دسته‌ها
پستها

کپسول انتری داکس

دوره مقدماتی php
کپسول انتری داکس
کپسول انتری داکس

چنانچه در خصوص “کپسول انتری داکس 100 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

داکسی سایکلینداکسی سایکلین یک داروی آنتی بیوتیک می باشد که فعالیت باکتری ها را در برخی عفونت های نواحی قفسه سینه، پوست، اطراف دهان و همچنین برخی بیماری های مقاربتی متوقف می نماید.
این داروی ضد میکروب جهت پیشگیری از ابتلا به مالاریا در افرادی که به مناطقی که شیوع مالاریا در آنها بالاست سفر می‌کنند نیز ممکن است تجویز گردد. با این حال مصرف این دارو تنها با تجویز پزشک مجاز میباشد و جزو داروهای بدون نسخه نمی‌باشد.(حتی به منظور پیشگیری از مالاریا)
به دلیل اینکه داکسی سایکلین در عفونت های متعدد و به دلایل متفاوتی می تواند تجویز گردد،دانستن علت تجویز، دوره درمان و شکل دارویی مهم می باشد.

پیش از شروع مصرف داکسی سایکلین-در صورت بارداری و اقدام به بارداری یا شیردهی، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.
-سابقه یا ابتلا به هرگونه اختلال کبدی یا کلیوی را به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت ابتلا به بیماری های التهابی مانند لوپوس، بیماری ضعف عضلانی میاستنی گراویس و سایر موارد به پزشک اطلاع دهید.
-در صورت مصرف هرگونه دارو یا فرآورده مکمل، لیست کلیه ی داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا در صورت امکان بروز تداخلات دارویی توصیه های لازم را دریافت نمایید.
– سابقه ی حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر (خصوصاً آنتی بیوتیکها) را در اختیار پزشک و داروساز قرار دهید.

نحوه ی صحیح مصرف داکسی سایکلین-این دارو به صورت قرص، کپسول، آمپول و سوسپانسیون خوراکی موجود می باشد که البته بیشترین مصرف را به صورت کپسول خوراکی دارد.( کپسول های ۳۰۰ میلی گرمی) در نتیجه لازم است بدانید چه شکل از دارو برای شما تجویز گردیده است و هنگام تحویل دارو از داروساز از این مساله اطمینان حاصل نمایید.
-مقدار مصرف روزانه با توجه به علت تجویز و شدت عفونت می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است از یک تا ۴ نوبت در روز نیاز به مصرف این دارو داشته باشید. دستور مصرف را دقیقاً از پزشک دریافت نموده و هنگام تحویل دارو با داروساز خود چک نمایید و کلیه سوالات خود را در زمینه مصرف دارو با پزشک و داروساز در میان بگذارید.
-کپسول خوراکی را به صورت کامل همراه یک لیوان پر از آب و همراه با غذا ببلعید و از باز کردن یا جویدن آن خودداری نمایید.
-به علت این که این دارو در صورت بازگشت از معده به مری می تواند عارضه ناراحت کننده ای به نام ازوفاژیت ایجاد نماید که موجب آسیب به بافت این ناحیه نیز می شود و در اثر آن احساس سوزش شدید در مری و گلوی خود خواهید کرد، حتماً تا یک الی دو ساعت پس از مصرف داکسی سایکلین از دراز کشیدن و خم شدن و هر حرکتی که موجب برگشت دارو از معده به سمت دهان می‌گردد، خودداری نمایید.
-در صورتی که قرص حل شدنی داکسی سایکلین (vibramycin-D )برای شما تجویز گردد، لازم است آن را در یک لیوان آب جهت مصرف حل نمایید.چنانچه این شکل دارو برای زخم دهانی شما تجویز شده است، باید به صورت دهانشویه به مدت ۲ الی ۳ دقیقه آن را در دهان بچرخانید و سپس از دهان خارج کنید.
-در صورت فراموش نمودن یک نوبت مصرف دارو، به محض یادآوری نوبت فراموش شده را مصرف نمایید و سعی کنید تعداد کپسول یا قرص تجویز شده ی روزانه را مصرف نمایید. اما از دوبرابر نمودن مقدار مصرف دارو در یک نوبت جهت جبران نوبت فراموش شده، خودداری نمایید.
-دوره ی درمان با داکسی سایکلین با توجه به علت تجویز و شدت عفونت می‌تواند از یک تا چند ماه متغیر باشد. لذا مصرف این دارو را تا زمانی که پزشک صلاح می داند، ادامه دهید.

توصیه ها-در مدت درمان با داکسی سایکلین از مصرف داروهای درمان کننده سوء هاضمه مانند داروهای ضد اسید معده، مکمل های حاوی آهن،کلسیم و منیزیم یا روی همزمان با مصرف این دارو خودداری نمایید. زیرا این کار موجب کاهش اثر بخشی داکسی سایکلین در کنترل عفونت می گردد.
 در صورتی که نیاز به مصرف دارو جهت کنترل اسید معده ی خود یا مصرف مکمل های ذکر شده دارید، حتماً آنها را حداقل به فاصله ی دو ساعت از نوبت مصرف داکسی سایکلین مصرف نمایید.(این توصیه رادر مورد غذاهای سرشار از کلسیم (مانند لبنیات) و آهن نیز رعایت کنید.)
-چنانچه داروی ضد انعقاد خون خوراکی نظیر آسپرین،وارفارین و…مصرف می کنید، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.
-چنانچه مبتلا به صرع می باشید یا از داروهای ضدتشنج استفاده می کنید، به پزشک اطلاع دهید.
-مصرف این دارو در کودکان زیر هشت سال (مگر در موارد خاص طبق نظر متخصص)ممنوع می باشد.
-شیردهی در مدت درمان با داکسی سایکلین و تا ۵روز پس از قطع این دارو ممنوع می باشد.
-در مدت درمان با داکسی سایکلین پوست شما بیش از پیش به نور آفتاب حساس می گردد. لذا تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و گرفتن حمام آفتاب خودداری نمایید و فرآورده های ضد آفتاب مناسب و عینک آفتابی (حتی در هوای ابری) استفاده نمایید.
– مصرف این دارو ممکن است اثر واکسن خوراکی تیفوئید را بی‌اثر نماید. لذا پیش از هرگونه واکسیناسیون مسئول مربوطه را در جریان مصرف این دارو قرار دهید.
– در مدت درمان با این دارو بدن شما نسبت به ابتلا به سایر عفونت‌ها بیش از پیش حساس می شود.لذا توصیه های بهداشتی را رعایت نمایید و تا جای ممکن از تماس با افراد مبتلا به بیماری های عفونی خودداری نمایید.
-مصرف منظم داروی آنتی بیوتیک کاملاً طبق تجویز پزشک موجب کنترل سریع تر و موثر برای عفونت می گردد. همچنین در صورت احساس بهبودی، دوره ی درمانی توصیه شده توسط پزشک را کامل نمایید تا از بازگشت عفونت و ایجاد مقاومت پیشگیری نمایید.
 

*اطلاعات تکمیلی در مورد پیشگیری از مالاریاچنانچه داکسی سایکلین جهت پیشگیری از ابتلا به مالاریا تجویز شده است، لازم است مصرف آن را یک تا دو روز قبل از مسافرت آغاز نمایید تا مقدار دارو در خون شما تا زمان ورود به منطقه ی آلوده به حدی برسد که مراقبت های  لازم را از شما بنماید.همچنین لازم است دارو را در زمان اقامت و سپس تا ۴ هفته پس از ترک منطقه مصرف نمایید.
– توصیه‌های پزشک را در این باره جدید بگیرید و در صورت احساس علائم آنفولانزا، سرماخوردگی و افزایش درجه حرارت بدن در مدت سفر و تا یک سال پس از آن (خصوصاً سه ماه نخست) حتماً در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید و اطلاعات سفر را نیز در اختیار بقیه قرار دهید.
-با اینکه مصرف آنتی بیوتیک احتمال ابتلا به مالاریا را کاهش می دهد اما احتیاط و رعایت توصیه ها الزامی می باشد:
-جهت جلوگیری از گزش حشرات در مدت سفر، از بلوزهای آستین بلند،شلوار بلند و چسبان و جوراب استفاده نمایید. این مسئله مخصوصاً زمانی که در فضای باز و پس از غروب آفتاب هستید، بسیار اهمیت دارد.
 -از یک اسپری حشره کش یا دافع حشرات مناسب بر روی البسه و مناطق برهنه پوست خود استفاده کنید. 
-چنانچه از ضدآفتاب استفاده می کنید، ابتدا ضدآفتاب را اعمال نمایید و سپس حشره کش را روی آن استعمال کنید.در فضای اتاق، از اسپری حشره کش مناسب ،هر روز بعد از ظهر و هر دو ساعت یک بار، تا زمان رفتن به رختخواب استفاده نمایید و پیش از خواب، فضای اتاق را و همچنین سطوح را از لحاظ وجود پشه و حشرات بررسی نمایید و در صورت امکان حتماً از پشه بند استفاده کنید.کپسول انتری داکس

عوارض ناخواسته دارویی داکسی سایکلین-در صورت بروز معده درد،سوء هاضمه و درد شکمی با مصرف دارو به همراه وعده های غذایی سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توانید از ابتلا به این عوارض جلوگیری نمایید.
-در صورت اسهال خفیف آب به میزان کافی مصرف نمایید تا مایعات از دست رفته ی بدن جایگزین گردند. چنانچه اسهال شدید و ادامه دار شد، حتماً با پزشک خود صحبت کنید.
– در صورت بروز سردرد یا هرگونه درد نقاط مختلف بدن،آب و مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید و با داروساز جهت انتخاب داروی ضد درد مناسب شرایط خود مشورت نمایید. چنانچه درد شدید و ادامه دار شد، لازم است به پزشک اطلاع دهید.
– احتمال بروز عفونت قارچی که موجب قرمزی و خارش در نواحی دهان و واژن می گردد، در مدت درمان با داکسی سایکلین وجود دارد.در صورت مواجه شدن با این علائم، با پزشک مشورت نمایید.
-احساس خشکی دهان و حساسیت گلو در مدت مصرف این دارو رخ می دهد.جهت جلوگیری از آن هر نوبت دارو را با یک لیوان آب مصرف نمایید و تا یک الی دو ساعت از دراز کشیدن یا خم شدن خودداری نمایید. 
-در صورت احساس اضطراب، بی‌قراری یا تعریق بیش از حد با پزشک خود صحبت کنید.
-داکسی سایکلین در برخی افراد می تواند موجب بروز واکنش های حساسیتی مانند لکه های قرمز پوستی گردد. در این موارد حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

a href="https://toplearn.com/courses/web/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-php">دوره مقدماتی php

استفاده نشود: شواهدی دال بر خطر مرگ جنین با مصرف این دارو در دوران بارداری وجود دارد. این شواهد به واسطه تحقیقات، تجربه عرضه در بازار و یا مطالعات انسانی به دست آمده است. منافع دارو در مقابل خطرات احتمالی، تعیین کننده مصرف یا عدم مصرف این دارو در دوران بارداری است

چنانچه در خصوص “داکسی سیکلین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

نام لاتین:doxyxycline

 

Share

کپسول انتری داکس ۱۰۰ حاوی پلت انتریک کوتد” داکسی سایکلین” است که به عنوان یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف ممکن است برای درمان یا پیشگیری از طیف گسترده ای از عفونت ها مورد استفاده قرار گیرد. تولید این محصول به صورت پلت انتریک کوتد مانع از ایجاد عوارض گوارشی شدید به ویژه ازوفاژیت می شود.

میزان و نحوه مصرف

بزرگسالان، سالمندان و کودکان ۱۲ سال به بالا:

عفونت های عمومی: روز اول ۲۰۰ میلی گرم و در روزهای بعد ۱۰۰ میلی گرم در روز. در عفونت های شدید پزشک شما ممکن است دوز دارو را به ۲۰۰ میلی گرم در روز افزایش دهد.کپسول انتری داکس

عفونت های خاص: آکنه: ۱۰۰ میلی گرم ۲ بار در روز به مدت ۳ تا ۶ هفته. بیماریهای آمیزشی: ۱۰۰ میلی گرم دو بار در روز به مدت ۷ تا۱۰ روز، سیفلیس: ۳۰۰ میلی گرم در روز در دوزهای منقسم به مدت ۱۰ روز. تب ناشی از شپش یا کنه: یک دوز واحد ۲۰۰-۱۰۰ میلی گرم. مالاریا: ۲۰۰ میلی گرم در روز به مدت حداقل ۷ روز همراه با داروهای دیگر ضد مالاریا

پیشگیری از عفونت با تیفوس اسکراب: ۲۰۰ میلی گرم به صورت تک دوز. پیشگیری از اسهال مسافرتی: ۲۰۰ میلی گرم در روز اول و سپس ۱۰۰ میلی گرم در روز در طول مدت اقامت. پیشگیری از عفونت لپتوسپیروز: ۲۰۰ میلی گرم یک بار در هفته در طول اقامت در منطقه آلوده و ۲۰۰ میلی گرم در پایان سفر. بدون تجویز پزشک دارو را برای مدت بیش از ۳ هفته استفاده نکنید.

دوز توصیه شده برای کودکان بیش از ۱۲ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم: در روز اول۴ میلی گرم داکسی سایکلین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن و در روزهای بعد ۲ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن.

 

بسته بندی

جعبه حاوی ۳۰ کپسول

هر کپسول حاوی پلت اتتریک کوتد داکسی سایکلین هایکلت ( معادل ۱۰۰ میلی گرم داکسی سایکلین)

دارنده پروانه ساخت:  شرکت به شاد دارو

تلاش برای رشد با تمایز در زمینه داروسازی و مراقبت های بهداشتی

تلفن :88930382 021فکس :  88908704 021کد پستی : 1598817914ایمیل : info@behshadpharma.com

تهران – خیابان کریمخان زند – خیابان استاد نجات الهی – خیابان سپند شرقی – پلاک 47 طبقه دوم

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به “به شاد دارو” می باشد | کپی‌رایت © 1398

شرکت به شاد دارو در سال ۲۰۰۴ به عنوان یک شرکت واردکننده و تولید کننده به  بخش خصوصی بازار داروی ایران پیوست. این شرکت از ابتدای تاسیس با عملکرد پایدار و محکم و تعامل با بهترین شرکتهای دارویی در تلاش برای کسب و حفظ موقعیت مناسبی دربازار کسب و کار بوده است. اهداف بلند مدت این شرکت بر پایه  برآورده کردن انتظارات کلیه سهامداران، مشتریان، شرکای تجاری، کارکنان و جامعه است. 

فعالیت های این شرکت در زمینه تولید و واردات داروهای هورمونی، تنفسی، اورولوژی، آنتی بیوتیک، گوارشی، غذای ویژه و عملگرا و مکمل های غذایی، زمینه ساز پیشرفت این شرکت و معرف آن به عنوان یک شرکت بازرگانی موفق می باشد. 

 

به شاد دارو در حال حاضر نماینده برخی از شرکت های دارویی شناخته شده در سطح جهانی جهت واردات دارو است. مواد اولیه داروهای تولیدی این شرکت نیز از شرکت های برتر در زمینه مواد اولیه و با بهترین کیفیت تامین می شود.

 

بررسی سابقه فروش کل شرکت که نمایانگر نفوذ سریع آن به بازار سخت  و رقابتی دارو در ایران است، نشان از آینده امید بخش  برای این شرکت در صنعت دارو می باشد.

 

مدیرعامل به شاد دارو نائب رئیس اتحادیه وارد کنندگان داروهای ایرانی، عضو اتاق بازرگانی ایران-اتریش، ایران – آلمان، ایران-چین، ایران- یونان و ایران هند است.  همچنین این شرکت در زمینه تولید قراردادی در داخل و خارج  کشور نیز فعال می باشد.

 

کسب و کار به شاد دارو

کسب و کار به شاد دارو به درمان و پیشگیری از بیماریها از طریق تحقیق و توسعه بازار، واردات  و پخش دارو، توسعه محصولات دارویی اختصاص یافته است. هدف ما رضایت پزشکان و بیماران با هزینه های منطقی و معقول است. افتخار به شاد همکاری گسترده با تمامی شرکت های دارویی ایران است.

به شاد به طور فعالانه ای سمینارهای آموزشی را طراحی و برگزار می کند که مخاطبان خود را در مورد آخرین تکنولوژی و محصولات به روز نگه دارد. علاوه بر فعالیتهای تجاری به شاد دارو، شرکت قادر به تولید محصولات دارویی است و همچنین دسترسی به انواع محصولات گیاهان دارویی از رتبه های متفاوت  می باشد. (همه محصولات مطابق با استاندارهای GMP هستند)

ساختار شرکت

ساختار شرکت به گونه ای طراحی شده است که هم نیازهای مشتری و هم نیازهای بازار ایران را مرتفع می نماید. ساختار ما بر پایه ۴ اصول طراحی شده است:

۱- توسعه کسب  و کار

۲- بازرگانی

۳- بازاریابی

۴- فنی

دپارتمان توسعه کسب و کار شرکت به شاد دارو مسئول قراردادهای اولیه بین تمام مشتریان آتی شرکت می باشد. آنها به دنبال محصول و یا محصولات جایگزینی هستند که نیاز بازار را مرتفع نمایند. در بعضی مواقع جمع آوری اطلاعات معتبر بسیار کار دشواری است که این واحد این اقدام را به عنوان خدمات برای شرکای ما ارائه می دهد.

بخش بازرگانی شرکت ما مسئول خرید، وارد و توزیع کردن روزانه محصولات ما را بر عهده دارد. آنها همچنین مسئول پیش بینی کردن تقاضای ماهیانه و تجزیه و تحلیل شرایط داخلی هستند. این اطلاعات در اختیار دپارتمان توسعه کسب و کار قرارداده میشود تا آنها این اطلاعات را برای در اختیار گذاشتن شرکاری ما مورد بررسی و پردازش قراردهند. 

بخش بازرایابی شرکت ما به محض ورود محصول  یا فرآیندهای جدید در بازار، مسئول آگاهی دادن به پزشکان، داروسازان و دیگر افراد مرتبط در این زمینه هستند. 

ماموریت 

– سود آوری از طریق بهبود کیفیت زندگی انسان با واردات و تولید و بازاریابی محصولات  و ارائه خدمات کپسول انتری داکس

– تلاش جهت توسعه قابل ملاحظه  در زمینه دارو و مراقبت های بهداشتی

– افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه

– افزایش مهارتهای فنی و مدیریتی

– مشتریان ما واردکننده وتوزیع کننده از هر دو بخش خصوص و دولتی، پزشکان، داروسازان، پرستاران و از همه مهتر بیماران هستند

چشم انداز

رشد و بقای ما از طریق معتبر بودن شرکت تضمین میشود. بنابراین خواستار این هستیم که به عنوان معتبرترین شرکت برپایه خلاقیت و بهره وری از کارکنان برای سهامداران خدمت کنیم و در جهت معرفی خود به سهامداران به عنوان یک شهروند نمونه که برای تقویت اصول سلامت اجتماعی به همراه سلامت اقتصادی حرکت می کند، خدماتی فراتر از خدمات دارویی ارایه دهیم.

حوزه فعالیت

– بازرگانی، واردات، توزیع

– تولید داخلی تحت لیسانس

– اتحاد استراتژیک با شرکتهای معتبر بین المللی

– خدمات فروش یکپارچه

بازار

برنامه های خصوصی سازی وزارت بهداشت و تغییرات اخیر در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، اختیارات بیشتری را به بخش خصوصی داده  است. این امر ما را قادر می سازد تا در زمینه هایی که تاکنون تنها در انحصار شرکت های تجاری دولتی بوده وارد شده  و به رقابت بپردازیم.

بازار اولیه به شاد داروخانه هایی است که به طور مداوم کمبود محصولات دارویی با کیفیت بالا و برند را تجربه می کنند. شرکت به شاد دارو خدمات دیگری را نیز به بیمارستان ها، مراکز پزشکی و کارخانه های تولید دارو با برترین سطح کیفیت ارائه می دهد.

تلفن : 88930382 021

فکس : 88908704 021

کد پستی : 1598817914

ایمیل : info@behshadpharma.com

تهران – خیابان کریمخان زند

خیابان استاد نجات الهی

خیابان سپند شرقی

پلاک 47 طبقه دوم

چگونه میتوانم کمکتان کنم ؟
پیام خود را بگذارید به زودی با شما در ارتباط خواهم بود..

اطلاعاتی در مورد موارد مصرف انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد هشدارها انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد تداخل های دارویی انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد نکات قابل توصیه انتری داکس ثبت نشده است.
کپسول انتری داکس

اطلاعاتی در مورد گروه بارداری انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد موارد منع مصرف انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد عوارض مصرف بیش از اندازه انتری داکس ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد فارماکودینامیک انتری داکس ثبت نشده است.

سلامتی24

ارائه دهنده خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکان
و تسهیل کننده ارتباط بین پزشک و بیمار بوده و اطلاعات کاملی نظیر آدرس و شماره تلفن و همچنین تخصص ها ، سوابق و تجربیات پزشکان و نظرات مراجعه کنندگان را نمایش می دهد.

لیست کاملی از تخصص های مختلف وجود دارد که متخصص تمرینات ورزشی ، متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) ، متخصص بیماری های چشمی (چشم پزشک) ، متخصص تغذیه ، متخصص قلب و عروق ، روانپزشک و متخصص بیماری های روانپزشکی ، روانشناس و مشاور ، متخصص گوش و حلق و بینی ، متخصص اطفال ، متخصص زیبایی و متخصص ارتوپدی ، متخصص زنان و زایمان و بیماری های پوستی ، متخصص بیماری های ادراری و تناسلی ، دندانپزشک و روماتولوژیست ، جراح و متخصص بیماری های داخلی تعدادی از این تخصص ها هستند.

علاوه بر اطلاعات پزشکان و امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری و یا مشاوره تلفنی ، اطلاعات کلینیک و درمانگاه ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و همچنین داروخانه ها گردآوری شده و کاربران می توانند در هر زمان و مکانی از این اطلاعات استفاده کنند.

مرجع اطلاعات دارو ها در سایت سلامتی24 کامل ترین منبع اطلاعات دارویی بوده و کاربران می توانند برای اطلاع از موارد مصرف دارو ، عوارض جانبی ، تداخلات دارویی ، موارد منع مصرف و … از بخش داروها در سایت سلامتی24 کسب اطلاعات نمایند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه سلامتی 24 می باشد. هرگونه کپی برداری از محتوا و طرح های بکار رفته در سایت، طبق قوانین حقوق مولفین پیگرد قانونی خواهد داشت.

Antibiotic, Tetracycline Derivative

 

دارو:

برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از:

 

کپسول انتری داکس

اتانول:

مصرف مداوم الكل ممكن است غلظت سرمی این دارو را كاهش دهد.
 

غذا:

گياهان، مواد مغذی:

کپسول نرم

کپسول نرم

کپسول نرم

کپسول آهسته رهش

تزریقی

قرص


درباره ما


تماس با ما


ثبت شکایات


سیبویه برای پزشک


سیبویه برای بیمارستان


سیبویه برای داروخانه


قوانین و مقررات


حریم خصوصی


حفظ امنیت اطلاعات

تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان ارغوان غربی – سروناز یک – پلاک 18

info@sibooye.com

021-25917905

از تیم پزشکی سیبویه مشاوره رایگان بگیرید!

صبح ها از ساعت
۱۰
الی
۱۴

عصر ها از ساعت
۱۸
الی
۲۲

سلام و عرض ادب “قرص انتری داکس” همراهان همیشگی مهارتو

این دارو در درمان برونشیت مزمن، عفونت های ناشی از بروسلا،

کلامیدیا، میکوپلاسما و ریکتزیا و نیز در درمان آکنه ولگاریس و

افوزیون پلورال ناشی از سیروز یا بیماری های بدخیم مصرف می شود.

داکسی سیکلین در درمان سیفلیس، التهاب عفونی لگن، التهاب مزمنکپسول انتری داکس

پروستات و سینوس نیز به کار می رود.

من دراین مقاله قرص انتری داکس/ جوش/ویژگیها/ طریقه

مصرف همراه شماخواهم بود.

سپاسگذارم که مهارتو را متفاوت می بینید.

1-عوارض جانبی این دارو شامل تهوع و استفراغ ، اسهال ، تغییر

رنگ دندان در بچه‌ها ، ضایعات پوستی ، علایم آسم ، زخم معده ،

زخم دهان ، زبان سیاه رنگ و دل درد می‌باشد. این عوارض در

هر فردی که از این دارو استفاده می‌کند پیش نمی‌آید بلکه بروز

این عوارض نادرند. خوشبختانه این علایم در صورت بروز معمولا

موقتی هستند و خود به خود نیز بهبود می‌یابند. با این وجود در صورتی

که این علایم در شما تداوم یافته است یا برای شما بسیار آزاردهنده

می‌باشد با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را با وی در میان بگذارید.

2-تشابه

داکسی سایکلین (Doxycycline) نوعی آنتی‌بیوتیک از دسته تتراسایکلین می‌باشد.

این دارو یک داروی ضد باکتریایی رایج می‌باشد که برای درمان عفونت‌های

گوناگون از قبیل آکنه (جوش )، عفونت گوش میانی ، سایر عفونت‌های پوست

و بافت نرم ، برونشیت ، سینوزیت ، سینه پهلو ، عفونت‌های دستگاه ادراری

و نیز عفونت‌های کلامیدیایی ، سیفلیس ، و گنوره‌ای استفاده می‌شود. به خاطر

داشته باشید که این دارو تنها برای درمان عفونت‌های باکتریایی می‌تواند مورد

استفاده قرار گیرد و در درمان عفونت‌های ویروسی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی بی‌تأثیر می‌باشد.

ایزوترتینوئید (داروهای رتینوئید)، باربیتورات‌ها (نظیر فنوباربیتال)،

دیگوکسین، پنی‌سیلین و تمامی داروهای ضد تشنج از مواردی هستند که

با این دارو تداخل می‌کنند. در زمان تجویز داکسی سایکلین، مصرف تمام

داروهای خود را به پزشک اطلاع دهید .

منبع: ویکی پدیا

برای دیدن قسمتهای مختلف وب سایت مهارتو به قسمتهای زیر مراجعه بفرمایید.

منبع: مهارتو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

©
2020 مهار تو

کپسول انتری داکس

با نیروی وردپرس

داکسی سایکلین (کپسول داکسی سایکلین 50 یا 100) یا (قرص داکسی سایکلین 100) در درمان عفونت های ناشی از ارگانیسم های حساس کاربرد دارد. از داکسی سایکلین در عفونت های کلامیدیا تراکوماتیس دستگاه تناسلی-ادراری؛ اورتریت غیر گونوکوکی و عفونت های بدون عارضه اورتال (عفونت های ارداری)، اندوسرویکال (عفونت های داخل رحمی) و رکتال استفاده می شود.
داکسی سیکلین برای پیشگیری از بیماری های عفونی در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، کاربرد دارد. همچنین برای جلوگیری از «اسهال مسافران» ناشی از ارگانیسم ایشرشیاکلی انتروتوکسیژنیک هم استفاده می شود.

در درمان بیماران مبتلا به گنوره یا سوزاک و سیفلیس که به پنی سیلین حساس هستند، داکسی سایکلین کاربرد دارد.

داکسی سایکلین داروی مناسبی برای درمان تب مالت نیز به حساب می آید.

داکسی سایکلین برای درمان جوش صورت یا آکنه نیز مصرف می شود.

تهوع، استفراغ، اسهال، عفونت ثانویه ناشی از میکروارگانیسم های مقاوم و به ندرت واکنش های آلرژیک با مصرف این دارو گزارش شده است. سردرد و اختلالات بینایی ممکن است نشانه افزایش فشار داخل جمجمه باشند.کپسول انتری داکس

هنگام مصرف داکسی سایکلین توصیه می شود:

داکسی سایکلین موجب به دست آمدن نتایج منفی کاذب در آن گروه از آزمونهای ادرار می شود که با استفاده از آزمون گلوکزاکسیداز (TesTape یا Clinistix) صورت می گیرند.

داکسی سایکلین آزمونهای فلورومتریک برای کاتکول آمینهای ادرار را به طور کاذب افزایش می دهد.

دارو باعث افزایش BUN و آنزیمهای کبد شده و سطوح هموگلوبین و هماتوکریت را کاهش می دهد.

تظاهرات بالینی: اختلالات گوارشی.درمان: شامل مصرف آنتی اسیدها یا تخلیه معده یا شستشوی معده طی چهار ساعت بعد از بلعیدن دارو می شود.

جوش یکی از نگرانی های رایج پوستی است که محصولات موضعی فراوانی برای درمان آن ارائه شده است.

در صورت زیاد بودن شدت آکنه و یا مقاومت آن نسبت به درمان، فرد می بایست تحت نظر پزشک دارو مصرف کند.

یکی از رایج ترین داروهای خوراکی که در مراحل اولیه آکنه تجویز می شود، داکسی سایکلین است.

داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک خوراکی است که در دسته آنتی بیوتیک های تتراسایکلینی قرار می گیرد که در کنار تمام مزایای خود می تواند عوارض جبران ناپذیری نیز بر جای بگذارد.

البته با مصرف صحیح و رعایت نکات لازم می توان این عوارض را به حداقل رساند. در این مقاله تمام نکات لازم درباره این آنتی بیوتیک جمع آوری شده است.کپسول انتری داکس

لازم به یاد آوریست که موارد بررسی شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات علمی افراد است. لذا به هیچ عنوان در صورت ابتلا به نشانه های درج شده اقدام به مصرف خودسرانه این دارو نفرمایید.

فراموش نکنید هر بیماری نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد. نشانه های درج شده در این مقاله و یا هر منبع دیگری جهت تشخیص بیماری کافی نیست.

مطالب جمع آوری شده، صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی افراد بخصوص مصرف کنندگان این دارو می باشد.

تهیه ی تمام داروها صرفا از طریق مراجعه حضوری به داروخانه ها امکان پذیر است.

اویرو هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این دارو نداشته و به غیر از مقاله درج شده در خصوص این دارو هیچگونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

 

داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک خوراکی است که همانند تمام آنتی بیوتیک های هم گروه خود (مثلا تتراسایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین، کلروتتراسایکلین، تیگسایکلین، دمکلوسایکلین و …) از طریق متوقف کردن رشد باکتری ها آنها را از بین می برد.

داکسی سایکلین در درمان طیف گسترده ای از عفونت های باکتریایی کاربرد دارد، از جمله:

—   درمان جوش و آکنه

—   عفونت های مجاری ادراری

—   عفونت های واژینال

—    عفونت های روده ای

—    عفونت های چشمی

—   سوزاک

—    کلامیدیا

—    پریودنتیست ( عفونت لثه )

—   درمان التهاب و قرمزی مزمن ناشی از آکنه روزاسه که به درمان های معمول جواب نداده اند

—    در برخی موارد به منظور پیشگیری از مالاریا

—    درمان سیاه زخم

—    عفونت های ناقل از کرم، کنه و شپش

 

در صورتی که به داکسی سایکلین یا سایر آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین (مثلا تتراسایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین، کلروتتراسایکلین، تیگسایکلین، دمکلوسایکلین و …) حساسیت دارید نمی بایست از آن استفاده کنید.

 

 

برای اطمینان از اینکه داکسی سایکلین خطری برای شما ایجاد نمی کند موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

***   سابقه بیماری های کبدی و کلیوی

***   سابقه آسم و آلرژی به سولفات

***   سابقه فشار داخل جمجمه ای

***   مصرف همزمان با سایر داروها مثل ایزوترتینوئین، داروهای ضد تشنج و یا داروهای رقیق کننده خون به خصوص وارفارین

اگر از داکسی سایکلین به منظور درمان سوزاک استفاده می کنید، بهتر است آزمایش های مربوط به تشخیص بیماری سیفلیس (یکی دیگر ازانواع بیماری های مقاربتی) را نیز انجام دهید.

مصرف این دارو در طول دوران بارداری ممکن است روی رشد دندان و استخوان جنین تاثیر سوء بگذارد، هم چنین مصرف داکسی سایکلین در نیمه دوم بارداری می تواند سبب تغییر دائمی

رنگ دندان های کودک شود. در صورتی که باردار هستید و یا قصد بارداری دارید پزشک خود را مطلع کنید.

 

کپسول انتری داکس

 

داکسی سایکلین می تواند اثربخشی قرص های ضد بارداری را کاهش دهد، درباره سایر روش های پیشگیری از بارداری (اعم از کاندوم، دیاقراکم یا آ.یو.دی) از پزشک خود راهنمایی بخواهید. 

داکسی سایکلین می تواند وارد شیر مادر شود و رشد دندان و استخوان شیر خوار را تحت تاثیر قرار دهد، در صورت مصرف داکسی سایکلین از شیر دادن به نوزاد امتناع کنید.

کودکان زیر 8 سال مگر در موارد اضطراری و در صورت ابتلا به بیماری های مهلک (مثلا تب خالدار کوه های راکی یا سیاه زخم) نمی بایست از داکسی سایکلین استفاده کنند.

این دارو می تواند سبب زرد یا سیاه شدن دائمی رنگ دندان های کودکان شود. در موارد خاص، حیات کودک بر تغییر رنگ دندان ها وی ارجعیت دارد.

 

 

دارو را دقیقا مطابق با دستورالعمل پزشک مصرف کنید. پیش از شروع مصرف تمام نکات درج شده داخل بروشور را با دقت مطالعه کنید.

به منظور دستیابی به بهبودی کامل، دارو را مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره درمان را تکمیل کنید.

داکسی سایکلین را با یک لیوان پر از آب میل کنید.

در طول دوره درمان از نوشیدنی های مایع به میزان فراوان استفاده کنید.

بهتر است داکسی سایکلین با معده خالی (یک ساعت قبل و یا دو ساعت بعد از غذا) مصرف شود. در صورت ناراحتی معده، در بعضی بِرَندها می توان دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف نمود.

می توانید برای سهولت در بلع، محتوای داخل کپسول را با یک قاشق سیب زمینی پخته مخلوط کرده و سپس میل کنید. در این صورت به هیچ عنوان لقمه را نجوید و یا مستقیم قورت ندهید. پس از بلع لقمه یک لیوان پر آب سرد بنوشید. (البته این نکته درباره کپسول های آهسته رهش کاربرد ندارد)

در صورتی که از فرم لیکوئید داکسی سایکلین استفاده می کنید از یک قاشق یا فنجان مدرج جهت اندازه گیری دوز صحیح کمک بگیرید.

در صورتی که از داکسی سایکلین به منظور پیشگیری از مالاریا استفاده می کنید، مصرف دارو را از یک تا دو روز پیش از ورود به منطقه مشکوک به مالاریا شروع کنید. تا زمان حضور در آن منطقه و حداقل تا 4 هفته بعد از آن، دارو را بطور منظم و روزانه مصرف کنید.

برای در امان ماندن از نیش پشه های آلوده از لباس مناسب، لوسیون دافع حشرات و ماسک استفاده کنید. هم چنین هنگام خواب داخل پشه بند استراحت کنید.

دوره مصرف دارو را تکمیل کنید، ممکن است قبل از از بین رفتن عفونت علائم بهبود یابند.

فراموش کردن نوبت مصرف دارو ممکن است ریسک ابتلا به مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهد.

داکسی سایکلین برای درمان عفونت های ویروسی مثل آنفولانزا و یا سرماخوردگی های معمول موثر نیست.

اگر در طول مصرف دارو قصد انجام هر نوع جراحی (درمانی یا زیبایی) داشتید حتما جراح را در مورد مصرف داکسی سایکلین مطلع کنید.

در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری شود.

داورهایی را که تاریخ مصرف آنها منقضی شده است منهدم کنید.

مصرف داکسی سایکلین تاریخ گذشته می تواند منجر به آسیب دیدگی کلیه ها شود.

 

نوبت فراموش شده را به محض به خاطر آوردن مصرف کنید.

اگر نزدیک به نوبت بعدی مصرف بود نیازی نیست از دارو استفاده کنید.

به هیچ عنوان برای جبران دوز فراموش شده میزان مصرف را دو برابر نکنید.

مصرف بیش از اندازه داکسی سایکلین می تواند منجر به از کار افتادن کبد شود.

در صورت مسمویت در اثر مصرف بیش از اندازه دارو فورا با اورژانس تماس بگیرید.

 

از دو ساعت قبل و تا دو ساعت بعد از مصرف داکسی سایکلین از مصرف فرآورده های زیر خودداری کنید:

—   مکمل های حاوی آهن

—   مولتی ویتامین ها

—   مکمل های حاوی کلسیم

—   داروهای آنتی اسید و ملین

از مصرف همزمان داکسی سایکلین با آنتی بیوتیک های دیگر مگر با تجویز پزشک خودداری کنید.

داکسی سایکلین می تواند باعث آفتاب سوختگی راحت تر پوست شود. از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا استفاده از دستگاه سولاریوم اجتناب کنید.

هنگام خروج از منزل، از لباس های محافظ (بلوز آستین بلند، نقاب، عینک آفتابی و …) و ضد آفتاب مناسب (حداقل SPF30) استفاده کنید.

داروهای آنتی بیوتیکی می توانند سبب اسهال شوند که ممکن است نشانه ابتلا به نوعی عفونت جدید باشد.

اگر دچار اسهال آبکی و یا خونی شدید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. در اینصورت تا زمانی که پزشک شما را معاینه نکرده، خودسرانه داروهای ضد اسهال مصرف نکنید.

 

گرچه عوارض مصرف دارو در همه افراد بروز نمی کند اما ممکن است فرد پس از یک تا چند هفته مصرف دچار عوارض زیر شود.

رایج ترین عوارض مصرف داکسی سایکلین عبارت است از:

تهوع، استفراغ، معده درد، کاهش اشتها، اسهال خفیف، راش و خارش پوستی و خارش و ترشحات واژینال

 

علائم زیر، نشانه های حساسیت شدید به داکسی سایکلین بوده و خطرناک هستند، در صورت بروز این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید:

کهیر، تنغس دشوار و مشکل، تورم صورت یا گلو، علائم شبیه به آنفولانزا (تب شدید و ادامه دار، گلو درد، سوزش چشم ها و …)، سوزش شدید پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش که پیشروی کرده و سبب ایجاد پوسته ریزی و لایه برداری پوست می شوند.

اگر واکنش آلرژیک به داکسی سایکلین تمام قسمت های بدن را درگیر کند، فرد نیاز به بستری و مراقبت پزشکی جدی دارد.

 

علائم زیر ممکن است در اثر مصرف داکسی سایکلین ایجاد شده باشد که نیاز به بررسی دقیق تر توسط پزشک دارد:

***   معده درد شدید، اسهال خونی یا آبکی

***   سوزش گلو، مشکل و درد هنگام بلع

***   درد قفسه سینه، ریتم نامنظم قلب، تنفس کوتاه

***   ادرار کم و یا قطع ادرار

***   کاهش تعداد گلبول های سفید، تب، تورم غدد لنفوای، درد بدنی، ضعف، رنگ پریدگی پوست، سهولت خونریزی و کبودی

***   افزایش فشار داخل جمجمه، سردرد های شدید، زنگ زدن گوش ها، سر گیجه، حالت تهوع، مشکلات بینایی، احساس درد پشت چشم ها

***   نشانه های مشکلات کبد یا پانکراس:

از دست دادن اشتها، درد یالای معده که ممکن است سبب کمر درد هم شود، خستگی، تهوع و استفراغ، ضربان سریع قلب، تیره شدن رنگ ادرار، یرقان (زرد شدن پوست و چشم ها)

موارد ذکر شده لیست کامل عوارض مصرف داکسی سایکلین نیست، برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز خود در ارتباط باشید.

 

گاهی اوقات مصرف همزمان یک یا چند دارو خاص در یک زمان خطرناک است، چراکه ممکن است با تغییرات سطح مواد موثره دارو در خون سبب افزایش عوارض یا کاهش تاثیر محصول در بدن شود، لذا قبل از مصرف هر دارو ( نسخه ای یا غیر نسخه ای ) درباره ایمنی مصرف همزمان آن با داکسی سایکلین از داروساز راهنمایی بخواهید.

 

همانند تمام داروهای دیگر دور از دسترس کودکان قرار دهید.

هرگز اقدام به مصرف خودسرانه دارو نکنید.

هرگز مصرف داکسی سایکلین ( و هیچ داروی دیگری ) را به افراد دیگر با شرایط مشابه توصیه نکنید.

این دارو برای بیماری فعلی شما تجویز شده لذا در موارد مشابه و یا در صورت بازگشت علائم به طور خودسرانه از آن استفاده نکنید.

 

31 آگوست 2020

31 آگوست 2020

31 آگوست 2020

با سلام من از قرص داکسی سیکلین برای درمان جوش هایم استفاده میکنم و تا الان یک ورقه تمام شده اما پوست یر چشمم ریز ریز داره لایه لایه میشه خواهشن راهنمایی کنید

درود بر شما در مورد هر نوع عارضه ای که باعث نگرانی شما می شود می بایست با پزشک مشورت کنید.

با سلام من فقط دو روزه برای درمان جوشهام از کپسول داکسی سیکلین استفاده کردم اما سوزش ادراری گرفتم وتب دارم میتونه از عوارض این دارو باشه؟ ممنون

درود بر شما – نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد.

سلام مصرف قرص داکسی سیکلین می تونه موجب موخره (از نوع ضخیم شدن )بشه ؟

سلام. من دکتر رفتم گفت سینوزیت داری سه تا آمپول پنی سیلین زدم با روزی دو تا قرص داکسی سایکلین میخورم ولی چشمم بد جور درد میکنه و فشار زیادی تو سرم حس میکنم و سردرد دارم از عوارض این قرصه؟

سلام من ۷،۸ روز هست برای درمان جوش داکسی میخورم با تجویز پزشک، ‌ولی باز دو سه تا جوش جدید زدم، آیا طبیعیه؟

سلام من این قرص رو بیشتر از سه ماهه ک برای جوش مصرف میکنم.قبلا روزی یکی و بعد یک روز در میان.همه ی جوش هام خوب شده.اگر قطع کنم دوباره جوش میزنم؟؟

درود بر شما طول دروه درمان توسط پزشک تعیین می گردد. از قطع خودسرانه/ناگهانی مصرف دارو، یا مصرف طولانی مدت دارو بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

Mn 2 – 3 hfte i mishe k in ghors ro masraf miknm, labam baad krde, mikhm bdonm ehtemal dre k bra in ghors bshe?? Ya mn eshtebah miknm o brye chize dige ie??

salam aghaye DR, man doxycycline be modate 1 sale masraftf mikonm, age ghat konm soratam dobare josh mizane, Dr ham chizi nagoftan, valy az avarezesh mitarsam. bayad chikar konm?

درود بر شما، دوز مصرفی دارو و طول درمان می بایست حتما توسط پزشک معالج تعیین شوند.

سلام .من حدود یک هفته داکسی سیکلین استفاده میکنم برای درمان تب مالت ولی دچار گلودرد وسوزش شدید گلو شدم همراه بادرد و ضعف بدن مصرف قطع کنم یا ادامه

استفاده ی طولانی مدت در حدود یکسال از این دارو چه عوارضی داره ؟ میتونه به کلیه آسیب جدی بزنه ؟

درود بر شما، طول دوره درمان دارویی توسط پزشک تعیین می گردد.

سلام من یک هفته از داکسی سایکلین استفاده کردم ،گلو درد و تب نداشتم ولی دچار کوفتگی و لرز و سر درد شدید شدم ،ممکنه عوارض این دارو باشه؟؟

درود بر شما لازم است پزشک خود را از چنین عوارضی مطلع کنید.

سلام.من یک هفته س از داکسی استفاده میکنم الان پوستم خیلی خشک شده و پوسته ریزی قهوه ای داره.آیا از عوارض دارو هست؟

درود بر شما خشکی پوست می تواند در اثر درمان جوش باشد. با پزشک خود مطرح نمایید در خصوص خشکی پوست نیازمند مصرف روطوبت رسان می باشید.

سلام من الان دو روزه دارم این دارو مصرف میکنم تا یکی دوساعت بعد سرگیجه و حالت تهوع میگیرم یه مقدارم پشت چشمم احساس فشار میکنم ایا این عوارض طبیعی هست؟نیاز به مراجعه به پزشک دارم؟

درود بر شما معده درد، اسهال، حالت تهوع یا استفراغ رایج ترین عوارض جانبی طبیعی مصرف داکسی سایکلین هستند. در صورت تشدید یا ادامه داشتن هر نوع عارضه ی جانبی حتما پزشک رو مطلع کنید.

سلام آیا در زمان پریودی میشه از قرص داکسی سایکلین استفاده کرد؟

درود بر شما اطلاعاتی در خصوص منع مصرف داکسی سایکلین در طول دوران قاعدگی درج نشده است؛ با این حال حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

سلام خسته نباشید. من برای درمان کیست تخمدان به تجویز پزشک از قرص سیپروترون کامپاند استفاده میکنم و همچنین به تجویز پزشک پوست از قرص داکسی سایکلین برای جوش های صورتم استفاده میکنم. میخواستم بپرسم این قرص ها با هم تداخل دارویی دارن؟ و اینکه اگه ندارن با چه مدت زمان فاصله ای از هم بهتره استفاده بشن؟ و اینکه داکسی سایکلین باعث عقب افتادن پریود میشه؟

درود بر شما قبل از شروع مصرف هر دارویی، لیست تمام داروهای مصرفی می بایست در اختیاز پزشک معالج قرار گیرد. در خصوص نحوه ی مصرف همزمان دو یا چند دارو حتما با پزشک مشورت کنید. اختلالات قاعدگی در طول مصرف آنتی بیوتیک ها مسئله ی عجیبی نیست! با این حال نمی توان بطور قطع این عارضه را ناشی از مصرف داکسی سایکلین دانست، نیاز به بررسی های دقیق توسط متخصص وجود دارد.

سلام

من یک هفته است که از این دارو مصرف میکنم ولی حالا تبش قلب شدید دارم احساس سنگینی روی قفسه سینه و فشار روی دور سرم وچشام و خواب رفتگی دست و پاها. ممکنه مال این قرص باشه؟

درود بر شما معده درد، اسهال، حالت تهوع، یا استفراغ جزو عوارض جانبی رایج ناشی از مصرف داکسی سایکلین عنوان شده اند. چنانچه متوجه استمرار و تشدید علائم ذکر شده شدید و یا هر نشانه ی غیر طبیعی دیگری مشاهده کردید که در این مقاله ذکر نشده است می بایست جهت اطمینان خاطر پزشک خود را مطلع کنید.

درود من سه روزه داکسی سایکلین مصرف میکنم و امروز بالاتر از معدم(روی قفسه سینه) فشار و درد بدی حس میکنم.متاسفانه پزشکمم در دسترس نیست که باهاشون در میون بزارم. آیا مصرف قرص رو ادامه بدم؟

درود بر شما در این خصوص با پزشکتان مشورت نمایید و در صورت صلاحدید ایشان محصولی دیگر تجویز خواهند نمود.

سلام طبق تجويز پزشك به مدت يك ماه هر روز يك عدد از اين كپسول رو مصرف كردم و طبق آزمايشي كه يك هفته بعد از قطع دارو انجام دادم ميزان ALT رسيده به ٩١ ميخواستم بدونم اين يعني كبدم آسيب ديده؟

درود بر شما بدون بررسی دقیق نمی توان نظر قطعی داد. حتما مجددا به پزشک معالجتون که در جریان سوابق پرونده ی پزشکی شما هستند مراجعه فرمایید.

سلام روزتون بخیر . من حدودا یک هفته است این دارو رو برای جوشهای صورتم استفاده میکنم تو این مدت باید پریود میشدم ولی نشدم و اینکه به وضوح شکمم ورم کرده امکان داره بخاطر مصرف دارو این دوره دستخوش تغییرات شده باشه ؟ سپاس

درود بر شما وضعیت شما نیاز به بررسی دقیق توسط متخصص دارد. مسئله پیش اومده رو به پزشک معالجتون اطلاع دهید.

سلام خسته نباشید آقای دکتر ، من حدود ۲۲ روز هست که این دارو رو مصرف میکنم و متوجه اختلال در بینایی و کمر درد (گرفتگی عضلات ) شدم بنظرتون می تونه در اثر مصرف این دارو باشه البته منم زیاد آب نمی خوررم در طول مصرف این دارو ممکنه روزی ۳ لیوان و اینکه مصرفشو قطع کنم یانه

درود بر شما هرچه سریعتر برای بررسی های دقیق به پزشک مراجعه کنید.

سلام .من دو هفته هست که کپسول داکسي سايکلين مصرف ميکنم براي رفع جوش هاي صورتم، هفته اول فقط بعد خوردن کپسول سر درد ميشدم اما امروز بعد از مصرف به شدت سرم درد گرفت و بعدش خون بالا آووردم آيا اين هم عوارض همين کپسول هست ؟ اگر هست مصرف را ادامه بدهم يا نه؟ با تشکر

درود بر شما جهت تشخیص دقیق هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید. ضمن آنکه تا قبل از اطمینان از علت نشانه های ایجاد شده و تایید پزشک نسبت به ایمنی مصرف دارو، استفاده از داکسی سایکلین رو قطع کنید.

سلام وقتتون بخیر من ۲۸‌روزه داکسی سایکلین مصرف میکنم و تو این ۲۸ روز وزنم افزایش پیدا کرده و خوابم هم دوبرابر شده و احساس سنگینی میکنم این ۳ مورد میتونه ربطی به مصرف این دارو داشته باشه؟

درود بر شما بر اساس اطلاعات منتشر شده از یک منبع معتبر در سال 2014، در کشورهای پیشرفته از داکسی سایکلین برای درمان سوء تغذیه استفاده می شود. داکسی سایکلین با تغییرات وزن مرتبط است؛ در برخی منابع نیز افزایش/کاهش سریع وزن به عنوان یکی از عوارض جانبی دارو ذکر شده است. احساس سنگینی و خواب آلودگی نیز از دیگر عوارض جانبی دارو هستند. برای اطمینان از مزایا و ایمنی مصرف دارو، با پزشک خود تماس بگیرید.

با سلام من سه روزه کپسول داکسي سايکلين مصرف ميکنم براي رفع جوش اما از روز دوم مصرف ، چشمم سوزش گرفت و قرمز شد و بعد از مصرف هم سر درد شديد ميگيرم بايد مصرفشو ادامه بدم يا خير؟

درود بر شما قرمزی چشم جزو عوارض رایج مصرف داکسی سایکلین نمی باشد. مشخص نیست این عارضه 100% ناشی از مصرف داکسی سایکلین باشد. مصرف دارو را قطع کرده و هرچه سریعتر به متخصص چشم مراجعه کنید.

سلام آقای دکتر میشه بفرمایین معمولا داکسی سایکلین ب منظور درمان جوش دوره مصرفش چقدر و هرچند ساعت یکباره؟ ممنون میشم پاسخ بدین موقع گرفتن دارو فراموش کردم از دکتر بپرسم امیدوارم جواب بدین

درود بر شما طول دوره درمان و دوز مصرفی روزانه آنتی بیوتیک ها بر حسب پرونده پزشکی بیمار (در خصوص شما شدت آکنه، میزان پاسخ به درمان، سابقه مصرف آنتی بیوتیک و…) تعیین می شود. لذا حتما می بایست با پزشکتون مشورت بفرمایید.

سلام.من همیشه توی صورتم یکی دوتا جوشرو داشتم.تااینکه دکتر این دارو رو برام تجویز کرد..یک ماه مصرف کردم تا سه ماه بعد کاملا از بین رفته بودن جوشها…الان نزدیک مجلس عروسیمه و خیلی دوست دارم دوباره مصرف کنم اما فرصت مراجعه به دکتر رو ندارم…به نظر شما اگر ده شب مصرف کنم ممکنه خطرناک باشه؟

درود بر شما چند نکته رو همواره در نظر داشته باشید: 1- مصرف خودسرانه ی هر آنتی بیوتیکی (حتی آنتی بیوتیکی که قبلا برای مشکل مشابه از اون استفاده کردید.) مسلما بدون عارضه نیست. 2- برای آنکه دارو بتواند نهایت اثرگذاری خود را داشته باشد حتما می بایست در یک دوره ی درمانی که توسط پزشک تعیین می شود مصرف شود. تعیین دوره ی 10 شب مصرف داکسی سایکلین با تشخیص خودتون کاملا غیر حرفه ای به نظر می رسد. 3- شروع و یا توقف خودسرانه ی مصرف آنتی بیوتیک ها (حتی اگر از نظر ظاهری شاهد رفع علائم بیماری… Read more »

سلام من قبلا زیاد از این کپسول استفاده کردم و یهو وزن کم کردم میشه این کپسول باعث شده باشه؟؟و میشه در آینده مشکلات دیگه ای پیش بیاد برام؟؟

درود بر شما کاهش وزن جزو عوارض شایع داکسی سایکلین نیست، با این حال با توجه به متفاوت بودن ویژگی شخصی افراد بهتره این مسئله رو به پزشک معالج خودتون اطلاع بدید. مهمترین عارضه ی مصرف طولانی مدت داکسی سایکلین ایجاد مقاومت باکتریایی و احتمال تغییر موقت رنگ دندان ها می باشد.

سلام من با هر بار استفاده صورتم دیگه جوش درنمیاره ولی اگر استفاده نکنم شروع می شه دوباره نمیدونم کی دوره ی مصرفم رو قطع کنم اگر کمکم کنید ممنون می شم

درود بر شما داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک است. لذا در نظر داشته باشید شما به هیچ عنوان مجاز به شروع یا خاتمه ی خودسرانه ی مصرف آن نمی باشید. بعلاوه آنکه مصرف مداوم آنتی بیوتیک می تواند منجر به پدید آمدن مقاومت باکتریایی شود که حتی روند درمان رو با شکست مواجه می کند. بهترین راهنمایی ما به شما توصیه برای مراجعه به متخصص پوست است.

سلام من دو هفته میشه مصرف میکنم ولی الان چند روزه خیلی حالت تهوع دارم ممکنه مال این قرص باشه؟

درود بر شما حالت تهوع یکی از عوارض مصرف داکسی سایکلین می باشد. در صورتی که این عارضه تشدید شد و یا ادامه داشت حتما در خصوص ادامه مصرف با پزشک مشورت کنید.

سلام من الان ۱ هفته میشه که دارم از داکسی سایکلین برای رفع جوش صورتم مصرف میکنم! اما بعد ۳ روز جوش های بزرگ و چرکی میزنه صورتم! از هیچ دارو و کرم دیگه ای استفاده نمیکنم!

درود بر شما معمولا این عارضه (عود آکنه در شروع درمان) پس از مصرف دارو در برخی افراد ایجاد می شه و طبیعی هست. بهتره تحت نظر پزشک با صلاحدید ایشان به درمان ادامه بدید.

سایت اویـرو در ابتدای سال 1387، با گردآوری گروهی از مشاوران مجرب اقدام به ارائه خدماتي نوين در زمينه مشاوره و فروش اینترنتی محصولات آرايشی و زيبايی آغاز به کار نمود. اعتبار ما بیش از 40 سال سـابقه و خدمت به شما عزیزان در قالب داروخـانه (عدالت) می باشد که خود تجربه ایست بسیار در زمینه فروش محصولات زیبایی و آرایشی.

علائم کمبود ویتامین B را بشناسید

تروما: ترمای روانی چیست؟

درباره هپاتیت ویروسی چه می دانید؟

تمام نکاتی که باید در مورد تب بدانید

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟  

داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

کپسول انتری داکس

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

کپسول انتری داکس
کپسول انتری داکس
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *