دسته‌ها
پستها

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

دوره مقدماتی php
مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان
مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

‎ شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که بین هوش و استعداد تفاوت وجود دارد؟ باید بگوییم بله هوش مقوله ایست انتسابی و مثل یک موهبت الهی با کودک به دنیا می آید و از طریق آموزش مهارت ها از روش غیر مستقیم تقویت می شود و ما استعداد مقوله‌ایست اکتسابی و ساختنی و در اصل ترکیب هوش ها برای کودکان استعداد ها را می‌سازند. پس می‌توان گفت به نوعی شناخت پتانسیل های هوشی در کودک شما میتواند شما را قدم به قدم به مسجد هدایت کند که با آموزش و مهارت به کودکان تان آنها را در مسیر ساخت استعداد هدایت کنید.
شما با شناخت پتانسیل های هوشی در کودکان آموزشها و محیطی را برای او فراهم می سازید که بتواند به صورت غیر مستقیم در مسیر استعداد قرار گیرد و فردی موفق و توانمند برای آینده خود باشد

اولین کسی بود که برای نخستین بار معنی کلمه ی نقطه قوت رو را به صورت جدی مطرح کرد او یک روانشناس آمریکایی است که سالها بر روی نظریه خودش درباره استعداد مطالعه داشته است. این روانشناس معتقد است بهتر است به جای حذف و یا تلاش برای از بین بردن نقاط ضعف به جست و جو نقاط قوت خود بپردازیم و چند نقطه قوت برتر خود را تقویت کنیم این روانشناس که پدر روانشناسی نقاط قوت نامیده می شود معتقد که ما ۵ نقطه ی قوت داریم که قابل ارزیابی و سنجش است و تا زمانی که آن را شناسایی نکنیم مثل ساعتی آفتابی که در سایه است بی استفاده خواهد بود

حدود چهل سال پیش در نهمین دهه‌ی زندگیش فوت کرد. اما هنوز یکی از معروف‌ترین نام‌ها در حوزه‌ی استعدادیابی است. اوکانر با توجه به علاقه جنرال الکتریک، در سال ۱۹۲۲ یک موسسه‌ی تحقیقاتی غیرانتفاعی را به عنوان بنیاد مطالعاتی اوکانر تاسیس کرد که فعالیت‌هایش در حوزه‌ی استعدادیابی و مطالعات مرتبط به صورت گسترده ادامه دارد. قطعاً هر یک از روش‌های استعدادیابی، مدافعان و منتقدان خود را دارد. اما مرور شیوه استعدادیابی در موسسه جانسون اوکانر، با توجه به اینکه این موسسه را پیشتاز حوزه استعدادیابی در آمریکا می‌دانند، میتواند نکات بسیار ارزشمندی را به ما بیاموزد. استعداد تصور کردن ساختاری، استعداد استدلال استقرایی، ایده پردازی، توانایی استدلال تحلیلی، قدرت تشخیص سریع نوشته‌ها، تسلط عددی، سیلوگرام و یادگیری زبان خارجی، حافظه مشاهده و طراحی، تشخیص و تمایز رنگ‌ها، طراحی بصری،‌ تسلط بر انگشتان، استعداد مشاهده فرصت‌ها، تداعی کلمات و دامنه لغات مواردی هستند که در مدل جانسون اوکانر مورد توجه قرار می‌گیرند

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

a href="https://toplearn.com/courses/web/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-php">دوره مقدماتی php

پشیبانی واتس آپ

پشتیبانی تلفنی

هماهنگی جلسه حضوری

استعداد عجیب ترین موضوع در حوزه کودک و نوجوان است. اگر از آن آگاه شوید، متعجب خواهید شد. برای آگاه شدن از این موضوع زمان زیادی را صرف کردم و فکر می کنم جامع ترین و کامل ترین روش ، روشی است که مرکز هوش نیک در پیش گرفته است.

همه ما مادران به صورت ذاتی بعضی از هوش ها و استعداد کودکان مان را درک می کنیم. اما در بیشتر موارد نحوه پرورش آن را نمی دانیم یا کاملا اشتباه مسیر را طی می کنیم. ممنون از آقای دکتر و همکاران ایشان که ما را در مسیر درست هدایت کردند.

پدرها معمولا به دنیال مواردی مانند هوش و استعداد نیستند. چون آن را زیاد مفید نمی دانند. اما من با استفاده از سیستم Kfiri و هوش نیک متوجه شدم هوش ثابت و استعداد قابل پرورش است و از آن زمان پرورش استعداد را به صورت قوی دنبال کردم و اکنون کودکی بی نظیر و شاد دارم.

آشنایی با خدمات ما به صورت صوتی

تست هوش کودک

تست هوش کودک

سبک زندگی

پکیج آموزشی

کارگاه آموزشی

وبینار

تلگرام

وبسایت

اینستاگرام

تست روانشناسی کشف استعداد کودکان به منظور شناسایی و استعدادیابی در مرکز تحقیقات هوش نیک صورت می پذیرد. انجام تست استعدادیابی شغلی-مهارتی یکی از مواردی است که طی سال های اخیر در مراکز آزمون استعدادیابی کودکان در شهرهای مختلف بخصوص تهران ، اصفهان و شیراز انجام می شود. همچنین تست استعدادیابی آنلاین از جمله خدماتی است که در مرکز هوش کودک نیک انجام می شود. 

متاسفانه طی سال های اخیر برخی موسسات با استفاده از یک یا دو تست بسیار ساده و خارجی اقدام به انجام تست کشف استعداد می نمایند. این در حالی است که بسیاری از متخصصین علم روانشناسی کودک معتقدند که این موضوع مشکلاتی را در زندگی روزمره کودک ایجاد نموده و نه تنها استعدادیابی به روش صحیح انجام نمی شود، بلکه مانع از رشد بسیاری از استعدادهای افراد نیز می گردد. 

تست روانشناسی کشف استعداد در مرکز تست هوش کودک نیک با روش های کاملا علمی و بومی شده صورت می پذیرد. مهمترین تمایز انجام تست استعدادیابی کودک در مرکز ما ، انجام تست های مکمل به صورت ادواری و تهیه گزارش های تحلیلی از روند تغییرات کودک می باشد. از سوی دیگر با توجه به عدم وجود مراکز معتبر در شهرستان ها ، تست استعدادیابی آنلاین در مرکز هوش نیک برای کودکان از راه دور نیز صورت می پذیرد. 

برای کشف استعداد کودکان ، به کودکان خود کمک کنید تا به خودشناسی و آنالیز خود بپردازند. به طور نمونه ، از آنان درخواست کنید تا در خصوص تمایلات و علایق خود بنویسند و یا در مورد فعالیت ها و اموری که در آن موفق بوده اند و بدون هیچ تلاش و آموزش خاصی از پس انجام آن ها برمی آیند صحبت کنند.

مهم است که برای استعدادیابی کودکان ، کارها و اموری که کودکتان اجرا می کند را داوری و مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید چرا که کودکان در صورتی تصور کنند مورد سنجش و امتحان قرار می گیرند کشف و پرورش استعدادهای خود را دنبال نمی کنند و در کارها پیشرفت قابل توجهی نخواهند داشت.

کشف و پرورش استعداد احتیاج به یک جو و فضای مناسب و روحیه بانشاط دارد. از این رو بعضی اوقات تنها با تقویت روحیه فرزندتان و فراهم ساختن جو و محیطی مطلوب و شاد و دوری از عوامل استرس زا و تنش های روحی و روانی قادرید به شکوفایی استعدادهای فرزندان خود یاری بسیاری برسانید.

با توجه به اهداف و چشم انداز های مرکز تحقیقات هوش کودک نیک ، این مرکز از سال ۱۳۹۵ اقدام به انجام تست استعدادیابی آنلاین کودکان نموده است. روش انجام تست استعدادیابی کودکان در مرکز هوش به صورت ویدئو کنفرانسی از طریق شبکه های ارتباطی اینترنتی مانند اسکایپ Skype و همچنین ایمو Imo صورت می پذیرد. والدین کودک در زمان انجام تست استعدادیابی در کنار کودک هستند و او را در انجام تست همکاری نموده و خود نیز به سوالات پاسخ می دهند.

تست استعدادیابی آنلاین کودک در مرکز هوش نیک به منظور شناسایی میزان ابعاد هوش و سپس تقویت هوش غالب و هوش مالی کودکان به منظور کسب مهارت های عالی در آینده کودکان از کودکی آنها سرچشمه می گیرد. مهمترین دستاورد مرکز هوش نیک در حال حاضر مربوط به کودکان ۳ تا ۱۳ سال می شود. زیرا براساس پژوهش های صورت پذیرفته ، چهار بُعد از نه بُعد هوش یک انسان در موفقیت مالی وی نقش دارد. لذا انجام تمرین های بیشتر به منظور تقویت هر چه بهتر این ابعاد از هوش ، زیر نظر کارشناسان مجرب ، موجب افزایش راندمان و موفقیت های کودکان در آینده فردی و حرفه ای آنها می گردد.

در حال حاضر مرکز تست استعدادیابی هوش نیک در خیابان پاسداران تهران واقع شده است اما براساس تحقیقات صورت پذیرفته و تماس های مکرر والدین از سایر شهرها ، این مرکز قصد دارد علاوه بر مرکز استعدادیابی تهران ، در چهار استان بزرگ دیگر مرکز نیز ، تست های هوش کودک به منظور استعدادیابی را پیاده نماید. 

تست استعدادیابی کودک که در مرکز هوش نیک با عنوان تست هوش نیک از آن یاد می گردد، مجموعه تعدیل شده ای از های مختلف از جمله ؛ 

۱. آزمون اندریافت کودکان CAT 

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

۲. تست ثروتمندی 

۳. آزمون دیوید وکسلر 

۴. تست هوش گاردنر

۵. تست هوش یا آزمون استنفوردبینه

۶.تست هوش گودیناف 

در نظر داشته باشید که در تست استعدادیابی کودک نیک ، قرار نیست کلیه آزمون ها و تست ها از کودک گرفته شود، بلکه با توجه به عناصر مثبت و منفی هر تست و همچنین نقاط ضعف و قوتی که در هر تست هوش و استعدادیابی وجود دارد، به شناسایی استعداد کودک پرداخته می شود. مدل تقویت هوش کودک نیک نیز بر همین اساس، سعی در رشد و تقویت هوش مالی کودکان دارد. 

موسسه استعدادیابی کودکان نیک با انجام تحقیقات فراگیر در این زمینه و محدودیت در میزان پذیرش مراجعه کنندگان ، امکان انجام تست برای کودکان در سنین مختلف را دارد اما آنچه مسلم است ، تنها امکان ارائه خدمات تقویت هوش غالب و هوش مالی کودکان ۳ تا ۱۳ ساله میسر می باشد.

نیک ؛ اولین مرکز تخصصی تحقیقات هوش مالی کودک ایران در سال ۱۳۹۰ با همکاری جمعی از دکترین و متخصصین ایرانی در داخل و خارج از کشور تأسیس گردید.

بررسی و مطالعه بیش از ۱۲۵۰۰ نفر ساعت منابع علمی از سراسر دنیا و همچنین برگزاری جلسات متعدد در موسسات علمی در امریکا و استرالیا به عنوان پیشرفته ترین مراکز شناخته شده در جهان ، پشتوانه علمی و عملیاتی مرکز تحقیقات نیک می باشد. مرکز تست هوش و استعدادیابی کودکان هوش نیک دارای مراکز متعدد در استانهای مختلف می باشد.


دانلود بروشور هوش نیکDownloads-icon

استعدادیابی کودکان و مراجعه به مرکز استعدادیابی کودکان یا مرکز استعدادیابی تهران بسیار اهمیت دارد. چرا؟ می‌توان گفت که بزرگترین سرمایه‌ی نسل بشر، کودکانند. کودکان امید آینده‌ی ما هستند. راهنمایی و هدایت درست کودکان، طبق علاقه و ذوق و استعداد خودشان، و نه با اجبار وظیفه‌ای ارزشمندی است. چه بسیار کودکانی که با نشان دادن علاقه و استعداد در زمینه‌هایی حتی عجیب، صفحه‌ی مهمی از تاریخ را رقم زده‌اند و چه بسیار کودکانی که این ذوق و استعدادشان به تلخی از بین رفته است؛ چه ناشی از مسائل محیطی و چه ناشی از عدم توجه درست خانواده های آنها باشد. بیایید با حمایت از کودکانمان، آینده‌ی بهتری را برایشان رقم بزنیم و به آنچه شایسته آن هستند برسانیم

استعدادیابی، یعنی کشف و به فعالیت رساندن توانایی بالقوه مخصوص فرد و هدایت آنها در مسیر صحیح آن. اما استعدادیابی چه مزایایی دارد؟

در پاسخ به این سوال که استعداد را چگونه و با چه روش هایی می توان کشف کرد می توان گفت: «کشف استعداد یک پروسه بسیار پیچیده است. در ایران به غلط عده ای کشف استعداد می کنند. یک پرسشنامه جلوی شما می گذارند و شما باید به ۲۰ سوال پاسخ بدهید. در نهایت هم نتیجه می گیرند مثلا فرزند شما استعداد فوتبال دارد. چطوری به این نتیجه می رسند؟ از شما سوال کرده اند فوتبال دوست دارید؟ فوتبال تماشا می کنید؟ نظرت درباره فوتبال مثبت است؟ اگر همه آنها را بله زده باشید می گویند استعداد فوتبال دارید در صورتی که این پرسشنامه علاقه شما را کشف می کند».

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

 

مدیر آژانس جهانی استعدادیابی تفاوت استعداد و علاقه را اینطور توضیح می دهد:‌ «استعداد با علاقه فرق می کند. استعداد از سه فاکتور تشکیل شده است. یکی از آنها همان علاقه است. دومین مورد توانایی جسمی را شامل می شود. مثلا شما ممکن است فوتبال دوست داشته باشید اما ماهیچه های قوی ندارید و ریه تان توانایی ندارد ۹۰ دقیقه بدوید. فاکتور بعدی نیز از نظر روانی استعداد را مورد بررسی قرار می دهد. مثلا فوتبال دوست دارید، بدن شما هم این اجازه را به شما می دهد که بتوانید در زمین خوب بازی کنید اما آیا از نظر روانی می توانید کار تیمی انجام بدهید؟ می توانید در بین هزاران تماشاگر که تشویق یا حتی تخریب می کنند به بازی خودتان ادامه دهید؟ سنجیدن این سه فاکتور کنار هم کار ساده ای نیست و معمولا پرهزینه و پرانرژی است و کمتر کسی این کار را انجام می دهد».

جوابش صد درصد مثبت هست هر کدام از ما دارای یک یا چند استعداد در درون خود هستیم. اما این که آن‌ها را کشف نکردیم دلیل بر این نیست که ما استعداد نداریم. و مسئله مهم هم این جاست که افراد نمی‌توانند استعداد های خودشان را تشخیص دهند. تا با بهره‌گیری از استعدادشان سریع‌تر پله‌های موفقیت را طی کنند. شما اگر استعداد های خودتان را پیدا نکنید و ازش استفاده نکنید، فرصت‌های خیلی مهم و بزرگی رو از دست می‌دهید و اگر استعدادتان را بشناسید و در مسیر آن حرکت کنید. سریع‌تر و راحت تر می‌توانید به موفقیت مالی و تحصیلی هم برسید. پس حتما زمانی را برای کشف استعدادها و توانمندی های خود در نظر بگیرید.

استعدادیابی موضوعی است که در دنیای امروز و اهمیت تخصص گرایی، اهمیت ویژه ای دارد. شناسایی عوامل موفقیت راه را برای رسیدن به قله افتخار هموار می کند. این که مشخص شود چه ویژگی هایی افراد معمولی را از افراد نخبه متمایز می سازد کاری بس دشوار است که موضوع پرداختن به استعدادیابی را دشوارتر ساخته است. مرکز استعدادیابی کودکان و مراکز استعدادیابی در تهران با در اختیار داشتن نیروی متخصص و بهره گیری از دانش روز و ابزارهای سنجش و اندازه گیری دقیق شخصیتی، هوشی و شناختی در راستای شناخت نقاط قوت و ضعف کودکان شما قدم بر می دارد.

در گروه روانشناسی ذهن آرا تیمی متخصص، مشتکل از ارزیاب روانسنج متخصص با استفاده از آزمون های معتبر و به روز دنیا در همه ابعاد، هوشی، شناختی، شخصیتی و تحصیلی، اقدام به کشف نقاط قوت و ضعف کودک شما می نماید.

مرکز روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین کلینیک روانشناسی در تهران است که تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد. وجه تمایز کلینیک روانشناسی ذهن آرا، تشخیص دقیق، رویکرد تخصصی و تجربه محور و درمان چندبعدی همراه با تکنولوژی روز دنیاست.

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، مرکز روانشناسی ذهن آرا

شماره تماس رزرو وقت:

۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

تماس در ایام تعطیل: ۰۹۳۳۰۷۹۵۰۴۰

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۲۱

ایمیل: Info@zehnaraclinic.com

تشخیص و ارزیابی، استعدادیابی

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی

روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی

رواندرمانی و روانکاوی، درمان وسواس

مشاوره طلاق و جدایی

مسیریابی از مکان شما

Publisher

هوش های چندگانه گاردنر، نظریه، ویژگی ها و مشاغل

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان

کشف استعدادها در زمان کودکی و تمرکز بر روی آنها برای تربیت افراد متخصص و مستعد یکی از روش های نوین در جوامع پیشرفته است. استعدادیابی کودکان این فرصت را فراهم می کند تا شخص از ابتدا بر روی تخصص مورد علاقه و استعداد خود کار کرده و در جوانی بجای کسب دانش مقدماتی در حوزه مربوطه یک متخصص تمام عیار باشد. این موضوع علاوه بر بازخورد مستقیم بر روی آینده درخشان فرد، بازخورد غیر مستقیمی در افزایش سطح کارایی نیروی کاری کشور خواهد داشت. یکی از مراکز استعدادیابی کشور، مرکز مشاوره و روانشناختی ذهن آرا است. این مرکز با دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه، آماده کمک به شما عزیزان می باشد.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

“استعداد” در فرهنگ های لغت به معنای “توانایی ویژه و طبیعی” و “ظرفیت دستیابی به موفقیت” تعریف شده است. ریلی و ای. ام ویلیامز عقیده دارند استعدادیابی عبارت است از “فرآیند شناسایی ورزشکاران فعلی که توان بالقوه ای برای نخبه شدن دارند”. رینگر در تعریف کاربردی استعدادیابی اعتقاد دارد: استعدادیابی یعنی پیش بینی اجرا (عملکرد) از طریق سنجش ویژگی های جسمانی، روانی و اجتماعی و همچنین توانایی های تکنیکی.

خدمات ما: مرکز استعدادیابی کودکان

به طور کلی استعدادیابی، یعنی کشف و به فعالیت رساندن توانایی بالقوه مخصوص فرد و هدایت آنها در مسیر صحیح آن. استعدادیابی کودکان و مراجعه به مرکز استعدادیابی کودکان بسیار اهمیت دارد. چرا؟ می‌توان گفت که بزرگ ترین سرمایه‌ نسل بشر، کودکان هستند. کودکان امید آینده‌ ما هستند. راهنمایی و هدایت درست کودکان، طبق علاقه و ذوق و استعداد خودشان، و نه با اجبار وظیفه‌ای ارزشمندی است. چه بسیار کودکانی که با نشان دادن علاقه و استعداد در زمینه‌هایی حتی عجیب، صفحه‌ مهمی از تاریخ را رقم زده‌اند و چه بسیار کودکانی که این ذوق و استعدادشان به تلخی از بین رفته است؛ چه ناشی از مسائل محیطی و چه ناشی از عدم توجه درست خانواده های آنها باشد.

برای دریافت وقت مشاوره حضوری همین حالا تماس بگیرید: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

مراحل استعداد یابی با حضور کودک و نوجوان و والدین او انجام می گیرد. حضور والدین جزیی از مراحل استعدادیابی می باشد و حضور آنها الزامی است. مراحل استعدادیابی در دو بخش تست و مصاحبه تخصصی با والدین و فرزند انجام می گیرد. در پایان مراحل استعدادیابی گزارشی مکتوب از تمامی ویژگی های کشف شده نقاط قوت و ضعف و همچنین راهکارهایی جهت پرورش استعدادهای کشف شده و کاهش نقاط ضعف به والدین تقدیم می شود. مدت زمان لازم جهت استعدادیابی بین ۶ تا ۱۰ ساعت در دو یا سه جلسه متناسب با همکاری والدین و فرزندشان با گروهاستعدادیابی می باشد.

تا جایی که می توانید سعی کنید فرزندتان را تنها به چیزی که خودتان دوست دارید و با آن آشنایید محدود نکنید. اگر شما در زمان بزرگ شدن تان با ورزش سر و کار داشته اید، طبیعی است که فرزندتان را درگیر ورزش کنید اما شاید او علاقه یا استعدادی در این زمینه نداشته باشد. بقیه‌ فعالیت ها را نیز امتحان کنید. به دنبال فعالیت های دیگری هم که در منطقه‌ شما موجودند باشید. ذهن خود و فرزندتان را برای موقعیت‌ها و فرصت‌های گوناگون باز بگذارید.

به تمام چیزهایی که فرزندتان می گوید گوش بدهید تا درمورد علایقش اطلاعات کسب کنید. کودکان پیوسته درباره‌ چیزهایی که برایشان جالب است صحبت می کنند. حتی اگر آن موضوعات برای شما جذابیتی ندارد یا حوصله‌ گوش دادن ندارید، این کار را بکنید. به حرف‌های فرزندتان درباره‌ چیزهایی که دوست ندارد گوش بدهید. اگر بگوید به ورزش یا موسیقی علاقه‌ای ندارد اطلاعات ارزشمندی به شما داده‌است. همچنین به نشانه‌هایی که خودتان می فهمید توجه کنید. کودکی که از تمرین موسیقی بیزار است احتمالا خیلی به نواختن ساز علاقه‌مند نیست.

بارها داستان‌هایی درباره‌ والدینی شنیده ایم که علاقه و استعداد فرزندشان را به این خاطر که آن را مناسب پیشرفتش ندیده‌اند از بین برده‌اند. از آن دسته والدینی نباشید که رویای فرزندش را نابود می‌کند. حتی اگر ایده و علاقه اش خیلی غیر واقعی به نظر برسد، بگذارید دنبال عشق و علاقه‌اش برود. شما که نمی دانید که چه آینده‌ای در انتظار اوست و دنیا برایش چه برنامه‌ای دارد.

ممکن است فرزندتان فعالیت های متنوعی را برای مدتی امتحان کند و بعد به این نتیجه برسد که به آن علاقه ندارد. حتی اگر فرزندتان در یک فعالیت بسیار ماهر و با استعداد است، هیچ ایرادی ندارد که او این فعالیت را رها کند. مگر آن که متوجه شوید به عادت ناخوشایند شروع و رها کردن هر فعالیت بدون دلیل خاص دچار شده است. پرداختن به فعالیت های مختلف و در نهایت پی بردن به اینکه آن فعالیت، مناسب وی نیست هیچ ایرادی ندارد. به فرزندتان بگویید که باید این فعالیت یا این ترم را به اتمام برساند و سپس می‌تواند آن را رها کند. این کار به فرزندتان می آموزد که باید نسبت به فعالیتی که خودش شروع می کند، تعهد داشته باشد و سرمایه ای را هدر ندهد. باید فعالیتی را که خودش شروع کرده است بدون هرگونه سؤال یا فشار به دیگران به اتمام برساند.

وقتی که صحبت انتخاب فعالیت مورد علاقه و استعداد کودک می‌شود، بهتر است که شما فقط نقش راهنمایی و هدایت او را بر عهده داشته باشید و بر اساس آنچه که می‌بینید و از فرزندتان می شنوید، به او پیشنهادهایی بدهید. می توانید علاقه و استعداد فرزندتان را تشویق کنید و او را با فعالیت های گوناگونی آشنا کنید و اینکه فرزندتان مایل به ادامه دادن آن فعالیت در بلند مدت باشد، به خودش مربوط است. هر کدام از فرزندان تان فردی بی همتا با آفرینشی بی نقص هستند. مجموعه‌ علایق و استعدادهای مخصوص به خودشان را دارند که در نهایت رشد خواهد کرد و در نوع خودش مانند نعمتی خواهد بود که به این دنیا داده شده است. فرزندتان تا زمانی که به چیزی دست پیدا نکند که اورا از بقیه متمایز کند، زندگی شاد و لذت بخش همراه با هدف نخواهد داشت.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

گاهی برخی اشتباهات آگاهانه و ناآگاهانه والدین از موانع رشد استعداد در کودک می شود. استعداد و توانایی کودکان امری است که نیاز به توجه دارد. هر کودکی با خزانه­ ای از قابلیت ­ها و توانایی ­ها به دنیا می­ آید که به صورت نهفته در او وجود دارد و نیاز به شرایط مساعد برای رشد دارد. خانواده به عنوان اولین نهادی که کودک با آن سر و کار دارد، نقشی اساسی در رشد استعدادهای او دارد.

بسیاری از والدین در مورد کودکان خود نگران­ اند و گاهی بیش از حد نگرانند. عمده نگرانی والدین در مورد اینکه آیا رشد فرزندشان نرمال است. آیا آنها در مدرسه و درس و زندگی خود موفق می ­شوند یا خیر؟ این در حالی است که کودکان ما مقاوم ­تر از آنند که ما فکر می ­کنیم. البته، این بدان معنا نیست که ما نباید به فرزندان­ مان فکر کنیم. البته طبیعی است که پدر و مادر در مورد فرزندان خود نگران باشند. با این حال، نگرانی دائمی والدین می ­تواند اثرات منفی بر شما و کودک شما خواهد داشت. در حقیقت نگرانی زیاد شما تاکیدی بر مشکل است نه بر راه حل. لازم است بدانید کودکان به راحتی می ­توانند درک کنند که شما نگران هستید و این نگرانی شما سبب استرس و نگرانی کودک شما نیز خواهد شد و همین امر نیز خود اثری منفی بر رشد توانایی و استعداد فرزندان دارد. به خاطر داشته باشید بچه ها به محیطی آرام و به دور از تنش و حتی نگرانی برای رشدی مطلوب نیاز دارند.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات رایج والدین، مقایسه کودک خود با دیگر کودکان است. این در حالی است که هر کودک منحصر به فرد بوده و استعدادها و توانایی­ های مربوط به خود را دارد. هر کودک در سن خاص و مربوط به خود خزیدن، راه رفتن، صحبت کردن و … را یاد می­ گیرد. در واقع هر کودک از همان ابتدای تولد، یک جدول زمانی مربوط به رشد خود را دارد. بنابراین هر گونه تأخیر نباید برای شما نگران کننده باشد. شاید کودک شما نسبت به دیگر کودکان دیر زبان باز کند، ولی در عوض ممکن است از توانایی جسمانی بیشتری برخوردار باشد، یا شاید کودک شما خوب شعر نخواند ولی توانایی خوبی در فراگیری ریاضی داشته باشد. لازم است بدانید متخصصان تعلیم و تربیت مقایسه فرزندان را آفتی در مسیر رشد توانایی­ ها و استعدادهای او می­ دانند، چرا که مقایسه کردن، دیدگان شما والدین عزیز را بر توانایی دیگران باز کرده و بر توانایی و استعدادهای کودک خودتان می­ بندد.

اعمال فشار به فرزندان برای انجام فعالیت ­ها می ­تواند نتیجه­ ای معکوس داشته باشد. به خاطر داشته باشید که فرزند شما باید دارای استعداد و توانایی لازم برای آن فعالیت باشد. مثلا اگر همه بچه­ ها به کلاس های رایجی چون شنا، موسیقی، ورزش و … می­ روند، نباید حتما کودک خودرا علی رغم میل باطنی­ اش به این کلاس ها بفرستید، چرا که این کلاس ها و فعالیت ­ها برای هر کودکی لذت بخش نیست. اجازه بدهید کودک شما خود مسیرش را به شما نشان بدهد و شما فقط مسیر را برای او هموار کنید.

مشکلات و موانع بخشی از زندگی و فعالیت­ های روزانه است و باید شیوه مقابله با آنها را آموخت. کودکان نیز بنا به سن و سال خود و در زندگی روزمره خود با موانعی و مشکلاتی مواجه می­ شوند. لطفا اجازه تجربه کردن موانع و رفع آنان را به کودک خود بدهید. چرا که همین مسائل و مشکلات به رشد توانایی ها کمک می ­کند. اگر قرار باشد همه مشکلات و مسائل را شما برای کودک خود رفع کنید، او هیچگاه رشد درخوری نخواهد داشت. به جای دادن راه حل به آنان، شیوه ­های مواجهه با مشکلات و موانع و رفع آنها را به آنان بیاموزید. مثلا وقتی با همسالان خود در بازی دچار مشکل می­ شوند، او را تشویق به حل مشکل کنید و این فرصت خوبی است که به او مهارت­ های اجتماعی را بیاموزید.

لازم است کودکان در حد لازم با آداب و مفاهیم اجتماعی آشنا شوند. آموزش آداب اجتماعی از همان دوران کودکی باید انجام پذیرد. اینکه کودک بیاموزد در هر مکان و در هر زمانی چه رفتاری از خود نشان دهد، اهمیت دارد. اما گاهی والدین با تأکید بیش از حد بر رعایت آداب اجتماعی عرصه کودکی را بر فرزندان­ شان تنگ می­ کنند و فراموش می­ کنند که کودکان باید کودکی کنند! بر این اساس گاهی والدین از همراه بردن کودکان به مکان­ ها و مراسم ­های مختلف خودداری می کنند و کودکان ­شان را از تجربه ­های مختلف تعاملی و ارتباطی محروم می سازند. این در حالی است که بخشی از توانایی­ ها و استعداد های کودکان در ارتباط با دیگران رشد می­ یابد.

کودکان در هر سنی چه پیش از دبستان یا بعد از آن، در هنگام صحبت کردن با شما نیاز به توجه کامل شما دارند. بنابراین برای او شخصیت و احترام قائل شوید و کار خود را برای چند دقیقه­ ای کنار بگذارید، او را در آغوش بگیرید و چشم در چشم او، نشان دهید که به او توجه کامل دارید. ولی والدین معمولا زمان صحبت کردن با کودکان عادت دارند به کار های مختلف شان رسیدگی کنند و شاید صحبت­ های کود­ک شان را چندان با اهمیت تلقی نمی­ کنند و این امر خود آفتی بر رشد توانایی­ ها و استعداد های کودک ­تان است. اگر به دنبال سرنخی برای کشف استعداهای کودک ­تان هستید، این فرصت­ های ناب هم صحبتی با آنان را غنیمت بشمارید.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

 

استعدادیابی کودکان، چند تکنیک ساده برای این کار

تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان

مرکز استعدادیابی کودکان ، کشف استعداد کودکان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پربازدیدترین تست ها


تست آنلاین عشق و عاشقی واقعی

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان


تست شخصیت شناسی نئو


تست آنلاین اختلال دو قطبی


تست اسکیزوفرنی آنلاین


تست آنلاین وسواس فکری


تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی


تست آنلاین سلامت روان، تست scl-90 آنلاین


تست طرحواره یانگ به صورت آنلاین

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست افسردگی آنلاین

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک 17، واحد 2

شماره تماس: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

ایمیل: Info@mindtoolbox.ir

   

سایت روانشناسی  تست هوش

تست روانشناسی  تست وسواس

تست شخصیت شناسی  مهارت های ارتباطی

تست تله های زندگی  جملات انگیزه دهنده

فهرست برترین مراکز استعدادیابی کودکان در تهران (شمال، جنوب، شرق و غرب) همراه با آدرس و شماره های تماس. لینک شبکه های اجتماعی و برنامه های استعدادیابی هرکدام.

استعدادیابی فرآیندی است که در آن توانایی های بالقوه ای که در هر فرد به شکل ذاتی وجود دارد شناسایی و کشف خواهد شد.

بله، استعداد امری ذاتی است لذا از بدو تولد در کودکان نهفته است و اساسا استعدادیابی کشف این استعدادها در وجود اوست.

بله، اما متاسفانه گاهی خانواده ها نسبت به فعالیت های مرتبط با کودک مانند استعدادیابی یا آموزش هنر خوش بین نیستند و تصور می کنند این روش ها بیشتر بر روی فعالیت های تجاری متمرکز هستند تا کودکان.

بله، اما لازم است تا بدانیم استعدادیابی کودک در این سن به یکباره اتفاق نمی افتد و به دلیل شرایط سنی او، استعدادیابی یک فرآیند یا پروسه یک ساله است.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

سن مناسب برای استعدادیابی کودکان، ۳ تا ۶ سال است اما باید توجه داشت که تا این سن کودکان نمی بایست هیچ آموزش مستقیمی مانند آموزش موسیقی دریافت کرده باشند.

اساسا تمامی مراکز استعدادیابی کودکان که لیست آنها را در این صفحه مشاهده میکنید، مراکز با سابقه و رزومه عالی بشمار می آیند و نزدیکی به محل سکونت شما و شرایط مالی وجه تمایز آنهاست.

فهرست برترین مراکز استعدادیابی کودکان در تهران (شمال، جنوب، شرق و غرب) همراه با آدرس و شماره های تماس. لینک شبکه های اجتماعی و برنامه های استعدادیابی هرکدام.

استعدادیابی فرآیندی است که در آن توانایی های بالقوه ای که در هر فرد به شکل ذاتی وجود دارد شناسایی و کشف خواهد شد.

بله، استعداد امری ذاتی است لذا از بدو تولد در کودکان نهفته است و اساسا استعدادیابی کشف این استعدادها در وجود اوست.

بله، اما متاسفانه گاهی خانواده ها نسبت به فعالیت های مرتبط با کودک مانند استعدادیابی یا آموزش هنر خوش بین نیستند و تصور می کنند این روش ها بیشتر بر روی فعالیت های تجاری متمرکز هستند تا کودکان.

بله، اما لازم است تا بدانیم استعدادیابی کودک در این سن به یکباره اتفاق نمی افتد و به دلیل شرایط سنی او، استعدادیابی یک فرآیند یا پروسه یک ساله است.

سن مناسب برای استعدادیابی کودکان، ۳ تا ۶ سال است اما باید توجه داشت که تا این سن کودکان نمی بایست هیچ آموزش مستقیمی مانند آموزش موسیقی دریافت کرده باشند.

اساسا تمامی مراکز استعدادیابی کودکان که لیست آنها را در این صفحه مشاهده میکنید، مراکز با سابقه و رزومه عالی بشمار می آیند و نزدیکی به محل سکونت شما و شرایط مالی وجه تمایز آنهاست.

برای رزرو وقت و دریافت تخفیف تماس بگیرید

مشاهده

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی موسسه فرزندان برتر به عنوان یکی از بهترین مراکز استعدادیابی کودکان در تهران بپردازیم.

در زمان های نه چندان دور تست هایی برای سنجش هوش افراد طراحی شده بود، تست های که معیار آنها بیشتر تمرکز بر هوش محاسباتی، ریاضی داشت. اگر نمره فرد مربوطه در این تست ها کم بود قطعا از نظر جامعه فردی کند ذهن یا بی استعداد به حساب می آمد در طی زمان با توسعه جوامع و ایجاد فرصت های برابر و توسعه صنایع و کسب و کارها، کم کم این شاخص های اندازه گیری جای خود را به شاخص های مهم تر و کامل تر دادند.

برای مثال شخصی می توانست هوش IQ (تستی که مبنای ریاضیات دارد) بالایی نداشته باشد اما نقاش، موسیقی دان، آشپز، حساب دار یا خیاط حرفه ای باشد.

تست هوش IQ از آنجایی که مبنای ریاضی دارند بیشتر به مسائل مرتبط با مدرسه معطوف می‌شود، این هوش در اندازه گیری توانایی افراد برای نوشتن یک برنامه کامپیوتری، مدیریت یک تیم سازمانی، مربیگری یک تیم ورزشی، قهرمانیدر شطرنج، یادگیری چند زبان خارجی، نوشتن یک ملودی موسیقی، یادگیری سازهای موسیقی و حتی آشپزی کاملاً بی تاثیر است.

به جای اینکه از یک نفر بپرسیم IQ یا هوش شما چقدر هست؟ بهتر است از او بپرسیم: هوش شما در چه زمینه ای است.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

در طی تحقیقات مختلف افرادی که در محیط مدرسه نمرات بسیار بالایی کسب کرد و جزو دانش آموزان درس خوان مدرسه به حساب می آمدند، را مورد بررسی قرار دادند. بسیاری از افرادی که در مدرسه نتایج قابل قبولی نگرفته بودند، در آینده روش حل مسئله قوی‌تری نسبت به دانش آموزان تیزهوش داشتند.

این دقیقاً به هوش آنها در ارتباط با پدیده های زندگی بستگی دارد و هیچ ارتباطی با مسائل ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم پایه ندارند.

قدرت ما در برقراری ارتباط هیچ ربطی به  IQ ما ندارد، بلکه ارتباط گیری خود نوعی از هوش حساب می شود. کسانی که می توانند به زیبایی، با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند از هوش بالایی در زمینه ارتباط برخوردار هستند.

بزرگترین سرمایه هر شخصی خود است پس شناخت استعدادها و سرمایه گذاری روی آنها می توانند به آینده ای روشن تر از افراد منجر شود. استعدادیابی اشخاص می تواند به شناخت بهتر افراد از خودشان بیانجامد بطوری که این شناخت می تواند باعث خوشحالی بیشتر وبه وجود آورنده چالش‌های همگون با ذهن و ذائقه افراد شود. اگر در مقیاس بزرگتر تصور بکنیم این رضایت های فردی به رضایت اجتماعی بزرگترین منجر می شود.

قطعا وقتی زندگینامه افراد بزرگ را می خوانیم در قسمتی از زندگی آنها به این مسئله اشاره شده که او از کودکی به یک حیطه خاص علاقه نشان می‌داد که بعدها در همان زمینه یکی از صاحب سبک ترین و ماندگار ترین افراد شد. 

در اثبات این موضوع هوارد گاردنر مسئله استعدادیابی کودکان را مطرح و به اثبات رساند که یک کودک تازه متولد شده یا یک فرد ۳۰، ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ ساله دارای استعدادهای ذاتی هستند که در گذر زمان تقویت یا نادیده گرفته می شوند. هوارد گاردنر خود را یکی از قربانیان استعدادیابی نشدن می داند.

به بیان ساده تر استعدادیابی یعنی هدر نرفتن منابع برای شناخت بهتر و رسیدن به ایده آل های وجودی افراد. اگر در طول تاریخ افرادی را با صفات مثبت یاد می کنند (مانند امیرکبیر، نیما یوشیج، حمید سمندریان، عزت الله انتظامی، چایکفسکی، بتهوون، زین الدین زیدان، مارلون براندو، شکسپیر و …) قطعا افرادی بوده اند که در زمینه استعداد خود قدم برداشته اند.

قطعا در قدیم مسئله استعدادیابی به این اندازه علمی پیگیری نمی شد و خیلی از این افراد بخاطر ممارست خودشان و عشق و کششی که به علایق خود داشته اند به موفقیت های ماندگار رسیده و در تاریخ ثبت شده اند اما بسیاری از افراد دیگر جامعه هستند که متاسفانه بدون پیدا کردن استعدادشان به دنیا می آیند و در فقر شناخت خود از دنیا می روند.

استعدادیابی کوتاه ترین مسیر به آینده دلخواه کودکتان است.

هوارد گاردنر اعتقاد دارد کودکان تا 3 سالگی نباید آموزش مستقیمی دریافت کنند که باعث تحریک گرایش آنها به یک موضوع خاص شود. از 3 سالگی کودک در محیط کاملا مجهز به هر نوع علاقه قرار می گیرد و با توجه به علاقه ای که از خود به هر کدام از حیطه ها نشان می دهد جذب آن حوزه می شود. 

در هیچ کدام از این حیطه ها آموزش مستقیم نباید داده شود، کودک بایستی بصورت غیرمستقیم و بدون شرط از خود علاقه بروز دهد.

هوارد گاردنر اثبات می کند که استعداد افراد در طول تاریخ بدون تغییر باقی می ماند و آموزش ها به تقویت یا تضعیف برخی استعدادها منجر می شود.

پس در این مسیر هوارد گاردنر 8 نوع هوش را معرفی می کند که هوش IQ در دسته هوش منطقی و ریاضی قرار می گیرد، پس در این جا قابل لمس است که لزوما بالا بودن یا پائین بودن نمره IQ تضمین کننده آینده افراد نیست.

در این قسمت پیشنهاد می کنیم قبل از ادامه این مطلب دو مطلب دیگر در ارتباط با هوش های 8 گانه هوارد گاردنر و استعدادیابی مطالعه کنید.

مقاله اول در ارتباط با استعدادیابی کودکان است، در این مقاله به تعریف استعدادیابی کودکان می پردازیم و پس از آن در ارتباط با سن استعدادیابی در کودکان، هوش 8 گانه گاردنر می پردازیم و در آخر خانم بیتا صدیقیان به برخی از پرسش های مطرح شده پاسخ می دهند. مطالعه این مقاله کار سختی نخواهد بود زیرا قسمت عمده ای از این مطلب بصورت پادکست قابل گوش دادن است که قطعا وقت کمتری از شما می گیرد.

در مقاله دوم هرکدام از 8 نوع هوش گاردنر را نام برده، توضیح داده و مشاغل مرتبطی با هر هوش را نیز بیان می کنیم. پیشنهاد ما این است که این مقاله جذاب را از دست ندهید.

8 نوع هوش هوارد گاردنر

فرزندان برتر با پشتوانه 15 ساله استعدادیابی کودکان براساس روش هوارد گاردنر توانسته نتایج فوق العاده ای در این زمینه کسب کند.

خیابان یوسف آباد (اسد آبادی)، کوچه پانزدهم، پلاک ۴۷

تلفن: ۰۲۱۸۸۷۰۳۴۲۰

تلفن: ۰۹۱۲۴۹۴۲۷۷۳

اینستاگرام: farzandanebartar

تلگرام: @farzandanebartar

بیتا صدیقیان: مدیریت موسسه فرزندان برتر

مرکز تخصصی استعدادیابی و پرورش خلاقیت

انجام بازی های هدفمند جهت ارتقاء عملکرد در یادگیری و بهینه سازی رفتار در کودکان و نوجوانان

زیر نظر بیتا صدیقیان

مدیریت داخلی خانم اصفهانی

اینستاگرام: farzandanebartar

تلگرام: @farzandanebartar

خیابان یوسف آباد (اسد آبادی)،کوچه پانزدهم، پلاک ۴۷

تلفن: ۰۲۱۸۸۷۰۳۴۲۰

۰۹۱۲۴۹۴۲۷۷۳


“>

منظور از استعدادیابی، یافتن توانایی‌های بالقوه‌ی کودک و کمک به او در راه بالفعل کردن این توانایی‌ها است. توجه به قابلیت‌های فردی و کشف استعدادهای مختلف در کودکی باعث می‌شود فرد بهتر بتواند این استعدادها را پرورش داده و در آینده از آن‌ها استفاده کند. آگاهی از تمام استعدادهای کودک و استعدادیابی او چالشی است که اکثر والدین با آن مواجه هستند.

خوشبختانه با روی کار آمدن آژانس جهانی استعدادیابی و فعال شدن مراکز و موسسه استعدادیابی کودکان در سراسر جهان، تا حدود زیادی این نگرانی‌ها از والدین دور شده است. آژانس جهانی استعدادیابی یک سازمان غیرانتفاعی است که مربیان، پژوهشگران، والدین و دیگر علاقه‌مندان آموزش‌وپرورش کودکان، اعضای آن را تشکیل می‌دهند. یک موسسه استعدادیابی برای آگاهی از توان واقعی کودک با کمک علم روانشناسی و آزمون‌های عینی به مطالعه در مورد رفتار کودک می‌پردازد و تلاش می‌کند تا نقاط ضعف و قوت وی را در زمینه‌های گوناگون موردبررسی قرار دهد.

ازاین‌رو والدین با مراجعه به یک موسسه استعدادیابی و شرکت دادن کودک در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان تلاش می‌کنند تا توانایی کودک خود را در زمینه‌های گوناگون موردبررسی قرار داده و با استعداد و علاقه کودک از همان سنین کودکی آشنا شوند. شرکت دادن کودک در کلاس‌های هوش و خلاقیت کودکان و آموزش آن ها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر آینده‌ی کودک داشته باشد.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

در این مقاله ابتدا تاریخچه‌ای کوتاه از تأسیس آژانس جهانی استعدادیابی ارائه داده و سپس به معرفی چند موسسه استعدادیابی در تهران می‌پردازیم. عناوین این مقاله عبارت اند از:

آژانس جهانی استعدادیابی (World council for gifted and talented children) یک سازمان غیرانتفاعی است که 40 سال پیش با تشویق یک مربی برجسته بریتانیایی به نام هنری کولیس شکل گرفته است. این سازمان با هدف شناسایی استعداد و توانایی‌های کودکان بااستعداد، در بیش از 120 کشور جهان فعالیت خود را آغاز کرده است. درواقع آژانس جهانی استعدادیابی به شکل یک شبکه سازمانی متنوع جهانی است که اعضای فعال آن را مربیان، پژوهشگران، محققان، والدین و دیگر علاقه‌مندان آموزش‌وپرورش کودکان باهوش و بااستعداد تشکیل می‌دهند. هدف این سازمان توجه جهانی به کودکان باهوش و بااستعداد و اطمینان از تحقق پتانسیل های ارزشمند آن‌ها به نفع بشریت است.
آژانس جهانی استعدادیابی متشکل از اعضاء، کمیته اجرایی، نمایندگان کشورهای عضو و ستاد مرکزی در سال 2011 به دانشگاه کنتوکی در بوولینگ گرین نقل‌مکان کرد. این آژانس با فعالیت در بیشتر کشورهای دنیا، در زمینه‌های مختلف گواهینامه‌های بین‌المللی صادر می‌کند تا به‌وسیله‌ی آن کودکان بااستعداد در سراسر دنیا بتوانند آموزش ببینند.

آژانس جهانی استعدادیابی به شکل یک شبکه سازمانی متنوع جهانی است که اعضای فعال آن را مربیان، پژوهشگران، محققان، والدین و دیگر علاقه مندان آموزش‌وپرورش کودکان باهوش و بااستعداد تشکیل می‌دهند.

آژانس جهانی استعدادیابی با شناسایی توانایی‌های افراد در مقاطع مختلف و اعطای بورسیه و معرفی افراد بااستعداد در سطوح بین‌المللی، خدمات فراوانی را به آن‌ها ارائه می‌کند. با دریافت گواهینامه بین‌المللی آژانس جهانی استعدادیابی افراد می‌توانند در بیش از 120 کشور جهان و در مقاطع مختلف از دبستان تا دانشگاه پذیرفته شوند. کودکانی که موفق به دریافت گواهینامه آژانس جهانی استعدادیابی شوند در المپیادها و جشنواره‌های بین‌المللی کودکان نابغه شرکت داده شده و می‌توانند از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی جهت انجام تحقیقات پژوهشی خود استفاده کنند. با شرکت در دوره‌های عمومی و تخصصی مؤسسات و مراکز فعال زیر نظر این آژانس می‌توان گواهینامه بین‌المللی آژانس جهانی استعدادیابی را دریافت کرد.

مؤسسات استعدادیابی در ایران

استعدادهای کودکان کلید موفقیت آن‌ها در آینده است بنابراین بهتر است والدین راهی درست برای سنجش و یافتن این استعدادها بیابند تا آینده‌ی کودک تضمین شود. ازاین‌رو در سال‌های اخیر چندین موسسه استعدادیابی جهت شناسایی استعدادهای کودک در کشور فعالیت خود را آغاز کرده تا به‌طور تخصصی توانایی‌های کودک را موردسنجش قرار دهد. این مؤسسات برای هرگونه استعدادی که در کودک مشاهده می‌شود کلاس‌های خاصی را در نظر گرفته‌ و پکیجی کامل برای کمک به پرورش استعدادهای کودک ارائه می‌دهند. یک موسسه استعدادیابی مسیر تحصیل و شغل کودک را در جهت استعدادهای خاص او مورد بررسی قرار داده و به کودک کمک می‌کند تا به بهترین نحو از توانایی‌های خود در زندگی استفاده کند. در ادامه چند موسسه استعدادیابی در تهران را معرفی کرده و توضیحات مختصری در مورد فعالیت آن‌ها ارائه می دهیم:

کودکان امیدهای فردای زندگی ما و کلید پیشرفت بشر و کشورمان هستند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که بتوانیم استعدادهای آن‌ها را پیدا کرده و به‌خوبی پرورش دهیم تا کشوری پیشرفته‌تر و جامعه‌ای شادتر داشته باشیم که هر کسی در کاری که برایش مناسب است بهترین فعالیت ممکن را ارائه دهد. تمامی مراکز و موسسه استعدادیابی در کشور نیز با همین هدف در جامعه فعالیت می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

من معصومه کلانتری نویسنده،سخنران،مربی و مشاور استعدادیابی هستم؛ مدتهاست که بیشتر زمان خود را صرف تحقیق و پژوهش در حوزه استعدادیابی کرده‌ام.

از من بیشتر بدانید …

کودک شید | مجله تخصصی مادر و کودک – تخصصی ترین سایت مادر و کودک ، سایت تخصصی روانشناسی کودک

مراکز استعدادیابی کودکان، مراکز تست هوش کودکان در تهران، سنجش استعداد کودکان در تهران و مرکز تست هوش و تست آی کیو خوب شامل غرب تهران، شمال، جنوب و شرق تهران، برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز سنجش تست هوش تماس حاصل نماید.

آدرس: خیابان دکتر شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، گروه روانشناسی ذهن آرا

آدرس: تهران، خیابان یوسف آباد، کوچه پانزدهم، پلاک ۴۷، مرکز تست هوش و استعدادیابی کودک

آدرس: تهران، شریعتی، جنب مترو شریعتی، ساختمان پزشکان نیکان، طبقه ۶، واحد ۵، مرکز سنجش آی کیو رهیاب

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، نبش بوستان دهم، ساختمان بوستان، طبقه ۳، واحد ۱

آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فلامک شمالی، کوچه حیدریان پلاک ۱

آدرس: تهران، جنب مترو قلهک، کوچه خلیل پور، پلاک ۲۱، واحد ۵، طبقه ۳، مرکز مشاوره مکث

آدرس: بزرگراه رسالت، بین اتوبان صیاد شیرازی و استادحسن بنا جنوبی، پلاک ۱۱۵۲، واحد ۳

آدرس: تهران، شهرک شهید محلاتی، خیابان جهاد، انتهای نصر۹، مرکز سنجش هوش شهید محلاتی

آدرس: خیابان پیروزی، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی)، مجتمع نسیم، طبقه اول، واحد ۱

آدرس: تهران، فلکه اول تهرانپارس، خیابان ۱۴۶ شرقی، بن بست صدیقیان، پلاک ۲

آدرس: رسالت، چهارراه سرسبز، ۵۰ متر به سمت تهرانپارس ساختمان پزشکان سرسبز، پلاک ۶۴۶، طبقه ۵، واحد ۲۱

آدرس: فلکه اول تهرانپارس، گلبرگ شرقی، بین تقاطع رشید و باقری، پلاک ۹۵

آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت، بین اتوبان باقری و خیابان رشید، پ ۲۰۲، مرکز مشاوره پیشرو

آدرس: كرج، ميدان آزادگان، بلوار امام رضا، خيابان شهيد حميد رضا سلمانيان، پلاك ۴۷، مركز توانبخشی وصال

آدرس: خیابان شریعتی، روبروی دولت، خیابان امامزاده، نبش فروشگاه جانبو، پلاک ۱۴، طبقه اول، واحد ۲

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، نبش بوستان دهم، ساختمان بوستان، طبقه ۳، واحد ۱

بسته کامل و جامع استعدادیابی و خلاقیت
در زمینه کسب وکار و هدایت تحصیلی
شامل آزمون، تحلیل منحصر بفرد
مشاوره ی تخصصی و آموزش

مهارت های اساسی زندگی که فرزندان ما باید بدانند آموزش مهارت های مهم زندگی به کودکان از چه سنی…

اعتماد به نفس و خود باوری آیا تا به حال به نقش اعتماد به نفس در مراحل زندگیتان فکر…

مهارت های زندگی کودکان یک سری توانایی های اجتماعی است که بچه ها رو برای روبرو شدن با مشکلات…

کارآفرینان، سرمایه یک کشور هستند که اگر موفق شوند، به بسیاری از نیازهای مردم پاسخ میدهند و باعث تغییر…

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

همه ما انسانهای توانمند را دیده ایم و دوست داریم مانند یکی از آنها باشیم، همیشه برایمان این سوال…

برگزاری همایش بزرگ استعدادیابی در شهر  قزوین قطعا شما هم در سال های اخیر متوجه شده اید که خانواده…

۵ راه برای یافتن استعدادهای پنهانتان آنچه در کتاب‌های فرهنگ لغت دیده می‌شود، این است که استعداد همان مواهب…

چرا لازم است استعداد خود را بشناسیم؟ قسمت اول مسیر موفقیت هر کس با خودباوری او آغاز می‌شود. خودباوری…

یکی از کارهای سخت و هیجان انگیز در طول مدرسه، انتخاب رشته تحصیلی است. « بهترین رشته تحصیلی چیست…

با همکاری موسسه خلاقیت کیوتلنت شعبه اراک؛ دومین همایش خلاقیت و استعدادیابی برگزار شد همایش خلاقیت و استعدادیابی در…

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به QTalent می باشد

استعداد یابی کودکان ، مسئله مهمی است که به دلیل این که افراد زیادی آن را بلد نیستند، برای کشف استعداد فرزندشان اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند و معمولاً آن ها را به گمراهی می‌کشانند. افراد زیادی هستند که موفقیت در مدرسه و کسب نمرات بالا را دلیل هوش بالای دانش آموزان می‌دانند. این موضوع تنها یک نوع از انواع هوش را اثبات می‌کند. در حالی که ما ده نوع هوش دیگر هم داریم که آقای هوارد گاردنر آنها را معرفی کرده است و ممکن است ما پس از استعدادیابی کودکان متوجه شویم در کارهای متفاوتی از جمله هنر فن بیان، برقراری ارتباط، نقاشی، موسیقی و مجسمه سازی و… استعداد دارند. در ادامه با ما باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن استعدادهای کودک خود را کشف کنید.

همین الآن تست آنلاین استعداد یابی کودکان رو انجام بده

در این مقاله با 10 هوشی که از هوارد گاردنر برای استعداد یابی کودکان نام برده خواهد شد و تست آنلاینی که از شما گرفته خواهد شد، حتماً می‌توانید استعداد کودکان خود را به بهترین شکل ممکن پیدا کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

برای بسیاری از والدین همیشه این سوال مطرح است که استعدادیابی کودکان از چه سنی باید آغاز شود؟ کمترین سن برای استعداد یابی کودکان از سن ۳ سالگی می باشد. سنی که کودکان کم کم شخصیتشان ساخته می‌شود و می‌توان گفت آماده اند تا استعدادشان کشف شود.

از 3 سالگی به بعد، هر چه سن کودکان بیشتر شود استعدادیابی برای آن ها هم راحت تر می‌شود. اما اگر بخواهیم آن روی سکه را ببینیم، متوجه می‌شویم که هر چقدر در سن پایین تری استعداد فرزندانمان را کشف کنیم، باعث می‌شود آن ها بتوانند بیشتر و بهتر در مسیر استعدادشان حرکت کنند و احتمال رسیدن به موفقیتشان هم بیشتر خواهد شد.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

البته استعدادیابی کودکان، کاری زمان بر است و در سنین پایین باید با حوصله و صبر انجام شود و با پر کردن یک پرسش نامه، نمی‌توان به نتیجه درستی دست یافت! اما می‌توان کم کم پی برد که فرزندتان، کدام یک از هوش یا استعدادهای های ده گانه در کودکان که ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد را دارد.

از آنجا که طبق تحقیقات مؤسسه بلوم، 80 درصد افزایش هوش کودکان تا قبل از سن 8 سالگی صورت می گیرد، انتظار می رود والدین و مربیان عزیز برای این سال ها برنامه های ویژه ای داشته تا با این کار درخشش آینده کودکان خود را به آنها هدیه دهند. در بسته جامع استعدادیابی و افزایش هوش کودکان، هر آنچه که شما برای برای کشف استعداد کودکان خود و افزایش هوش های ده گانه آن ها نیاز دارید در اختیار شما قرار گرفته است. برای مشاهده این بسته رو کلمه استعداد یابی و تقویت هوش کودکان کلیک کنید.

ما افراد زیادی را می‌شناسیم که با وجود پایین بودن نمرات درسی در مدرسه، موفقیت های زیادی در دنیا به نامشان ثبت شده است. مانند ادیسون، هنری فورد، گاندی، موتزارت و…

بنابراین نتیجه می‌گیریم که بر خلاف تصورات خیلی از افراد، تنها دلیل موفقیت، کسب نمرات بالا در مدرسه نمی باشد و یا کسب نمرات پایین دلیل شکست و بی استعدادی نیست. بلکه ما باید استعداد هر فردی را کشف کنیم و هوش او را در زمینه های مختلف مورد سنجش قرار دهیم تا مشخص کنیم استعداد و هوش او در چه زمینه ای قوی تر است و با توجه به آن رشته تحصیلی و شغل آینده کودکان خود را تعیین کنیم. البته در ادامه درباره این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

وقتی زندگینامه افراد موفق را می‌خوانیم، اکثر آنها از زمان کودکی علاقه مند به حیطه های خود بودند و با پیگیری علایق واقعی خود در جوانی به موفقیت های بزرگی رسیدند.

شاید دلیل این که اکثر ما تصور می‌کنیم نمرات پایین در مدرسه نشان دهنده بی استعدادی است، این است که معنای دقیق آن را نمی‌دانیم. اگر دقیقاً بدانیم که اصلاً استعداد به چه چیزی می‌گویند، خیلی بهتر و منطقی تر با این قضایا برخورد می‌کنیم. به همین منظور به شما توصیه می‌کنم حتماً مقاله استعداد چیست را هم مطالعه کنید تا به طور کامل متوجه معنای استعداد شوید تا بهتر متوجه اشتباه خود شده و از آن جلوگیری کنید.

در سیستم آموزشی ما فقط به دو نوع هوش اهمیت بیشتری داده می‌شود. هوش منطقی و ریاضی، هوش زبانی و کلامی!

در صورتی که جامعه نیازمند ترکیبی از تمام هوش ها می‌باشد تا فرد در اداره زندگی و کسب درآمد به موفقیت برسد. چقدر افرادی را دیده اید که در دانشگاه و مدرسه افراد موفقی هستند ولی در صنعت خانواده و جامعه افرادی کم توان و شکست‌خورده می باشند؟

بنابراین با مشخص کردن استعداد کودکان در سنین پایین، علاوه بر دانستن استعداد ذاتی و علایق واقعی او، در کنار آموزش‌های مدرسه می توانیم در کلاس های فوق برنامه این کاستی ها را پوشش دهیم. مانند کلاس های نقاشی، طراحی، شطرنج، مجسمه‌سازی، ادبیات، ورزش، قصه گویی و نمایش…

بنابراین وظیفه ما کشف استعداد و سپس تلاش در جهت تغذیه و تقویت آن استعداد می‌باشد تا خودمان را در جهت استعداد و علایق مان، رشد و توسعه دهیم و فقط منتظر سیستم آموزش و پرورش کشور نباشیم که کلاس هوش و استعداد برای ما برگزار کند. همین الآن این کار را می‌توانید با خواندن مقاله تست استعدادیابی اوکانر شروع کنید. 

استاد مصطفایی در کلیپ زیر که بخشی از سمینار بزرگ استعداد یابی است، دقیقاً درباره همین موضوع صحبت می‌کند و توضیحات فوق العاده ای در این باره ارائه می‌دهد که پیشنهاد می‌کنم حتماً مشاهده کنید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

به هر حال هر نظریه ای دارای موافقان و مخالفان فراوانی است. برخی این روش استعدادیابی را باعث ماشینی شدن انسان ها می‌دانند و یا آن را به فاشیست های آلمانی و یا تندروهای ژاپنی نسبت می دهند که انسان ها را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی خود قرار می‌دادند.

اما نکته اینجاست که هر نظریه ای، به خودی خود نظریه مثبت یا منفی نیست. بلکه نوع استفاده ما از این نظریه مشخص می کند که اجرای این نظریه تأثیرات مثبت دارد یا خیر.

به عنوان مثال وقتی آقای جانسون اوکانر وارد کارخانه جنرال موتورز شد، از او خواستند جهت افزایش کارایی کارخانه طرحی را پیشنهاد دهد. آقای جانسون اوکانر ابتدا تمام کارکنان کارخانه را مورد ارزیابی قرار داد و با استفاده از تست های استعدادیابی، استعداد هر کدام از کارکنان را مشخص نمود و هر کدام از کارکنان را با توجه به استعدادها و علایق واقعی آنها در بخش مربوطه قرار داد. این کار باعث افزایش رضایت شغلی افراد و همچنین افزایش کارایی کارخانه شد. پس می‌توان گفت که استعدادیابی کودکان نیز کمک بسیار زیادی به موفقیت آن ها در آینده خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید در مسیر کشف استعداد کودکتان به بهترین نتیجه ممکن برسید، باید ابتدا روش استعداد یابی کودکان را به خوبی بدانید و برای سپس برای کشف آن اقدام کنید. با رعایت نکات زیر می‌توانید قدم اول را برای پیدا کردن استعداد های فرزند خود بردارید:

یکی از راه های مهم و مناسب برای استعدادیابی کودک ، این است که آن ها را به خوبی تحت نظر بگیریم و ببینیم چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهند و در کدامشان مهارت بالایی دارند. این گونه می‌توانیم تا حدودی متوجه استعدادها و توانایی ها آن ها شویم.

این که کودک را آزاد بگذارید تا به دنبال علایق خود برود، می‌تواند گام بلندی در راستای کشف استعداد او باشد. چرا که در بیشتر اوقات، کسانی که به کاری علاقه دارند، در آن استعداد هم دارند. پس حواستان باشد که کاری نکنید که در علایق کودکتان اخلال ایجاد کنید.

یکی از تفکرات اشتباهی که متاسفانه در ین افراد رایج است، این است که کودک به هیچ وجه نباید اشتباهی مرتکب شود! اصلاً مگر چنین چیزی ممکن است؟ برخی والدین ممکن است با گفتن جملاتی که کودک را از اشتباه می‌ترساند، ناخواسته باعث کور شدن همه استعدادهای او شوند. چون کودک وقتی از کاری بترسد، به سراغ آن نرود و همین اتفاق، باعث می‌شود او هیچ کاری انجام ندهد و در نتیجه استعدادهای او برای همیشه نهفته باقی بماند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که کودک خود را مجبور نکنید کاری را انجام دهد که در آن ها استعداد ندارد. مثلاً پدر و مادری هستند که دوست دارند فرزندشان فوتبالیست خوبی شود و هر طوری که شده او را مجبور به رفتن به کلاس های فوتبال و بازی کردن می‌کنند. در حالی که آن کودک نه در فوتبال استعداد دارد و نه علاقه. پس حتماً توجه کنید که اجبار، به هیچ وجه راه حل خوبی برای کشف استعداد نیست و حتی ممکن است استعدادهایی که کودکتان دارد را هم از بین ببرد.

شما هرگز نباید به کودک خود بگویید که تو در فلان کار استعداد داری و در فلان کار نداری. به این کار در اصطلاح “برچسب زدن” می‌گویند. زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید، به نوعی در حال تحمیل کردن علایق خود به کودکتان هستید و ممکن است استعدادهای او را از بین ببرید. نگذارید برچسب های شما مسیر زندگی فرزندتان را عوض کنند.

در بین صحبت های کودکان شما ممکن است نشانه هایی از استعدادهای او پیدا شود. با دقت به سخنان او گوش کنید و ببینید چه چیزهایی می‌گوید. شک نکنید توجه به صحبت های او قطعاً می‌تواند به شما در کشف استعدادهایش کمک بسیار زیادی بکند.

داشتن انتظارات بیجا از کودکانتان، باعث می‌شود کار فوق العاده سختی در کشف استعدادهای او داشته باشید. زمانی که از کودک انتظارت بالایی دارید و او از پس پس انتظارات شما بر نمی‌آید، قطعاً اعتماد به نفس او کاهش پیدا خواهد کرد و دیگر سراغ انجام هیچ کاری نمی‌رود. در نتیجه شما نخواهید تناونست به راحتی استعدادهای او را شناسایی کنید.

در کلیپ زیر می‌توانید این 7 تکنیک فوق العاده را به صورت خلاصه وار در 1 دقیقه مشاهده کنید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

حالا زمان آن رسیده که هوش های 10 گانه هوارد گاردنر را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها و تست هوش گاردنر برای کودکان که در ادامه از شما گرفته خواهد شد، استعداد کودک خود را به راحتی کشف کنید. هوش های دهگانه، هوش هایی هستند که آقای هوارد گاردنر آن ها را دسته بندی کرده و اکنون یکی از مهم ترین روش های استعدادیابی، همین استعدادیابی به شیوه گاردنر است.

در ادامه این 10 هوش را به طوری با یکدیگر بررسی خواهیم کرد که مخصوص کودکان باشد. در مقاله هوش چیست + معرفی هوش های گاردنر ، به صورت کامل به این هوش ها ویژه بزرگسالان اشاره کردیم و در آنجا هم با انجام تست آنلاین و رایگان، هوش های دهگانه بزرگسالان را مورد ارزیابی قرار دادیم که پیشنهاد می‌کنم حتماً سری هم به آن مقاله بزنید. البته پس از معرفی هر کدام از هوش های گاردنر، لینکی در اختیارتان قرار می‌گیرد که بتوانید با کلیک روی آن، مقاله ای با موضوع تخصصی همان هوش مطالعه کنید.

انواع هوشهای دهگانه عبارتند از:

البته استعدادیابی، انواع دیگری هم دارد که هر کدام از آن ها در یک حیطه به کشف استعداد ما کمک می‌کنند. مثلاً تست استعداد یابی هالند که در مقاله ای مجزا به طور کامل به آن پرداختیم، برای کشف استعداد شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا تست استعدادیابی اوکانر ، در کشف استعداد ما در زندگی بهمان کمک می‌کند که می‌توانید از آن ها هم استفاده کنید.

شاید از این دسته کودکان زیاد دیده باشید. در اصطلاح به آن ها شیرین زبان هم می‌گویند! کودکانی که معمولاً زیاد حرف می‌زنند، پر قدرت صحبت می‌کنند، خیلی دوست دارند همه را قانع کنند و حاضر جواب هستند، دارای هوش زبانی و کلامی بالایی می‌باشند و فن بیان خوبی هم دارند.

این کودکان، می‌توانند در شغل هایی مانند تدریس، سخنرانی، معلمی، وکالت، خبرنگاری، روزنامه نگاری و… به موفقیت برسند. البته این نکته به این معنا نیست که کودکان با هوش زبانی و کلامی بالا نمی‌توانند در شغل ها و حرفه های دیگر به موفقیت برسند! بلکه منظور ما این است که اگر برای موفق شدن در این کارها تلاش کنند، قطعاً نتایج بهتری خواهند گرفت.

برای مطالعه مقاله هوش کلامی زبانی بزرگسالان و هوش کلامی کودکان کلیک کنید.

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان

اگر کودک شما به خانه سازی و مرتب کردن بلوک های اسباب بازی علاقه دارد، برج ها و خانه های زیبا و معناداری می سازد، کتاب های خود را خط خطی می‌کند، از انجام فعالیت های هنری لذت می‌برد و به دیدن فیلم علاقه زیادی نشان می‌دهد، یعنی هوش دیداری و فضایی بالایی دارد و در واقع این ها به نوعی بازی های استعداد یابی کودکان محسوب می شود.

با تقویت این استعداد احتمالاً در آینده می‌تواند کارهایی مانند معماری، مهندسی ساختمان، مجسمه سازی، طراحی داخلی، دریانوردی، مخترع و یا دانشمندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

برای مطالعه مقاله هوش دیداری فضایی کلیک کنید.

هوش منطقی یا ریاضی، یعنی توانایی استفاده از اعداد، منطق و استدلال.

افراد و کودکانی که هوش منطقی و ریاضی بالایی دارند، به طبقه بندی و منظم کردن وسایل علاقه مند هستند، کار با اشکال را دوست دارند، در مورد پدیده های طبیعی کنجکاوی می‌کنند و بهتر از بقیه افراد تصمیمات منطقی می‌گیرند.

به فرزند خود دقت کنید، اگر دیدید این ویژگی ها در او وجود دارد، احتمالاً می تواند در کارهایی مانند مهندسی، برنامه نویسی کامپیوتر، ریاضی، پژوهشگری و حسابداری موفق باشد.

برای مطالعه مقاله هوش منطقی ریاضی کلیک کنید.

طبق گفته هوارد گاردنر، قابلیت کار با وسایل و اشیای مختلف و همچنین به کارگیری تمام اعضای بدن را هوش جسمی و حرکتی می‌گویند.

اگر کودک شما در ورزش یا انجام کارهایی مانند بازی با توپ، انجام حرکات موزون و هماهنگ مانند ژیمناستیک، حرکات تعادلی و یا ابراز احساسات با حرکات بدن و تقلید حرکات دیگران خوب عمل می‌کند، نشان دهنده قوی بودن هوش حرکتی جسمی او می‌باشد.

افرادی با هوش جسمی و حرکتی، در شغل های ورزشی حرفه ای مانند فوتبال، ژیمناستیک، والیبال، شنا و همچنین معلم ورزش، بازیگر، آتش‌نشان و صنعتگر موفق خواهند بود.

برای مطالعه مقاله هوش حرکتی کلیک کنید.

این نوع هوش به نوعی به معنای توانایی برقراری ارتباط درست با دیگران و البته درک کردن آن هاست.

دقت کنید که کودکانی که این هوش را دارا هستند، به راحتی تمایلات و مزایای کسانی که دور و برشان هست را درک می‌کنند و از مهارت های آن ها، توانایی بالایشان در برقراری ارتباط کلامی و چشمی با دیگران، فرونشاندن اختلافات در داخل گروه ها و ایجاد روابط مثبت با دیگران می باشد.

شغل هایی که برای این دسته از افراد مناسب است شامل معلمی، مشاور مدرسه، مشاور خانواده، روانشناس، مدیر روابط عمومی، مددکاری و فروشندگی می‌باشد.

برای مطالعه مقاله هوش اجتماعی کلیک کنید.

هوش درون فردی، یعنی توانایی انسان در شناخت افکار، احساسات و حالات درونی خودش.

افرای با هوش درون فردی بالا، دارای درک روشن از ریشه انگیزه‌ها و احساسات خود می باشند. این افراد از خودآزمایی، تخیل روزانه، کندوکاو کردن روابط خود با دیگران و برآورد توانایی های فردی خود به وجد می آیند.

شغل مناسب هوش درون فردی عبارتند از: روانشناسی بالینی، روان کاو، فیلسوف، نویسنده و متخصص الهیات.

برای مطالعه مقاله هوش درون فردی کلیک کنید.

این روش بیانگر تمایل انسان به جستجوی پاسخ به پرسش‌های بنیادی درباره وجود و هستی می‌باشد. درباره پرسش های عمیق درباره هستی انسان معنای زندگی مفهوم مرگ و زندگی و علت آفرینش انسان و موجودات و چرایی و مفهوم زندگی و زندگی پس از مرگ است.

افرادی مانند ارسطو و بو علی سینا هم از هوش هستی گرای بالایی برخوردار بوده اند. شغل های مناسب برای آنها فیلسوف، متخصص الهیات، ستاره شناس و کیهان شناس است.

برای مطالعه مقاله هوش هستی گرا کلیک کنید.

هوارد گاردنر پس از بیان هوش های ذکر شده، احساس کرد افرادی وجود دارند که در هیچ کدام از این دسته ها قرار نمی‌گیرند ولی علاقه زیادی به طبیعت و کار در آن دارند. این افراد علاقه زیادی به گیاه شناسی، جانورشناسی، عکاسی، پیاده روی در و چادر زدن در طبیعت و کوه نوردی دارند. این نوع افراد هوش طبیعت گرای بالایی دارند و شغل هایی هم مناسب آن هاست که مربوط به طبیعت است.

مانند کشاورزی، باغبانی، گیاه شناسی و جانورشناسی، حفاظت از محیط زیست، نقاشی و عکاسی از طبیعت و کوهنوردی.

برای مطالعه مقاله هوش طبیعت گرا کلیک کنید.

هوش موسیقایی، به میزان توانایی درک و فهم موسیقی، آهنگسازی و اجرای آهنگ فرد گفته می‌شود.

افرادی که هوش موسیقیایی بالایی دارند، معمولاً در حال صوت زدن یا آواز خواندن هستند. ساختار آهنگ ها را به خوبی درک می‌کنند و الگوی های آهنگین را به خوبی تشخیص می‌دهند. 

شغل های مناسب افراد با هوش موسیقایی بالا عبارتند از: موسیقی دان، خواننده، آهنگ ساز.

برای مطالعه مقاله هوش موسیقایی کلیک کنید.

هوش اخلاقی به معنای توانایی درک درست از اخلاق، داشتن اعتقادات اخلاقی قدرتمند و عمل به آن ها و رفتار صحیح می‌باشد.

با قدرت می‌توان هوش اخلاقی را به عنوان مبنای اساسیدر تقویت جامعه سالم و اخلاقی مد نظر گرفت.

برای مطالعه مقاله هوش اخلاقی کلیک کنید.

قطعاً جواب ما به سوال بالا منفی است. چرا که قطعاً امکان دارد کودک شما در چند هوش مختلف استعداد داشته باشد. قطعاً شما هم دیدید افرادی را که در چند حوزه مختلف استعداد بالایی داشته باشند. مثلاً یک نفر می‌تواند انواع استعداد را دارا باشد یعنی هم در نویسندگی استعداد داشته باشد، هم در رهبری و هم در کلی مهارت های دیگر.

در نتیجه این امکان وجود دارد که کودک شما در چند هوش مختلف رتبه و نمره بالایی بگیرد و در آن ها استعداد داشته باشد بنابر این آزمون استعداد یابی کودکان می‌تواند در کشف استعداد کودکان به شما کمک کند. همچنین پیشنهاد می‌کنم اگر هوش کودکان شما در برخی از این موارد پایین است، سری هم به مقاله راه های افزایش هوش بزنید تا بتوانید با استفاده از تکنیک های آن مقاله، به خوبی هوش کودکان خودتان را تقویت کنید.

شاید تا این قسمت مقاله به ذهن شما نیز آمده باشد که کتابی را تهیه و مطالعه کنید تا بتوانید شناخت بیشتری از استعداد کودکتان داشته باشید. اما باید بگویم که با توجه به تحقیقاتی که در زمینه کرده ایم کتابی با این موضوع نیافته ایم و کمتر کسی در این زمینه ورود کرده است. البته کتاب هایی در زمینه استعدادیابی نگاشته شده اند اما نمیتوان آن ها را کتابی معتبر و منبع دانست.

با توجه به هوش ها و استعداد های دهگانه ذکر شده که توسط هوارد گاردنر بیان شده، ما می‌توانیم برای شناسایی هوش و استعداد فرزندان خود اقدام کنیم.

دقت کنید هیچ زمانی برای کشف استعداد و علاقه واقعی دیر نیست و شما در هر سنی که باشید، اگر در زندگی خود احساس خلاء یا بی هدفی دارید، هر چه سریع تر باید نسبت به استعدادیابی خود اقدام کنید. برای این کار پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله چگونه استعداد خود را کشف کنیم را هم مطالعه کنید تا با استفاده از آن بتوانید بهترین راه های استعدادیابی را یاد بگیرید و از آن برای کشف استعداد خود و اطرافیانتان استفاده کنید و یا همان طور که گفتم از تست هوش های گاردنر که در مقاله ای جداگانه که به شما معرفی کردم استفاده کنید.

شاید شما در کودکی خود، استعدادی داشتید که مغفول مانده و آن را شکوفا نکرده اید، پس حتماً می‌توانید به استعداد های خود پی ببرید و از آن ها بهره مند شوید.

کانون فرهنگی گام برتر یکی از مراکز کشف استعداد کودکان با کشف استعداد کاملاً کاربردی و با استعداد شناسی محققین خود قدم بزرگی را در استعدادیابی کودکان و نوجوانان و استعدادیابی های شغلی برداشته است. در این مرکز نحوه استعدادیابی کودکان و نوجوانان به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد. عزیزان برای رزرو مشاوره حضوری و یا غیر حضوری می توانند همه روزه با شماره 02156692113 تماس حاصل نمایند.

استعداد یابی کودکان در اسلامشهر به صورت حضوری در محل کانون گام برتر به آدرس اسلامشهر باغ فیض کوچه 1 پلاک 15 طبقه 4 انجام خواهد پذیرفت.همچنین شما عزیزان می توانید مشاوره تخصصی استعدادیابی را با موضوعات هوش و استعدادهای 10 گانه گاردنر کودکان ، استعداد یابی کودکان جانسون اوکانر ، نحوه استعدادیابی کودکان ، استعداد یابی کودکان خردسال ، تست های هوش کودکان و… را از متخصصین امر استعدادیابی این مرکز بگیرید.

اکنون نوبت به آن می‌رسد که تست استعداد یابی کودکان خود را انجام دهید.

تست استعداد یابی کودکان روشی است که آقای هوارد گاردنر آن را معرفی کرده است.

این آزمون مبتنی بر 7 نوع هوش می‌باشد که شما با پاسخ های درست به سوالات این آزمون قادر خواهید بود به راحتی اطلاع نسبی از هوش کودکتان به دست بیاوردید و او را در جهت رسیدن به علایق و استعدادهایش راهنمایی کنید.

چگونه از این آزمون بهترین نتیجه را بگیریم؟

0 سوال از 28 سوال تکمیل شد.

سؤالات:

آماده اید آزمون رو شروع کنیم؟

شما قبلا این آزمون را به پایان رسانده اید و نمی توانید مجددا درون آن شرکت کنید.

آزمون در حال بارگذاری است

برای شروع آزمون لازم است که ثبت نام کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.

برای شروع آزمون، لازم است آزمون زیر را به اتمام برسانید.

به 0 سوال از 28 سوال به درستی پاسخ داده اید.

زمان سپری شده است

با توجه به امتیاز بدست آمده در هر هوش،می‌توانید مشخص کنید که  کودکتان به کدام گروه نزدیکتر است و با جدول زیر شغل ها و مهارت های آینده پیشنهادی را مطالعه بفرمایید

این کودکان به دلیل توانایی و تعادل خوب بدنی می‌توانند در کارهای ورزشی و جسمی مانند ورزشهای حرفه ای و کارهای فیزیکی دیگر مثل آتش نشانی،صنعت گری،کماندویی و بازیگری موفق باشند

این کودکان استعداد بالایی در تصویر سازی و تجسم فضایی و طراحی و نقاشی دارند و با تمرین و آموزش های مناسب می‌توانند در مشاغلی مثل:نقاشی،طراحی،معماری، مهندسی ساختمان،مجسمه سازی و طراحی داخلی موفق باشند

این کودکان درک روشنی از احساسات،تمایلات و توانایی های خود دارند و می‌توانند در مشاغلی مثل:روانشناسی،روانکاوی، نویسندگی،مشاوره و متخصص الاهیات موفق باشند.

این کودکان علاقه زیادی به گیاهان،جانوران و عکاسی و پیاده روی در طبیعت دارند. شغل های مناسب برای این کودکان میتواند کشاورزی،باغبانی،گیاه شناسی، جانورشناسی،حفاظت از محیط زیست،عکاسی مستند و ساخت مستند های حیات وحش باشد.

این دسته از کودکان غالباً کنجکاو،متفکر و اغلب گوشه گیر و منطقی هستند. این کودکان میتوانند در کارهای پژوهشی ، مهندسی ، ریاضی و برنامه نویسی موفق باشند.

این کودکان توانایی بالایی در برقراری روابط اجتماعی دارند و می‌توانند در مشاغلی مثل بازاریابی،فروش،مدیریت,معلمی، مشاور مدرسه،مدیر روابط عمومی و مددکاری موفق باشند

این کودکان بسیار خوش صحبت هستند و به راحتی می‌توانند در جمع صحبت کنند که با تمرین و آموزش های مناسب قادر خواهند بود جزء سخنرانان،نویسندگان و مدرسان خوبی باشند. شغل‌های مناسب برای آینده آنها شامل:تدریس،معلمی، وکالت،خبرنگاری،روزنامه نگاری و امثال این ها می‌باشد.

کودکتان پر حرف و خوش صحبت است؟

اعداد و جمع و تفریق را خوب می‌فهمد؟

از ساخت جورچین و مجسمه و اشکال سه بعدی لذت می‌برد؟

آیا کودکان زود راه اُفتاد و تعادل خوبی در حرکات ورزشی دارد؟

آیا بازی های گروهی را بیشتر از بازی های انفرادی دوست دارد؟

آیا به طبیعت و گیاهان و حیوانات علاقه دارد؟

وانمود می‌کند کتاب میخواند و به داستان ها گوش می‌دهد؟

قبل از انجام کارها سعی می‌کند فکر کند؟

بازی های فکری و تنهایی را بیشتر دوست دارد؟

رنگ ها و اشکال را به خوبی تشخیص میدهد؟

از بازی های بدنی بیشتر لذت می‌برد تا بازی های کامپیوتری؟

بچه های فامیل و دوستان علاقه دارند با او بازی کنند؟

اغلب در گروه بچه ها کم حرف و گوشه گیر است؟

در تعطیلات به دامن طبیعت رفتن را بیشتر از بازی در شهربازی یا بازی های دیگر دوست دارد؟

حاضر جواب و برای هر سوالی پاسخ دارد؟

به حل کردن پازل و جداول علاقه دارد؟

به گِل بازی علاقه زیادی دارد؟

خیلی مشکل است آرام در جایی بنشیند؟

وقتی به مشکلی بر می‌خورد ترجیح می‌دهد از کسی کمک بگیرد تا این که آن را تنهایی حل کند؟

یک سرگرمی یا مشغولیت ویژه ای دارد که به تنهایی انجام می‌دهد؟

علاقه به جمع آوری سنگها،صدفها یا برگ ها دارد؟

بازی با کلمات و جملات بهم ریخته را دوست دارد؟

به چگونگی کارکرد ابزار و وسایل علاقه دارد؟

به نقاشی و طراحی علاقه ویژه ای دارد؟

بیشتر دوست دارد بیرون از خانه باشد؟

در جمع احساس راحتی می‌کند؟

قادر است مشکلاتش را تنهایی حل کند؟

تفاوت های بین انواع درختان،پرندگان و گیاهان را به خوبی متوجه می‌شود؟

سلام آیا برای بزرگسالان هم استعداد یابی انجام می شود؟ لطفاً اگر پاسخ مثبت است توضیح کامل دهید سپاسگزار

وقتتون بخیر

بله؛ استعدادیابی بزرگسالان هم انجام میشه و اصلا تخصص ما همین موضوع هستش. شماره 09038942379 در واتساپ مخصوص مسائل استعدادیابیه و میتونید به وسیله اون مستقیما با خود استاد استعدادیابی ما صحبت کنید و حتی ازشون مشاوره رایگان بگیرید. به این شماره پیام بدید تا خود ایشون به طور کامل کمکتون کنند.

موفق باشید

چرا باز سایت خرابه تست رو نمیشه انجام داد

سلام. وقتتون بخیر

تست مشکلی نداره و به راحتی میشه انجامش داد. شما چه مشکلی براتون پیش اومد؟ بگید که کمکتون کنیم

خیلی مطالبتون عالیه،من خودم از بی توجهی به استعدادم ضربه خوردم وهمیشه احساس میکنم که چیزی رو کدارم، ولی نمیخام این اتفاق برای دخترم هم بیفته

ممنون از نظر لطف شما

واقعا استعداد چیزیه که باید تو سنین کودکی و خردسالی کشف بشه تا راه رسیدن به موفقیت در آینده به شدت هموارتر بشه. امیدوارم تو کشف استعداد دخترتون موفق باشید.

یه پیشنهاد فوق العاده هم که براتون داریم، استفاده از بسته جامع استعدادیابی و افزایش هوش کودکانه که داخل همین مقاله هم بهش اشاره کردیم. شک نکنید استفاده از این بسته به شدت تاثیر بالایی در کشف استعداد و هوش دختر شما خواهد داشت…

– – – – – – – – بدنی – حرکتی 25% – – – – – – – – تصویری – فضایی 41.67% – – – – – – – – درون فردی 66.67% – – – – – – – – طبیعت گرا 33.33% – – – – – – – – منطقی – ریاضی 58.33% – – – – – – – – میان فردی 50% – – – – – – – – کلامی – زبانی 53.33%

سلام

عزیز جان ویژگی ها و توضیحات همه این هوش ها داخل مقاله موجوده و حتی در مورد هر یک مقاله جداگانه ای هم نوشته شده است حتما مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی به شماره 09038942379 در شبکه های اجتماعی پیام دهید تا کارشناسان ما پاسخ شمارو کامل تقدیمتون کنند .

سلام و خسته نباشید ببخشید من سنم ۱۶ سال است و به نظرم تو درس استعداد دارم و در ورزش در رشته های متفاوت مثلا سریع یاد میگیرم حرکات رو بعد نمیدونم مطمئن نیستم که کدوم به دردم میخوره گیج شدم میشه که راهنمایی کنید؟ بعد تست استعدادی یابی مناسب با سن من چه چیزی هست که آن را انجام بدهم؟

سلام

مقاله هوش چیست را حتما مطالعه کنید و در انتهای آن تست استعدادیابی را هم انجام دهید

و عزیز جان دقت کن برای انتخاب شغل مناسب فقط استعدادیابی صرف کفایت نمی کند و نیاز دارد علایق و ارزش ها و مهارت ها هم مورد ارزیابی قرار بگیره . در صورت تمایل به شماره 09038942379 در شبکه های اجتماعی پیام دهید تا بهتر شمارو راهنمایی کنیم .

موفق باشید

ممنون مقاله بسیار خوبی بود. خیلی جالب بود در حین خوندن چند نفر از بچه های نزدیکانمون رو هم استعدادیابی کردم.

خیلی عالیه خانم حسینی عزیز موفق باشید

سلام خیلی مقاله ی مفیدی بود .

سلام متشکرم

سلام خیلی مقاله جالب و مفیدی بود و اطلاعات زیادی رو در مورد کشف استعداد بیان کردید انشالله بتونیم با آگاهی از استعداد هامون و کمک ب کشف استعدادهای اطرافیانمون بیشترین بهره رو از این موضوع ببریم.

سلام ممنون از شما کاربر گرامی

سلام مقاله خوبی بود فقط درمورد کسانی که درآینده هنرمند میشن ودرکودکی چگونه هستند زیاد توضیح ندادید ممنون

سلام ممنون از شما

سلام مقاله خوبی بود من قبلا با انواع هوش های گاردنر اشنا شده بودم اما مشاغل مناسب هر کدام را نمی دانستم خودم هم این تست را دادم که بالاترین نمره من مربوط به هوش کلامی بود در هوش درون فردی هم نمره بالایی به دست اوردم ممنون

سلام خیلی عالیه ممنون از شما

سلام ممنون توضیحات خوبی بود . امیدوارم با خوندن این مقاله به کشف استعداد هامون بپردازیم تا هدف واقعی خودمون رو پیدا کنیم .و مهم تر اینکه به بچه ها کمک کنیم زودتر استعدادهاشون کشف بشه و از سنین پایین تو مسیر درست قرار بگیرند. ??

سلام خانم پریزاد عزیز موفق و سربلند باشید

خیلی عالی بود ممنون

ممنون از شما دوست عزیز

سلام این مطالب برام تازگی داشت و خیلی استفاده کردم

سلام خوشحالیم براتون مفید بوده متشکرم

خییییلی عالی بود… ممنون جناب وطن پور

سلام خیلی ممنون از لطف شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

محبوب ترین مطالب استعدادیابی

چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟

دوره رایگان سیر تا پیاز استعدادیابی

تست استعدادیابی هالند

استعداد چیست؟

بسته جامع استعدادیابی و کشف علایق

سخت کوشی مهم تر است یا استعداد؟

استعدادیابی کودکان

کشف علایق واقعی

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

استان تهران، اسلامشهر، باغ فیض

کــوچه 1، پـلاک 15، طـبقه چهارم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان
مرکزتخصصی استعدادیابی کودکان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *