شم من رو راهنمایی کنید

خیر. اقدام بفرمایید

با سلام.ایا اعتراض به ریجکت توسط وکیل المانی تاثیری هم داره.وایا شده ویزارو رو بدن بعد ریجکتی واعتراض.یا اینکه کار بیهوده ایه.

سلام اگر توسط وکیل مهاجرت و با سند و مدرک ارائه شود، بله تاثیرگزار است. در صورتی که اعتراض شما پذیرفته شود، ویزا براتون صادر می‌شود.

سلام . من و نامزدم قصد دریافت ویزای شینگن از المان داریم … دایی من تو المان پزشک متخصص هست… اگه همین امروز برای من و نامزدم دعوتتامه بفرسته و اقدام به گرفتن وقت مصاحبه کنم چقدر طول میکشه تا ویزا دریافت کنم ؟

سلام حدود ۲۱ روز کاری پس از تحویل مدارک و انگشت نگاری جواب ویزا براتون صادر می‌شود.

منظورم اینه چقدر طول میکشه بریم برای مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای شنگن ؟ شنیدم طولانیه !

حدودا بین ۳ تا ۴ هفته برای تعیین وقت سفارت در نظر بگیرید. برای جوابدهی درخواست ویزا هم خود سفارت گفته ۲۱ روز اما با توجه به شواهد این مدت زمان طولانی‌تر شده است.

سلام خدا قوت من چندین ویزای یک بار ورود از ایتالیا دارم و ایدفعه میخوام سه ماهه اقدام کنم.دو تا سوال از خدمتتون داشتم یکی اینکه ۱- بدون دعوتنامه من میخوام فقط در درخواستم بزنم ۳ ماهه، آیا این درسته؟ ۲- و اینکه رزروی که میخوام بگیرم باید چطوری باشه ۲ تا تاریخ باید رزرو بدم یا همون یه تاریخ به مدت ۱۰ شب کافیه؟ با تشکر

سلام ۱. شما باید به طور کامل هدفتون رو از اخذ ویزای ۳ ماهه برای افسران ویزا ذکر کنید. در صورتی که هدف شما وابسته به شغل باشد، باید حتما دعوتنامه ارائه کنید. ۲. برای رزرو هتل نیز باید رزرو ورود اقامت اول رو ارائه کنید.

سلام ببخشید کدام کشور خیلی راحت ویزای شینگن را میدهد؟

سلام بستگی داره از چه روشی اقدام کنید. اگر از طریق تورهای گروهی اقدام کنید، مجارستان و اسپانیا اما اگر انفرادی اقدام کنید، ایتالیا رو پیشنهاد می‌کنیم.

سلام، من برای اولین بار قصد درخواست ویزای شنگن به صورت فردی بدون همسرم را دارم. سی ساله، مزدوج و شاغل هستم. حقوق من حدود یک و نیم میلیون هست. همسرم هم بیزنس داره. حدود ۱۵۰ میلیون موجودی در بانک دارم. و یک قطعه زمین به نام خودم در شهرستان. مادربزرگم در آلمان زندگی میکنه ولی با حقوق بازنشستگیه پایین نمیتونه برای من دعوت نامه قوی از آلمان بفرسته. به همین دلیل من فکر میکنم شاید بهتره از سفارت اسپانیا اقدام کنم. دوست دارم با عمه ام که تابستان در اسپانیا خواهد بود سفری به اسپانیا و بعد آلمان داشته باشم. در ضمن یکی از دوستان خانوادگی ما در اسپانیا که وضعیت مالیه خوبی داره میتونه برای من دعوتنامه بفرسته. خیلی ممنونم اگر محبت کنید به من بهترین راه ممکن رو راهنمایی کنید. سپاسگزارم از وقت شما

سلام بهترین کار اینه که شما از اسپانیا دعوتنامه دریافت کنید و در فرم درخواست ویزای شینگن اعلام کنید که به آلمان هم سفر می‌کنید. در غیر اینصورت بهتره که از طریق تورهای گروهی و ترکیبی اروپا اقدام کنید.

با سلام،من دو ویزای شینگن ،یکی ١/۵سال قبل سوئد و یکی هم از ایتالیا دو هفته قبل دارم ، میخوام مولتی شینگن بگیرم ٣تا ۶ماهه (توریستی)، اگر الان دوباره از سفارت ایتالیا درخواست بدم میتونم ،مولتی شینگن بگیرم با سپاس

سلام برای دریافت ویزای مولتی حتما باید دلایل قانع کننده به افسران ویزا ارائه کنید. اگر دلایل قانع کننده‌ای دارید، بله می‌تونید از ایتالیا نیز اقدام کنید.

با سلام.من دعوتنامه تجاری از یک وکیل المانی برای ثبت شرکت در المان رو دارم بیست و‌دو مهر ویزامتریک رفتم والان بیست و‌دو ابان ماهه وباید بیستو چهار ابان دفتر اسناد رسمی در المان میبودم تا الان جواب نیامده ایا این به معنی ریجکت حتمی هست.ممنونم

سلام خیر. تعجیل و یا تاخیر در جوابدهی نشانه ویزا شدن و یا ریجکت شدن نیست.

سلام

سلام

من برای کنفرانس میخوام برم فرانسه. خودم رجیستر شدم و نامه دعوت دارم. همسرم رو میخوام با خودم ببرم. سوالم بیشتر در مورد تمکن مالی هست. هر دومون دانشجو هستیم و من تمکن مالی و گردش مالی دارم. دانشگاه هم نامه میده قطعا برمیگردیم. آیا فقط من میتونم تمکن رو از طرف دو تامون نشون بدم؟ شناسنامه یا سند ازدواج رو میخوان؟ همون زبان اصلی باشه کافیه؟ ۴ روز میخوام بریم.

ممنون

سلام اگر با هم قصد سفر دارید بهتره سند ازدواج رو ترجمه کنید. برای تمکن مالی هم می‌تونید خودتون رو به عنوان سرپرست معرفی کنید.

سلام و خسته نباشید من تمامی مدارک ویزا شینگن را دارا میباشم و فقط قصد بازدید از ایتالیا رو دارم سند ملکی و همه چیو دارم سنم یکم پایینه چیکار میتونم بکنم با تشکر ۲۶ سالمه

سلام پیشنهاد می‌کنیم از طریق تورهای گروهی اقدام کنید. برای اطلاع از هزینه تورهای گروهی با دفتر تماس بگیرید. ۰۲۶۳۳۱۴۳

سلام من به عنوان مسئول ای تی شرکت کار میکنم و حقوق ماهیانه حدود ۲ میلیون تومن دارم گردش حساب هم حدود ۷۰ میلیون میانگین تو حسابم هست ماهیانه سند ملکی هم بنامم دارم . آیا میتونم ویزا شنگن برای سفر بگیرم؟

سلام برای شرایط سنجی به اطلاعات بیشتری نیاز داریم لطفا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید.

اگه میخواید ویزای شینگن بگیرید و پولتون براتون مهمه به هیچ وجه از آژانس ********** تور نخرید چون نه ویزا گیرتون میاد و نه پولی بهتون برگردونده میشه

درود بر شما در چنین مواردی حقیقتا ما بین مخاطب و آژانس همکاران گیر می‌کنیم اگر نظر شما رو تائید نکنیم، بی‌احترامی به شما کرده‌ایم. اما اگر نظر شما رو تائید کنیم، حق همکاری رو ضایع کرده‌ایم. اما فکر می‌کنم حد وسط این باشه که اسم آژانس مسافرتی رو اعلام نکنیم.

سلام ممنون از مطالب جامع سایت برای گرفتن ویزای شینگن خانواده ۴ نفره مشکل خاصی برای ضمانت مالی و سند ملکی ندارم. اما گردش حساب ۶ ماهه اخیرم مناسب نیست. برای اینکه این شرایط رو مناسب کنم باید چکار کرد؟ قابل ذکر اینکه عمده دارایی بنده در بازار بورس هست و عملا اونجا گردش داره و داخل حساب بانکی نیست. اگر هم گردشی وجود داشته مبلغ زیاد هست و مربوط به ۶ ماه اخیر نیست. ممکنه در این زمینه بنده رو راهنمایی کنید و یک راهکار به من معرفی فرمایید. به واسطه متن طولانی عذر خواهی میکنم

سلام منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات ملاک است. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳۰۰۰ تماس بگیرید.

سلام من قصد دارم برای اواسط آبانماه سفر به ایتالیا و فرانسه داشته باشم. با شرایط زیر چقدر شانس گرفتن ویزا دارم؟ و اینکه از کدام سفارت اقدام کنم؟ ۱- شنگن آلمان ۲- ویزای کانادا (استفاده نشده) ۳-ویتنام ۴-شش بار امارات ۵-سه بار ترکیه ۶-هندوستان ۷- ارمنستان ۸- دوبار تایلند رییس هییت مدیره شرکت خصوصی – متاهل – تمکن ۱۷۰ ملیون- یک سند ملکی – بیمه کارکنان-بیمه تامین اجتماعی – مالیات –

سلام پیشنهاد می‌کنیم از طریق تورهای گروهی ایتالیا اقدام به گرفتن ویزا کنید. چون در تورهای گروهی معمولا شانس ویزا ۲۰% بیشتر از اقدام به صورت انفرادی است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳۰۰۰ تماس بگیرید.

سلام ویزای شینگن .مادر من با دعوتنامه رد شد .دیروز پاسشو دادن .میخواستم دلیلشو بدونم و کسی که داده .قراره اعتراض کنه .میشه راهنماییم کنید چیکار کنیم که برای دفعه دوم قبول بشه .ممنونم

سلام برای شرایط سنجی به اطلاعات بیشتری نیاز داریم لطفا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳۰۰۰ تماس بگیرید.

سلام با توجه به تغییر نرخ ارز ، حداقل موجودی ریالی در حساب بانکی چقدر می باشد ؟ در صورتی که افراد با خانواده اقدام به دریافت ویزا کنند ایا این مبلغ بیشتر می شود؟

سلام با توجه به کشور مقصد، مبلغ تمکن مالی متفاوت است. بله به نسبتی که تعداد افراد خانواده بیشتر می‌شوند، این مبلغ افزایش می‌یابد.

سلام عذر میخوام من تا بحال کشورهای مختلفی سفر کردم اما در حوزه شینگن نبودن تمکن مالی و ملک دارم اما مدارک شغلی ندارم چون کارم ساخت و سازه و چیزی بنام پروانه کسب ساخت و ساز وجود نداره چه کنم؟ ۲.دوم اینکه میخوام با کمپر زمینی سفر کنم این کار ویزارو راحت تر نمیکنه؟ ۳.سه اینکه مصاحبه در سفارت با چه زبونیه؟ ببخشید خیلی سوال کردم

سلام کارت نظام مهندسی هم ندارید؟ خیر تفاوتی ندارد. در حال حاضر برای ویزای هیچ کشوری نیازی به مصاحبه نیست.

سلام من با گرین کارت در امریکا زندگی میکنم میتونم از امریکا برای ویزای اروپا اقدام کنم یا بایستی از ایران اقدام کنم؟ با سپاس

سلام باید از اطلاعات ویزای کشوری که قصد سفر دارید رو بررسی کنید. به طور کلی باید از کشوری که گذرنامه شما رو صادر کرده اقدام کنید.

سلام خوب هستین پسرمن ۲۱ سالشه تو حسابش ۱۰۰ میلیون پول هس میخواد برای ایتالیا ویزا بگیره گفتن بامادرش راحتر ویزا در میاد مادرشم تو حسابش بالای ۱۲۰ میلیون داره ایا میتونه ویزابگیره

سلام حتما در قالب تور گرهی اقدام کنن. اینکه به همراه خانواده اقدام کنن شانسشون بیشتر میشه، ولی خوب سایر شرایط رو هم بررسی کنید.

سلام میخواهیم بدانم که افغانها از افغانستان هم میتوانید که ویزه شنگین بگیرید یا تنها مربوط کشور ایران هست

سلام برای گرفتن ویزای شینگن باید از کشور خودتان اقدام کنید.

سلام،وقت بخیر.برای گرفتن وقت از سفارت آلمان و ثبت آن توسط سایت ویزا متریک،چقدر زمان میبره تا اولین وقت خالی را بدهند؟درواقع چقدر جلوتر باید برای گرفتن وقت از سفارت اقدام کرد؟

سلام بین ۷ تا ۱۰ روز بعد می‌توانید وقت بگیرید.

سلام وقت بخیر اگر کسی ویزای شینگن از فرانسه رو بگیره میتونه اولین پروازش یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن باشه؟

سلام؛ به احتمال زیاد اجازه ورود رو به شما نخواهند داد. برای گرفتن ویزا شما باید یک برنامه سفری دقیق داشته باشید و اگر برنامه سفری شما به این صورت باشه چه بسا اصلا به شما ویزا ندن.

سلام آیا با ویزا شینگن دوم از ایتالیا میشه ورودم از هلند باشه؟

سلام خیر. حتما باید از کشور ایتالیا وارد حوزه شینگن شوید.

سلام.ویزای ترانزیت اسپانیا رو میخوام بگیرم.باید تمکن مالیم رو اثبات کنم؟ مقصد کاراکاس ونزوئلا هستش و ویزا نیاز نداره.پس با رزرو بلیط رفت و رزرو هتل و عکس و بیمه مسافرتی میشه ویزای ترانزیت اسپانیا رو راحت گرفت؟در کل سختگیری خاصی روی ویزای ترانزیت وجود داره؟

سلام خیر سخت گیری خاصی برای ویزای ترانزیت وجود ندارد. فقط مدارک ویزا رو باید به صورت کامل ارائه کنید.

سلام. میخوام یک سفر کوتاه داشته باشم به ونزوئلا.چون پرواز مستقیم وجود نداره باید توی دو سه تا از کشور های اروپایی توقف داشته باشم. مثلا لهستان و ایسلند و آلمان. باید ویزای ترانزیت رو از هر سه کشور بگیرم یا فقط از یکی بگیرم کافیه؟

سلام به مدت زمان توقف و ایرلاین شما بستگی دارد. لطفا مدت زمان توقف و ایرلاین تون رو هم ذکر کنید.

سلام اگه بخوام ویزای ایتالیا بگیرم میتونم بعد چند روز که توی ایتالیا بودم بعدش برم هلند ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام اگر در فرم درخواست ویزای شینگن به افسران ویزا اعلام کنید، بله می‌تونید.

سلام ، من تمامی مدارک لازم رو اعم از گردش حساب و سند ملکی و … رو دارم اما شغل من برنامه نویسی هست و پروانه کسب و بیمه ندارم (مدرکی دال بر اثبات شغلم ندارم) و بصورت کاملا شخصی کار میکنم اما درآمد خوبی دارم. لطفا بفرمایید که آیا میتونم برای ویزای شنگن اقدام کنم ؟

سلام از شرکت‌هایی که براشون کار کردید بخواهید که اشتغال به کار براتون صادر کنند. بدون مدارک شغلی نمی‌تونید ویزای شینگن بگیرید.

سلام.وقتتون بخیر.من تمام شرایط موجود در مورد مدارک مثل تمکن مالی و سند و… رو دارم.خودمم کارمند دولت هستم.خانم ۳۳ ساله و مجردم.با توجه به اینکه پاس اولی هستم(سفر خارجی نداشتم) چقدر احتمال دریافت شینگن رو دارم؟ دعوت نامه از سوییس هم دارم.

سلام برای شرایط سنجی به اطلاعات بیشتری نیاز داریم لطفا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید.

سلام.من برای اولین بار ویزای شینگن گرفتم از یونان اما در پایین صفحه قید شده فقط یونان…من میخوام کشورهای آلمان و فرانسه رو هم بگردم…یعنی نمیتونم برم اونجا؟

سلام اگر مقصدی بیشتر از یونان دارید، باید زمان تکمیل کردن فرم ویزای شینگن باید به سفارت اعلام کنید.

سلام ببخشید خواهرخانمم از نروژ برای خانم و دختر سه ساله ام دعوت نامه میفرسته به نظرتون دوتایی باهم شانس قبولی دارن؟

سلام برای شرایط سنجی به اطلاعات بیشتری نیاز داریم لطفا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید.

سلام من برای اولین بار میخام شینگن بگیرم با مادرم ۱۰۰ میلیون دارم باسند زمین . سوالم اینه سند باید به نام هردومون باشه یافقط من تمکن مالی چی میشه یا تمکن من بگیرم بعد پول به حساب مادرم ونتقال بدم .

سلام بهتره که شما به عنوان سرپرست مالی مادرتون معرفی بشید.

سلام. ترجمه رسمی مدارک جهت تحویل به سفارت ایتالیا نیاز به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داره یا همون مهر دارالترجمه رسمی کافیه؟

سلام لطفا سوال تون رو یک بار اعلام کنید. اگر برای ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، مدارک تحصیلی تون باید دارای تائیدیه امور خارجه و دادگستری باشند. اما اگر برای ویزای توریستی اقدام می‌کنید، خیر نیازی نیست.

سلام من و فرزندم دارای پاس Euهستیم آیا مثل سابق است در خواست ویزا برای همسرم .ما در ایران ساکن هستیم

سلام لطفا با شماره ۰۹۱۲۲۶۳۱۶۳۹ تماس بگیرید و تمامی شرایط خود را اعلام کنید.

سلام من برای اولین بار میخام اقدام کنم ۱ مدارک مالی مورد نیاز چه شرایطی باید داشته باشه ۲ آیا امکان تهیه مدارک مالی معتبر توسط موسسات اخذ ویزا جهت اخذ ویزای شینگن هست ؟

سلام ۱. به ازای هر نفر باید حدودا ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تمکن مالی داشته باشید. ۲. خیر

با سلام و تشکر از سایت خوب و راهنمایی من ویزای مولتی ۵ ساله کانادا دارم ولی انقضای پاسپورتم اخر ایان ۹۸ است با توجه به ابنکه از ۶ ماه قبل از انقضای پاسپورت نمیشه از آن استفاده کرد اگه الان پاسپورت جدید بگیرم میتونم در شهریور با پاس چدید خارچ شوم و در ورود به کانادا هم پاس قبلی را که ویزا در ان است را نشان دهم ؟؟

سلام خیر همچین امری امکان پذیر نیست.

من اولین باره که میخوام برای ویزای شینگن اقدام کنم از کدوم کشور ویزا بگیرم احتمال موفقیت بیشتره

سلام از کشور ایتالیا اقدام کنید شانس بیشتری دارید.

الان کدوم‌ کشور راحت تر ویزای شینگن میده؟ من میخوام ویزای شینگن بگیرم قبل از این هم نگرفتم ولی گفتن برای گرفتن ویزای کانادا باید‌ حداقل یه شینگن داشته باشم برای همین کشورش برام مهم نیست فقط میخوام ویزای اروپا باشه ممونم میشم راهنمایی کنید.

برای ویزای کانادا الزامی نیست که حتما شینگن داشته باشید اما اگر داشته باشید بهتره. الان هیچ کشوری به راحتی ویزای شینگن به ایرانیان نمیده؛ اما در بین کشور های شینگن، ایتالیا بهتر از بقیه کشور ها به ایرانیان ویزا میده. برای اطلاعات بیشتر هم میتونید با همکاران ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۶۳۱۶۳۹

سلام من همراه مادرم میخواستم ویزای شینگن بگیرم اهل افغانستان هستیم میخواستم بدونم چی مدارک لازم هست و هزینه اش چیقدر هست ممنون

سلام، مدارک شغلی، هویتی، ریزگردش ۳ ماهه و تمکن مالی نیاز هست. هزینه هم به سفارتی که می‌خواهید از طریق اون اقدام کنید بستگی داره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

همین حالا با کارشناسان ویزالند تماس بگیرید.

ویزالند، یکی از زیر برندهای شرکت گردشگری نهال‌گشت است که به صورت اختصاصی در زمینه مشاوره و اخذ ویزاهای مختلف کشورهای دنیا فعالیت می کند. نهال‌گشت برای رفاه حال باشگاه مشتریان 45 هزار نفری خود، ویزالند را راه اندازی کرده است.

در روزهای اخیر، برخی از سفارت‌ها، ارائه خدمات مربوط به اخذ ویزا را از سر گرفته‌اند؛ و برخی از تورهای اروپا هم برای برگزاری مهیا می شوند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطالب زیر را دنبال کنید.

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

ویزای توریستی شینگن

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

ویزای شینگن برای منطقه شنگن تعریف شده است که شامل 26 کشور اروپایی می باشد که کلیه گذرنامه ها و انواع دیگر کنترل مرزها را در مرزهای مشترک خود رسماً لغو کرده اند. این منطقه بیشتر برای اهداف مسافرتی بین المللی و دارای یک سیاست ویزای مشترک عمل می کند. این منطقه پس از توافقنامه شنگن سال 1985 که در شینگن لوکزامبورگ امضا شده است، نام گذاری شده است و در واقع به منطقه بدون گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد. این بزرگترین منطقه مسافرتی رایگان در جهان است. ویزای شینگن ویزای اقامت کوتاه اروپا است که به دارنده خود اجازه می دهد در سراسر منطقه شینگن سفر کند. ویزای شنگن توسط یکی از کشورهای شنگن صادر می شود و به شما امکان می دهد تا طی یک دوره شش ماهه، از کل کشور های شینگن به مدت حداکثر 90 روز بازدید کنید. مقاله پیش روی شما عزیزان جهت ارتقاء اطلاعات مخاطبان خوب موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) در خصوص موضوع ویزای شنگن نوشته شده است. چنانچه نیاز به مشاوره تخصصی در خصوص زمینه های مختلف مهاجرتی داشتید، می توانید با MIE تماس بگیرید. مشاورین مجموعه بصورت رایگان شرایط کلی مهاجرت شما را بررسی خواهند نمود و راهکار مناسب را به شما عزیزان ارائه می نمایند.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، 22 کشور عضو شنگن می باشند. از پنج عضو اتحادیه اروپا که بخشی از منطقه شینگن نیستند، چهار کشور یعنی بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی، در آینده ملزم به پیوستن به این منطقه هستند در حالی که یکی دیگر از کشورها یعنی ایرلند، امتناع خود را از پیوستن به منطقه شینگن حفظ می کند. چهار کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا یعنی ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیستند اما توافق نامه هایی را با همکاری توافق نامه شینگن امضا کرده اند. سه ایالت کوچک اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، بلکه در داخل یک کشور عضو اتحادیه اروپا محدود یا نیمه محدود هستند، مانند موناکو، سان مارینو و شهر واتیکان بخشی از منطقه شنگن هستند. منطقه شنگن دارای بیش از 420 میلیون نفر جمعیت و مساحت 4.312.990 کیلومتر مربع است. هر روز حدود 1.7 میلیون نفر در منطقه شینگن مسافرت می کنند تا در مرزهای اروپا کار کنند و در برخی مناطق این افراد یک سوم نیروی کار را تشکیل می دهند. در هر سال 1.3 میلیارد عبور از مرزهای شینگن در کل وجود دارد. 57 میلیون عبور از آنجا برای حمل و نقل کالا از طریق جاده، با ارزش 2.8 تریلیون یورو در هر سال است. کاهش هزینه تجارت به دلیل شینگن بسته به جغرافیا، شرکای تجاری و سایر عوامل از 0.42 درصد تا 1.59 درصد متغیر است. کشورها در منطقه شنگن کنترل مرزها را با کشورهای غیر شنگن تقویت کرده اند. کشورهای عضو شینگن عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. ویزای شینگن مجوز صادر شده توسط یک کشور شنگن با اهداف مشخص صادر می شود.

ویزای شنگن نوعی ویزای کوتاه مدت می باشد. اگر قصد بازدید از یک یا چند کشور اروپایی این منطقه را دارید به دلایل زیر نیاز به درخواست ویزای شینگن دارید:

اهداف تجاری

بازدید از دوستان و خانواده

گردشگری و تعطیلات

شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی

ترانزیت دریایی و فرودگاهی

دیدار رسمی

دلایل پزشکی

اهداف کوتاه مدت مطالعه و تحقیق

دسته بندی انواع ویزای شینگن اینگونه است:

همه موارد فوق ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اکثر مردم فقط برای اهداف توریستی و سفر به ویزای دسته C نیاز دارند.

مهاجرت به اروپا

به عنوان یکی از بهترین ویزاهای موجود در جهان که با داشتن امکان سفر به 26 کشور اروپایی دارنده آن برخوردار است، اخیراً ویزای شینگن تغییر یافته است تا دستیابی به آن راحت تر باشد. در اینجا موارد مهمی در رابطه با به روزرسانی کد ویزا شنگن وجود دارد که از تاریخ 2 فوریه به مرحله اجرا در آمد و برای همه سفارتخانه ها، کنسولگری ها و مراکز ویزا متعلق به همه 26 کشور عضو شینگن در خارج از کشور اعمال می شود. ویزای مولتی شینگن به دارندگان اجازه می دهد تا زمانی که بیش از 90 روز، در مدت 180 روز در منطقه نمانند، منطقه شنگن را ترک کرده و مجدداً وارد کشور کنند. با توجه به، به روزرسانی ویزا کد، بسته به ویزا و سوابق سفر، به دارندگان ویزای شینگن اکنون می توانید یک، سه یا پنج سال اعتبار ویزا اعطا کنید. ویزای مولتی شنگن یک سال ممکن است به متقاضیانی که در دو سال گذشته سه ویزای شینگن دریافت کرده و به صورت قانونی از آن استفاده نموده اند ارائه می شود. ویزای دو ساله مولتی شینگن ایجاب می کند که دارندگان ویزای مولتی قبلی را که به مدت یک سال معتبر است طی دو سال گذشته استفاده کرده باشند. ویزای پنج ساله مولتی شنگن ممکن است به متقاضیانی داده شود که، ویزای مولتی شینگن قبلی را که به مدت دو سال در طی سه سال گذشته معتبر بوده و به طور قانونی استفاده کرده اند، داده شود. علاوه بر بازدید با ویزای شنگن و ویزای شینگن ترانزیت ، متقاضیان باید چند مورد دیگر را نیز رعایت کنند. آنها باید دلیلی داشته باشند که در دوره ای که به دنبال ویزا هستند چندین بار وارد منطقه شینگن شوند و همچنین دارای سابقه ویزای خوب، عدم سابقه کیفری در کشور خود باشند و برای اولین بار باید بیمه مسافرتی داشته باشند.

هنگام درخواست ویزا به اروپا، باید برخی از مدارك مورد نیاز را به عنوان بخشی از مراحل درخواست ویزای شینگن ارسال كنید. کشورهای شنگن لیستی از اسناد مورد نیاز را برای هر هدف از ورود در این قلمرو ایجاد کرده اند و این شرایط برای اقامت در هر یک از آنها تقریباً یکسان است.

تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن

عکس پاسپورتی

پاسپورت معتبر

بیمه نامه با حداقل سقف 30.000 یورو

مشخص بودن برنامه سفر و داشتن بلیط هواپیما، رزرو هتل

نشان دادن تمکن مالی کافی بسته به هدف سفر

پرداخت هزینه ویزا

ویزای توریستی شینگن

لازم به ذکر است بسته به هدف درخواست ویزای شینگن مدارک و اسناد خاص و اضافی نیز نیاز می باشد. به طور مثال در سفرهای توریستی و بازدید از اقوام باید دعوت نامه توریستی هم داشته باشید.

به عنوان یک قاعده کلی، طی 15 روز تصمیم توسط کنسولگری گرفته می شود. در صورت نیاز به بررسی دقیق تر درخواست شما و یا اسناد اضافی، ممکن است در مواردی فردی تا 30 روز و به استثنای 60 روز تمدید شود. برخی از كشورهای شنگن نیاز دارند كه در مورد برنامه های ویزا كه توسط شهروندان برخی كشورها به سایر كشورهای شنگن ارسال می شوند، مشورت شوند. روند مشاوره ممکن است تا هفت روز طول بکشد. این مشاوره در حال حاضر برای اتباع کشورهای ذکر شده ضروری است.

سرمایه گذاری در اروپا

هزینه ویزای شینگن 80 یورو برای بزرگسالان است. هنوز بسته به سن متقاضی، ملیت و برخی عوامل دیگر، گروه هایی وجود دارند که می توانند هزینه کمتری بپردازند یا اصلاً هزینه ای ندارند. لیست هزینه های ویزای شینگن را بررسی کنید، دقیقاً دسته هایی را نشان می دهد که از کاهش هزینه ویزا بهره مند می شوند یا از پرداخت هزینه معاف هستند. این هزینه برای فرزندان 6 تا 12 سال 40 یورو و برای زیر 6 سال رایگان خواهد بود.

قبل از درخواست ویزای شینگن و بیمه شینگن، شما باید دقیقاً بدانید برای کدام دسته از ویزا اقدام می نمایید. چندین دسته وجود دارد که همه آنها در مقاله بیان شده است.

شما باید یک مقصد خاص را در ذهن داشته باشید، زیرا این کشور است که ویزای شینگن به شما اعطا می کند. اگر در حال مسافرت به اروپا هستید، باید کشوری را که ابتدا وارد آن می شوید شناسایی کنید. شما باید برای ویزای شینگن در سفارت یا کنسولگری کشور شنگن که قصد بازدید از آن را دارید درخواست کنید. اما اگر در همین سفر قصد دارید به بیش از یک کشور سفر کنید، باید در سفارت کشور جایی که قصد دارید زمان بیشتری را سپری کنید، اقدام کنید. اگر قصد دارید در دو یا چند کشور، یعنی پنج روز در فرانسه و پنج روز در آلمان، زمان مساوی را سپری کنید، باید در سفارت کشوری که ابتدا قصد ورود دارید، اقدام کنید.

شما باید حداقل 15 روز قبل سفر و یا حداکثر 6 ماه قبل از سفر درخواست ویزای شنگن خود در سفارت ثبت کنید.

قرار ملاقات را رزرو کنید. به این منظور برای بیشتر کشورها می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید، اما برخی کشورها لازم است به صورت حضوری در سفارت یا کنسولگری حاضر شوید.

شما باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید. دو نسخه فرم را دریافت و تمامی موارد خواسته شده را با دقت پر کنید و در انتهای فرم امضای خود را ثبت نمایید. اگر فرزند زیر 18 سال دارید باید رضایت نامه کتبی والدین ارائه شود و در ستون مربوطه فرم درخواست ویزای شینگن ثبت گردد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای شنگن را ارائه نمایید. این مدارک شامل فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس پاسپورتی، بیمه نامه سفر، رزرو برنامه سفر و پرواز با تاریخ ورود و خروج، اثبات مکان اسکان، اثبات تمکن مالی و غیره … برخی الزامات خاص ویزایی نیز وجود دارد که بسته به نوع ویزای شنگن و یا تابعیت متقاضی، متفاوت خواهد بود.

در تاریخ تعیین شده برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری حاضر شوید و به سوالات پرسیده شده مطابق فرم پر شده پاسخ درست دهید. این مصاحبه بین 10 تا 15 دقیقه زمان خواهد برد و در آن سوالات شخصی، برنامه سفر و هدف شما پرسیده می شود.

هزینه مربوط به ویزا را بپردازید که معمولا برای بزرگسالان 80 یورو، کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو و برای زیر 6 سال رایگان می باشد.

منتظر پاسخ درخواست ویزای شنگن خود باشید که معمولاً بین 15 تا 45 روز طول خواهد کشید.

البته اگر همه موارد فوق را ارائه دهید ویزای شینگن شما صادر هم شود، اگر به نظر افسر کنترل مرزی شما تهدید محسوب شود ممکن است برای ورود به کشور مورد نظر تأیید نشوید.

با توجه به دلایل بازدید شما از کشورهای شینگن و تعداد دفعات بازدید شما کنسولگری شینگن می تواند ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود یا ویزای چندبار ورود را برای شما صادر کند. اعتبار ویزای یکبار ورود شما بستگی به تعداد روزهایی دارد که در فرم درخواست ویزا خود اعلام کرده اید در منطقه شینگن باشید و تصمیم واقعی کنسولگری که ویزای شینگن را برای شما صادر می کند. اگر یک مسافر مکرر هستید، می توانید برای اخذ ویزای اتحادیه اروپا تا 5 سال اعتبار داشته باشید، اما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه حتی بیشتر در منطقه شنگن بمانید. اگر ویزای چند بار ورود یا همان ویزای مولتی به اروپا دارید تا 5 سال معتبر است.

از الزامات درخواست ویزای شینگن این است که، هر زمان تصمیم به سفر به یک کشور شینگن گرفتید، توانایی مالی برای تامین وسایل مورد نیاز و همچنین هزینه های دوره اقامت در خارج از کشور، کاملاً باید در لیست اولویت های شما قرار داشته باشد. سفارت یا کنسولگری کشور شنگن که قصد سفر به آنها را دارید، از شما می خواهد که مدارک مالی را تهیه کنید که نشان می دهد شما به عنوان متقاضی ورود به یک کشور شنگن توانایی مالی لازم برای سفر و اقامت خارج از کشور را در کشور خاص منطقه شینگن و مطابق با استاندارد زندگی آن کشور میزبان شنگن دارید.

به طور کلی، چندین روش شناخته شده برای اثبات کفایت مالی شما وجود دارد:

بیانیه بانکی شخصی که نشان دهنده اوضاع مالی شما است (حداقل 3 ماه گذشته)

کارت اعتباری

پول نقد

چک های مسافرتی

اثبات اشتغال

سند پشتیبانی برای تأیید آمادگی حامی مالی برای تأمین هزینه های خود در طول مدت اقامت

اثبات پرداخت هزینه اسکان در طول سفر

اثبات پرداخت هزینه رفت و آمد

تحصیل رایگان در اروپا

برخی از متداول ترین دلایل ردی درخواست ویزای شینگن به شرح زیر است:

عدم وجود یک یا چند سند لازم

یک یا چند سند مورد نیاز معیارهای تعیین شده توسط سفارت را برآورده نمی کند

بیمه مسافرتی نامعتبر است

عدم اثبات کافی در مورد هدف سفر

داشتن سوء پیشینه

گذرنامه آسیب دیده، گذرنامه با صفحات و اعتبار نا کافی

اگر سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مورد نظر با درخواست ویزای شینگن شما مخالفت کرد، همیشه می توانید علیه این تصمیم درخواست تجدید نظر کنید. در روزی که می خواهید پاسخ خود درخواست خود دریافت کنید در صورت رد کردن، نوشته ایی دریافت خواهید کرد که دلایل ریجکتی ویزای شنگن را نشان می دهد. در آنجا همچنین مراحل و مهلت ارسال درخواست تجدید نظر را درج خواهید کرد. سفارتخانه ها به متقاضیان توصیه می كنند كه در ابتدا دلایل رد درخواست آنها را یادداشت كنند و در صورت لزوم اصلاحاتی انجام دهند. مجبورید مجدداً هزینه هایی را بپردازید که هزینه بررسی درخواست ویزای شینگن را شامل می شود.

قطعاً برای افرادی که برای اولین بار درخواست ویزای شینگن می نمایند بسیار مهم است که بدانند که کدام کشورها آسان تر ویزای شنگن صادر می نمایند. در ادامه به چند کشور که در صدر راحتترین کشورها برای ویزای شنگن در سال 2019 بوده اند اشاره خواهیم نمود. لیتوانی با 1.3 درصد آمار رد نمودن ویزای توریستی شنگن در صدر قرار گرفته است و برخلاف کشورهایی مانند آلمان و فرانسه که جز سخت ترین کشورها برای ویزای شنگن هستند قرار دارد. بعد از آن، استونی با نرخ 1.6 درصد، فنلاند کشور اروپای شمالی با وجود تعداد زیاد درخواست ویزای شنگن، همچنان یکی کشور آسان شینگن برای دریافت ویزا است با ردی 1.7 درصدی. ایسلند، لتونی، لهستان، لوکزامبورگ، اسلواکی، جمهوری چک و یونان هم جزء راحت ترین کشورها برای ویزای شنگن می باشند.

✅ ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن نوعی ویزای کوتاه مدت جهت ورود و سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن در اروپا می باشد.

✅ ویزای شینگن چند نوع است؟

ویزای شینگن به 4 نوع A,B,C,D تقسیم بندی می شود.

✅ راحت ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است؟

لیتوانی، استونی و فنلاند آسان ترین شرایط را برای اخذ ویزای شینگن در نظر گرفته اند.

ویزای شینگن یکی از سوالات مهم مخاطبان موسسه MIE بوده است. ما در این مقاله سعی نمودیم تعریف ویزای شینگن ، انواع ویزای شنگن ،مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای شنگن را مورد بررسی قرار دهیم. همان گونه که مطرح گردید بر اساس توافق نامه شنگن، کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا برای رفت و آمد نیاز به ویزا ندارند و فرد می تواند 6 ماه در بازه زمانی 1 ساله در کل منطقه حضور داشته باشد. در صورتی که از یک کشور عضو شینگن بتوانید ویزای بگیرید می توانید بدون محدودیت و کنترل مرزی سفر به کشورهای مختلف داشته باشید. 26 کشور عضو اتحادیه اروپا که در این پیمان حضور دارند برای شما مطرح شد و همچنین راحتترین کشورها برای ویزای شنگن بر اساس آمار قبولی ویزا معرفی شد. در این مقاله دریافتید که ویزای شنگن آلمان سخت ترین سفارت برای دریافت ویزا است و کشورهای حوزه بالتیک عموما جز راحت ترین سفارت برای ویزای شنگن هستند. امیدواریم توانسته باشیم به سوالات متعدد شما مخاطبان خوب مجموعه ملک پور در خصوص ویزای شینگن پاسخ جامع و کامل داده باشیم. چنان چه سوال، نظر و پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه مقاله و یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی مطرح نمایید تا توسط کارشناسان مجموعه بررسی گردد. همچنین هفت روز هفته می توانید با موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس داشته باشید و در خصوص روش های مختلف مهاجرت خود از مشاوره رایگان کادر حرفه ایی مجموعه MIE استفاده نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

درود نیاز به ویزای شینگن نمایشگاهی یا توریستی شینگن دارم راهی هست بطور صد در صد که ویزا رو بگیرم؟ ممنون میشم جواب بدید سپاس

با سلام و عرض ارادت. برای اطلاع از شرایط می توانید با دفاتر ما ارتباط بگیرید.

با سلام. این امکان برای شما وجود دارد اما در صورت بازگشت به کشور با مشکلاتی مواجه می شوید. برای اخذ اطلاعات در زمینه مهاجرت قانونی می توانید با دفاتر ما تماس بگیرید.

با سلام بنده لیسانس دبیری علوم اجتماعی دارم اما متعهد به خدمت هستم. و نمیتونم برای تحصیل خارج بشم آیا امکان این هست که به یه کشور زیارتی سفر کنم و از اونجا به کشور مورد نظرم برم؟

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

ویزای توریستی اروپا ، شرایط اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی و شرایط مهاجرت به اروپا و قوانین اخذ ویزای توریستی اروپا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. افراد بسیاری در سال به فکر اخذ ویزای توریستی اروپا می باشند اما در واقع با سوالات اساسی مواجه می شوند از جمله اینکه ویزای شینگن چیست؟ راحت ترین کشور برای ویزای شینگن کدام کشور می باشد؟ شرایط مصاحبه اخذ ویزای شینگن چگونه است؟ بهترین سفارت برای ویزای شینگن کدام سفارت است؟  آیا امکان اخذ ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک وجود دارد؟ در این مقاله به تمامی این سوالات و موارد اصلی و مهم ویزای توریستی اروپا پرداخته ایم. شما عزیزان اگر در خصوص قوانین ویزای توریستی اروپا و شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اروپا سوال و ابهامی داشتید می توانید با موسسه مشاوره ای ملک پور ( MIE اتریش ) در سراسر دنیا تماس حاصل نموده و با کارشناسان و مشاورین ارشد این موسسه به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. همچنین می توانید با طرح سوالات خود در همین وبسایت منتظر دریافت پاسخ خود به صورت رایگان باشید.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

قبل از پرداختن به موضوع ویزای توریستی اروپا لازم است که در خصوص شرایط کلی این روش توضیحاتی ارائه شود. قاره سر سبز اروپا با بیش از حدود ۱۰۱۸۰۰۰۰ کیلومتر مربع و با جمعیتی در حدود ۷۵۰ میلیون نفر به عنوان دومین قاره کوچک دنیا و در عین حال پرطرفدارترین و توریستی ترین قاره محسوب می شود. قاره اروپا به دو بخش اروپای غربی و اروپای شرقی تقسیم می شود. در این قاره حدود ۵۲ کشور وجود دارد که حدود ۲۶ کشور نیز در حوزه شینگن و عضو پیمان شینگن می باشند. زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد و بی نظیر کشورهای مختلف در این قاره هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

همانطور که از آمارها مشخص است، قاره اروپا یک نقطه بسیار جذاب برای گردشگران است. براساس گزارش روندهای گردشگری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ پنج مورد از ده مقصد بازدید شده در جهان در اتحادیه اروپا واقع شده اند که در این میان کشور فرانسه سالانه ۸۳ میلیون گردشگر را به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری در صدر جهان قرار دارد. سازمان جهانگردی اروپا با فراهم آوردن مشاغل زیادی در صنعت سفر، محرک اصلی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این قاره است. همچنین فرهنگ فوق العاده، مناظر زیبا و غذاهای متنوع از جمله دلایل بسیار مهمی است که برای گردشگران وجود دارد. بعد از کشور فرانسه به ترتیب کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اتریش، پرتغال، هلند، سوئیس و یونان جزء مقاصد و کشورهای پربازدید در قاره اروپا می باشند.

ویزای توریستی شینگن

 آب و هوای چهارفصل این قاره و اینکه با اخذ یک ویزای توریستی می توان به کشورهای مختلفی با آب و هوا و طبیعت های متفاوتی سفر نمود افراد بی شماری را برای ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک راغب می کند. اما سوال اصلی و اساسی این است که راحت ترین کشور برای ویزای شینگن در حال حاضر کدام کشور می تواند باشد؟ کسی که ویزای توریستی شینگن را به دست می آورد قادر خواهد بود که به تمام کشورهای حوزه شینگن که در حدود بیش از ۲۶ کشور می باشد سفر داشته باشد.

مهاجرت آسان به اروپا

روشهای مهاجرت به اروپا

برای اخذ ویزای توریستی اروپا مدارک و اسناد خاصی مورد نیاز است این مدارک باید به درستی و با حساسیت خیلی بالایی جمع آوری شده و به سفارت کشور مورد نظر ارائه شود. در زیر لیست مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزای شینگن ارائه شده است:

متقاضیان اخذ ویزای توریستی اروپا برای اولین بار تا مدت زمان خاصی می توانند در کشور مورد نظر و سایر کشورهای حوزه شینگن به عنوان توریست مانده و رفت و آمد داشته باشند. طبق قانون کلی کشورهای اروپایی، ویزای توریستی شینگن به اتباع کشورهای ثالث اجازه می دهد حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز در یک دوره ۶ ماهه با هدف سفر یا بازدید از اروپا برای تفریح و مسافرت وارد منطقه شنگن شوند. برای دفعات دوم و سوم این نوع ویزا می تواند تا ۶ ماه اضافه شود. ویزای شینگن با توجه به نوع ویزای افراد به دسته “A” و “C” اعمال تقسیم می گردد.

ویزای “A”

این ویزا به دارنده خود اجازه می دهد بدون ورود به منطقه شینگن از منطقه بین المللی فرودگاه کشور شنگن عبور کند. این نوع ویزا جهت تغییر مسیر و فرودگاه از کشور به کشور دیگر از طریق کشورهای حوزه شینگن می باشد. البته ما بیشتر در خصوص ویزای نوع c و مدت زمان این نوع ویزا می خواهیم بدانیم که در ادامه توضیح می دهیم.

ویزای  “C”

به معنای ویزای کوتاه مدت توریستی است که به دارنده آن اجازه می دهد بسته به اعتبار ویزا برای مدت معینی در کشور مورد درخواست مانده و تفریح نماید. این دسته بندی خاص، با توجه به هدف دارنده ویزا، می تواند به صورت زیر بدست آید:

ویزای یک بار ورود

ویزای یک بار ورود به دارنده ویزا اجازه می دهد تا در یک دوره زمانی معین و مشخص شده (همانطور که در برچسب ویزا در گذرنامه خود درج شده فقط یک بار ) وارد منطقه شنگن شود. هنگامی که صاحب ویزا از محدوده شنگن خارج شد، دیگر نمی تواند برگردد، حتی اگر از تعداد روزهایی را که سفارتخانه برای آن ویزا صادر کرده است باقی مانده باشد. برخی افراد ویزای یک بار ورود را اشتباه می گیرند، فکر می کنند که مربوط به تعداد کشورهایی است که دارنده ویزا مجاز به بازدید است و اجازه ورود آن ها به یک کشور واحد و خاص را می دهد. در حقیقت، قلمرو مورد نظر برای بازدید شما نزدیک به برچسب معتبر برای ویزای شما داده می شود، در حالی که زمان مجاز به ماندن شما بر اساس برچسب “تعداد ورود” است.

ویزای دو بار ورود

این ویزا نیز دقیقا همانند ویزای یک بار ورود می باشد؛ با این تفاوت که تا دو مرتبه می توان از حوزه شینگن خروج کرد و دوباره ورود کرد. اما نکته مهم این است که باید بسیار مراقب باشید از تعداد روزهایی که مجاز به اقامت در منطقه شنگن هستید، و همچنین دورانی که می توانید این روزها را در اتحادیه اروپا بگذرانید تجاوز نکنید. با این ویزا، هنگامی که برای دومین بار از منطقه شینگن خارج می شوید، دیگر حق بازگشت به اروپا و حوزه شینگن را ندارید، حتی اگر تمام روزهایی که مجاز به ماندن در آنجا هستید به اتمام نرسیده باشد.

ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتیپل (Multiple entry visa)

اگر بیش از یک بار ویزای دوبرابر دریافت کرده اید و مسافر مکرر منطقه شنگن هستید به احتمال زیاد ویزای چند بار ورود به شما اعطا می شود. ویزای Multiple entry visa به صاحبش این امکان را می دهد که هر بار که می خواهد وارد منطقه شنگن شود. با توجه به دفعات مسافرت به منطقه شنگن، می توانید یکی از انواع ویزای چند بارورود زیر را درخواست کنید و اخذ کنید:

ویزای Multiple entry visa یک ساله

شما این ویزا را به شرطی می توانید دریافت کنید که سه ویزا در دو سال گذشته به دست آورده باشید و به طور قانونی استفاده کرده باشید. هنگام درخواست این ویزا، باید ویزای قبلی خود و سفرهایی را که به منطقه شنگن انجام داده اید را نشان دهید و به اثبات برسانید. ویزای ۱ ساله MEV این حق را به شما می دهد که هر زمان که می خواهید وارد منطقه شنگن شوید، مادامی که بیش از ۹۰ روز در این منطقه باقی نمانید.

ویزای Multiple entry visa  سه ساله

MEV 3 ساله به متقاضیانی که ویزای چند بار ورود قبلی که به مدت یک سال در طی دو سال گذشته معتبر بوده و دریافت کرده اند، اعطا می شود. این ویزا این حق را به صاحب آن می دهد تا در مدت زمان سه سال وارد منطقه شنگن شود. اما، حتی در این حالت، دارنده ویزا محدود به ماندن در اتحادیه اروپا حداکثر ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه است.

ویزای  Multiple entry visa پنج ساله

MEV پنج ساله به افرادی اهدا می شود که ویزای چند بار ورود قبلی که حداقل طی دو سال گذشته حداقل دو سال معتبر بوده و استفاده کرده اند. این ویزا به شما اجازه می دهد تا پنج سال بعد از پنج سال، به ۲۶ کشور اروپایی وارد شوید به شرطی که بیش از ۹۰ روز در این منطقه باقی نمانید.

افرادی که از طریق ویزای توریستی اروپا به کشورهای این قاره سفر کرده اند در صورتی که مدت ویزای آن ها به اتمام رسیده باشد باید خاک آن کشور را ترک نمایند. در تمام موارد و در انواع ویزای توریستی شینگن اگر دلیل جدی و محکمی برای ماندن دارید می توانید درخواست تمدید ویزا کنید.  طبق سیاست و قانون ویزای شینگن، دلایل قابل قبول برای تمدید ویزای کوتاه مدت شینگن فقط در موارد زیر است:

۱_ورود با تاخیر

شما تنها در صورت داشتن ویزای اقامت کوتاه مدت اگر بعد از اعتبار ویزا وارد شینگن شوید، می توانید یک بار این درخواست را بدهید و برای این تمدید ویزا اقدام کنید. یعنی اگر ویزای شما در تاریخ ۱ اوت معتبر شد، اما شما در ۱۵ اوت وارد شینگن شدید، می توانید درخواست تمدید ویزای دو هفته کنید و به احتمال زیاد آن را دریافت خواهید کرد.

۲_دلایل انسان دوستانه

سیاست و قانون ویزای شینگن باعث شده است تا ویزای کوتاه مدت شنگن به منظور جلوگیری یا غلبه بر مشکلات برای اتباع کشورهای ثالث تمدید شود. در صورت نیاز به ماندن در یکی از کشورهای عضو برای ادامه درمان پزشکی، شرکت در مراسم تشییع جنازه پس از مرگ ناگهانی یکی از اعضای خانواده و اقوام نزدیک، اجازه ویزای کوتاه مدت را به دلایل بشری دریافت خواهید کرد.

۳_فورس ماژور

اگر قبل از انقضا ویزا، یک اتفاق ناگهانی در کشور شما رخ داده باشد، به عنوان مثال یک درگیری یا جنگ، یا حتی اعتراضات شدید در سراسر کشور، شرایط شدید آب و هوایی نامناسب، عدم وجود ارتباط پرواز به دلیل زمین لرزه های متوالی یا دلایل دیگر می توانید برای تمدید ویزای کوتاه مدت اقامت شینگن درخواست دهید. در این صورت یا تمدید چند هفته به شما داده می شود یا تا زمانی که اوضاع در کشور شما تغییر کند می توانید در کشور مقصد بمانید. اما اگر اوضاع تغییر نکند، شما مجبور خواهید شد یک بار دیگر برای تمدید ویزا اقامت کوتاه مدت اقدام کنید تا بتوانید با یک ویزای دیگر در شینگن بمانید.

نکته مهم

درخواست تمدید باید به موقع و قبل از اتمام ویزا باشد. این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر بعد از انقضای ویزای خود، حتی یک روز بعد، درخواست کنید با وجود دلایل محکم و قابل قبول برای تمدید ویزا، از کشور اخراج می شوید. بنابراین، مواظب باشید حداقل یک هفته قبل از انقضاء ویزای کوتاه مدت شنگن فعلی خود برای تمدید اقدام کنید.

لیست مدارکی که هنگام درخواست ویزای شینگن به آنها نیاز دارید به شرح زیر است:

ویزای توریستی شینگن

پس از جمع آوری این اسناد و مدارک، قرار ملاقات مصاحبه را بصورت آنلاین در اداره مهاجرت (یا مقامات مربوطه) ترتیب دهید. در برخی از کشورهای عضو شینگن، شما ممکن است مجبور به انجام مصاحبه نشوید، اما سعی کنید بررسی کنید که آیا این موضوع در کشوری که شما در آن سکونت دارید صدق می کند یا خیر. اگر نیاز به مصاحبه دارید، در روز مصاحبه در آنجا با تمام مدارک لازم به موقع حاضر شوید. این مصاحبه برای گرفتن ویزای مجدد بسیار مهم است، زیرا در طی آن مصاحبه کننده تصمیم می گیرد که آیا واقعاً شما نیاز به تمدید ویزا دارید و دلایلی که ارائه کرده اید صحیح است، یا شما فقط سعی دارید بدون دلیل در آن کشور بیشتر بمانید.

متقاضیان اخذ ویزای توریستی اروپا پس از آن که کشور مورد نظر خود را انتخاب کردند باید حدود ۳ الی ۵ ماه قبل از تاریخ ورود به آن کشور از سفارت و کنسولگری کشور انتخاب شده درخواست وقت مصاحبه برای اخذ ویزا را به ثبت برسانند. پس از آن تا زمان وقت سفارت مدارک مورد نظر و مهم را تهیه و جمع آوری نمایند. اما ممکن است که سوال پیش آید که بهترین سفارت برای ویزای شینگن کدام سفارت است. در این خصوص باید در زمان قبل از اقدام تحقیق نمود که نتایج کدام کشورها در سال های اخیر خوب بوده است و گردشگران بیشتر از کدام کشور ورود کرده اند. بنابراین نمی توان به طور قطعی گفت که سفارت کدام کشور برای اقدام مناسب است. زیرا شرایط و سیاست هر کشوری در هر سال ممکن است تغییر پیدا کند.

برای اخذ ویزای توریستی اروپا باید مراحل و پروسه اقدام به صورت دقیق و منظم انجام شود و مدارک مورد نیاز در مدت زمان مناسب خود جمع آوری شد و ارائه گردد در ادامه برای تکمیل درخواست ویزای توریستی شینگن این مراحل را طی کنید:

۱_ اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط ویزای توریستی شینگن هستید. با توجه به اینکه چندین نوع ویزای شینگن وجود دارد، باید اطمینان مطمئن شوید که قصد اخذ کدام یک از انواع ویزاها را دارید.

۲_ باید بدانید که کدام کشور برای ورود بهتر است

۳_ بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزای توریستی خود را مشخص کنید

۴_ مدارک لازم برای ویزای توریستی شینگن را جمع آوری کنید

۵_ از سفارت کشور مقصد خود چند ماه قبل وقت مصاحبه دریافت کنید. ممکن است این قرار ملاقات بصورت آنلاین یا حضوری در سفارت / کنسولگری / انجام شود.

۶_ در زمان مصاحبه ویزا به صورت منظم و راس ساعت حضور پیدا کنید

۷_ هزینه ویزای توریستی را پرداخت کنید

۸_ صبور باشید و منتظر پاسخ در مورد درخواست ویزای خود باشید.

در صورت کلی افرادی که می خواهند برای ویزای توریستی اروپا اقدام کنند شاید با هدف ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک در این پروسه ورود نمایند. اما در واقع چنین تفکر و هدفی قابل تحقق نیست. زیرا نیاز به ارائه مدارک بسیار قوی می باشد. متقاضیان اگر از طرف یک شخص حقیقی یا حقوقی در کشور مورد نظر یک دعوتنامه داشته باشند مدارک آن ها بسیار قوی تر خواهد بود. اما ممکن است شخصی موفق به اخذ این دعوتنامه از کشور مقصد نباشد. در این گونه موارد باید چه کاری انجام داد که شانس خود را برای اخذ ویزا بالا ببرند. یک دسته از شرکت ها و آژانس ها هستند که می توانند برای افراد این دعوتنامه را صادر کنند ولی در مقابل یک وثیقه از آن ها دریافت می کنند. این وثیقه را به این دلیل دریافت می کنند که افراد متقاضی در کشور درخواست پناهندگی ندهند و تضمینی برای بازگشت آن ها به ایران باشد. در صورت برگشت می توانند وثیقه خود را مسترد نمایند.

ویزای توریستی اروپا را باید با دانش روز و اطلاعات دقیق درخواست داد. زیرا می تواند تاثیر بسزایی در سایر ویزاهای افراد داشته باشد. هر چقدر سابقه سفر افراد به حوزه اروپا و کشورهای شینگن بیشتر باشد در ویزا های بلند مدت افراد تاثیر مثبت مستقیم خواهد داشت. در این خصوص موسسه مشاوره ای MIE با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان مشاوره موفق در زمینه حقوق بین الملل و با داشتن پرونده های موفق بی شمار در زمینه های مختلف تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… در این خصوص نیز با داشتن تیم وکلای بسیار قوی می تواند به افراد در این زمینه مشاوره ارائه نمایند که افراد بتوانند با کمترین ریسک این پروسه را پیش ببرند و به سرانجام برسانند.

گاهی ممکن است درخواست اخذ ویزای توریستی اروپا با عدم قبولی یا ردی از طرف افسر ویزا مواجه شود. این موضوع ممکن است با هر اشتباه یا نقص مدرکی ایجاد شود. بنابراین بسیار مهم است که نکات پایه ای و اصولی در این پروسه رعایت شود که این ریسک را به حداقل ممکن رساند. در این خصوص لازم است که پیشنهاداتی ارائه گردد که در زیر به آن ها اشاره می نماییم:

۱_ در هنگام مراجعه به سفارت به سوالات افسر ویزای کشور مقصد کاملا با صداقت پاسخ دهید و موارد و اطلاعات را به درستی و بدون اغراق و بزرگنمایی و همانطور که هست انتقال دهید. زیرا اگر افسر ویزا احساس عدم صداقت را از شما دریافت کند و متقاعد نشود ویزای شما را رد می کند.

۲_ مدارک و دلایل قوی را مبنی بر بازگشت دوباره به ایران ارائه نمایید. علقه های قوی مانند شغل، ملک و املاک، اعضای نزدیک خانواده و مواردی از این قبیل می تواند به عنوان علایق بسیار قوی نظر افسر ویزا را به خود جلب نماید.

۳_ عزت نفس و با اطمینان صحبت کردن در مقابل افسر ویزا می تواند در نظر و رای او بسیار تاثیر گذار باشد.

۴_ مدراک نباید غیر واقعی و جعلی باشد بلکه مدارک باید شفاف، واقعی، مستند و مستدل باشند

۵_ اثبات تمکن مالی مناسب نیز از دیگر دلایل تاثیر گذار در قبولی یا ردی ویزا می باشد.

در ویزای توریسی اروپا معمولا افراد می خواهند که جمله ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک و یا ویزای شینگن بدون سند ملکی از طرف موسسه یا آژانسی که انجام پروسه آن ها را بر عهده می گیرد عنوان گردد. اما در حقیقت در امور حقوق بین الملل هیچ پروسه ای را نباید به صورت قطعی و صد در صد تضمین کرد. در همه حال باید احتمال عدم موفقیت را در نظر داشت. یک موسسه حقوقی نباید از ضمانت قطعی سخن بگوید بلکه باید مشاوره درست و صادقانه را ارائه دهد و افراد را در انجام این پروسه برای گردآوری مدارک یاری نماید زیرا در نهایت سفارت و افسر ویزای کشور مقصد است که با بررسی مدارک ارائه شده تصمیم اتخاذ می کند. اما مبحث گارانتی ویزا به این صورت است که اگر آژانس یا موسسه ای ویزا را گارانتی نمود اگر در نهایت نتیجه ی ویزا ریجکتی بود مبلغی را که بابت حق الوکاله دریافت نموده اند را مسترد نمایند. بنابراین لازم است که در ابتدا در خصوص موسسه ای که قصد اقدام با آن را دارید کاملا تحقیق و بررسی نمایید و پس از آن در این مسیر گام نهید.

نکات مهمی که درخصوص ویزای توریستی اروپا باید مدنظر قرار داد را کم و بیش در مطالب بالا عنوان نمودیم اما در این قسمت نیز به صورت خلاصه مهمترین این نکات را بیان می نماییم:

ویزای توریستی اروپا، شرایط ویزای شینگن و چگونگی ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک و همچنین نحوه اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی را در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. همچنین در خصوص بهترین سفارت برای ویزای شینگن و چگونگی مشاوره اخذ ویزای شینگن سخن گفتیم. اما ویزای توریستی اروپا را همیشه باید با رعایت فرآیند و شرایط قوانین به روز درخواست داد. شما عزیزان اگر در خصوص ویزای توریستی اروپا و راحت ترین کشور برای ویزای شینگن و همچنین بهترین سفارت برای ویزای شینگن دارای سوال و ابهام هستید و قصد اقدام دارید می توانید با موسسه مشاوره ای MIE در سراسر دنیا تماس حاصل نموده و به صورت رایگان با مشاورین ارشد و متخصص صحبت نموده و مشاوره دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

سلام روز بخیر جهت دریافت وقت سفارت برای اخذ این ویزا باید چیکارکنم؟

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

مسافران عزیز ما در این صفحه قصد داریم تا به شما آموزش بدهیم که چگونه می توانم ویزای شینگن بگیرم؟ راحترین کشورها برای ویزای شینگن را معرفی کنیم، به شما در مورد اینکه  اخذ ویزای شینگن تضمینی بدون مدرک وجود دارد یا نه مشاوره تخصصی بدهیم و اصلا ویزا شینگن یعنی چه به همراه کلی اطلاعات بروز شده سال 2020.

با داشتن اطلاعات لازم در زمینه چیزی به اسم اخذ ویزای تضمینی شینگن در چنگال کلاهبردارها نخواهید افتاد. به شما اطمینان میدهیم که اطلاعاتی که در اینجا به آنها اشاره می کنیم در هیچ منبعی به صورت رایگان یافت نخواهد شد.

فهرست مطالب

برای اینکه بدانید ویزای شینگن یعنی چه و اینکه چند نوع ویزای شینگن وجود دارد بهتر است با دقت این بخش را مطالعه کنید زیرا در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که شناخت انواع ویزای شینگن چقدر برای شما میتواند مهم باشد.

ویزای توریستی شینگن

این توضیحات و آموزش ها قطعا برای کمک به شما جدیدترین آموزش ها تهیه و تنظیم شده است :

ویزای نوع A به مسافران این امکان را می دهد تا بتوانند ویزای ترانزیت هوایی را بگیرند. به این ویزا به اصطلاح ویزای ترانزیت گفته می شود. با اخذ ویزای شینگن نوع A می توانید با هواپیما وارد فرودگاه مقصد شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت خاک این کشور را با هواپیما ترک کنید.

این ویزا بیشتر زمانی قابل اخذ است که نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشید و یا این که هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی وارد کشور مقصد شده و پس از برطرف شدن مشکل از طریق مرزهای هوایی فرودگاه را به مقصدی دیگر ترک کنید.

این ویزا نیز یکی از ویزاهای ترانزیت است. با این ویزا می توانید خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید. دقت داشته باشید که در کمتر 5 روز باید خاک این کشور را ترک کرده باشید.

ویزای توریستی یا نوع C یکی از انواع ویزاهایی است که می توان اخذ کرد. با اخذ ویزای توریستی می توانید در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد سفر کنید. این ویزا به شما این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت نود روز در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید.

ویزای مولتی یا چند بار ورود است که به متقاضیان این امکان را می دهد تا به مدت پنج سال به خاک این کشور رفت و آمد داشته باشند. پس از گذشت پنج سال می توان دوباره برای اخذ ویزا اقدام کرد. این ویزا بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که فرزندشان در این کشور مشغول تحصیل هستند و یا اقامت دارند.

مراحل گرفتن ویزا شینگن در ابتدا بستگی به نوع و هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد سفر توریستی به کشورهای اروپایی را دارید شرایط و مراحل آن با سفر کاری و بیزنسی متفاوت خواهد بود.

پس ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید و اگر دعوتنامه دارید آن را هم بررسی کنید سپس اقدام به درخواست ویزا کنید. ویزاگردی به صورت مختصر و مفید این مراحل را برای شما تشریح کرده است :

اولین مرحله داشتن شرایط اخذ ویزای شینگن این است که نوع ویزای خود را انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در کشور مقصد را دارید باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

در صورتی که برای گردش به مقصد می روید هم باید برای اخذ ویزای شینگن توریستی اقدام نمایید.پس مراقب باشید که انواع ویزا را به خوبی بشناسید و به این نکته توجه کنید که برای هر هدف سفی یک نوع ویزا وجود دارد.

با توجه به نوع ویزایی که برای اخذ آن می خواهید اقدام نمایید، باید وقت سفارت بگیرید. به عنوان مثال برای گرفتن ویزای آلمان ، وقت سفارت آلمان تحصیلی حداقل 36 ماه زمان می برد اما وقت سفارت آلمان توریستی در کمتر از سه ماه قابل اخذ است. در مورد دیگر کشورها نیز این موضوع صادق است.

پس حتما قبل از برنامه ریزی و زمانبندی سفر بررسی کنید که سفارت ها شرایط وقت دهی سختی نداشته باشند زیرا در برخی موارد باید تا 3 الی 4 ماه صبر کنید تا بتوانید به سفارت برای انگشتنگاری ویزای شینگن مراجعه کنید.

در این مرحله باید با توجه به چک لیست سفارت مدارک خود را تهیه کنید. این مدارک باید کامل و بدون نقص باشند. این مدارک را با توجه به وقت سفارت به دست دارالترجمه بسپارید. به این ترتیب سفارت آن را بررسی می کند و پاسخ خود را به شما ابلاغ می کند.

حتما قبل از ترجمه مدارک برای سفارت ها بررسی کنید که مدارکی را کم یا زیاد ترجمه نکنید و متحمل ضرر و زیان نشوید. اگر اطلاعات شما در این زمینه ضعیف است حتما به نزدیکترین دفتر خدمات مسافرتی به محل زندگی خود که مورد تایید می باشند مراجعه کنید و از مشاوره ویزای شینگن و چیدمان مدارک استفاده کنید.

با کلیه مدارک و البته کل مبلغ صدور ویزا، به سفارت مراجعه کنید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و پس از آن می توانید به راحتی منتظر پاسخ سفارت بمانید. سفارت در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهد داد. برخی از سفارت ها با توجه به قوانین ممکن است از شما مصاحبه نمایند.

شما در این مرحله با وقت قبلی که در ابتدا توضیح دادیم، به سفارت مراجعه میکنید و با انجام انگشتنگاری ویزای شینگن و تحویل ترجمه مدارک خود خیال خود را آسوده میکنید.

پس از گذشت دو تا چهار هفته سفارت پاسخی را به شما ابلاغ می کند و شما باید با در دست داشتن برگه رسیدی که روز مصاحبه به شما تحویل داده اند اقدام به گرفتن جواب خود بنمایید. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد.

در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد، می توانید ویزای خود را اخذ کنید در غیر این صورت؛ دو تا چهار ماه بعد با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

گرفتن ویزای شینگن شرایط خاص و کلی برای تمامی کشورهای حوزه شینگن دارد، قبل از توضیحات و نکات ریز و اعلام مدارک مورد نیاز ویزا اقدام به توضیح مهم ترین شرایط کلی درخواست ویزا می نمایم.

مهم ترین شرایط ویزای شینگن با شرح مختصر در این قسمت توضیح داده میشود که اگر با دقت به آنها توجه کنید قطعا به تنهایی میتوانید برای خود اقدام کنید. باور کنید این شرایط را با این دقت هیچ شرکتی قبل از عقد قرارداد به شما توضیح نخواهد داد:

دوست عزیز همانطور که قبلا هم اشاره کردیم باید هدف سفر شما مشخص باشد. حالا ممکن است از خود سوال کنید که بعد از مشخص کردن باید چه کاری انجام دهیم؟ خوب حالا بعد از تعیین هدف سفر باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا را بر اساس هدف سفر دارید یا خیر.

به طور مثال اگر تاجر هستید و قصد دارید برای خرید قطعه یا معمله ای بین المللی سفر کنید باید دعوتنامه معتبر کاری از شرکتی که با آن قرار ملاقات کنید دریافت کنید. درغیر این صورت سفارت ممکن اس هدف سفر شما را باور نکرده و شما را ریجکت کند.

حالا باید به فکر پول باشید. سفارت از شما مانده حساب یا همان تمکن مالی درخواست میکند. پس باید به میزان کافی پول در حساب خود داشته باشید تا سفارت مطمئن شود شما هزینه های لازم برای سفر خود را میتوانید متقبل شوید.

در نهایت این کشورها تمایل دارند که توریست ها در کشورشان دست به جیب شوند و پول خرج کنند. پس اگر تمکن مالی قوی ندارید مطمئن باشید که سفارت درخواست شما را رد کرده و شما را ریجکت میکند.

باز هم باید به مسائل مالی برگردیم و به شما اعلام کنیم که سفارت علاوه بر تمکن مالی گردش حساب 4 الی 6 ماهه شما را درخواست مینماید. علت این کار برای این است که بررسی کند که شما از شرایط شغلی و مالی خوبی بهرمند هستید و پرینت گردش حساب شما با نوع شغل و مانده حساب شما همخوانی دارد.

اگر این گردش حساب شما برای افسر سفارت ابهام ایجاد کند قطعا شما را ریجکت خواهند کرد.

شرایط مهم چهارم:

سفارت ها باید قانع بشوند که شما قصد برگشت به کشور و خروج از منطقه شینگن را دارید. یکی از مواردی که به افسر این اطمینان را میدهد داشتن وابستگی عاطفی در ایران میباشد. منظور از وابستگی عاطفی را با ذکر مثال توضیح میدهیم.

به طور مثال اگر شما یک خانواده 4 نفره هستید شامل پدر، مادر و 2 تا فرزند بهتر است به جای اقدام خانوادگی برای درخواست ویزا، یک الی دو نفر از اعضای خانواده برای بار اولی که درخواست ویزای شینگن می دهید در ایران بمانند.

این کار شما سفارت را قانع می کند که شما به خاطر عزیزانتان قصد بازگشت به کشور  و ترک خاک شنگن را دارید.

برای این که بتوانید ویزای ارزان و تضمینی شینگن بگیرید ابتدا باید وقت سفارت را اخذ کنید. پس:

ویزای توریستی شینگن

دقت داشته باشید که با مشاورین شرکت ویزاگردی می توانید در کمترین زمان ممکن ویزای مورد نظر خود را اخذ کنید. کافی است تا با مشاورین توانمند ما تماس حاصل نمایید.

اکثر سفارت های حوزه شینگن سوالات مشابهی از شما میپرسند. ما در این بخش اقدام به بررسی پرتکرارترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن نموده ایم. البته در بیشتر موارد در حال حاضر از ما سوالی پرسیده نمیشود و فقط مدارک را بررسی می کنند.

برای این که بتوانید ویزای شینگن ارزان و تضمینی در سال 2020 اخذ کنید باید دقت داشته باشید تا ابتدا باید وقت سفارت را داشته باشید. وقت سفارت فوری با کمترین هزینه به شما این امکان را می دهد تا در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شوید. پس از آن می توانید درخواست خود برای اخذ ویزا را به سفارت ارائه دهید.

البته در این راه باید بسیار هوشیار باشید زیرا افراد سودجو با اخذ هزینه ها گزاف از شما، در مقابل سرویسی هم ارائه نمی دهند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید اخذ ویزای شینگن تضمینی است. ویزای شینگن تضمینی تنها زمانی ممکن است که مدارک شما کامل و بدون نقص باشد.

مشاورین ویزاگردی ارائه دهنده ویزای شینگن تضمینی با هزینه هایی باورنکردنی هستند. چیدمان مدارک و این که چه مدارکی را ارائه دهید بهتر است تنها با تجربه ممکن است. مشاورین مجرب ویزاگردی با تجربه ای که دارند شما را در این راه یاری خواهند کرد تا بتوانید ویزای کشور مورد نظر خود را اخذ کنید.

مسافران عزیز قبل از اقدام میتوانید با کارشناسان ویزاگردی در تماس باشید. اگر خارج از وقت اداری از وب سایت ما دیدن کردید و یا امکان تماس تلفنی برای شما مقدور نیست میتوانید فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن را تکمیل کرده تا همکاران ما در اولین فرصت برای مشاوره با شما تماس بگیرند.

 

یکی از نکاتی که شاید درباره ویزای شینگن شنیده باشید، ارتباط ویزای شینگن و کانادا است. برای این که بتوانید به کشور کانادا سفر کنید باید ویزای شینگن داشته باشید، این جمله ای است که به تازگی خیلی گفته می شود. برای اخذ ویزای کانادا باید تاریخچه سفری قوی داشته باشید اما فقط ویزای شینگن لازم نیست.

در این که ویزای شنیگن بسیار معتبر است و تأثیر بسیار مثبتی بر روی ویزای کانادا دارد شکی نیست، اما اگر تاریخچه قوی در سفر به کشورهایی مانند هند، چین، ژاپن، استرالیا و … داشته باشید هم می توانید ویزای کانادا را اخذ کنید. پس تنها داشتن ویزای شینگن منجر به اخذ ویزای کانادا نخواهد شد.

در این راه ممکن است بسیاری از افراد شما را مجبور کنند تا ابتدا ویزای شینگن را اخذ کنید و پس از آن برای اخذ ویزای کانادا اقدام نمایید. دقت داشته باشید که اگر تاریخچه سفری قوی دارید دیگر نیازی به اخذ این ویزا نخواهید داشت و می توانید به راحتی سفر خود را آغاز کنید.

برای سفر به برخی از کشورها باید ویزای شینگن را اخذ کرد. اما چه کشورهایی و چرا باید این ویزا را اخذ کرد. تاریخچه ویزای شینگن به سال 1985 یعنی حدود سه دهه پیش باز می گردد. دو کشور آلمان و فرانسه با یکدیگر عهد نامه ای را امضا کردند تا بتوانند به تجارت رونق ببخشند.

بر اساس این عهدنامه دو کشور متعهد شدند تا مرزها را نادیده بگیرند. بر این اساس مردم می توانستند به راحتی و بدون اخذ ویزا از کشور آلمان به فرانسه و برعکس سفر کنند. پس از این با افزایش رونق اقتصادی در این دو کشور، کشورهای دیگر هم به این عهدنامه پیوستند.

این عهدنامه و مرزها به قدری گسترش یافت که در سال 2011 تعداد این کشورها به بیست و شش کشور رسید. این عهدنامه در همین سال در دهکده کوچکی به نام شینگن؛ در کشور لوکزامبورگ به امضا رسید. بر اساس این عهدنامه کلیه شهروندان این کشورها بدون اخذ ویزا می توانند در این بیست و شش کشور تردد کنند.

با بین المللی شدن توافق نامه شینگن مردم دیگر کشورها نیز خواهان ورود به این حوزه شدند. به این ترتیب با ارائه معتبرترین ویزای شینگن به مردم دیگر کشورها دروازه های کشورهای این حوزه به روی مردم باز شد. راحت ترین کشور برای ویزای شینگن به شهروندان دیگر کشورها این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانند به این کشور سفر کنند.

در حقیقت شهروندان کشورهای دیگر با اخذ ویزای یکی از کشورهای این حوزه می توانند به کشورهای دیگر این حوزه هم سفر کنند. البته قوانین کنترل کننده ای در این باره وجود دارد که با توجه به قوانین کشورها متفاوت است. اگر می خواهید از بی نظیرترین کشورهای جهان دیدن کنید، ویزای شینگن به شما این امکان را خواهد داد.

اخذ ویزای اروپا دو نوع هزینه دارد: هزینه ای که باید به سفارت پرداخت کنید + هزینه های که به عنوان کارمزد باید به شرکتی که خدمات خود را به آن سپرده اید بپردازید.

ما در این بخش به قسمت اول هزینه می پردازیم زیرا هزینه کارمزد ویزای شینگن در هر شرکت متفاوت می باشد.

همراهان عزیز توجه داشته باشید که هزینه ی شما در هر صورت غیر قابل استرداد می باشد؛ یعنی به هر دلیلی که ریجکت شده یا از سفر منصرف شوید، به شما پس داده نمی‌شود. پرداخت هزینه ویزای شینگن باید به صورت نقدی و به صورت ۲۰ یورویی، ۱۰ یورویی و ۵ یورویی پرداخت کنید.

 

خیلی از هموطنان متقاضی اخذ ویزای شینگن نگران ریجکت شدن درخواست خود هستند. الته کاملا حق دارید اما بهتر است علاج واقعه قبل از اتفاق باشه. برای همین حتما سعی کنید بیشتر مشورت کنید. بیشتر با مواردی که سفارتها با آن به شما ویزا می دهند آشنا شوید.

اگر طبق استانداردهایی که سفارت هر کشور اعلام می کند آماده باشید شانس بیشتری دارد. اما سوال اینجاست که اگر ریجکت شدیم چه اقدامی انجام دهیم؟

اگر به دنبال رفع ریجکتی هستید که ارگان یا مجموعه خاصی به وسیله ارتباطات این کار را انجام دهد کاملا در اشتباه هستید. شما باید درباره علت ریجکتی خود تحقیق کنید و علت دقیقی را که سفارت به آن حساس شده است را رفع کنید. پس پیدا کردن این مشکل و رفع آن باید نامه ای را از زبان خود تنظیم کنید. این نامه را به آدرس و محلی که سفارت به شما اعلام می کند ارسال کنید

در صورتی که به درستی این موارد را رفع کرده باشید پس از بررسی ویزای شما صادر خواهد شد.حتما اگر نیاز بود مستنداتی را به همراه نامه خود به پیوست ارسال کنید تا بهتر افسری که پرونده شما را بررسی می کند را قانع کنید.

نکته: مراقب باشید به بهانه رفع ریجکتی تضمینی و بدون تشریفات افراد سودجو از شما سوء استفاده نکنند. باز هم اعلام می کنیم رفع ریجکتی ویزای شینگن تضمینی به هیچ وجه وجود ندارد.

 

مسافران عزیز در این قسمت میتوانید سوالات متداول در خصوص اخذ ویزا را ببینید و اگر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه ها درج کنید تا در کوتاه ترین زمان همکاران ما و دیگر کاربرها به آن پاسخ دهند. در ضمن اگر تجربیاتی در زمینه مراجعه به سفارت ها و اخذ ویزا داشتید در قسمت دیدگاه ها درج کنید تا با این کار به دیگر همونان کمک کرده باشید.

ارسال ديدگاه

ویزاگردی مجری خدمات وقت سفارت، ویزای شینگن و ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

 

شماره پروانه: 972/126/7321

اگرچه شنگن اصطلاحی رایج در ایران است، اما تلفظ درست آن شنگن Schengen zone است. کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین، ۲۶ کشور عضو پیمان شنگن محسوب می‌شوند.

این منطقه که در وب‌سایت رسمی شنگن از آن با عناوینی هم‌چون بزرگترین منطقه بدون نیاز به پاسپورت جهان یاد شده ‌است، در سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ طی یک قرارداد بین‌المللی به وجود آمد. بر اساس این پیمان، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) که محدوده‌ای به مساحت ۴،۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی ۴۲۰ میلیون نفری را در بر می‌گیرد، به عنوان مجموعه‌ای واحد عمل می‌کنند.

قرارداد شنگن Schengen نام خود را از دهکده‌ای به همین نام در لوکزامبورگ قرض گرفته است جایی که مرز این کشور با آلمان و فرانسه تلاقی می‌کند و در حال حاضر به طور سالانه محدوده شنگن تنها از محدوده اروپا پذیرای 1.25 میلیارد بازدید کننده است.

بنابر اطلاعات به روز‌رسانی‌شده وب‌سایت schengenvisainfo، کشورهای زیر برای ورود به حوزه شنگن نیاز به دریافت ویزا خواهند داشت:

در این میان شهروندان کشورهای لیست زیر در صورتی که در مسیر سفر خود نیاز به توقف در فرودگاهی در حوزه شنگن داشته باشند، ملزم به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی شنگن برای تعویض هواپیما خود در یکی از فرودگاه‌های این حوزه خواهند بود:

ویزای توریستی شینگن

برای ورود به منطقه شنگن نیاز به ویزای شنگن (Schengen Visa) دارید. این ویزا ورود به ۲۶ کشور عضو این پیمان را جواز می‌دهد و دارنده این ویزا خواهد توانست برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخص به هریک از کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کند.

ماهیت و هدف از سفر متقاضی تعیین کننده نوع و مدت زمان ویزای شنگن خواهد بود. به بیان دیگر اینکه هدف از سفر شما شرکت در توری گردشگری است یا انجام فعالیتی تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را تعیین خواهد کرد.

ویزای شنگن می‌تواند توسط هر یک از کشورهای عضو این پیمان صادر شود و با رعایت برخی قوانین، دارنده آن می‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزا بدون مشکل در هر یک از کشورهای منطقه شینگن تردد نماید.

بسته به هدف و ماهیت سفر، نوع ویزای شینگن متقاضی تعیین می‌گردد. نوع این ویزا از طرفی مدت اعتبار این ویزا را تعیین خواهد کرد. بنابراین انواع ویزای شنگن تعیین کننده نحوه و شرایط ورود شما به یک یا چند کشور حوزه شنگن خواهد بود. این ویزا به ۳ دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

ویزای اتحادیه شنگن در واقع همان ویزای گردشگری اروپا است. دارنده این ویزا اجازه دارد هر ۶ ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو اتحادیه شنگن سفر کرده و در آن اقامت داشته باشد که زمان مجاز اقامت در حوزه شنگن از زمان ورود فرد محاسبه می‌شود.

بر اساس هدف متقاضی از سفر به هر یک از کشورهای عضو پیمان، ویزای اتحادیه شنگن به ۳ دسته ویزای A, B, C  تقسیم می‌شوند که طبعا یکی از آنها به متقاضی تعلق می‌گیرد.

ویزای نوع A  نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که تنها به فرد اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های حوزه شنگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از حوزه شنگن سفر کند. این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شنگن معتبر است و فرد اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

از این رو دارنده ویزای ترانزیت شنگن تنها مجاز به توقف و انتظار برای تعویض هواپیما در محدوده ترانزیت فرودگاهی شنگن و خروج از این محدوده است.

اما چنانچه به ویزای ترانزیت برای عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شنگن نیاز پیدا کنید، دیگر واجد شرایط دریافت این نوع از ویزا نبوده و باید به جای آن برای ویزای شنگن نرمال تایپ C اقدام کنید. این بدین خاطر است که بیش از یک پرواز در محدوده شنگن پروازهای داخلی این حوزه محسوب می‌شود و فارغ از دلایل متقاضی ترانزیت نیازمند دریافت ویزای شنگن نوع C خواهد بود.

حتی اگر بخواهید به ناچار برای تعویض پرواز خود از یک فرودگاه در حوزه شنگن خارج شده و به فرودگاه دیگری در همان کشور بروید، باز هم واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت شنگن نبوده و ملزم به دریافت ویزای نرمال شنگن نوع C هستید.

در صورتی که فردی دارای یکی از شرایط زیر باشد ملزم به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی نخواهد بود:

ویزای نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که الصاق آن به پاسپورت، به فرد اجازه خواهد داد تا ظرف حداکثر ۵ روز از طریق خودرو و یا قطار از خاک چندین کشور منطقه شنگن عبور کرده و به کشوری در خارج از این حوزه برود.

شما همچنین ممکن است در صورتی که سفر شما نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شنگن باشد (زمانی که ادامه سفر شما از طریق قطار و یا هواپیما برای صبح بوده و شما نیاز به گذراندن شب و اقامت در هتل دارید) در این مورد خاص، برای سفر با هواپیما نیز نیاز به ویزای ترانزیت خواهید داشت.

ویزای نوع C در واقع ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به حوزه شنگن است و فرد مجاز است در طول زمانی که هنگام دریافت این نوع ویزا مشخص می‌شود، برای اهدافی نظیر گردشگری، رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی و بازدید از اقوام در کشورهای عضو اتحادیه شنگن اقامت داشته باشد. ویزای نوع C  خود بسته به اهداف سفر و شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند:

ویزای سینگل شنگن(Single-entry) تنها برای یک ‌بار ورود به یکی از کشورهای حوزه شینگن اعتبار دارد و به‌ محض خروج از محدوده شنگن، اعتبار ویزای شما فارغ از این که مدت‌ زمان آن به پایان رسیده یا نه، منقضی خواهد شد. بدیهی است که جابجایی بین کشورهای عضو پیمان شنگندر این نوع ویزا، مشکلی ندارد.

معمولا ویزای سینگل شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود: ” Number of Entries 1 ”

ویزای دوبار ورود شنگن در بسیاری از موارد شرایط و الزاماتی مشابه با ویزای یک ‌بار ورود دارد با این تفاوت که فرد دارنده این ویزا اجازه دارد در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشوری در ناحیه شنگن وارد شود. البته شرایط و محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود وجود دارد.

معمولا ویزای دوبار ورود و یا Double شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود:   Number of Entries 2 “”

ویزای مولتی شنگن یا (Multiple-entry) به فرد اجازه می‌دهد بدون محدودیت و به دفعات وارد یکی از کشورهای حوزه شنگن شده و آن را ترک کند. تنها محدودیت ویزای مولتی شنگن به بازه زمانی آن باز می‌گردد. بدان معنی که این ویزا اقامت و تردد در منطقه شنگن را به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال جواز خواهد داد. این محدودیت زمانی ۹۰ روزه به ‌محض ورود دارنده ویزای مولتی شنگن به هریک از کشورهای این حوزه محاسبه خواهد شد.

معمولا ویزای مولتی، مالتی و یا همان چندبار ورود شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود: Number of Entries MULT

ویزای LTV شنگن نوعی ویزای موقت است که بنا بر دلایلی ویژه و اضطراری و با شرایطی خاص صادر می‌شود. شرایطی اضطراری همچون دلایل انسان دوستانه یکی از رایج‌ترین موارد برای صدور ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شنگن محسوب می‌شوند. الصاق این ویزا در گذرنامه بدان معنی خواهد بود که فرد مجاز است تنها به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ است یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شنگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده تردد نماید و اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن را نخواهد داشت. یکی دیگر از مواردی که عموما صدور این نوع ویزا را موجب می‌شود به نحوه تعامل با پناهندگانی باز می‌گردد که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شنگن شده‌اند.

زمان این نوع از ویزا بنابر شرایط متقاضی و صلاحدید آفیسر متغیر بوده و ممکن است به شکل ویزای ترانزیت و یا ویزای کوتاه‌‎مدت برای فرد متقاضی صادر شود.

ویزای ملی شنگن (National Visa) که به ویزای نوع D شنگن نیز معروف است اختصاصا برای افرادی صادر می‌شود که برای تحصیل، کار و یا اقامت دائمی باید در یکی از کشورهای این منطقه اقامت داشته‌ باشند. به بیان دیگر، ویزای ملی شنگن برای افرادی صادر خواهد شد که برای هدفی خاص (همچون بیزینس و یا تحصیل) و برای مدت زمانی طولانی نیاز به اقامت در یکی از کشورهای اروپایی دارند و پس از اتمام مدت مشخص شده، به کشور خود بازخواهند گشت. بر این اساس می‌توان ویزای نوع D شنگن را به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم بندی کرد.

ویزای ملی شنگن می‌تواند در مواردی همچون افرادی که با هدف استفاده از خدمات درمانی قصد اقامت محدود برای دوره‌ای تعیین‌شده در یکی از کشورهای عضو ناحیه شنگن را دارند و پس از آن به کشور خود بازخواهند گشت، به صورت یک بار ورود صادر شود.

اما با ویزای چند بار ورود نوع D، فرد بدون نیاز به اخذ هرگونه ویزای دیگری در اروپا اجازه دارد بدون محدودیت به‌ تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کند. افراد زیر می‌توانند برای این نوع از ویزا اقدام نمایند:

به هنگام درخواست و به اصطلاح اپلای کردن ویزای شنگن، بهتر است از سفارت کشوری که قصد دارید بیشترین زمان سفر خود را به آن اختصاص دهید اقدام کنید.

شرایط اخذ ویزای شنگن در واقع بدان معنی است که آیا متقاضی شرایط و معیارهای لازم برای درخواست این ویزا را دارا است یا خیر. سفارت‌خانه هر کشور اروپایی شرایط خاص خود را برای صدور ویزا دارند اما در بسیاری از موارد شرایط اخذ ویزا در کشورهای این منطقه مشابه یکدیگر است. مهمترین مواردی که کارشناسان اجرایی مجموعه شرکت‌های نیلگام با هدف بررسی شرایط متقاضی برای اخذ ویزای شنگن بررسی می‌کنند عبارتند از:

البته این بررسی‌ها طبعا با هدف افزایش شانس متقاضی برای ویزا شدن صورت می‌گیرد و در بسیاری موارد اساسا منعی برای درخواست ویزا شنگن وجود ندارد. برای مثال متقاضی مجردی که کمتر از ۳۰ سال سن دارد و تاکنون به هیچ کشور اروپایی سفر نکرده است و از سوی دیگر مدارک مالی چندان قانع کننده‌ای نیز ارائه نداده‌است، اگرچه مشکلی برای درخواست این ویزا ندارد، اما شانس ویزا شدن این درخواست بسیار پایین است. بنابراین بررسی شرایط سفر متقاضی صرفا برای بالا بردن درصد موفقیت پرونده درخواست وی است.

البته بنابر قوانین تعیین شده Article 21(5) of Regulation 810/2009 (Visa Code) در صورت اثبات موارد زیر واجد شرایط دریافت ویزای شنگن مولتی خواهید بود:

مهم‌ترین موضوع در مراحل درخواست ویزای شینگن، وقت سفارت است. بنابراین توصیه کارشناسان دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه نیلگام به متقاضیان محترم ویزای شنگن این است که پیش از پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل مدارک برای تعیین وقت سفارت اقدام نمایند. مراحل درخواست این ویزا به شرح زیر است:

بنابر اطلاعات کمیسیون اروپایی، شما باید درخواست ویزای شنگن خود را حداقل 15 روز قبل از شروع تاریخ سفر ارسال کنید. اگرچه، ممکن است کنسولگری از شما مدارک بیشتری را درخواست کندو یا اینکه به زمان بیشتری برای بررسی درخواست شما نیاز داشته باشد. بدین خاطر شما باید بین 30 تا 60 روز قبل از زمان سفر برای اپلای کردن و درخواست ویزا اقدام کنید.

شما مجاز هستید تا حداکثر 6 ماه قبل از زمان سفر برای ارسال مدارک و درخواست ویزا مجاز به سفارت اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز شاید مهمترین بخش برای درخواست این ویزا باشد، زیرا پیش از مصاحبه این مدارک شماست که معرف شما خواهد بود. به بیان دیگر همین مدارک ارائه شده توسط متقاضی سرنوشت ویزا شدن و یا ریجکت درخواست وی را تعیین می‌کند.

در پی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شنگن را با هم مرور می‌کنیم:

و چنانچه متقاضی زیر 18 سال باشد به موارد زیر نیز نیاز پیدا خواهد کرد:

ویزای توریستی شینگن

چنانچه برای اهداف کسب و کار و بیزینس باشد:

چنانچه برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد:

تمام مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان مورد درخواست سفارت ترجمه شوند و در روز انگشت نگاری توسط متقاضی به سفارت تحویل داده شوند. قطع عکس‌ها باید اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی متر باشد. پاسپورت متقاضی نباید کمتر از ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ارائه پاسپورت‌های قبلی نیز الزامی است. حداقل پوشش بیمه مسافرتی برای ویزای شنگن ۳۰ هزار یورو است.

در صورتی که اطلاعات بیومتریک متقاضی در سامانه سیستم اطلاعات ویزای اروپا VIS ثبت نشده باشد و یا اینکه 59 ماه قبل از زمان درخواست ویزا این اطلاعات ثبت شده باشد، متقاضی ملزم به انجام پروسه انگشت‌نگاری در محل سفارت خواهد بود.

به طور کلی در صورتی که نیاز به دریافت ویزای شنگن برای ورود به این منطقه داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه‌ای مشخص برای انواع ویزای کوتاه‌مدت و ترانزیت به سفارت شنگن خواهید بود که به شرح زیر است:

البته در صورتی که دارای تابعیت و شهروندی هر یک از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزا شده و پرداختی شما به سفارت 35 یورو (معادل 41.24 دلار آمریکا) خواهد بود:

البته در صورتی که قصد دارید تا برای ویزای ملی و طولانی‌مدت درخواست دهید، باید برای اطلاع از هزینه دقیق درخواست ویزای خود با کنسولگری سفارت شنگن در تماس باشید. همچنین چنانچه شامل یکی از دسته‌بندی‌های زیر شوید نیازی به پرداخت هزینه ویزای شنگن نخواهید داشت:

باید توجه داشته باشید که در صورت صرف‌نظر از ادامه روند درخواست ویزای شنگن و یا ریجکت درخواست ویزا، هزینه پرداختی متقاضی به وی بازگردانده نخواهد شد.

مدت زمان بررسی و تایید ویزای شنگن به دو بخش تقسیم بندی می شود. بخش نخست مدت زمان بررسی مدارک پیش از ارسال به سفارت مربوطه و بخش دوم مدت زمان بررسی مدارک در سفارت مد نظر است.

به بیان دیگر از زمان ارسال مدارک ترجمه شده و نهایی به سفارت، انجام انگشت نگاری توسط متقاضی، حدود ۳ هفته زمان بررسی و تایید طول می‌کشد.

در خصوص مدت اعتبار ویزای شنگن عموما خلط مبحثی صورت می‌گیرد که ناشی از روشن نبودن دو نکته کاملا مجزا است. دو تاریخی که عموما با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود و برای بسیاری از متقاضیان محترم تعریفی دقیق و مجزا برای آنها وجود ندارد.  تاریخ اعتبار ویزای شنگن و تعداد روزهای مجاز اقامت که در شرایط عادی به ترتیب ۶ ماه و ۳ ماه خواهند بود.

برای مثال اگر در اولین روز سپتامبر ویزا برای فردی صادر شود، وی قادر خواهد بود تا اواخر فوریه سال بعد (۱۸۰ روز) وارد حوزه شینگن شود. این ۱۸۰ روز همانتاریخ اعتبار ویزای شنگن فرد است. تعداد روزهای مجاز اقامت اما بدان معنی است که دارنده ویزا در این مدت شش ماهه، می‌تواند تا حداکثر ۹۰ روز در کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته باشد و موظف است تا پیش از پایان این مهلت ۹۰ روزه حوزه شینگن را ترک نماید.

البته باید توجه داشت برای افرادی که سابقه سفر و اقامت در منطقه شنگن را نداشته باشند، کد درج شده بر روی ویزای آنها ۱ خواهد بود. بدان معنی که با ویزای اخذ شده تنها قادر به ۱ بار ورود به این منطقه هستند و از سوی دیگر مدت مجاز اقامتشان در حوزه شنگن به جای ۹۰ روز ، تنها ۱۵ روز است.

قیمت و هزینه اخذ ویزای شنگن بسته به کشوری که از آن اقدام می‌کنید و مدارکی که می‌بایست توسط تیم اجرایی شرکت نیلگام تهیه شود متغیر خواهد بود. تعرفه مربوط به اخذ ویزای شنگن را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید

 

 

 

در خصوص مدت اعتبار ویزای شینگن باید به یک بحث مهم توجه داشت و آن اینکه کدی اختصاصی برای مسافرت‌های هر فرد وجود دارد که نشان دهنده تعداد دفعات مجاز تردد وی در این مدت ۹۰ روزه است. برای مثال فردی که کد مالتیپل شینگن در ویزای وی ثبت شده ‌باشد، می‌تواند ۹۰ روز اقامت مجاز خود در حوزه شنگن را در یک نوبت ۳ ماهه به پایان برساند یا این فرصت ۹۰ روزه را تقسیم کرده و در چند بار ورود از آن استفاده کند.

این در حالیست که اگر کد سینگل در ویزای شینگن فردی درج شده باشد، حتی در صورتی که تنها ۱ روز در منطقه شینگن اقامت داشته و اروپا را به هر دلیلی ترک کند و از اعتبار ۱۸۰ روزه ویزای وی نیز زمان بسیاری باقی مانده باشد، برای ورود مجدد به منطقه شینگن باید دوباره برای درخواست ویزا اقدام نموده و تا زمان صدور ویزای جدید حق ورود به هیچ یک از کشورهای این منطقه را نخواهد داشت.

به چند نکته مهم دیگر نیز در خصوص این ویزا در ادامه اشاره می‌کنیم:

رد شدن ویزا آن هم در آستانه تعطیلات و سفر شاید بدترین خبر ممکن برای هر کسی باشد، رد شدن یا ریجکت ویزای شینگن دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که برای هر پرونده متفاوت خواهد بود اما بدترین اتفاقی که بعد از ریجکت می‌افتد این است که متقاضی دست کم برای مدت ۶ ماه نمی‌تواند از هیچ سفارت اروپایی دیگری برای دریافت ویزای شینگن اقدام نماید.

نکته مهم در این بین این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند ویزا شدن درخواست شینگن را تضمین کند! تنها کاری که می‌توان انجام داد اعتماد به موسسات معتبر و با سابقه در این رابطه است تا با دقت و حساسیت بالا و با تکیه بر دانش به روز و تجربیات موجود، شانس صدور ویزا را به حداکثر برسانند.

وب سایت رسمی شینگن مهمترین دلایل رد شدن این ویزا را به شرح زیر عنوان کرده است:

یکی از اولین و مهمترین مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن، پر کردن فرم‌های درخواست ویزا است. توصیه تیم اجرایی ویزا و وقت سفارت نیلگام به متقاضیان محترم  این است که در این مرحله حتما با کارشناسان خبره مشاوره کنند. جهت آشنایی شما فرم نمونه درخواست ویزای شینگن فرانسه ارائه می‌شود.

کارشناسان امور ویزا و وقت سفارت نیلگام با سال‌ها تجربه در امور مربوط به ویزای شینگن آمادگی دارند تا با ارائه مشاوره رایگان و فنی، ضمن همراهی با شما در تکمیل مدارک مورد نیاز، شانس موفقیت درخواست را به حداکثر برسانند.

برای دریافت مشاوره فرم درخواست ویزای شنگن را پر نمایید

یکی از مراحل مهمی که هر متقاضی دریافت ویزای شینگن باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد، زمان گفتگو و مصاحبه با آفیسر ویزای شینگن است. این بدین خاطر است که هرگونه تناقض و عدم تطابق پاسخ سوالات با مدارک ارائه شده و غیرعادی و غیرواقعی بودن توضیحات می‌تواند به سادگی در تصمیم‌گیری نهایی افسر پرونده تاثیر منفی گذاشته و موجب ریجکت درخواست ویزای شینگن شود.

بر همین اساس قصد داریم تا با توضیح مهم‌ترین سوالات مصاحبه ویزای شنگن و ارائه پاسخ‌های مرتبط، کمی شما را برای این بخش از پروسه دریافت ویزا آشنا کنیم.

برای پاسخ به این سوال باید با توجه برنامه سفر ارائه شده خود توضیح دقیقی در این مورد بدهید که قصد دارید از جاذبه‌های گردشگری چندین کشور مختلف در حوزه شینگن بازدید کنید و با توجه به بعد مسافت و تعدد مکان‌‎ها، مدت اعتبار کمتر ویزا نظیر ویزا 10 تا 15 روزه برای شما کفایت نخواهد کرد. البته در کنار این موارد باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای توجیه برنامه سفر خود به آفیسر پرونده، ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل تمام شهرها و کشورهایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید الزامی بوده و باید اطلاعات ارائه شده توسط شما با مدارک سفر مطابقت کامل داشته باشد. (اگر تاریخ ورود و خروج شما از یک کشور و یا شهر به مکانی دیگر در هنگام مصاحبه با اطلاعات رزرو هتل یکی نباشد، مطمئنا آفیسر پرونده دچار شک خواهد شد.)

در پاسخ به این سوال نام همسر و شغل وی را عنوان کنید. اگر ازدواج نکرده‌اید، اما دارای نامزد و یا ارتباط دوستی نزدیکی هستید، باز هم نام و شغل وی را بازگو کنید. چنان‌چه همسر و یا دوست شما قصد همراهی شما را دارد، آن‌را به آفیسر اطلاع داده و در صورتی که به تنهایی قصد سفر دارید، دلیل همراهی نکردن همسر خود را به طور واضح به آفیسر توضیح دهید.

چنان‌چه دارای ارتباطی در محدوده شنگن هستید، دادن اطلاعات محل اقامت، موقعیت کاری و مشخصات ویزای وی به هنگام مصاحبه به آفیسر پرونده اهمیت زیادی دارد. اگر قصد دریافت ویزای شما گردشگری اعلام شده، باید با ارائه توضیح و مدارک موجه این اطمینان خاطر را به آفیسر بدهید که تنها با هدف توریستی قصد سفر به حوزه شینگن را دارید و قصد از سفر شما به هیچ وجه کاری نیست. اما در صورتی که از ابتدا قصد از سفر شما به حوزه شینگن کار و همکاری با اقوام حاضر در این محدوده بوده باید توضیحات دقیقی در این رابطه ارائه دهید.

با مطرح شدن این سوال چنان‌چه کسب و کار دارید، بدون معطلی آن‌را اعلام کرده و جزئیات جواز کسب، نوع کار، آدرس دفتر و یا مغازه، کارخانه، انبار، وضعیت کارکنان تحت استخدام شما و برخورداری از شریک کاری را به آفیسر پرونده توضیح دهید.

و در صورتی که در استخدام شرکتی هستید، به توضیح اطلاعات نظیر آدرس و شماره تماس شرکت، مدت زمان قرارداد کاری، میزان درآمد و سایر اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود پرداخته و در صورت درخواست آفیسر، کارت ویزیت یا کارت شناسایی شرکتی خود را ارائه دهید.

در صورتی که در استخدام شرکتی هستید و برای اهداف توریستی قصد سفر به حوزه شینگن را دارید، باید به هنگام مصاحبه با آفیسر پرونده، ترجمه رسمی نامه مرخصی برای بازه زمانی مسافرت خود را به همراه داشته باشید.

با توجه به هدف شما از سفر، می‌توانید در 5 زمینه مختلف گذراندن تعطیلات، ادامه تحصیل، کار، تجارت و یا استفاده از خدمات درمانی به این سوال به طور کامل و صریح پاسخ دهید. بهتر است با صداقت تمام توضیحات خود را ارائه دهید و چنان‌چه برای استفاده از خدمات درمانی و اهداف پزشکی به حوزه شینگن سفر می‌کنید، دلایل موجه و قانع‌کننده‌ای ارائه دهید.

می‌توان گفت که این سوال یکی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه ویزا خواهد بود. با توجه به گستردگی پاسخ به این سوال، می‌توانید این موضوع را توضیح دهید که به چه اندازه به فرهنگ کشورهای این حوزه علاقه‌مند هستید و چقدر دوست دارید تا از نزدیک فرهنگ و آداب و رسوم حوزه شینگن را تجربه کنید. هم‌چنین می‌توانید اینگونه توضیح دهید که قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به ادامه تحصیل در یکی از کشورهای محدوده شنگن بپردازید و این سفر برای ارزیابی و تصمیم آگاهانه شما کمک فراوانی خواهد کرد و در نهایت در مورد منابع مالی خود برای پوشش هزینه‌های سفر و برگشت به کشور خود توضیحات کاملی ارائه دهید.

با توجه به تنوع سوالات احتمالی مصاحبه ویزای شنگن، نظر شما را به سایر این سوالات جلب می‌کنیم:


Article 21(5) of Regulation 810/2009 (Visa Code)Downloads-icon


فرم درخواست ویزای شنگن فرانسهDownloads-icon


فرم نمونه درخواست ویزای شینگن فرانسهDownloads-icon


این لینکDownloads-icon

یک ویزای توریستی شینگن به شهروندان کشورهای ثالث اجازه می دهد که حداکثر ظرف مدت 90 روز در یک دوره 6 ماهه با هدف سفر یا بازدید از اروپا یا برای لذت گردشگری وارد منطقه شینگن شوند.

شهروندان غیر اروپایی که تمایل سفر به اروپا برای اهداف گردشگری را دارند، ممکن است ملزم به درخواست ویزای کوتاه مدت شینگن تحت مشخصات “توریست” شوند. اگر تابعیت شما در لیست کشورهایی باشد که اتباع آنها به ویزای اقامت کوتاه مدت شینگن احتیاج دارند، باید از ویزای توریستی شینگن استفاده کنید.

ویزای شینگن بسته به هدف و ماهیت سفر متقاضی تعیین می گردد. مدت اعتبار ویزا از طریق نوع ویزا تعیین خواهد شد. بنابراین انواع ویزای شینگن تعیین کننده چگونگی و شرایط ورود شما به یک یا چند کشور حوزه شینگن خواهد بود. ویزای شینگن به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

این نوع ویزا یک مجوز برای شهروندان یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن برای مدت معینی تا حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه از تاریخ ورود می باشد. دارندگان این نوع ویزا می توانند به کشورهای عضو شینگن سفر کنند. این کشورها شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس می باشند.

با توجه به هدف سفر، ویزای اتحادیه شینگن به دو دسته (A)، (B)، (C) اعمال می شود.

ویزای توریستی شینگن

این دسته بندی مخفف ویزای ترانزیت فرودگاه است که به دارنده اش این اجازه را می دهد که از طریق منطقه بین المللی فرودگاه کشور شینگن بدون ورود به آن منطقه سفر کند. ویزای ترانزیت فرودگاه برای شهروندانی که از یک کشور غیر شینگن به یک کشور غیر شینگن دیگر سفر می کنند و به دلیل تغییر در پرواز مجبورند از منطقه شینگن عبور کنند، می باشد.

این نوع ویزا مانند ویزای نوع A ویزای ترانزیت است که به مدت 5 روز اعتبار دارد. این ویزا به دارنده اش اجازه می دهد تا از طریق منطقه شینگن به مقصد نهایی خارج از منطقه شینگن سفر کند. ممکن است در سفر کاری برای سهولت بیشتر نیازمند ورود به منطقه شینگن باشید؛ در این صورت باید ویزای نوع B را دریافت نمائید.

این دسته بندی به معنای ویزای کوتاه مدت است که به دارنده آن اجازه می دهد بسته به اعتبار ویزا برای مدت معینی در یک دوره خاص در منطقه شینگن زندگی کند. این دسته خاص با توجه به هدف سفر می تواند در قالب ویزاهای زیر باشد:

این نوع ویزا به دارنده خود اجازه می دهد تا در یک دوره زمانی معین (همانطور که در برچسب ویزا در گذرنامه اش درج شده است)، فقط یک بار وارد منطقه شینگن شود. زمانی که دارنده ویزا از محدوده شینگن خارج شود، دیگر نمی تواند به آنجا بازگردد. لازم به ذکر است حتی اگر تعداد روزهایی که اجازه اقامت داشته اید را نگذرانده اید، پس از خروج دیگر نمی توانید به منطقه شینگن برگردید.

برخی افراد به طور اشتباه فکر می کنند ویزای یک بار ورود مربوط به تعداد کشورهایی است که دارنده ویزا مجاز به بازدید از آن است و این اجازه را به آنها می دهد که به یک کشور وارد شوند.

به طور کلی ویزای دو بار ورود مانند ویزای یک بار ورود است که در بالا درباره آن توضیح داده شد. تنها تفاوت بین این دو ویزا در این است که ویزای دو بار ورود این فرصت را به شما می دهد که پس از ترک کردن خاک شینگن، بتوانید بار دیگر به آن منطقه برگردید.

شما باید مراقب باشید که از تعداد روزهایی که مجاز به اقامت در حوزه شینگن هستید و همچنین مدتی که می توانید این روزها را در اتحادیه اروپا بگذرانید، تجاوز نکنید. دقت داشته باشید که ویزای دو بار ورود را با تعداد کشورهایی که می توانید وارد آنها شوید اشتباه نکنید.

با در اختیار داشتن این نوع ویزا، وقتی دومین بار از منطقه شینگن خارج شوید، دیگر حق بازگشت را نخواهید داشت، حتی اگر تمام روزهای مجاز در آنجا را نگذرانده اید. با این حال، اگر بیش از یک بار ویزای دو بار ورود دریافت کرده اید و زیاد به منطقه شینگن سفر می کنید، همانطور که در زیر توضیح داده می شود، احتمال دریافت ویزای مولتی شینگن شما بالا می باشد.

ویزای مولتی به دارنده اش این اجازه را می دهد هر تعدادی که نیاز داشته باشد از منطقه شینگن خارج شود و دوباره وارد آن منطقه شود. تنها محدودیتی که در این نوع ویزا وجود دارد این است که دارنده ویزا نباید بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شینگن حضور داشته باشد. بر اساس تعداد دفعات سفر شما به منطقه شینگن، شما می توانید یکی از دسته بندی های ویزای مولتی زیر را انتخاب نمائید:

در صورتی که تعداد سفرهای شما به منطقه شینگن خیلی زیاد باشد، می توانید این ویزا را اخذ کنید. همچنین شما حداقل باید یک ویزای دوبار ورود دریافت کرده باشید. زمانی که برای این ویزا اقدام می کنید، باید اثبات کنید که یک مسافر معمولی هستید و همچنین اثبات کنید چرا در آینده به این ویزا احتیاج خواهید داشت.

ویزای مولتی 1 ساله این حق را به شما می دهد که هر زمان که می خواهید وارد حوزه شینگن شوید، به شرطی که بیش از 90 روز در این منطقه اقامت نداشته باشید.

ویزای مولتی 3 ساله این حق را به دارنده خود می دهد تا به مدت زمان سه سال وارد منطقه شینگن شود. حتی در این حالت نیز دارنده ویزا محدود به ماندن در اتحادیه اروپا بیش از 90 روز طی یک دوره 180 روزه نیست.

هنگامی که برای ویزای مولتی 3 ساله شینگن درخواست می کنید، باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد مسافر مکرر حداقل در یکی از کشورهای شینگن هستید. همچنین شما باید توضیح دهید و اثبات کنید که چرا به ویزای با سه سال اعتبار نیاز دارید.

این نوع ویزا به افرادی اعطا می شود که سفر زیادی به منطقه شینگن بخصوص برای تجارت انجام می دهند. این ویزا به شما اجازه می دهد به مدت پنج سال در 26 کشور اروپا وارد شوید، در صورتی که قانون 90 روز در دوره 180 روزه را نقض نکنید.

شما نیاز به اثبات محکمی دارید که چرا بارها به هر یک از این کشورها سفر می کنید. علاوه بر این، شما باید شواهدی را نشان دهید که چرا ویزای مولتی با اعتبار 5 سال برای شما ضروری می باشد.

این نوع ویزا به شما اجازه می دهد که فقط به کشور صادر کننده ویزای شینگن سفر کنید. در برخی کشورها برای دریافت ویزای شینگن بخصوص ذکر شده اند. به غیر از این کشورهای شینگن، ویزاهای با اعتبار محدود برای سایر کشورهای شینگن که پیش از این مشخص نشده اند، معتبر نمی باشد. دارنده این نوع ویزا نمی تواند از طریق هر کشور شینگنی که مقصد اصلی و نهایی نیست، ورود یا گذر کند.

این نوع ویزا در موارد بسیار خاص مانند یک دلیل بشر دوستانه یا تحت تعهدات بین المللی به عنوان یک استثنا در سیستم مشترک ویزاهای اتحادیه شینگن صادر می شود. این نوع ویزا ممکن است برای افرادی که دارای مدارک مسافرتی معتبری نیستند و تحت شرایط اضطراری باید به منطقه شینگن سفر کنند، صادر می شود.

ویزای ملی دسته بندی D به افرادی خاص اعطا می شود و به آنها اجازه می دهد تا در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، اقامت دائم یا کار کنند. ویزای ملی می تواند ویزای یک بار ورود باشد و به افرادی که نیاز به اقامت برای مدت معین و تنها با هدف صرف شده در کشور شینگن را دارند، اعطا شود. از طرفی دیگر ویزای مولتی یا چند بار ورود ملی برای برخی از افراد اعطا می شود و به دارنده اش اجازه می دهد به دلخواه به کشور شینگن سفر کند و همچنین بدون نیاز به ویزای اضافی در منطقه شینگن سفر کند.

برای به دست آوردن ویزای مولتی ملی، باید معیارهای خاص زیر را رعایت کنید:

هنگام درخواست ویزای توریستی شینگن باید مدارک زیر را ارسال کنید:

شما باید فرم ویزای توریستی شینگن را در سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزای مقصد مورد نظر شما در منطقه شینگن تحویل دهید.


منظور از مقصد مورد نظر:

به نحوه تنظیم مقامت کشور صادر کننده ویزای شینگن در کشور خود توجه کنید. در کشورهای بزرگتر، ارسال ویزا از طریق حوزه های قضایی تنظیم می شود. حتما در سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزای کشور مقصد خود که تحت صلاحیت محل زندگی شما قرار دارد، درخواست کنید.

برای تکمیل برنامه ویزای توریستی شینگن خود، مراحل زیر را دنبال نمائید:

حداقل 15 روز قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به منطقه شینگن، درخواست ویزای توریستی خود را ارسال کنید. این دیرترین زمانی است که شما می توانید فرم خود را ارسال کنید. از طرف دیگر، زودترین زمانی که می توانید فرم ویزای توریستی خود را ارسال کنید، سه ماه قبل از سفرتان می باشد.

بهتر است حداقل 2 هفته قبل از سفر برنامه ریزی شده برای ویزای توریستی شینگن اقدام کنید. کنسولگری سفارتخانه به طور معمول در 10 روز کاری (یا کمتر از آنچه معمولا اتفاق می افتد) پاسخ خواهد داد. این زمان برای بررسی کلیه اسناد، مدارک و درخواست مسافران می باشد. بسته به شرایط، اگر یک اتفاق غیر عادی در مورد فرد متقاضی وجود داشته باشد یا هرگونه وضعیت غیر عادی سیاسی در جریان باشد، ممکن است زمان پردازش درخواست تا دو ماه طول بکشد.

ویزای توریستی معمولا برای اقامت بیش از 90 روز اعتبار ندارد. اگر شما به چند کشور حوزه شینگن قصد سفر دارید، توصیه می شود که ویزای “چند بار ورود شینگن” را در فرم درخواست پر کنید. به این ترتیب شما در زمان مجاز ویزای صادر شده می توانید وارد کشور مورد نظر شوید و هر چند بار که بخواهید آن کشور را ترک کنید.

ویزای توریستی شینگن فقط می تواند در موارد خاص تمدید شود؛ مانند:

با این حال، به یاد داشته باشید که شانس تمدید ویزای شینگن شما بسیار پایین است. به منظور تمدید ویزای توریستی شینگن به هر دلیلی که در بالا ذکر شد، درخواست شما نیاز به اثبات شدید خواهد داشت.

زمانی که درخواست ویزای شینگن شما توسط افسر کنسولی رد می شود، برخی از افراد نمی توانند دلیل ریجکت شدن خود را درک کنند. در صورتی که افسر کنسولی نتواند تمام اطلاعات لازم جهت تائید متقاضی را دریافت کند، درخواست ویزا رد خواهد شد. دلایل دیگر نیز می تواند سبب ریجکت شدن شما شود مانند این که ممکن است کنسولگری یا سفارت کشور مورد نظر اطلاعات شما را غیر قابل قبول لحاظ کند. دلایل عمده ریجکتی ویزای شینگن به صورت زیر می باشد:

شما می توانید جهت دریافت ویزای توریستی شینگن از طریق موسسه حامی مهاجر اقدام نمائید. تیم تخصصی ما با داشتن کارشناسان مجرب وضعیت شما را بررسی خواهند کرد و همواره تلاش دارند تا بهترین گزینه ممکن را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهند.

کدام کشورها عضو شینگن هستند؟ چه طور ویزای شینگن بگیریم؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای شینگن لازم است؟ چه مدت طول می‌کشد تا ویزای شینگن بگیریم؟ این‌ها سؤالاتی هستند که هنگام سفر به اروپا ذهن هرکسی را به خود مشغول می‌کند. مراحل گرفتن ویزای شینگن همیشه برای مسافران سخت است. اما نگران نباشید، آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه‌ی ویزای شینگن کار را برای مسافران آسان کرده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا با مراحل و شرایط اخذ ویزای شینگن بیشتر آشنا شوید.

شینگن قراردادی است که در سال 1985 بین 26 کشور اروپایی امضا شد تا افرادی که ساکن این کشورها هستند
بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا از مرزهای یکدیگر عبور کنند.
26 کشوری که شامل این قرارداد می‌شوند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک،
لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی،
اسلواکی، اسلوونی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن‌اشتاین و سوئیس هستند که شرایط اخذ ویزا از آن‌ها
یکسان است و با اجازه ورود به یکی از این کشورها می‌توان در مناطق دیگر هم طبق تاریخ اعلام‌شده در
ویزا اقامت داشت، از طرفی دیگر اعضای این قرارداد به کسانی که ساکن یا تابع کشورهای استرالیا، ژاپن،
کره جنوبی، مالزی و تعدادی از کشورهای قاره‌ی آمریکای جنوبی هستند این اجازه را می‌دهد که بدون
گرفتن ویزا به مدت حداکثر 90 روز به هرکدام از این 26 کشور سفر کنند.

برای گرفتن ویزای شینگن ابتدا باید از سفارت کشور مورد نظر وقت بگیرید. وقت سفارت برای تحویل
مدارک، انگشت‌نگاری و در بعضی سفارت‌ها برای مصاحبه گرفته می‌شود. برای گرفتن وقت سفارت
باید از طریق سایت سفارت‌ها اقدام شود.

نکته مهم: بعضی از سفارت‌ها فقط انگشت‌نگاری دارند و در بعضی دیگر، بسته
به تصمیم افسر سفارت، با متقاضی مصاحبه هم می‌شود.

بعد از گرفتن وقت، مرحله دوم پر کردن فرم و تکمیل مدارک است. فرم سفارت را می‌توان از سایت سفارت مربوطه دانلود کرد.

ویزای توریستی شینگن

جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای سفارت‌های حوزه‌ی شینگن به‌طور معمول یکسان است و فقط در بعضی از موارد کوچک تفاوت می‌کند، پس قبل از تهیه‌ی هر مدرکی با سفارت مربوطه هماهنگی لازم را به عمل آورید.

بعد از گرفتن وقت و تکمیل مدارک، باید در روز و ساعت تعیین شده، جهت انگشت‌نگاری و یا مصاحبه در سفارت مورد نظر حضور پیدا کنید.

کارشناسان ما خوشحال می‌شوند که به هر سوال شما پاسخ دهند. شماره تماس
02188880000 –
ساعت
8:30 تا 18:30

اگر مشاوره حضوری کمک بهتری به شما می‌کند، با کارشناسان ما
هماهنگ
کنید تا پارکینگ برای شما رزرو شود.

برای رزرو این تور اسم و شماره‌تان را ثبت کنید. همکاران
ما در اسرع وقت با شما تماس
می‌گیرند.

با توجه به نیازهای مسافران عزیز، تورهای گوناگونی برای اروپا
برنامه‌ریزی کرده‌ایم. از این میان می‌توانید مناسب‌ترین را بررسی و انتخاب کنید:

مدت سفر: 3 شب

قیمت: 990 یورو + هزینه بلیط

مدت سفر: 7 شب

قیمت: 1790 یورو + هزینه بلیط

مدت سفر: 7 شب

قیمت: 1890 یورو + هزینه بلیط

شگفت انگیز‌ترین مکان‌های گردشگری را در اینستاگرام ما ببینید.

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

برای ورود به سایت کلیک کنید


دانلود فرم‌بررسی صلاحیتDownloads-icon


شیوه نامه حقوق مسافر پرواز داخلیDownloads-icon

ویزای توریستی شینگن
ویزای توریستی شینگن
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *